Opět moc děkuji za velice pěkný článek. Myslím, že hezky popisuje náhled na současný stav motorů na trhu. Jako majitel OIII 1.8 TSI mohu potvrdit poznatky ohledně turbodíry i spotřeby.
Turbodíra je konkrétně u tohoto motoru v "rozumných" provozních otáčkách prakticky neznatelná, což je způsobeno i poměrně malým turbem. Osobně mě dost mrzí, jak je tento motor uškrcený. Určitě by se z něj dalo vyrazit mnohem více, což naznačuje i absolutně plochá křivka kroutícího momentu ve velkém rozsahu otáček. Docela by mě zajímalo, jestli konečně někdo dokáže říci, jak je to s převodovkou u této motorizace. Je opravdu dimenzovaná jen na 250 Nm? Vydrží příp. chip?
Ohledně spotřeby: z mého pohledu je tento motor velice citlivý na "plynulost jízdy". Vidím to třeba na cestě do práce. Jakmile chytám často červenou a občas popojíždím, jedu za 7,5 - 8 l. Ale když je plynulý provoz téměř bez zastavení, jedu za krásných 5,5 - 6 l. A to si klidně mohu dovolit občas přišlápnout plyn a na spotřebě se to projeví minimálně.
Těším se na další pokračování článku!