Přejít na obsah

roxtidy

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    40
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

roxtidy's Achievements

0

Popularita

  1. jeste sem hodim obrazek....kladka ma na sobe "neco" co jde pri trose snahy seskrabnout nehtem. Nevim jestli se na to neco dostalo a muze to byt duvod proc je remen jakoby "osoupany" z hladke strany. Jinak kladka nema hrany (trochu to tak vypada na fotce)
  2. Ahoj, pro jakýkoliv motor jsou ZASADNI vcasne vymeny a norma. Běžný uživatel by měl zapomenout na long life provoz. Interval 15tis/rok je taky moc. Moje doporučení je maximalne 10tis/rok a "plnotučný" olej normy 502.00. Osobně dávám Yacco VX 1000 LL 5W-40....LL neznačí long life :-), protože nejde o tuctovku, kterou navíc kupuji od distributora do ČR, takže se tím snažím minimalizovat riziko falsifikatu. Dál bych klidně doporučil ve viskozitě 5W-40: RAVENOL VSI SAE 5W-40 MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 Valvoline SynPower 5W-40 Shell Helix Ultra 5W-40 V 0W-40 (lepší základový olej): Yacco VX 1000 LL 0W-40 RAVENOL SSL SAE 0W-40 Mobil 1 FS 0W-40 A v 5W-50: Yacco GALAXIE GT 5W-50
  3. Ahoj, rad bych vyuzil tema. Nejde mi o vymenu klinoveho/drazkove remene, ale o výměnu napínáku řemene . Napínák má kód 06J903133D a je v případě 1,8 TSI BZB zase vyresen uplne hovadsky, protoze ma "trn", který vede skr držák pomocných agregátů (alternátor a kompresor klimatizace) . Mám pouze dílenskou příručku na superb II, ja mám passat cc, ale zrejme to bude stejne...... tam je pro vysunutí napínáku s trnem nutné trochu svěsit motor, protoze naproti napínáku je částečne hlavní kovový nosník a proto to zřejmě nevyjde. Nemá někdo nějaký fígl jak by to šlo to svěšování motoru obejít ??? Díky A pokud by někdo věděl....jaký je cca interval výměny toho napínáku? jestli je tedy vůbec nějaký. Rád bych to udělal preventivně, aby náhodou nedošlo k zadření kladky. Mám najeto 150tis
  4. aha. Tak to mam zmatek v pojmech :-) Mel jsem za to, ze homogenni = stejny pomer vzduch/benzin. Kazdopadne mi bylo receno, ze jsou dve varianty: 1) vymenit komplet novy dil (kat i predkat) 2) vymenit jen predkat = musel bych nekde sehnat z jineho auta a převařit 3) odstinit lambdu, aby se dostala na spravne hodnoty Pokusim se tedy o 3. variantu...nasel jsem adapter k tomu urceny: https://www.asc-tuningimports.cz/product/univerzalni-dily/vyfuky/jdm-adapter-odstineni-lambda-sondy-uhel-/8266 Jinak mi jeste bylo receno, ze kdyby tomuto problemu nepredchazela vymena vsech vstriku, tak by bylo dobre zacit otestovanim vsech puvodnich vstriku, jestli nedavaji vic benzinu.
  5. takze ikdyz nefunguje spravne katalyzator a tim padem jsou hodnoty kysliku na lambde mimo limity (=kvuli tomu mi to vyhazuje chybu P0420), tak by ale ridici jednotka mela stale pracovat s hodnotou 1 a tim padem by nemela byt ovlivnena bohatost smesi. Chapu to dobre?
  6. ahoj, jeste k te lambde. Toto jsem nasel v dokumentu - Dílenská učební pomůcka 1.8 TSI 118 kW (SSP 401): https://www.uloz.to/!itjidEGt/ssp401-motor-1-8-tfsi-118-kw-pdf Lambda-sonda G39 Jako novinka je u řízení motoru MED 17.5 vynechána lambda-sonda s lineární regulací. U motoru 1,8 l TFSI se nachází pouze skokově regulovaná lambda-sonda, která je umístěna mezi předkatalyzátorem a hlavním katalyzátorem. Funkce regulace lineární lambda-sondy byla nahrazena datovým polem uloženým v řídicí jednotce motoru. Motor pracuje s homogenní směsí lambda=1 ve všech fázích chodu motoru s výjimkou studeného startu na. Vyhřívání lambda-sondy Z19 zajistí rychlé ohřátí lambda-sondy na provozní teplotu.
  7. ok. Mam tip jeste na jednoho cloveka, ktery by mel byt opravdu fajnsmekr pres diagnostiku atd (snad opravdu bude) a s nim jsem domluven na radnem mereni lambdy a celkovou detailni diagnostiku. Jen sem se chtel trochu ujistit v tom, ze se za dobu provozu (rok) s rozsvicenou kontrolkou nemohlo neco dalsiho pokazit (v motoru). A tim, ze neznam uplne vsechny souvislosti, tak to chvilema vypada zmatecne, ale moc ti dekuju za trpelivost ;-)
  8. Zkratka mi to nedava logiku. Resp. jsou tu zminene veci, ktere jdou podle me proti sobe. Vzhledem k tomu, ze tu zaznelo, ze i tato kontrolni lambda ma primy vliv na bohatost smesi, tak by mela ridici jednotka v pripade jakekoliv odchylky mimo namerene hodnoty na lambde (a je jedno jestli to je katem nebo necim jinym), automaticky upravovat smes. Pokud by tedy byly hodnoty na lambde spatne (vinou treba toho spatneho katu), tak tim vic by mela byt smes upravena....mela by byt bud vyrazne chudsi a nebo bohatsi. Takze by to melo bud blbe startovat a cukat (v pripade chude smesi) a nebo by to melo vic brat benzin (v pripade prilis bohate smesi). Zadny z techto projevu ale auto nema. Jelikoz auto jede normalne a ve finale i plni emise, tak jediny problem je svitici kontrolka. Proto me napadlo jeste eventuelne jedno reseni, a to odstineni lambda sondy. Ale jde o to, aby to neovlivnovalo smes a nevznikl z toho eventuelne jiny zavaznejsi problem.
  9. ale ja mam spotrebu normalni pohybuji se s tim dlouhodobe +/- 0,5litru (spotrebu mam si pocitam sam bokem).... co je SSP30, 35 nebo 39? To vis, jsem laik :-)
  10. jestli to teda chapu dobre, tak ten pan co to meril nevedel o te informaci "ze Slovenska" a na zaklade toho, ze to neukazalo regulacni lambdu (protoze ani nemohlo), tak by me normalne vyhodil jeste pred merenim? Protoze to rikal, ze kdybych to nemel domliuvene, tak by me poslal dom, abych si vymenil lambdu. Jeste by me zajimalo, jestli ma ta moje jedina lambda ma nejaky primy vliv na bohatost spalovane smesi a nebo je tam opravdu vylozene pouze na kontrolu a ridici jednotka nic nemeni i v pripade, ze lambda detekuje nejakou odchylku.
  11. Nejdriv chybu smazl a pak to bylo mereno...jinak by ho to asi nepustilo dal (to ted jen spekuluji). Resp. ono by ho to na zacatku nepustilo uz i pres tu "mrtvou" lambdu. Jeste si ted pamatuji, ze kdyz jsem menil lambdu, tak se musel upravovat konektor....nova lambda, byt dle kodu origo (dle VAG 1K0998262E coz odpovida Bosch 0258006986, kterou tam mam), mela v baleni jeste protikus, ktery se musel nasazovat misto puvodniho na elektro svazku na aute. Vim, ze jsme s tim pri vymene trochu bojovali - nesel nam sundat puvodni konektor (nez sme si udelali vypichovak)....tak si tak rikam, ze jestli nemohlo dojit k nejakemu poskozeni tam....ale to by asi hlasilo uplne jinou chybu - primo lamdy = jiny kod chyby? Resp. ukazal by to klasicky vypis diagnostiky? Soucasnou lambdu jsem testovat nenechaval....auto bylo za posledni rok preventivne asi 5x na diagnostice a jedina zavada je P0420, jinou to nehlasi. Ale bez ohledu na lamdu mi prijde hodne divne, ze mi byly loni 2x namerene vysoke uhlovodiky (na dvou ruznych mistech) a ted nic. A tu lambdu by to melo detekovat vzdy, at jsou emise jakekoliv ne? A jelikoz uz premyslim nad vsim, tak si rikam, jestli od vymeny tech vstriku nemuze byt nejak blbe nastavena RJ - resp. ta datova mapa, ktera nahrazuje lambdu pred katem....jak si sem daval ty odkazy. Jak bys ted postupoval?
  12. Ahoj chlapi, tak mam NOVINKU....prestoze si mi stale kontrolka a chyba P0420 objevuje, tak jsem s tim byl dneska na klasickem mereni emisi. A predstavte si, ze to proslo temer bez problemu. Dokonce i hladina uhlovodiku v poradku, CO na hranici, ale v norme (to je trochu prekvapive, protoze pred rokem bylo CO naprosto v pohode a uhlovodiky vyrazne pres normu).... chvili ale u CO trvalo nez se to dostalo pod limit. Ma to jediny hacek, kterym je lambda sonda....ta je dle diagnostiky pouzite pri mereni emisi "mrtva". Chlapek by mi podle tohodle vysledku doporucil vymenit lambdu, ale tu jsme menil, kdyz sem zacal mit tento problem a nepomohlo to. Tim padem se mi nezda, ze by byla spatna... Jinak mi jeste bylo receno, ze pokud by bylo CO v poradku a uhlovodiky mimo limit, tak by to bylo nejakou netesnosti v motoru. POkud by byl kat spatny, tak by to neplnilo ani CO ani uhlovodiky.
  13. jj, lambda je nova, resp. tu jsem menil jako prvni vec po tom, co se vyskytl problem a nepomohlo to...u ni bych chybu v podstate vyloucil. Me jde ted o to, jestli tim, ze ted lambda detekuje chybu nasledne nejak neupravuje smes....abych tedy nemel spatnou smes. Budu se ted snazit vyloucit problem se spalovanim (ikdyz auto jede jako vino), tzn. - premerit jeste jednou tlaky ve valcich - zkontrolovat svicky jestli nejsou ocouzene - premerit tu lambdu osciloskopem - vyloucit eventuelne nejake podsavani proste vyloucit vse co jde pred vymenou katu PS: vcera jsem vzal Vervu 100 a 5minut v kuse sem to pri jizde drzel na 4500ot ..... dneska rano pri ostrejsi jizde na stejne trase do prace, mi to ukazalo o necely pullistr mensi spotrebu nez vcera (mozna mi z toho uz jebe a pozoruju to :-D )
  14. Nedalo by se to co pises jeste potvrdit/vyvratit tim, ze by se udelala diagnostika lambdy? V pripade, ze by byly lambdy dve tak prvni (pred katalyzatorem) by mela ukazovat sinusoidu a druha (za katem) by mela ukazovat pouze mirne zvlneni. Jelikoz mam pouze lambdu za katalyzatorem, tak pokud je katalyzator v poradku, tak by mela ukazovat mirne zvlneni. Pokud bude sinusoida, tak je kat spatnej. Je tak?
  15. hlasim se po odmlce....provedl jsem cisteni...kazdy katalyzator zvlast, abych eventulne bordel z jednoho nevyplachoval pres druhej. Takze cela akce trvala 5dni. Chybu jsem si predtim nechal smaznout a dnes po ujeti cca 160km od vycisteni se opet rozsvitila, takze jsem bezradnej :-(
×
×
  • Vytvořit...