Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Jen se otáčel motor, celkem pravidelně, bez zápalu. Pazvuky jsem žádné nepozoroval. Možná nejsem schopen ty zvuky určit ale myslím si, že žádné výrazné. Diagnostika mi mimo jiné ukázala závadu relé pomocného čerpadla chlazení turba, ale tu jsem odhalil už před tímto problémem. Byla přepálená pojistka. Čerpadlo jsem rozebral vyzkoušel a poté opět namontoval. Po diagnostice se závada již neprojevila. Dále ještě diagnostika odhalila závadu kontaktu spínací skříňky zapalování. Zakoupil jsem nový a vyměnil. Po diagnnostice závada odstraněna.

Myslím si, že tyto dvě poslední výše uvedené závady nesouvisí s tím, že nelze motor nastartovat. Ukázala by diagnostika, pokud by přeskočily rozvody, závadu nebo nějaké odchylky snímače vačky?

Odkaz ke komentáři

Ahoj, níže posílám výpis diagnostiky, který byl stažen hned po té co jsem auto přitáhl domů. Doufám, že se ti z toho podaří něco vyčíst. Dík.

 

01-Motor -- stav: Nefunkèní 0010

03-ABS brzdy -- stav: OK 0000

04-Snímaè úhlu øízení -- stav: OK 0000

08-Klima/topení -- stav: Nefunkèní 0010

09-Centrální elektrika -- stav: OK 0000

15-Airbagy -- stav: OK 0000

16-Elektronika volantu -- stav: Nefunkèní 0010

17-Pøístrojová deska -- stav: OK 0000

19-CAN Gateway -- stav: OK 0000

25-Imobilizér -- stav: OK 0000

42-El. dveøí øidièe -- stav: OK 0000

44-Posilovaè øízení -- stav: OK 0000

46-Komfort systém -- stav: OK 0000

52-El. PP dveøí -- stav: OK 0000

56-Rádio -- stav: Nefunkèní 0010

69-Funkce pøívìsu -- stav: OK 0000

76-Park. pomocník -- stav: OK 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 01: Motor Labely: SVO\06J-907-115-BZB.clb

Øídící jednotka SW: 1Z0 907 115 J HW: 1Z0 907 115 B

Díl: 1.8l

Seriové císlo: SKX7Z0H432G0FQ

Kódování: 0203000318070160

Dílna #: WSC 73430 790 00000

VCID: 3C7330C37F70863

 

5 závad nalezeno.

006439 - rele pro pomocne cerpadlo chalzeni (J496)

P1927 - 000 - preruseni

info o závadì:

Stav závad: 01100000

Priorita závad: 0

Frekvence závad: 1

Kilometry: 76884 km

Indikace èasu: 0

Datum: 2000.00.00

Èas: 13:38:55

 

info o závadì:

Otáèky: 0 /min

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Teplota: 6.0*C

Teplota: 13.0*C

Tlak: 0.0 mbar

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 039

 

000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne

P0300 - 000 -

info o závadì:

Stav závad: 01100000

Priorita závad: 0

Frekvence závad: 1

Kilometry: 78924 km

Indikace èasu: 0

Datum: 2000.00.00

Èas: 06:21:14

 

info o závadì:

Otáèky: 512 /min

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Teplota: 69.0*C

Teplota: 23.0*C

Tlak: 0.0 mbar

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

 

000772 - valec 4 zjisteno vynechavani zazehu

P0304 - 000 -

info o závadì:

Stav závad: 01100000

Priorita závad: 0

Frekvence závad: 1

Kilometry: 78924 km

Indikace èasu: 0

Datum: 2000.00.00

Èas: 06:21:14

 

info o závadì:

Otáèky: 512 /min

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Teplota: 69.0*C

Teplota: 23.0*C

Tlak: 0.0 mbar

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 004

 

000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu

P0303 - 000 -

info o závadì:

Stav závad: 01100000

Priorita závad: 0

Frekvence závad: 1

Kilometry: 78924 km

Indikace èasu: 0

Datum: 2000.00.00

Èas: 06:21:38

 

info o závadì:

Otáèky: 512 /min

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Teplota: 70.0*C

Teplota: 23.0*C

Tlak: 0.0 mbar

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 003

 

000770 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu

P0302 - 000 -

info o závadì:

Stav závad: 01100000

Priorita závad: 0

Frekvence závad: 1

Kilometry: 78924 km

Indikace èasu: 0

Datum: 2000.00.00

Èas: 06:22:17

 

info o závadì:

Otáèky: 512 /min

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Teplota: 72.0*C

Teplota: 23.0*C

Tlak: 0.0 mbar

Raw, Form. N/A: 000 000 000

Raw, Form. N/A: 000 000 002

 

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 03: ABS brzdy Labely: SVO\1K0-907-379-MK60-F.lbl

Øídící jednotka SW: 1K0 907 379 AC HW: 1K0 907 379 AC

Díl: ESP FRONT MK60 0101

Revize: 00H11001

Kódování: 0021122

Dílna #: WSC 73430 790 00000

VCID: 73E1DBFF12AE09B

 

Nenalezena žádná chyba.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 08: Klima/topení Labely: SVO\1K0-907-044.lbl

Øídící jednotka SW: 1Z0 907 044 AC HW: 1Z0 907 044 AC

Díl: ClimatronicPQ35 120 0600

Revize: 00120022 Seriové císlo: 00000000000000

Dílna #: WSC 00000 000 00000

VCID: 77F9EFEF06D665B

 

1 Fault Found

00229 - tlak v chlazeni

002 - dolni hranice prekrocena

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 09: Centrální elektrika

Není nainstalováno

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 15: Airbagy Labely: SVO\1K0-909-605.lbl

Øídící jednotka SW: 1K0 909 605 AA HW: 1K0 909 605 AA

Díl: Q2 AIRBAG VW8 027 0900

Revize: 11027000 Seriové císlo: 003B5D1526NQ

Kódování: 0020786

Dílna #: WSC 73430 790 00000

VCID: 6BD1C39F4A9ED1B

 

Nenalezena žádná chyba.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 16: Elektronika volantu Labely: SVO\1K0-953-549-MY8.lbl

Øídící jednotka SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN

Díl: J0527 051 0101

Kódování: 0000042

Dílna #: WSC 73430 790 00000

VCID: 7F0907CF2EE65DB

 

4 závad nalezeno.

00576 - svorka 15

012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

00883 - spinac zapalovani (D) svorka S

012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

00884 - spinac zapalovani (D) svorka X

012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

01744 - spinac zapalovani (D) svorka P

012 - chyba v elektr. obvodu - Sporadická

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 17: Pøístrojová deska Labely: nevybrány

VCID: 55A58567BC1A77B

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Adresa 19: CAN Gateway

Není nainstalováno

 

Odkaz ke komentáři

Mnohokrát děkuji za ochotu a rady. Pokusím se přijít na to, "kde je zakopaný pes". Doposud jsem neměl potřebu řešit závdy na svých vozech v servisu. Bohužel dnešní technika představuje hranici, která se již těžko překonává. Doufám, že budu i v tomto prípadě úspěšný. Pokud vše opravím, podělím se o svoji zkušenost pro případ, že by se někdo setkal s takovým problémem (závadou). Přeji hezký večer. S pozdravem M.

Po výměně té spínací skříňky zapalování všechny chyby ve výpisu diagnostiky zmizely. Může to mít souvislost se samotným zapalováním? Proměřoval jsem vedení kabeláže od cívek a napětí na svorkách. Vše se zdálo v pořádku.

Odkaz ke komentáři

Skřínka na to podle mě vliv neměla, navíc je již vyměněná a beze změny. Protože se výpadky zapalování projevily na všech válcích, je to něco společného, ovládání vstřiků, ECU, rozvod... Blbost, ale benzínu máš dost? A jak se motor projevoval ty 3km, než to přestalo jít do otáček a zdechlo to? Tyhle mrchy maj zradu v tom napínáku rozvodu, pokud skočí o málo, jede ale blbě, pokud víc, je o zábavu postaráno ...

Odkaz ke komentáři

Ahoj, benzín jsem kontroloval. Měl jsem rozdělanou spojku hadice na pravé straně u nádržky chladící kapaliny. Po otočení motoru startérem benzin stříkal z koncovky. Po dobu těch 3 km žádný problém. Na napínák jsem se díval přes kontrolní otvor a je dost vyjetý. Soudím dle fotografií, které jsou na fóru. Myslíš si, že kdyby skočily rozvody např. jen o zub, motor bych již nenatočil? Výměnu rozvodů jsem plánoval v nejbližší době.

Odkaz ke komentáři

No tak ono jde o to, jestli benzín hlavně dávkujou vstřiky. Když vyndáš svíci, je po pokusech nastartovat od benzínu? Kdyby to byla elektrika, asi by to umřelo hned a ne postupně. Překontroluj pro jistotu všechny pojistky a to i v E-Boxu u motoru.

 

Ten napínák má 10 zubů, počítám že za poslední K nebyl zatím vyměněn. Podle VAG TPIček by se měl měnit, pokud je vylezlej víc jak 4 zuby ven. Ale to nic neříká o skočení rozvodu, jen o tom, jak je nataženej řetěz a případně opotřebovaný zajištění napínáku. Tedy, pokud chceš otestovat napínák, zkus skrz ten kontrolní otvor zatlačit na pístek napínáku tak, jak se pohybuje. Pokud půjde zatlačit víc jak 4mm nebo myslím něco přes 2 zuby, je napínák=jeho jištění KO. Druhá rychlá kontrola je kontrola fází vaček podle DP, tam poznáš hned, jestli je sací vačka posunutá, výfuková většinou zůstává vůči klice neposunuta.

 

Moje úvaha, značky na vačkách a řetězu se setkaj jen při skládání a pak jednou za x otoček motoru. Ale, obě kola vaček musí mít stejnej počet zubů, takže pokud to natočíš tak, aby si měl při sundaném vrchním krytu rozvodů viditelný jak značky vaček a řetězu, tak to dopočítáš, pozice značek na řetězu a kolech musí být na obou kolech posunuta o stejnej počet článků. Jinak vyndat svíci 1 a postupovat dle DP.

 

Jo hledat, když to nejde ani natočit, to není lehký, jak říkám, kéž by to bylo něco jinýho. To že by to muselo vždy při skoku hodit error synchronizace klika x vačka asi nejní 100%ní pravidlo ...

 

post-42591-0-54220000-1498904528_thumb.jpg

post-42591-0-84422900-1498904537_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak až servis zjistí co tomu je, písni co.

 

Sada není, díly jsou samostatně a na uvážení technika, předpis na výměnu není protože jsou to díly doživotní... jistě měníš rozvodový řetěz a jeho napínák, ostatní podle stavu i s ohledem na to, že se tam neleze dvakrát snadno ...

 

Info je tu vícekrát, třeba zde

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1670835

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1670903

Odkaz ke komentáři

No, řetěz asi nebude modifikovaný na nový tvar skládání článků (nasadili až někdy od podzimu 2013), může se více vytahovat, tak jednou za čas mrknout na 93/3.

Novej je ten vlevo.

post-42591-0-98833700-1499863013_thumb.jpg

 

A určitě bych nejezdil na LL interval, ale měnil kolem 15tkm, klidně LL olej. Kolujou informace, že i CP a DF písty s vrtanými 2mm stíráky a 23mm čepy se dokážou ucpat ... I tady už jednoho olejovýho žrouta s 23mm čepy opravovali :(

Odkaz ke komentáři

Zítra to vezu do servisu na prohlídku tak jim řeknu ať mi kouknou na ten řetěz. Co je 93/3 sice nevím, ale řeknu jim to taky ;)

 

A nechat nastavit servisní interval na 15k, dík za tip!

 

 

P2P: To jsem se docela uklidnil. Pak ale nechápu proč jsou auta s těmito motory a rok výroby 2012 a 2013, tak levné - když už jsou ok. Není tam nějaké ALE?

Odkaz ke komentáři

Zítra to vezu do servisu na prohlídku tak jim řeknu ať mi kouknou na ten řetěz. Co je 93/3 sice nevím, ale řeknu jim to taky ;)

 

Autorizák pravděpodobně nebude vědět, která bije ... Je to orientační info o tom, jakou polohu maj vůči sobě sací vačka a klika, čím je řetěz vytaženější, tím je menší hodnota, rozpty od +0,5?? do -6 a víc ...

Je to v měřených hodnotách motoru, skupina 93, pole 3, více zde

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1572400

Odkaz ke komentáři

dneska jsme kodovali automaticke dovirani okynek pri zamknuti a rozsviceni druhe zadni mlhovky, po tomto zasahu auto zacalo skubat pri pusteni plynu se zarazenou jednickou a dvou... na ostatnich rychlostech uz to neni tak znat ale na trojce je to taky trochu citit...

 

muze to mit spojitost? neni potreba treba znovu nastavit klapku? ta je nova cca 1500km

 

edit: tak po tretim nastartovani to prestalo cukat...

Odkaz ke komentáři

Zdravím,

pokud auto dlouho stojí, začíná teplota vody stoupat. Diag píše:

Control module 1 for cooling fan - P1945 - output short circuit - intermittent

Radiator fan (v7)- P1950 - movement restricted / jammed - intermittent

Control module 1 for cooling fan - P1946 - defective - i termittent

Radiator fan 2 (177) - P1951 - movement restricted / jammed - intermittent

Control module 2 for cooling fan - P1948 - output short circuit - i termittent

 

Ovšem jak kdy, někdy se přehřívat voda začne a někdy ne, ventilatory se oba točí, takže sepnou taky jak kdy......

 

Nějaká rada? Nebo je to na výmenu chladiče?

Odkaz ke komentáři

Pojistky jsem zkontroloval, v pořádku, pokud zapnu klimu, točí se obě vrtule, přes diag jsem si je pustil, točí se obě.

 

Ovšem teď si nejsem 100% jistý, zda, když jsem se na ně díval, když se přehřívala voda, zda se točil ten malý nebo ne, případně, pokud se netočí, co by s ním mohlo být? el. motor? Každopádně teď se točily v garáži oba, tak to asi dělá jak kdy a vůbec mě nenapadá, co s tím.

Odkaz ke komentáři

Na OII je J293 součástí velkého ventilátoru ... Když si otestoval přes akční členy a funguje, tipoval bych i tak na problém v připojení, za ty roky mohly kontakty oreznout a je tam hned přechoďák, někdy to pojede, někdy ne ... Závady jsou vyhodnocený jako sporadický, zvýšenej odběr díky přechodovýmu odporu je pak někdy vyhodnocen jako zablokování ventilátoru. Takže kontrola konektorů u ventilátoru, hlavně ten 4polovej přívod k ventilátoru a jeho druhej konec na E-Boxu ve svorkovnici T40a/poz.11, znovu pojistka SB24 10A v E-Boxu (ale ta je společná i pro ECU motoru, takže nic ...) nebo i E-Box samotný, umí pěkně zazlobit ...

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=996187#996187

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1170583#1170583

 

1k0959455ea.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj,hlásím se znova a problémem.

Problém začal prasklým vstrikem... Nechal sem vyměnit všechny čtyři. Motor i nadále občas nepatrně zavibruje na volnoběh. Nicméně auto jede naprosto normálně.

Co ale řeším je ze po ujetí cca 250km od opravy vstriku se mi to vyplivlo chybu P0420...

Mam pouze jednu lambdu před katalyzátorem tak sem ji vyměnil a chybu smazal.

Ujel jsem dalších cca 200km a znovu ta samá chyba a rozsvicena kontrolka motoru.

Nevíte čím by to mohlo být?

Resp bude to pravděpodobně následek toho praskleho vstriku a následného špatného spalování.

Podezření mám na

Pricpany kat

Zničený kat, ale lambdu za katalyzátorem nemám tak nevím jak by to mohlo auto diagnostikovat

Nějaká netesnost na potrubí před lambdou

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...