Přejít na obsah

henstridge

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    24
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Informace

  • Auto
    Octavia I

Návštěvy profilu

1 109 zobrazení profilu

henstridge's Achievements

0

Popularita

  1. OK díky za tip, budu to měnit svépomocí, našel jsem ještě vylepšený GL-4+ Castrol Syntrans, to by mělo být ono.
  2. Řešil to někdo? Jaký olej použít? Podle normy VW 501 50 by to měl být např. Febi Bilstein 32590. Náplň cca 1,5 litru.
  3. Takto vypadá Záruční list (certifikát) od Cimbu (úprava SW), těch 134 kW je asi přehnaných, mělo tam být nejspíš 134 koní, ale největší bonus stejně spočívá v menší hlučnosti PDčka, pružnosti (nad 3000 otáček motor stále krásně plynule táhne, na STK pak naměřeno max. 5020 ot./min) a spotřebě při dálničních 130km/h (tak o 3 až 4 deci méně než před úpravou).
  4. Hledal jsem nějaký zachovalejší kus a toto vypadalo nejlépe, navíc CD jsem (u původního rádia) použil snad jenom jednou. Bazarové Symphony stálo 850,- Kč, původní Pioneer DEH-2120UB jsem pak prodal za 980,- Kč, i když PC byla v roce 2010 (koupě vozu) kolem 2100,- Kč. Také jsem chvíli uvažoval o novějším rádiu s vestavěnou navigací (jako je na fotce), které pasuje do jedničkové Octavie, ceny se pohybují od 2,5 do 5 tisíc, ale nakonec jsem se rozhodl pro originální, které vypadá v interiéru lépe a navigaci zas tak často nepoužívám.
  5. Sadu rozvodů jsem koupil za 2460,- Kč + práce v servisu 1815,- Kč. K tomu je samozřejmě také nutné připočítat novou chladící kapalinu, v servisu teď už dávají G13, za kterou si účtují 585,- Kč, normálně se 3 litrové balení G12 sežene za 350,- Kč. Ono je to docela rozdíl, za co se nakupují díly a za kolik to pak účtuje servis zákazníkům. Třeba jenom olejový filtr BOSH se dá koupit za 109,- Kč a servis si pak účtuje 241,- Kč. Ale do servisu určitě význam jezdit mám (alespoň jednou za dva roky), originální přípravky (např. na výměnu ložisek), záruka mobility apod.
  6. Po roce drobná úprava v podobě montáže originálního rádia Škoda Symphony, které sice zakoupeno jako bazarové, ale hraje lépe než to původní (k novému vozu zakoupené) Pioneer. Aktuálně najeto 121.165 km a natankováno 6.033 litru nafty (průměrná spotřeba 4,98 litru/100km). Poslední dobou jsem opět přešel od bezřepkového EuroOilu (plus občas aditivum VIF) zpátky k OMV (MaxMotion), jenomže těch benzínek OMV nějak ubývá, na jejich místě je teď nejčastěji Benzina nebo MOLka. Před měsícem také výměna rozvodů (včetně vodní pumpy), jinak vše funguje bez problémů, tak snad Oktávka ještě dalších deset let vydrží.
  7. Tak zřejmě všichni jezdí bez výměny rozvodů... Podobně jako u ložisek předních kol jsem nakonec zvolil sadu (včetně vodní pumpy) SKF.
  8. Čeká mě výměna rozvodů, tak řeším jakou rozvodovou sadu koupit? Z těch lepších se nabízí např. SKF nebo BOSH, má někdo zkušenosti?
  9. Tak ty ze Seatu Leon mi unikly, což je škoda, protože měly najeto jenom 70 tisíc. Nakonec jsem ale sehnal tyto z RS Octavie, mají i nastavitelné bederní opěrky, žádný vypáraný šev, nebo prodřená koženka, až je naleštím budou jako nové a taky byly za rozumnou cenu (ne ty nesmysly co se nabízí na netu, tj. 6-9 tisíc). Jinak jsem měřil délku sedáku, ty moje původní látkové sedačky mají 48cm, ty z RS pak 52cm, tak snad to bude při delší jízdě znát.
  10. Tak jsem ještě objevil tyto ze Seatu Leon, vypadají také dobře, tam by mi pasovala i ta barva (tmavě šedá), navíc jsou 20 km ode mne, tak uvidíme jak dopadne zítřejší prohlídka a samozřejmě také cena.
  11. Našel jsem třeba sedačky z Audi A3, pěkné, jen ta barva k té mojí Oktávce (zelenošedá metalíza) moc nesedí. Další jsou z paketu Sport, který bylo možné objednat za 20 tisíc k posledním Tourkám, ale pouze pro barvy červená Corrida, černá Magic a stříbrná Briliant. Ze čtyřkového Golfu je většina na netu nabízených sedaček ve stavu, že už mají hodně najeto a podle toho také vypadají. Tak dlouhou dobu plnila roli druhého auta v rodině a jezdila většinou jen dlouhé trasy o víkendech, také samozřejmě garážovaná. Se služební Sportage 2,0CRDi 4x4 v automatu se sice, pokud je o pohodlí, srovnávat nemohla, ale ta Kia zase jezdila za 7,6 litru nafty (klidná jízda, jinak průměr kolem 8,5 a když to někdo honil tak klidně i 9,8 litru).
  12. Původně jsem olej měnil po dvou letech (je tam z výroby nastaven servisní interval QG1) a za tu dobu jsem stihl najezdit cca 18-19 tisíc km. Poslední dva roky (to už nemám služební vůz), je to kolem 22-23 tisíc za rok, ale ono si to podle zátěže samo řekne, posledně se kontrolka "servis" objevila v cca 22.700 km. Lepší sedačky sháním právě z důvodu, že 2-3x týdně jezdím ráno 170km tam a večer 170 km zpět, což je jedna cesta cca 2,15 hod a to už je na těch původních sedačkách cítit. Jinak sportovní (látkové) z paketu Sport Tour jsou k mání za 4,5 tisíce a ty z RS (polokožené) potom nejlevnější za 6 tisíc. Problém je jejich stav.
  13. Tak jsem si udělal malou statistiku: k dnešku najeto 96.844 km a natankováno celkem 4.862 litrů nafty (vývoj spotřeby krásně kopíruje jak se motor postupně zajížděl, což bylo někdy kolem 35 tisíc km). Také preventivní výměna zadních brzdových kotoučů (zrezlé a drážky) + destiček. Na tomhle autě je fajn, jak jsou všechny náhradní díly dostupné a levné, např. 2 ks předních kotoučů + sada destiček 1.580,- Kč, na zadní potom 972,- Kč, jedno ložisko 558,- Kč. Jenom pokud se týká motorového oleje, tak z výroby tam byl snad Shell Helix Ultra 5W30, já od první výměny dával Elf Evolution CRV 0W30, jenomže ten už se přestal vyrábět, tak mi jako náhrada byl doporučen Castrol Edge 0W30 LongLife 2 (pro AXR je tam dle VW 506.01 doporučen právě LongLife 2, což je 0W30). Marně také sháním lepší sedačky, ty v základu jsou na delší trasy nepohodlné a pření sedáky navíc krátké (takže stehna vůbec nepodepírají) + samozřejmě mizerné boční vedení. Koukal jsem se i po nabídkách z Golfu 4, nebo Audi A3 8L, ale sehnat něco ve slušném stavu je už dneska (dlouho se to nevyrábí) celkem problém.
  14. Tak já na té Fábce měl na zimních rozměr 165/70, teď na letních je 185/60, a protože je to druhé auto, jezdí většinou kombinované (kratší) trasy, ale v průměru si pořád drží těch 7,1-7,3. Spotřeba na dálku mě také překvapila (podle TP je tam tuším 6,5 litru), možná je to také benzínem (na ty dálky jsem tankoval u PapOilu, normálně ale jezdíme k ONU (on tenhle motor 1,4MPi pobere dokonce i 91 oktanovej benzín, alespoň je to napsáno na víčku nádrže).
  15. Mám shodu okolností obě tyto auta Fabia Sedan 1,4MPi 50kW a Octavia Tour (jedničková) Liftback 1,9TDi-PD 74kW. Obě Škodovky, pokud se týká místa pro řidiče v pohodě, jen ta Fabia je prostě užší auto, s tím nic nenaděláte. Samozřejmě motorově rozdíl zcela zásadní, ale to je tím, že Octavia má turbo. Jinak i stou Fabií se dá jezdit "pila" jen to pak trochu víc žere (průměr 7,1-7,3, město nebo ostřejší jízda kolem 8,5 litru). Pokud ale s Fábkou 1,4MPi jezdíte normálně, je spotřeba úplně stejná, jako u jiných atmosférických benzínových motorů podobného objemu, pověsti o tom, že tento motor "žere" a nejede jsou nesmysl. Například 170 km trasu Mar. Lázně - Ústí n/Labem (tj. 40km dálnice, 100km okresky, zbytek cca 30km průjezd městy) jezdím pravidelně s Octavií s prům. spotřebou 4,8-4,9 litru, teď jsem to chvíli jezdil s tou Fábkou a na 2.400 km jsem spotřeboval přesně 139 litrů benzínu (průměr 5,79 litru na 100 km) a to má najeto 96 tisíc km a je to rok v. 2001.
×
×
  • Vytvořit...