Přejít na obsah

Majk.K

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Majk.K's Achievements

0

Popularita

  1. Majk.K

    EGR VENTIL

    Tak jo..forum je o diskusi a výměně názorů a eventuální pomoci ostatních pro ostatní...a tak jsem z citace vybral jen úvod 15degrena a trochu zapátral, páč mi to nedalo: Parametry nafty MAZIVOST: jeden z nejdůležitějších parametrů nafty z hlediska vstřikovacích zařízení, například vysokotlakých čerpadel a trysek systému Common Ral. Čím lépe nafta maže, tím menší otěrová stopa zůstává. CETANOVÉ ČÍSLO: Čím vyšší cetanové číslo, tím rychle se po vstříknutí do válce vznítí. Vyšší cetanové číslo přináší lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřebu paliva, vyšší výkon a nižší hlučnost motoru Obsah 2-EHN: Pro zvýšení cetanového čísla se nejčastěji použvá chemická látka 2-etylhexylnitrát, výsledná hodnota pak závisí na původním cetanovém číslu nafty, přídavku 2-EHN a vnímavosti nafty vůči němu. PROTIKOROZNÍ VLASTNOSTI: Aditivované nafty nejenže samy korozi nezpůsobují, ale jsou schopny před ní po jistý čas ochránit vnitřní plochy vstřikovacího zřízení i v případě, že se dostane do systému voda. PĚNIVOST: parametr důležitý z hlediska komfortu tankování Dále záleží na způsobu výroby nafty. Nafta v Německu a Rakousku má vyšší cetanové číslo a taky vyšší obsah 2-EHN a taky vyšší mazivost. Tolik tedy na objasnění, mazivost nafty zas takový bullshit nebude a zdroj je intenet, necucám z prstu. :D :D :D
  2. Majk.K

    EGR VENTIL

    No..zkouknul jsem testy nafty a konkrétně v Rakousku mají podle těch výsledků naftu "mazavější" než u nás a to i v prémiových palivech. Biosložka možná stejná je, ale...něco být jiného musí. V servisu mi ukazovali mapku (koncernové vozy VW) a tam je ČR, SR, Polsko samý červený puntík (servisy, kde řešili vstřiky). Rakousko a německo jich tam mělo fakt málo...tak že ještě nějaké další složení? A s tou naftou mi to potvrzují i chlapi od kamionů...
  3. Majk.K

    EGR VENTIL

    Ahoj Tomasi, máš pravdu, kupoval jsem naftu právě kvůli cestování...poměr dálnice-normální cesta je asi tak 2-3:1..prostě když do toho sednu, tak ujedu cca těch 200km. Takže z toho, co píšeš, bych usoudil, že problém budou krátké trasy, vlhkost, kondenzování a tím zanesení toho ventilu? Mmochodem, co se paliva týče...jezdím vcelku pravidelně Rakousko a německo...občas tam tankuju. Můj subjektivní pocit ale je, že ten motor po natankování má tak po 20-30km úplně jiný zvuk a taky bych řekl, že je to svižnější. I spotřeba je o nějakou tu desetinku menší. Je to tím, že mají třeba míň příměsí v palivu a že se tedy i to výfukové potrubí zanáší míň? Ledku vyzkouším...a už se těším, až to bude v noci blikat na parkovišti a kolem motoru budu mít na zemi červený tuningový "opar" ...jsem zvědav, kdo mi to vybere jako první. Ale nápad se to zdá dobrý.
  4. Majk.K

    EGR VENTIL

    Tak, jen stručné info k vyřešení mého problému: EGR ventil vyměněný, mám verzi s chladičem. Protože mám auto 4x4, byla práce trochu dražší. Při kontrole mi našel ještě okousané kabely v motoru a hadičky od kun, nebo nějaké jiné chlupaté cholery :wallbash: Sumasumárum 16800,. s DPH. Když odpočtu tu elektřinu, tak to stálo cca 15000 s DPH. Díl je originální. Na základě příspěvků tady jsem se ho hned ptal na ten software. Ano, je dobrou praxí, že vždy nahrávají aktuální software, nicméně stačilo říct a podepsat, že nechci nic přehrávat ani nic jiného (taky mám čiplé auto). Software tedy nechali ten co jsem tam měl, auto dál jezdí za cca 4,9-5,2 a ventil byl měněný po 286tis km poprvé, což podle vyjádření technika je dobré skóre, někteří to stihnou za 100tis. Je to prý palivem a stylem jízdy. Mimochodem, ptal jsem se ho co na ty kuny a eletřinu, a nic moc...plašička prý moc nefunguje, mají nějaký sprej, ale od toho je zahnojený a ulepený celý motor a efekt taky nic moc. Prý si mám zajet do zoo a říct si o lví nebo rysí hovno..prý to jsou přirození nepřátelé kuny (!) ... no..nějak teda nevím....co?.... :huh:
  5. Majk.K

    EGR VENTIL

    Jo, tak tak nějak jsem si to myslel...fakt to netýrám, takže jsem rád, že se to objevilo až po tolika km. Nicméně....příspěvek jsem psal ve čtvrtek, celý pátek jezdilo auto jak mělo, žádná chyba, dokonce zhasla i kontrolka permanentní závady (značka motoru). Prostě auto šlapalo jak hodinky. Najel jsem asi 80km (když se to teda umoudřilo). Je fakt, že jsem hodně jezdil po dlažbě (až jsem začal mít podezření, jestli není náhodou jen někde blbý kontakt v elektrice(?). Dneska se to objevilo znova, a to při zahřátí a následném rozjezdu na křižovatce. Jak je to s tím EGR ventilem? Diagnostika v mobilu mi hází na displej chyby řádově plusminus 20%, někdy ale i 100...a to jak v minusu, tak i v plusu. Podle toho co jsem se dočetl, je tam nějaká tolerance, ne?...v mínusu je to asi 10%(?) a v plusu 30? Takže když tam je řekněme 5x 100% chyba, tak to zaregistruje řídící jednotka a ten ventil odpojí? A pak to spadne do nouzového režimu? A co se ceny týče, technik mi rovnou řekl, že žádná čína ani repasy u nich nepřichází v úvahu. Leda bych si to sám donesl a podepsal jim, že jsem to tak chtěl. :-) Ale protože auto potřebuju, vždy jsem tam nechával dát originál díly, mnohdy jsme se domluvili i na "lepších"..kotouče a brzdové destičky například.
  6. Mám 1,6ku TDI, r.v. 2012. Když jsem si ji vyzvedával v salonu, domů jsem to měl ca 200km a byl jsem tedy mírně řečeno rozladěný. Spotřeba cca 6,5-7, mírný kopeček a auto při pokusu o předjetí (podřazeno v 80 z 5ky na 4ku a sešlápnutí plynového pedálu) cca 3 vteřiny přemýšlelo, co bude dělat, než zrychlilo. To samé při rozjezdu. Vydržel jsem to cca 30tis, pak jsem si zajel na chipnutí. ze 77kW to zvedli na 92kW (malý čiptuning je na dobrou spotřebu, moc se s tím nedá jezdit, střední na 92kW je dynamický, akceleruje ale zároveň s lehkou nohou ušetříš. Velký chiptuning je dobrý na výkon, ale spotřeba bude vyšší) Zkrátka, od té doby auto jezdí průměrně 4,7-5,2, při 140 na dálnici cca 5,5-5,6, mimo město i za 4,3.
  7. Ahoj, mám podobný "problém", podle servisáka to není problém karoserie, nebo plastů, ale v "palubovce" někde uprostřed dole jsou nějaké krokové motorky na regulaci vzduchu (do kabiny, na sklo, do interiéru, na nohy). Když se s tím přepínačem proudění vzduchu moc nehýbe anebo auto je už starší, někdy má ten motorek problém najít tu správnou polohu a pak to tak "cvaká" ..někdy jen 3x za sebou, někdy 5x..je to jako cvrček. Já už si na to zvykl, ale pokud vám to vadí, zkuste prostě přepnout směr proudění vzduchu z polohy "na nohy" do polohy "na sklo" a většinou se to chytne a necvaká to.
  8. Majk.K

    EGR VENTIL

    Ahoj, zdravím všechny, co chtějí umřít moudřejší. Protože mě taky postihla u mého auta rýmička typu ERG, tak jsem sem nakoukl. Po přečtení všech příspěvků a názorů jsem teda úplně vykolejený, a nejspíš něco dělám špatně. Mám dvě auta, používané jako servisní-firemní. První je Octavia II, 1,9/77kW TDI-PD. r.v. 2008 Má najeto 390tis km a měla zatím ani jednu závadu, kdy odešel tlakový ventil klimatizace. (nemyslím blbiny typu prasklá hadička ke stěrači nebo uloupnuté těsnění na dveřích). Druhá je 1,6 TDI CR, 77kW, r.v. 2012 a je čipnutá po 30tis na 92kW..Teď má najeto 286tis a teprve od včerejška má první závadu - podle diagnostiky je vadný EGR ventil. Jinak opět ani jedna porucha a kontrolku filtru DPF jsem nikdy neviděl svítit (ale možná je vadná, i když v servisu tvrdí, že to možné je). Spíš mě vykolejilo, že se tu zmiňují výměny zrovna EGR ventilu po 40-100 tis...to mám ty součástky odpojené nebo co?? Jak tu zmiňoval Hiku výše, já teda jezdím dálnice/silnice 2-3:1, měsíčně přes 5000km. 5adím na rovince nahoru při 2000-2100, do kopce 2500-2700ot. Podřazuju při 1500-1600ot. Píšu to proto, že mě teda zajímá, v čem je zakopaný pes, když si nemyslím, že bych se k tomu choval nějak extra něžně, taky to obřas proženu i při vyšších otáčkách. Starší 1,9 má stabilně 4,5-5l/100km, 1,6ka má po přečipování 4,7-5,2 (nová s původním sw žrala i trávu okolo cesty. Takže když to tak tady čtu, to mě čeká za chvíli výměna veškerého potrubí včetně motoru? V servisu mi chtějí vyměnit EGR včetně chladiče za cca 10tis, na sw je upozorním, že ho tedy nechci (dík za rady výše). Má někdo vypozorovánu četnost poruch při určitých motorizacích a při určitém způsobu jízdy?
×
×
  • Vytvořit...