Přejít na obsah

nemesis2180

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontakty

  • Website URL
    http://www.zoneprint.cz

Návštěvy profilu

698 zobrazení profilu

nemesis2180's Achievements

0

Popularita

  1. Ahoj, nemas v chladící kapalině špínu? Zkus sundat filtr box a podívat se do hadice od odvětrání klikovky, zda tam není žlutá emulze. Je to po tlusté vzduchové trubce jediná co jde do filtr boxu. Pokud tam najdeš margarín, viděl bych to na prasklé těsnění pod hlavou. Vysoká spotřeba oleje a paliva je většinou tento problém. Ale víš jak, soudit to takhle od počítače, to je o ničem. Ať na to mrkne někdo zkušenej. ?
  2. nemesis2180

    Motorovy olej

    Ahoj, prvně ti doporučím kontrolovat každý den olej, aby byl alespoň do půlku rysky. Pokud bude pod půlku, není to tak zlé, ale nevytáčej motor do vysokých otáček. Snaž se stále prostě udržovat hladinu nad půlkou. Jinak, jak píšeš, že jsi dolil 2L.... Pokud jsi to měl při horním okraji rysky, tak nemůžeš dolít 2l, když olejová náplň celého motoru je 3,5l. Nikdy to nepřelívej, můžeš se dostat do problémů. Pokud jsi tam i tak dolil tolik, tak potěš pánbůh.... Věc druhá - pokud zjistíš, že ti mízí olej, tak se mrkni, zda nemáš špinavou vodu v expanzní nádobce. Pokud nemáš ani vysokou spotřebu, může olej mizer skrze starý ventilový gufera, nebo přes pístní kroužky. V tom můžu poradit změnit olej z 5W40 na 10W40. Já mám nalítáno přes 320k, mám starý gufera a olej mě v celku mizel. Vyměnil jsem olej za hustší a motor citelně ztichl. Dej si jen pozor v zimě, 10W40 je hustá a pokud je v tvém bydlišti velká kosa (-15/-10), tak ti bude motor dost klapat. Jakmile se zahřeje, bude to ok. Ale zvažoval bych spíš měnit v zimě zpátky na 5W40.
  3. Tak problém vyřešen. Bohužel, vrakáč mě poslal nefunkční kus (vrakoviště Most). Chápu, je pro technika asi těžké otočit vypínačem a zjistit jestli jede. :) Návod 1. Vyjměte ovladač světel z umístění. Dejte ovladač na nulu, zamáčkněte ovládací kolečko dovnitř (zajede tak 5mm dovnitř) a otočte sním na prvním polohu. Uvolní se Vám a tahem k sobě ho vytáhnete. 2. Odpojte konektor pomocí dvou pacek na bocích. 3. Sundejte z ovladače krytku se symbolama. Plochým šroubovákem je vzadu opatrně podrýpněte, aby jste ho dostali z pacek a pak to půjde samo. 4. Na kulaté části ovladače, jsou z ze zadu 4 otvory na odjištění. 2 nahoře a dva z druhé strany. Nadzvedněte plochým šroubovákem každý zvlášť a přední část by Vám měla vyskočit. Pootočením ovladače by jste z něj měli vytáhnout také samotný ovladač s hřídelkou. 5. Máte před sebou destičku a na ní diody a z druhé strany tištěný spoj. Dále vidíme svorky a v něm vodivé drátky. Opatrně, opět plochým šroubovákem ze strany, nadzvedáváte celou destičku tak, aby vypadla s drátky na destiček z těch malých čelistí. 6. Jak se Vám to povede, můžete ji odložit a vymontovat samotnou část s kontakty. Na pouzdře máme z obou širších stran 2 packy, každou opět nadzvedneme. Celkově 4. Poté zatlačením šroubovákem na hřídelku, nebo na ozubení ze strany PINů (verze bez mlhovek má ze strany PINů díru se šnekem, verze s mlhovkama a regulací podsvícení tam má mosaznou hřídelku, která je uzavřená plastem.), dostaneme ven kostičku s kontakty a šnekem, který je ovladá. 7. Diagnostikujte, kde je problém. Většinou budete mít spálený spoj a pod packou spálený plast na místě kontaktu. Ostřejším šroubovákem ostrouhejte zatavený plast. Dejte pozor, jak budete zvedat plíšek, aby jste ho neohli. Já ho ohl a pak skoro dvě hodiny to různě rovnal, aby mě kontakt sedl na plíšek dole. Když ohnete ten plíšek, tak v poloze, kdy má sepnout kontakt, bude přizvedlý a nesepne ho. V příloze je obrázek kostičky a jak vypadala moje závada. Poprosím admina, aby toto téma přesunul do interiéru. Omylem jsem ho dal do exteriéru. Omlouvám se
  4. Zdravím Vás matadoři, před rokem mě odešel na mé Octavii r.v. 1997, ovladač světel (pouštěla se samovolně mlhovka a podobně), dal jsem tam vypínač z VW Pola, stejný ročník. Vše fungovalo, až na osvícení budíků a nemožnost zapnout mlhovky. Nedávno už mě to vadilo na tolik, že jsem si z vrakáče objednal ovladač, ze stejné octavie co mám. Výsledek je takový, že vše jede jak má, až na to, že mě nesvítí potkávačky. Podsvícení, mlhovky, obrysovky, všecko jede. Nevíte jak to pořešit?
  5. Zdravím Vás AEEčkaři, obracím se na Vás s prosbou o radu, co mám dělat se svým AEEčkem. Bude to dlouhé, proto teď děkuji všem za Váš čas a ochotu. :) Začnu netradičně malým představením auta. Auto jsem kupoval se svým dědou, když mě bylo 8 let v Rýmařově. Tudíž jsem oficiálně druhým majitelem, po dědovi. Převzal jsem ho před 4 roky s najetými 160 tis. kilometry a namontovaným LPG systémem ELPIGAZ. V autě jsem po 4 roky jezdil a dělali se standartní úkony (brzdy, výměna oleje, výměna dosloužilých dílů - posilovač, chladič, sahary, interiérové díly, ...). Poruchy Nicméně, před 2 lety jsem měl poruchu na termostatu a auto jsem přehřál 2x po cestě. Poté se díl vyměnil a díky natlakované soustavě se objevily díry v trubicích co vedly vodu (nevím přesně kde). Zkrátka, ztrácela se voda. Po výměně výše zmíněného chladiče a trubek bylo vše ok. Po pár měsících začalo prosakovat víko hlavy. Sundalo se, utěsnilo a vše bylo OK. Další závada byla na LPG soustavě. Pod řidičem bylo špatné vedení. Nastřihlá hadice plynu pouštěla plyn do okolí a i do vozu. Vyřešeno výměnou. Jezdil jsem 3 měsíce a jel z Brna na služebku do Plzně. Po cestě začal opět trochu smrdět plyn z ventilace. Rozloben touto skutečností, ale již v Plzni, jsem tento fakt snažil přežít a řešit jak dojedu. Večer odjíždím a při přistavení auta k dotankování LPG jsem zpozoroval oheň pod kapotou. Díky další zteřelé hadici (měsíc stará revize celé LPG soustavy!) prolínal plyn do motorového prostoru a díky nějakému zkratu začal hořet airbox a od toho všechny hadice. Řešil jsem to zde na fóru před dvěma lety, bohužel jsem už toto téma zde nenašel, jinak bych přiložil. Rychlé jednání personálu a mě, vystříkání 3 hasičáků a příjezd hasičů dokázal zachránit auto před shořením. Škoda byla jen na airboxu, hadic a kabelech. Ty se vyměnili a šel i nový airbox. LPG hadice jsem v brněnské pobočce HTS vyměnil a nechal znovu zrevidovat celý systém. Po nějaké době jsem si všiml, jak mě ubývá olej. Nekape na zem, ale mizí ve válcích. Krom toho skákali otáčky, někdy auto zhaslo v zatáčce, či na světlech při poskakování otáček. Vyzkoušel jsem si vymontovat z druhého válce (od rozvodů) svíčku. Ta byla zarostlá od karbonu. Vyčistil, dal zpět. Po čtvrt roce pravidelně měním, protože obroste tak, že přestane jet válec. Tudíž jsem nabil dojmu, že na tomto válci je připečenej kroužek. Na jiném válci se nic neděje, svíčky jsou v pořádku, auto jede správně. Abych tuto teorii potvrdil, sundal jsem si hadici odvětrávání klikovky a při zaplém a zahřátém motoru z ní jde kouř. Není ani moc modrý, ale není zase černý. Při studeném motoru citím jen benzín, jako normálně. Ve filtrboxu jsem našel před rokem v únoru, při výměně filtru margarýn, neboli našlehanou emulzi. Poslední závada související s nadpisem tématu - katalyzátor. Před měsícem jsem byl na STK, kde mě řekli, že by auto prošlo v pohodě, až na tu lehkou rez na podvozku, ale že nemám KAT. Zeptal jsem se, jak to je myšlené? Odpověděli mi, že pouzdro KATu tam je, ale nic v něm, takže to rezonuje (myslel jsem celej rok, že mám v hájí střední díl výfuku) a ta keramika tam prostě není. Tudíž hodnoty šly do extrému. Momentální stav km - 326 tis. kilometrů. Opravy a práce na autě za poslední rok - výměněná spojka, tlumiče na všech kolech, nové svíčky, nové kabely, nové VN trafo, poslední díl výfuku, silentbloky na výfuku, revize plynu 11/2017. Před rokem měněný olej v převodovce. Díky mizejícímu oleji (0,5l/500-700km) olej neměním, nalévám syntetiku 5W40. Charakteristika jízdy Auto jezdilo přes týden rozvážky po Brně, týdně okolo 400km. Žádná neurvalá jízda. 6x do měsíce dlouhé trasy - 200-300km. Nedostávám auto na meze výkonu a možností. Poslední rok už nejezdí rozvozy, tudíž týdně max 150km. Otázky Tudíž, co teď? Je možné že olej mizí skrz stará gufera (nikdy se neměnila), nebo špatné ventilové sedla? Ty sedla jsou častá závada na autě bez přimazávání. Přeci jenom půlku nájezdu má auto na LPG. Mám v plánu dát auto ke známému na GO, ale je na mě rozsah prací. Díly si teď budu v přístích měsících nakupovat, proto jsem se obrátil sem. Je už lepší udělat i všechny pístní kroužky? Co se týče lambda sondy a katalyzatoru co tam není. Je lepší počkat na GO, když motor špatně spaluje? Mám pocit, že když tam koupim KAT a novou lambdu, tak oboje mužu oddělat tím, že motor tam přimíchává i olej. Tudíž zbytečný 4000,- Kč za tyto dva díly. Poslední otázka je na kryt motoru a to přesně na sání, kde se nachází bimetalová přepážka. Někomu se v servisu asi hodila ta vrchní část, která to zařízení kryje a nemám jí tam (obrázky), je to na závadu? Je lepší to sehnat? Děkuji všem, kdo to dočetli až sem, dávám vám zlatého bludišťáka a pomyslnou pentlu čtenáře na hruď. :D
  6. Tak auto je uz skoro hotove. Verdikt je takovy, ze v te spleti kabelu, jeden mezi nimi zkratoval (posledni dobou me na volnobeh cukal motor) a od toho se prepalila mala hadicka do zarizeni, ktere je primontovane na karoserii pod oknem. Je to neco s plynem, ale neni to hlavni hadice. A od toho se to rozjelo.
  7. Kdyz je rec o hasicacich, lze pouzivat hasicak, kterej ma revizi 3 roky proslou? Na firme jich mame hodne, tak se me nechce kupovat novej :D
  8. Tak at neskoncis jak ja. Ja mel taky mnoho trivialnich zavad, ale nikdy bych teda nerekl, ze by me chytlo auto :D od tehdy jedine s hasicim pristrojem. Nicmene vypada to asi na podobny problem. Jinak info stale zadne nemam, v servisu nestihaj a naschval neberou telefon :\ (Omluva za diakritiku) Musim se zeptat v servise a pokud by byly drazsi, urco bych se ozval. Zatim dekuji :)
  9. Ne ne :) v Brně, v servise kam dáváme vše. Bylo mě zatím řečeno, že se to musí vyčistit od prášku a poté se sehnaji kabely z jiné 1.6ky a filtrbox. Tak jsem též zvědav. Jinak Elpigas je v autě ze Zábřeha, kde to bylo stále, ale poté jsem dostal auto do Brna od rodiny a jezdí se do pobočky sem, což jsem rád, že člověk nemusí až do Zábřeha :)
  10. KaJe: Jj, stál jsem a čekal až bude volno stojanu. Motor běžel na plyn. Romix95 : v autě je Elpigas. Servisovany vzdy v HTS Zábřeh nebo Brno. Zajimalo by mě jestli by začal hořet plyn. Hasiči mě tvrdili, že spíš začal tyct vstrikovač benzínu. Kapalo to asi na výfuk a od toho to chytlo. To byl jejich tip při pohledu a po požáru.
  11. Zdravím, ve středu v noci se mě, po zpáteční cestě z Plzně stala na LPG stanici závada, která vyústila v požár v motorovém prostoru (viz. Obrazek). Po uhašeni jsem se divil, neboť zhořelo pár kabelů a uhořel filtr box. Nebýt obsluhy a jejich zásoby hasicích přístrojů, tak by z auta moc nezbylo. Popř. kdyby se mě to stalo na dálnici. Chci využít tohoto fóra a zeptat se na názor, či něčí zkušenost, proč se tak stalo. Zprávu ze servisu budu mít asi až za pár dnů, tak mě to vrtá hlavou. Teď k stavu automobilu... Auto má pohon LPG se všemi revizemi, nové LPG vstřiky, směšovač a potrubí. Více méně celý systém LPG. Na motoru se měl teď měnit olej akorát. Před vánocemi prasklo v autě topení a měnil se celý systém topení a chlazení automobilu (potrubí i chladič). Auto má najetých necelých 250 tis. a bylo o něj dobře staráno. Poslední dva týdny, co se oteplilo, jsem při rozjezdech v autě párkrát cítil plyn. Na to mě hasiči řekli, že by to tím nemělo být. Krom toho někdy na volnoběh, třeba na světlech kolisaly chvilku otáčky. Více méně padali na 300 a pak zase zpět. Byl bych rád za nějaké zkušenosti či názory. Teď jsem se přiučil tomu, že mít hasicí přístroj v autě, muže být hodně ovlivňující faktor, jestli vám z auta něco zbyde, nebo ne.
×
×
  • Vytvořit...