Přejít na obsah

Ridic

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    36
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

614 zobrazení profilu

Ridic's Achievements

0

Popularita

  1. Tak pořád záhada: - bylo to i v autorizovaném servisu a nikdo si s tím neví rady. Jen říkali, že když zaslepí PCV ventil (tedy hadici co jde zepředu) tak se chod motoru pěkně ustálí a je uplně ok - aktuálně se po velkém dešti se rozsvítili kontrolky ESP, ABS a bliká kontrolka BRZD (vykřičník). Auto ale jede pořád stejně
  2. Tak doplním aktuální info, po dvoudenním testování: Po návratu z posledního servisu to začalo házet chyby 030x. -mrkl jsem do motoru a po zásahu mechanika byly poházené kabely (nezacvaknuté v podélné liště u návaznosti do konektorů) na přívodu k zapalovacím cívkám. Vše jsem pečlivě docvakal a motor začal běžet lépe - pak navazovala jízda cca 20km, tam to začalo zlobit a vyhodilo chybu 0304 a 0302 (na válci 4, byla dříve měněna jediná nová cívka). Chod byl uplně špatný bez výkonu (klepání, bez tahu). Dojel jsem domů , vytáhl a přehodil novou cívku na 1. válec. Chyb přeskočila na 0301. tedy jesm vytahl mimo tu novou cívku a dal tu původní origo. A hle motor zas začal běžet lépe, tedy vlastně jak původně "blbě". Projel jsem to zase cca 50km a naskočila opět chyba 0171, ta jediná co mě nyní trápí... Co mě překvapilo tak, dle přiloženého schématu níže jsem proměřil a všechny cívky, a i ta nová co házela chybu - mají na spoji "2" a "3" měřeno 390 ohmu, tedy jako ok. Může být v háji kabeláž nebo nějaký drát??? Chová se to tak, že: - za studena kolísají nízké otáčky cca 700, a trošku prdí do výfuku jako by na tři válce, zatížení motoru ukazuje 30% ( to je dost), pod plynem jede celkem ok - po zahřátí je to již lepší, volnoběh cca 850 otáček a zatížení cca 8-10% (což je asi ok), pod plynem v otáčkách při jízdě ok Ještě doplním, že když vypnu klimu a nechám jet jen větráky (zapnu "ECON"), tak se otáčky za tepla ustálí (posunou) na cca 1000 - 1100. pokud klimu zapnu zas klesnou zas na 800. to je teda divné.... Tedy se ptám: - co vadné čidlo teploty kapaliny? nebo čidlo "klepání" nebo otáček... může to být tím?
  3. Tak se začínám motat v kruhu..... Auto bylo opět v dalším servisu, kde mi je doporučili jako odborníky na diagnostiku... no moc se mi to tam nezdálo a tvrdili, že nemají moc času. Promazali tam závady a trochu to testovali, tak říkali že PCV ok, lambda ok a software nový není třeba.... a že by hlavně vyměnili zapalovací cívky, že po 250tis km jsou tam 3původní (což jsem věděl)... Od jejich výmazu chyb to začalo zase frčet jen na tři válce, za studena chcípá a po načtení chyb opět vyskočili 0300, 0302,0303,301 atd. (tzn. že nepálí vybrané válce).... to je divné...? Tuhle chybu mi to neházelo již 6 měsíců dokud se v tom tihle experti nyní nehrabali....? No tak cívky vyměnín, to asi je maličkost, spíše je záhadou, že to začalo zas po tak dlouhé době... mohlo by to být kabeláží k cívkám?
  4. Tak jsem absolvoval revizi v "profi" servisu. Proveřili netěsnost sání - s negativním výsledkem, projeli to a sledovali chování lambda sondy atd. Jejich závěr je takový, že pravděpodobně v důsledku pouze jedné lambda sondy (BZB) si to systém blbě vyhodnocuje a zejména na studený motor to přistřikuje více paliva. Lambda sonda prý ok, ale ještě by mohl být vysypaný katalyzátor. Doporučili mi specializované pracoviště na diagnostiku a nechat si přehrát software v řídící jednotce. Tenhle názor jsme již tady v nějakém foru také četl...Co si o tom myslíte?
  5. Na ty hodnoty klapky-pod plynem jsme asi nekoukali, já se ve VCDS nevyznám a ten známý taky moc ne, dle nějakého návodu by jsme to asi dali dohromady. Olej tekl v pravo vpředu, ale to se ukázalo, že to bylo z poloosy - z převodovky a jinak nikde žádné loužičky. Trošku je to zasviněné u přívodu do turba. Ta netěsnost v sání je možná, ale jak ji odhalit...? Někde jsem viděl, že mechanik pošplíchal motor benzínem v rozprašovači a dle chodu motoru odhalil netěsnosti,ale to se mi zdá dost nebezpečné...
  6. JJ prošel jsem, klapku jsme sadptovali ve středu a včer ami opět naskočila kontrolka motoru. Chyby 171 a 507. Už fakt nevím.... Poslední možnost klapku vyndat a vyčistit třeba acetonem nebo benzínem.. Vytáhnu klapku jen z vrchu nebo musím i sundat plech pod motorem jak se píše v dílenské příručce? Pokud to nepomůže pojedu asi do nějakého profi servisu.. zaplatím ranec, ale třeba to vyřeší.
  7. Vymazání a nastavení základních hodnot klapky, by mohl být zajímavý nápad, to by šlo i odpojením baterky na nějakou dobu např. přes noc...? Nebo přes ten program. Zkusím to pořešit. Co se týké e-boxu v motorovém prostoru, tak předpokládám, že myslíš tu pojistkovou krabici, co je uplně vpravo vedle baterky na kraji prostoru..? Ta vypadá celkem slušně po otevření víčka úplně čisto, nebo to může být zelené ještě někde ze spodu...?
  8. Ahoj, no zápasím s tím pořád... Shrnu výměny: PCV vyměněn, palivový filtr vyměněn, vstřiky Bosch, svíčky, jedna zap. cívka Jak vypadaly sací ventily netuším, ale tlak mi před tím těch 8bar měřil někdo jiný, nyní ten mechoš co měnil vstřiky říkal, že tlaky ok, myslím, že říkal 10-11b (těch 8 co jsem mu avizoval od jiného se mu taky nezdálo) Co myslíš tím: .... "často také "zelený" e-box .."...? Jinak ty mechaniky už jsem vystřídal 3, ten poslední věděl nejvíc,ale promazat nastavení se mu nepodařilo... No zítra zkusím zavolat ještě do jiného servisu, kde už nemám známé, snad zase něco vymyslí - navedu je na klapku a váhu vzduchu a revize hodnot a uvidíme... no to je záhada....
  9. Tak myslím, že problém se nevyřešil.... Nové vstřiky asi udělaly své .. jde to lépe do otáček, akcelerace v pohodě. Ale na volnoběh se to chová divoce... drží otáčky asi na 650... což už trošku kucká, pak někdy až lepších 800, nebo otáčky kolísají po vyřazení až k 1500, tedy jsem pořád tam kde jsem byl.... Dneska jsme to prohlédl.. žádné hadičky snad prasklé nejsou, že by to přisávalo vzduch. Co mne zaujalo, často se i při studeném motoru spustí větráky na chladiči..... Mohla by to být váha vzduchu...? (Tu když odpojím tak se větráky taky rozběhnou..) Při měření hodnoty kolísá na volnoběh cca 1,5 - 4g/sec Nějaký postup jak ověřit funkci..? Děkuji
  10. Ahoj, tak jsem po dlouhém bádání u několika servisáku, dospěl k dalšímu posunu. Vytáhli se vstřiky a víceméně byly všechny ne zcela ok - některé pomalá odezva, některé dávali méně než měly. Tak jsem je všechny nechal vyměnit a mám auto zpět. Zatím sleduji jak se to bude chovat..... - je nutné nové vstřiky nějak kalibrovat nebo vynulovat nastavení v řídící jednotce ???? - chvili ještě na volnoběh (po vyřazení) na palubce ukazuje vysokou hodnotu spotřeby např. 77l, klesne až po chvilce (několik sekund), a dokonce klesne pak po ustálení na volnoběh chvilkami až na 0,6l/h, dříve jsme měl vždy 0,8l/h....ale to by mohlo souviset s tou kalibrací nebo resetem hodnot z ŘJ...? Dík za rady
  11. Tak jsme nakonec sundal PCV a revidoval membránu a byla ok, tedy jsme honeměnil a nechal. Ověřeny tlaky ve válcích cca 8 ve všech stejně, tak snad ok. Koupeny nové svíčky NGK a na 4. válci vyměněna cívka. Motor vyhazuje chybu 171 - chudá směs a 304 vynechání zapalování 4. válce. Za studena jede na 3 válce za tepla to celkem jde, po vymazání chyb to naskočí a pak nedrží volnoběh, za tepla již lepší a drží. Vše mi tedy směřuje na 4. válec a vadná vstřik paliva..... souhlasíte??
  12. Děkuji za reakci. Tedy je po 3 letech asi KO, tak koupím opět nový..... Původní originál vydržel 10let, tak to jde s kvalitou asi pěkně dolů...
  13. Tak po kratší odmlce navazuji.... Akuálně po podrobné diagnostice u známého v servisu, proměřil všechny hodnoty a nenašel žádnou zásadní zavadu na lambdě ani váze vzduchu. Podrobně taky prověřil funkci PCV ventilu, kde shledal, že po odpojení přední hadice a ucpání otvoru se motor sklidní a jede víceméně v normě. Tedy v podstatě konstatoval, že skoro jistě to bude vadným PCV.... V souvislosti se závadou eviduji z palubního počítače také zvýšenou spotřebu na volnoběh i při jízdě. PCV jsem měnil v roce 2018 za original Hengst označení "06H 103 495 AH" , úplně původní z výroby byl také Hengst "06H 103 495 A". Mechanik mi také tvrdí, že rozdíl v tom koncovém písmenu (A resp AH) může být taky problém, že by měl být dodržen kod přesně. Tedy odborníci co mi poradíte... je opravdu možné, že za 3 roky PCV ventil již pozbyl funkci? A co ten kód, je to podstatné?
  14. Tak posun zatím malý, ale spíše ve sledování stavu: - při nastartování se stále chová, že jede jen na 3 (chyby P0300 ) to si myslím, ale, že nerozvěcuje kontrolku motoru - dnes jsem ujel 80km a bez kontrolky, potom couvačka na sněhu do kopce pod plynem a šup kontrolka se rozsvítila.... tedy v zátěži (chyba P0171 ) - a jinak jsme vyjel zbytek benzínu N95 a dal OMV N100plus tak uvidím (to ale myslím na moji chybu není ta příčina) Tak jsem ještě hledal a našel tuto diskuzi, ikdyž k jinému motoru: kde je závěrem, že pokud to vše dělá psí kusy hlavně za studena tak to vede nejspíše na špinavé "vstřiky paliva"......... Co vy na to?
×
×
  • Vytvořit...