Prevodovka spájaná s týmto motorom je akoby z doby, keď nezáležalo na spotrebe ani hluku. Kto chce jazdiť s lepšou spotrebou a tichšie po diaľnici ale aj okreskách, má niekoľko možností ako si toto auto dorobiť:
- vymeniť kolesá 5. prevodového stupňa za rýchlejšie - cena okolo 200Eur, zníženie spotreby 0,2 - 0,5 l/100km, návratnosť 40.000-100.000km, príjemnejšia jazda hlavne po diaľnici, trochu veľký skok medzi 4. a 5. prevodovým stupňom, ale nič tragické. Päťka sa dá používať dokonca aj pri jazde v meste rýchlosťou 50km/h
- rýchlejšia päťstupňová prevodovka - cena 400-800Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 50.000-200.000km, príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Päťka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.
- šesťstupňová prevodovka - cena 800-1200Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 100.000-250.000km, oveľa príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Šestka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.
Osobne mám praktické skúsenosti len s tou poslednou variantou, kde máme už v dvoch vozidlách šesťstupňové prevodovky a pripravujem ich montáž do zvyšných troch, pretože, kto raz vyskúša ako príjemne sa s týmto motorom jazdí so šeťstupňovou prevodovkou, už si nevie ani predstaviť, že by počúval hluk tej originálnej na mimoriadne pomalej päťke a okrem toho sa to oplatí aj pri priemernom nájazde po pár rokoch a to nehovorím, že pri predaji sú takéto vozidlá výrazne hodnotnejšie.