Přejít na obsah

omicron

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    659
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 149 zobrazení profilu

omicron's Achievements

2

Popularita

  1. Honba za "4K" rozlišením za každou cenu je u takové cenové kategorie vždy něco za něco, zde evidentně za cenu snímkové frekvence. Určitě bych zkusil nastavit na FHD a více fps, pokud to jde...
  2. Obávám se, že rychlejší karta již kvalitu (rozlišení a optiku kamery) moc nezlepší. Pokud video netrpí nějakými výpadky/dropouty, tak vyšší zápisová rychlost již moc nepomůže. Tak rychlé karty jsou určené zejména pro produkční DSLR (nebo bezrcadlovky) a camcordery, které mají "skutečné" 4K s obrovským data streamem, tím myslím nijak neořezaný, jako u těchto levnějších board kamer. Co u toho udávají za požadavky? Většinou stačí Class 10...
  3. Jojo, DOD RC500S litr nestojí, ale už je to nějaký pátek staré, a stále chodí obstojně. Jen jsem před časem deaktivoval to nahrávání v nepřítomnosti, je to sice šikovná věc, ale i přesto, že tam je instalovaný ten bazmek na ochranu baterie, tak to občas lágrovalo baterku, zvláště když jsem to nechával občas na nějakou dobu na letišti. A v poslední době se to občas ráno po delší nečinnosti automaticky nezapne po zapnutí zapalování, a chce to povytáhnout napájení u přední kamery a dát zpět. Potom celý den OK. Ale jak říkám, je to 5 let staré a stále v provozu. Ale asi to bude mít nějakou souvislost se stavem baterie v autě... Obraz si netroufnu srovnávat, není to sice 4K, ale např. SPZky jsou velmi dobře čitelné. Tady pro srovnání starší video (přední a zadní kamera stejný čas) z cesty po poloostrově Pelješac v CRO ve večerní době a protisvětle :
  4. Proč by měl být blázen? Ten motor je jinak vynikající.. S novým autem jsem šel opět do tohoto motoru, byť již inovovaného. Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
  5. Tady mají popsanou 1-kanálovou variantu RC500S-1CH. Ale z nějakých důvodů je na trhu (možná zatím) jen v Asii a Austrálii... Například z eBay v HK by se dala objednat.
  6. Tak jsem až nyní našel v balení kamerového setu i polarizační filtr pro přední kameru. Uvidíme, zda-li nějak obraz viditelně upgraduje, možná to zvedne trochu kontrast a odfiltruje odlesky předního skla. Nicméně u takovýchto malých kamer bez možnosti nastavení roviny CPL (mám s CPL nějaké zkušenosti z SLR a DSLR) si nedělám žádné velké iluze o funkčnosti polarizačního filtru. . Doplněno: tak jsem koukal, že by CPL měl být stavitelný, musím se na něj znovu podívat, ale když jsem ho dával na objektiv, nebylo možné s ním otáčet, byť je kroužek dvojitý - i tak bude obtížné ho nastavit správně jen podle obrazu na displeji smartphone, možná bude lepší použít nějaký větší tablet...
  7. Koukni do jejich porfolia, nejsem si jistý, zda-li nemají i provedení single...
  8. Záznam je skutečně kvalitní a čitelný, kamera si vede obstojně i v prudkém protisvětle, ten obrazový čip je používán i mnoha jinými výrobci, ale dle různých recenzí se tady (a v sesterském provedení s displejem LS500W Dual) podařilo DOD z toho vydupat asi nejvíce. SPZky jsou fakt čitelné skoro vždy i ze zadní kamery, ještě čekám na nějaké horší počasí, jak si kamery povedou.
  9. Do zánovní O3FL (MR2018) jsem nedávno instaloval 2-kamerovou dashcam sadu (přední a zadní kamera) pro pevnou montáž DOD RC500S (SONY STARVIS chip s nočním režimem, WDR, H2.64, G-senzor, parkovací režim, místo Lion použití kapacitoru atd.). Zásadní, co u mě rozhodlo, byla velikost a minimalistické provedení obou kamer, kvalita obrazu (zejména v noci a skutečné rozlišení registračních značek kolemjedoucích aut), dle recenzí i funkční parkovací režim (s ochranou autobaterie). Displej nepotřebuji, u předchozích kamer jsem ho málokdy využíval, náhradou je aplikace pro smartphone. Obě kamery mají pevné upevnění (3M páska) držáku na skle (kamery jsou stále velmi rychle vyjmutelné), takže nehrozí žádné upadávání jako v případě různých přísavek, což již mám za sebou :-(. Zejména to i dle nedávného testu ADAC velmi zvyšuje funkčnost kamery při záznamu při nárazu, kdy jiné kamery s přísavkami obvykle upadnou (!). A to včetně některých velmi oblíbených (viz test). Zajímavostí je opravdu funkční "Parkovací režim", který dokáže skutečnou identifikaci toho, kdo se kolem auta motá, nebo s ním něco dělá (ne jen jeho tmavá záda při odchodu od poškrábaného auta). To má DOD na vysoké úrovni, vč. 15 sec prealarmové paměti (podobně jako u IP kamer). V tom nočním režimu mají obě kamery vyšší kompresi se zachovaným rozlišením (méně zaberou místo na SD kartě), na kvalitě obrazu i v noci se to ale moc neprojeví. Přední kamera nemá displej a má minimalizované ovládání (3 tlačítka), zadní je o něco menší, obě pracují s FullHD rozlišením. Kamera je bez displeje lépe umístitelná a zdaleka méně nápadná. Její konfigurace je přes vlastní WiFi dedikováno na aplikaci ve spárovaném smartphone. Vpředu se ukázalo jako zatím nejvýhodnější místo pro upevnění vlevo od velkého okenního senzorového panelu za sluneční clonou (obvykle ji mám sklopenou), tam kde je ten kovový rastr na skle. Kamera cloně nijak nepřekáží, clona jde i nadále zcela sklopit. Zvenčí přední dashcam takřka vůbec není vidět, a jde vertikálně velmi dobře nastavit, uvnitř je k ní perfektní přístup, k ovládání, i ke kabeláži a SD slotu, dá se lehce rychle odpojit a vyjmout stisknutím uvolňovacího tlačítka. Zadní kameru jsem umístil vlevo (při pohledu zvenčí) od centrálního brzdového světla, a nijak nepřekáží ani vysunuté roletce. Přívodní kabeláž je protažena levým kabelovým krkem. Zvenčí prakticky není rozeznatelná. Součástí přídavné montážní sady pro pevnou instalaci je i konvertor 12/24V na 5V (USB) s hlídačem poklesu napětí, autobaterie je pod ochranou i při dlouhém odstavení auta, třeba na letišti apod. Dashcam má 3 různé parkovací režimy - přes tuto montážní sadu je tedy trvale napájena i při uzamčení auta. Z krátkých zkušeností z provozu oceňuji vysokou kvalitu obrazu a funkční parkovací režim, nenápadnost - kamer si skutečně nikdy zevnitř ani zvenčí nevšimne, naopak přehrávač pro simultánní přehrávání obrazu obou kamer a GPS polohy na PC je malá korejská katastrofa, ale až tak není potřebný. Aplikace pro smartphone má trochu kostrbaté ovládání, ale dá se zvyknout, nepotřebuji to denně. Kdo chce záznamy pravidelně kontrolovat, měl by si pořídit raději 2 SSD karty pro pohodlné přenášení záznamů (v mém případě zatím 1x 128GB), přenášet obří soubory pomocí aplikace do smartphone je nesmysl, byť to lze.
  10. A nezkusil jsi Schonera? Mel jsem před casem podobnou lapalii tesne po zaruce, kdy jsem předtím ještě v zaruce opakovane upozornoval na velkou spotřebu oleje, a automobilka stale usty servisu opakovala (po vahovych zkouškách), ze to je ve 105 kkm odpovídající (!). Nekde jsem to zde popsal, ale u Schonera se k tomu postavili celkem dobře a rychle... Nakonec platila automobilka se Schonerem v ramci kulance, ale musel jsem drobet zabojovat
  11. Předchozí auto (O2FL LK) jsem mel s xenony, nyní O3FL (opet LK) s fullLED. Rozdil je dost veliky. Mel jsem na tyden půjčenou nahradni O3FL s halogeny, mel jsem dojem ze me svetla nesviti, to je proste realita. Tady je rozdil doslova obrovsky FullLED silne, bile a velmi rozprostrene (dle rezimu jizdy) svetlo, s ostrym ohranicenim (to ale muze nekomu vadit), je to ale skok i ve srovnani s xenony. POZOR ale, viz poznámka na konci. Nechapu nekoho, kdo preferuje i dnes halogeny - jiste ekonomicke duvody jsou nasnadě, ale servisu bych se nebal, kdo si fullLED priplati, bude mit i na servis po zaruce. Obvykle drive ale auto pujde do světa, a se servisem si jiz poradi další majitel Ještě dulezita poznámka - hodne se o tom diskutovalo u konkurence, nechal jsem si u takřka noveho auta prenastavit potkávací konfiguraci fullLED, protože to subjektivne svitilo hodne zkratka, a ejhle, jak to pomohlo, do te doby jsem mohl jezdit skoro jen s dalkami. To muze byt i příčina toho, ze to radu lidi při nejakem testu odradi, protože to jde z fabriky nenastavene, a ma to delat predprodejni servis. Ti na to obvykle kaslou, coz jsem si nejen ja overil osobne... Je to pekny bordel, ze se fabrika nedokaze s autosalony domluvit. Fabrika me sdelila, ze to NENASTAVUJI, a je to věc prodejce
  12. Cheb, předpokládám že Schoner, že?
  13. Mel jsem 1.8TSI v O2FL (a nyní mam opet v O3FL), nic takového jsem myslim nikdy nepozoroval, ale mam (a mel jsem) NT, a motor je tak asi vždy predehraty. Ve starem aute najezd 180 kkm, pokud by to mel byt nejaky vetsi najezd.... Jinak samozrejme zcela studeny motor je znit trochu jinak nez ten dobře zahraty
  14. Vůbec bych se toho nebál, zvykneš si celkem rychle ;) , před pár týdny jsem takto najel přes 3.500 km po Jižní Africe, Mosambiku a Lesotho s Toyotou Hillux, a to místy v celkem náročných terénech. A to normálně doma jezdím jen s automatem... Až na pletení blinkrů se světly zpočátku, to zásadní problém není, pokud by jsi tedy jezdil současně vlevo. V našem pravostranném euro provozu to ale asi bude celkem blbé pro špatný výhled z pravého místa řidiče :wacko:
  15. Není to žádný problém, je to dávno řešené, osobně používám již hodně let, tlačítko použité jedno z volných, myslím vedle aktivace automat. parkovacího robota.
×
×
  • Vytvořit...