Přejít na obsah

Haski

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    37
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Haski's Achievements

0

Popularita

  1. Se nediv! Člověk tu nahodí radu a reakce na ní jsou nulové.
  2. Těžko soudit. Zkontrolovat vedení k lambda sondě včetně svorkovnice Těsnost výfuku mezi motorem a katalyzátorem Vadný ventil nádobky s aktivním uhlím nebo netěsnost Zkontrolovat tlak v palivové soustavě (regulátor tlaku, myslím na liště se vstřiky) Vadné vstřiky - netěsnost nebo kapou
  3. Haski

    ETHANOL E85

    jj o té sekci na OI vím. Třeba tu je někdo s OII, kdo na to jezdí. Zkušenosti se hodí.
  4. No, asi máš pravdu, že se ze mě pravidelný strávník E85 nestane. Na 20L kanystru sice ušetřím okolo 200,-, ale při zvýšené spotřebě, chybějícím pumpám v okolí a ještě pořád velké ceně v tom pokračovat nebudu. Spíš jsem to vzal na pročištění palivové soustavy. Vyzkoušel jsem to nalejt i do motorky (Transalp 600V 98´) Kdo nezná, je to dvou-karburátorovej, 4-svíčkovej, 2-válcovej motor do V, což je takovej kříženec motorů chopper (nechá si líbit nízké brumlavé otáčky, ale točí i 8000ot.) Nalil jsem to asi v poměru 1:1. Popravdě jsem si myslel, že to karburátory vůbec nepoberou. Nakonec to i nastartovalo a jezdí to. Opět je tu ale propad v nízkých otáčkách, tady ale o dost větší než u auta. V některých situacích vzniká i díra v plynu (nepomohlo ani zvýšení bohatosti volnoběhu) a pocitově jak kdyby mě někdo vzadu držel. Zvuk motoru byl jalovej, jakoby chudej. Vysoké otáčky a spíš více plynu tomu nedělalo problémy. Bylo ale znát, že za to musím o poznání více vzít, aby to jelo stejně. Od poloviny plynu už to bylo celkem dobré. Čili klidná jízda, kdy se motor snažím jen lehtat, je bez prožitku. Takže u motorky vím, že do ní už to nenaleju :-).
  5. Mám sice OII 1.6MPI, ale nedalo mi to nevyzkoušet a podělit se o zkušenosti, ač tedy krátkodobé. 200km ZKUŠENOST S PALIVEM ETHANOL E85 (bez jeho úprav na motoru) Měřeno při normální jízdě (ani lehká aní těžka noha). Zkoušeny nižší a někdy i vyšší otáčky. Jelikož toto palivo v západních čechách - karlovarsko nění vůbec rozšířeno, nabral jsem při cestě přes město MOST do kanystru 20L E85 za 26.90 (v republice se dá sehnat myslím i za 24.90). Což je o víc jak 10kč méně než za bežný N95. Přimíchal jsem jej následně do nádrže v poměru cca 1:1, tedy 15L Naturalu95 a 15L Ethanolu E85. Při teplotách nad 0°C (pod 0°C jsem neměl možnost to vyzkoušet) auto startuje bez problémů. Motor jede trochu hůře v nižších otáčkách do 3000ot (skoro podobně jako když zapnete klimu), ale je to bez problémů. Vyšší otáčky byly výkonově nezměněné takéž bez problémů. Volnoběh v pořádku. Spotřeba na známých trasách se zvedla. (Volnoběh místo 0.6-0.7l/h se změnila na 0.7-0.8l/h. Město a krátké trasy do 15km vzalo o cca 0.5-0,8l víc. Delší trasy 100km (rychlost do 110kmh) o 0.3l víc)
  6. 200km ZKUŠENOST S PALIVEM ETHANOL E85 (BIOlíh - bez jeho úprav na motoru) Měřeno při normální jízdě (ani lehká aní těžka noha). Zkoušeny nižší a někdy i vyšší otáčky. Jelikož toto palivo v západních čechách - karlovarsko nění vůbec rozšířeno, nabral jsem při cestě přes město MOST do kanystru 20L E85 za 26.90 (v republice se dá sehnat myslím i za 24.90). Což je o víc jak 10kč méně než za bežný N95. Přimíchal jsem jej následně do nádrže v poměru cca 1:1, tedy 15L Naturalu95 a 15L Ethanolu E85. Při teplotách nad 0°C (pod 0°C jsem neměl možnost to vyzkoušet) auto startuje bez problémů. Motor jede trochu hůře v nižších otáčkách do 3000ot (skoro podobně jako když zapnete klimu), ale je to bez problémů. Vyšší otáčky byly výkonově nezměněné takéž bez problémů. Volnoběh v pořádku. Spotřeba na známých trasách se zvedla. (Volnoběh místo 0.6-0.7l/h se změnila na 0.7-0.8l/h. Město a krátké trasy do 15km vzalo o cca 0.5-0,8l víc. Delší trasy 100km (rychlost do 110kmh) o 0.3l víc) Slyšel jsem o následných problémech s palivovým čerpadlem? Velice to prý pročisťuje palivovou soustavu, čili budoucí výměna filtru je asi jasná?
  7. Osobně bych přes diagnostiku zkontroloval měřené hodnoty na motoru ve skupině 000. - zkontroloval váhu vzduchu (případně ji prostříkal čističem) - zkontroloval přísávání falešného vzduchu (nebo aspoň těsnění pro horní a boční sání + hadičky, těsnění vstřiků..) - co palivový systém (filtry, regulátor tlaku paliva...)
  8. Pěkný výsledek. Měl jsem to podobně a to mám úpravu SPORTMOTOR :-) Možná to nasvědčuje tomu, co jsem se dočetl v jedné příručce o dlouhém a krátcem sacím okruhu tj. proměnné saní. Při volnoběhu jsou klapky otevřené (krátké sání) a už jen změna plyn.pedálu je uzavírá (dlouhé sání). Při 4200ot. dochází opět k otevření klapek na kratčí sací okruh a při 6200ot se opět uzavírá na dlouhý, prý pro měkký chod motoru. Jestli Vám to funguje, pak se sundá víko vzduch. filtru (filtr se ponechá) je přechod kolem 4200-4300ot krásně poslechově poznat, motor opravdu zvukově přikrášlí - samozřejmě, že okolo filtru je vše hlučnější. Při 6200ot už to zavření poznat moc nejde.
  9. Jednoduché to nebude a věřím, že to neděláš jen kvůli 1kW navíc. Ale co jsem narychlo koukal do dílenské příručky obou motoru, možná by to šlo, ale vždycky tě něco může překvapit (držáky, montáž převodovky nebo táhel...). Pokud si trošku kutil, tak to možná spácháš. - určitě bude potřeba prohodit vyfukové potrubí kvůli EGR ventilu - zaslepit díru pro kombinovaný ventil sekundárního vzduchu - vrchní sací potrubí pro rozdílnou škrtící klapku - prohodit olejovou vanu nebo zanechat původní s tím že to nezapojíš (BFQ má snimač hladiny a tlaku ve vaně) - termostat, ten bude složitější a asi až na pohled usoudiš možnosti (BFQ má eletronicky řízený) Jsou to v tomto případě jen letmé potřehy. Fyzický pohled by prozradil víc.
  10. Každopádně je i logické, že ti Fabie pojede víc než na papíře, když max. výkon máš v 5000ot což je skoro 180kmh na tacho ne? Ať je to jak chce, je divné, že AUDI A ŠKODA uvadí u stejného motoru a podobnými auty jiné rychlosti.
  11. To mi nepřipadá. že by škodovka davala údaje o rychlosti různě, jak se jí zlíbí. Jak si na tom s Fabii 1,4 16V, taky údavaný údaj vychází na maximální tachometrovou rychlost? Podle mě ne, Fabie vždy jeli víc než na papíře.
  12. Taky přispěju do mlýna. Ač mám tedy upravu od Sportmotoru (ikdyž si myslím že na maximálku to až tak velký vliv nemá), tak tu tak dlouhou rovinku v okolí nemame a je možné že by se to k těm 200 přiblížilo. Ale z mírného kopečka jsem už přes 200 letěl (asi 6200ot). Nicméně bych chtěl poukázat na fakt, že maximální výkon motoru v serii je při 5600ot a ruku na srdce, to je přiližně ve 185kmh (a s tímto motorem to taky pravdivě uvádí AUDI A3). Nevím, kde škodovka vzala údaj 190kmh.
  13. Já přeci žádný problém nemám :-), jen jsem čekal na tvoje výsledky pro porovnání. Takže asi spíš zajet do nejakeho servisu, kde to proměří.
  14. Někde jsem četl, že se to maže samo a to nejčastěji při překročení max. zobrazení nějakého udaje....třeba doby jízdy 99h59m, nebo možná 999km...ale fakt s tím nemám zkušenosti. Mažu to při každém tankování.
  15. Ano, za sebou nás 1,6 benzíny urcite vidi, zvláště, když se atmosferovej benzin rozjiždí z neideálních otáček (třeba ze 2000ot). Pokud benzín akceleruje v ideálních točkách, rozdíl podle mě není tak hroznej, kde výsledek bude třeba 3 delky auta pozadu. Byla by hloupost tvrdit, že 1,6 MPI 75kW a 148Nm bude velice stejný s 1,9 TDI 74kW a 240Nm. Samotný průběh momentu a výkonu je ale bohužel velice odlišný. Viz tabulka v příloze, kterou jsem si kdysi vytvořil ;)
×
×
  • Vytvořit...