Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Na svém autě řeším zda nemám špatný pcv ventil. Membrána je v pořádku a když otevřu víčko oleje u nastartovaného motoru, tak má tendenci chcípnout a jde neklidně. Z toho by se dalo usuzovat, že je v pořádku. Ale když z něho odpojím tu trubku a sáhnu do něho, tak mám na prstě tolik oleje jak kdybych setřel prstem olej z měrky a to i po vytření do sucha a ujetí jen 10 km. Chtěl bych požádat někoho ochotného zda by mohl toto vyzkoušet u sebe a usnadnit mi tím rozhodnutí a koupi nového. Mám r.v. 2010 a spotřeba oleje cca deci a půl na tisíc.

Díky

Odkaz ke komentáři

Zdravím,
mám O2 1.8 TSI BZB -07, bola spredu buchnutá, motor znel dobre, tak sme ju s jedným známim mechanikom dali dokopy... problem nastal, pri výmene olejovej vane, dal tam moc silikonu, ten sa dostal dnu a pri skúšobnej jazde asi po 10-15km vyskočil nízky tlak oleja, skúšal to iba on, ja som tam nebol a samozrejme tých 10-15km išiel jedným smerom a potom sa na tom aj vrátil, aj ked tam bol nízky tlak oleja ... dôvod bol, že silikon sa dostal na sací koš, ktorý sa ucpal, následne zhorelo čerpadlo a odišli rozvody (nič z toho som však nevedel, keď som to auto od neho bral do iného servisu, stačil mi ten zvuk motora, aby som sa zhrozil a nechal auto odtiahnuť do iného servisu), tam sa mi na to pozreli, sací kos vyčistili, vymenili olejové čerpadlo, rozvody (reťaz, napinák, lišty), snímač tlaku a nejaký snímač na vačke lebo tiež hlásil poruchu. Vyzeralo to, že už to bude v poriadku, ale nízky tlak sa znova objavil, niekedy po minute jazdy inokedy prejde aj 10km a nič, prístroje ukazujú, že je tlak v poriadku a nik mi nevie povedať, kde by mohol byť problem. Po tejto fatálnej chybe mechanika mi dokonca začali kolísať otáčky na volnobehu, niekedy to až zdochne a netuším aký to má súvis.
Bez ohľadu na tieto závady, ktorých pôvod neviem zistiť, keď sa auto rozbehne, ide úplne normálne, žiadne cukanie, super zvuk aj ťah.

Ak by mal niekto nejaký typ budem rád.


PS: aktuálne má auto ešte vadný snímač teploty, ktorý už mám doma a snímač otáčok jedného kolesa. Škrtiaca klapka a lambda boli menené, keby niekto myslel, že by tie otáčky mohli byť tým, tak to sme už vylúčili.

Odkaz ke komentáři

@Panther86: To nebyl mechanik ale prase, ujet 15-20km bez mazání ... Jak píše p2p, bude chycenej jak vršek (ten hliník to nemohl dát), tak moc bych nedal ani za to, že i spodek a oba vyvažováky (ty jako první, maj taky hliníkový kluzný pouzdra) ... Proto Gen3 dostala na vyvažováky ložiska, aby to vydrželo dýl.

 

Na kolik to nyní maže při volnoběhu? Pokud není změřeno, nech změřit a pochlub se.

Odkaz ke komentáři

V servise mi povedali, že to teraz maže dobre, presné hodnoty neviem, predtým, keď vymenili čerpadlo ale ešte sa nevedelo o rozvodoch, tak to mazalo strašne slabo a pri vyšších otáčkach dokonca ešte menej... aktuálne to má najazdených 100km od výmeny rozvodov a čerpadla a žiadna nova závada sa neprejavila, maze to ako má, len občas akoby tam tlak poklesol, odporučili mi s tým ísť do škody, tak tam asi tento mesiac pojdem, len nemám záujem o to, aby mi tam začali vymieňať všetko možné metodou pokus-omyl a potom mi len dali účet.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím pánové, řeším "pískání" na mém 1,8 tsi BZB - octavia 2 2008 najeto 175 tis. Natočil jsem nějaká videa:

 

 

auto jede normálně beze změny, olej nežere ( cca 0,5 litru/10 000 ), žádná kontrolka nesvítí, diagnostika nic...

Můj mechoš, ke kterému jsem doteď jezdil jen na filtry a olej, je šikovný, nicméně 1,8 tsi nezná natolik, aby hned řekl, že je to tohle nebo tamto. Těžko se určuje, odkud zvuk jde. Člověku se zdá, že ho slyší právě tam, kde zrovna poslouchá :-) Mechoš jel s autem i do škodovky, ale přijel zpět nas*aný jak sysel, že totální nezájem atd... Chlapci by nejraději měnili stylem pokus/omyl. Subjektivně se mi zdálo, že nejvíce jde zvuk někde od turba, ale nevím... Mohla by to na 1,8 tsi dělat vodní pumpa? Už jsem si s ní užil svoje, od koupě ve 135 tisících už mám druhou...

U studeného motoru je zvuk jen slabě znatelný, zesílí se zahřátím motoru.

 

Dokážete poradit? Jak případně zkontrolovat turbo než rozeberem půl motoru? (přístup k vodní pumpě je jak do peněženky). Jde turbo nějak stopnout, udělat z motoru "atmosféru" tak, ať se turbo netočí a poslechnout?

 

Omlouvám se za "odborné" dotazy, jsem stolař :-D

 

Díky za rady

 

p.s. ještě jsem našel toto

proto se ptám i na tu vodní pumpu. Ale je to 1,4 tsi, nevím, na kolik se motory podobají
Odkaz ke komentáři

p2p:

 

polořemen? Ten, co pohání altík? Za zkoušku nic nedám, ale ten mi přišel tichý... Pokud by to byl rozvod, je to tak, že záleží na zahřátí motoru a na rozvod to má takový vliv? Jak jsem psal, při studeném motoru je ten zvuk slabě znatelný, zesílí až po zahřátí a zesiluje s otáčkami v celém rozsahu. Včera jsme měli auto na zvedáku zahřáté ( tam jsem dělal i 3. video, nevím, jestli jsi jej viděl, nahoře jsou dva náhledy + 3. video vidím jen jako odkaz - nicméně zvuk je asi stejný :-)) a poslouchali. Pak jsme ho chcípli a možná po 5ti minutách znovu nastartovali a zvuk slabý, zesílil znovu tak po necelé minutě asi...

 

Znovu k tomu turbu, je možné jej tedy nějak odpojit/zastavit tak, aby bylo možné chvíli poslechnout motor bez něj, aby se mohlo případně vyloučit bez nějakého rozebírání a montování a pokračovat dál třeba tím rozvodem?

 

Auto má teď 175 tis, bral jsem jej se 135 tis a byl se ptát ve škodovce, protože až do prodeje jezdilo na servis do autorizáku. Tam mi řekli, že rozvod byl preventivně vyměněný ve 112 tis včetně "K" napínáku, takže na rozvodu by mělo být najeto 63 tis.

 

Ještě k tomu zvuku, je dost znát i v kabině při jízdě bez rádia :-) Tak jsem na to i přišel...

 

Neberte to tak, že bych si já sám myslel, že to ten rozvod není... jen se snažím napsat vše, co mě napadá - jestli vás z toho něco s jistotou napadne? Rád bych aspoň nějak s jistotou vyloučil to turbo, pokud to není nějak složité, ať můžem laborovat dál...

 

Díky za všechny reakce

 

 

Odkaz ke komentáři

p2p:

 

promiň, nemyslím to tak, že bych ti něvěřil, nechci tě naštvat, není důvod. Ve finále jsi teď jediný, kdo mi nějakým způsobem radí... Takže díky za to, skočím za mechošem a na diag. se ho zeptám. Pak to sem hodím. Na turbo jsem se ptal, protože když s tím David (mechoš) byl ve škodovce, tak mu tam všichni tvrdili, že je to turbo. Člověk by řekl, že v autorizáku by snad "měli vědět". Jak jsi psal, já tomu nerozumím a jen teď sedím u kompu a možná píšu blbosti, ale snažím se zjistit co nejvíc. Že jsem se ptal, jestli jde turbo vyloučit nějakou jednoduchou cestou a pak pokračovat dál..., nemyslel jsem to tak, že bys neměl pravdu s tím, že je to rozvod. No nic, zjistím ty hodnoty, co se ptáš a pak to sem dám.

 

Dík

Odkaz ke komentáři

Zdravím chlapi,

 

mám Passata B6 1.8 TSI CDAA a nedávno se mi rozsvítila kontrolka motoru. Auto na volnoběh někdy mírně vibruje, ale jen občas. Zhruba tak v 50% případů. Někdy vibruje, jindy zase ne. Zajel sem s tím do servisu a zjistili, že motor někdy vynechá (pokles výkonu nebo tak něco). První je napadlo vyměnit svíčky, poté se zjistilo, že to svíčkami není a údajně je špatný ventil hadice motoru. To nakonec taky nepomohlo. Na fóru jsem si přečetl pár příspěvků ohledně pístních kroužcích, myslíte, že se jedná o tento problém? PS: Taky žere dost olej.

 

Předem díky za rady

Odkaz ke komentáři

Pomalu se blížím ke 180t km a při výměně oleje jsem si všiml, že motor je ve spodní části mokrý a stejně na tom je spodní plastový kryt. Chladící kapaliny bylo pod minimem. Snažil jsem se dopátrat, odkud kapalina uniká, ale nepodařilo se. Motor byl vlhký pod pumpou - tak vzhledem k nájezdu mi připadá, že to asi bude pumpou. Chystám se tedy na výměnu. Je nějaké místo, odkud je vidět, že teče právě pumpa nebo to lze nějak ověřit?

 

Vyrozuměl jsem, že není potřeba kupovat celé čerpadlo, ale stačí jen jeho část.

 

V zhledem k tomuto příspěvku:

Ještě pár zjištění. 1.8TSI maj jako OEM vždy 7-lopatkové, nízké vrtulky, 2.0TSI pak 6-lopatkové, vysoké vrtulky. Tak toto aftermarket zamotal a pokud berete výrobce co nemaj plastovou ale kovovou vrtulku, tak u HEPU a Metelli/Graf maj zmatek v katalogu. A navíc to vypadá, že HEPU je v tomto případě jen překupník, který nakupuje pumpy od Metelli/Graf a má na nich pěkný vejvar ... (Koukněte na foto níže, pumpy HEPU maj na tělech značení od Metelli 1072 nebo 1071 ...)

 

Podle tvaru OEM by měla na 1.8 patřit Hepu P659 nebo Graf PA1071 (ty jsou 8-lopatkové nízké, jiná geometrie lopatek), na 2.0 pak Hepu P657 nebo Graf PA1072 (ty jsou 6-lopatkové vysoké, skoro jak OEM)

 

Pro srovnání, OEM 1.8 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P657

attachicon.gifOEM 1.8 TSI vs Hepu P657.jpgattachicon.gifOEM 1.8 TSI vs Hepu P657.jpgattachicon.gifOEM 1.8 TSI vs Hepu P657.jpg

 

a OEM 2.0 TSI vs. katalogově doporučené Hepu P659
attachicon.gifOEM 2.0 TSI vs Hepu P659.jpgattachicon.gifOEM 2.0 TSI vs Hepu P659.jpgattachicon.gifOEM 2.0 TSI vs Hepu P659.jpg

 

co mám vlastně koupit? Kdybych objednal např. https://www.cc-autodily.cz/cerpadlo-vodni-31, je to to správné? Co dalšího vyměnit? Předpokládám, že řemen - https://www.cc-autodily.cz/remen-ozubeny-na

Nějaké těsnění nebo šrouby je třeba také vyměnit?

 

Když se mění jen polovina čerpadla, demontuje se celé čerpadlo z bloku motoru, poté se provede výměna části čerpadla a opět se čerpadlo namontuje zpět? Nebo je možné jen shodit řemen a demontáž a montáž části čerpadla se provádí s čerpadlem na "bloku motoru"?

 

Děkuji za případné rady

Odkaz ke komentáři

ahoj, mně když poprvé tekla chladicí, tak jsme taky vyměnili jen vrtulku. Pak jsem chvíli jezdil a teklo to dál. Tak se sundalo celé čerpadlo a v tom plastovém těle byly mikrotrhlinky, kterými to po zahřátí pídilo ven. Takže se dalo čerpadlo nové a na tom mi praskla vnitřní hranka drážky pro těsnění ( na foto vpravo ). Takže moje zkušenost je, že nevydrží to plastové tělo... tak ať jen nevyhodíš peníze za vrtulku. Když jsem kupoval já, tak celé čerpadlo šlo sehnat jen jako komplet.


fotky, je vidět i vrtulka

post-15711-0-25893400-1507046633_thumb.jpg

post-15711-0-87729700-1507046686_thumb.jpg

post-15711-0-68704100-1507046723_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Souhlas, pokud to neteče drenáží vrtulky = těsnění hřídelky KO, tak je to na celou pumpu. Natlakování to prověří.

Tu drenáž a systém zachytávání průsaku kolem hřídelky upravovali, vím o třech provedeních výstupního otvoru. Přívod vzduchu k hřídelce bude vždy stejný na horní straně, to jak u origo tak aftermarketu, jak kovovým tak plastovým provedení.

post-42591-0-56576300-1507103872_thumb.jpg

 

První nejstarší systém má drenáž vyvedenu na čelo horizontálním kanálkem, kterej je zepředu na 95% zaslepen a funguje tak zároveň jako zachytávací prostor. Drenážní otvor je kulatý.

post-42591-0-95078600-1507103837_thumb.jpgpost-42591-0-86485700-1507103843_thumb.jpg

 

Druhý upravili viz foto, zachytávací prostor je pod deklíkem, drenážní otvor je hranatý. Podle mě nejhorší systém, problém s těsností zachytávacího prostoru ...

post-42591-0-68039500-1507103853_thumb.jpgpost-42591-0-18386600-1507103860_thumb.jpg

 

Třetí a poslední systém je už na kovovém těle, kde je poměrně velký zachytávací prostor pod kulatou záslepkou, který je ale zároveň odrenážován otvorem ve vrchní části.

post-42591-0-86864200-1507103865_thumb.jpg

 

To je cca přehled vrtulek, co se používaly a používaj na pumpách, které montuje VAG, kde není možnost sehnat samostatnou vrtulku ale vždy pouze jen celek. Zajímalo by mě, jaké použili i na posledních typech těsnění hřídelky, obávám se, že to bude gufírko stejně tak jako na prvních ...

 

Pak je tu ale aftermarket, který právě samostatné vrtulky nabízí, a kde je v převážné většině použit jen jeden systém a to zachytávací prostor bez drenáže, tedy případný průsak se v případě naplnění a neodpaření ze zachytávací nádobky skrze odvětrání=přívod vzduchu dostane ven jako kapalina skrze ten samý odvětrávací přívod na vrchní straně. Viz fotos, myslím že to musí být jasné. Rozdíl je ve velikosti a lokaci zachytávacího prostoru. Graf a další značky skupiny spolu s HEPU maj menší na levé spodní straně, Ruville, Dolz, Airtex, Bosch atd. pak větší na pravé spodní straně.

post-42591-0-87782100-1507103879_thumb.jpgpost-42591-0-91949400-1507103884_thumb.jpgpost-42591-0-91561600-1507103890_thumb.jpg

 

Co se týká demontáže, pokud nebudete měnit řemen, nechá se sundat jen vrtulka bez demontáže celé pumpy i řemenu se spodním kolečkem a levotočivým závitem, sám jsem toto absolvoval a myslím si, že je to šetrnější postup k celoplastovému tělu pumpy, než ji celou sundat a opět nandat. Něco málo jsem k tomu napsal i tady a následujících příspěvcích http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&p=1646830

 

Co kdo koupí a jak bude postupvat při výměně, to je na zvážení každého. DP tady popisuje výměnu jen celku, takže je to o mechanikovi. Samostatnou vrtulku začali dávat až na OIII v GEN3 těcht motorů a ano, tady ji mění bez sundání celku přímo na motoru, kde k tomu upravili umístění dvou spodních šroubů. Ale i ty se nechají na OII L-kovým Torxem povolit a opět dotáhnout, přestože místa je tam opravdu málo.

 

Já dal na 1.8 TSI pumpu Graf PA1071, které odpovídá Hepu P659. Dneska bych ale asi šel pro vyzkoušení a možná většího čerpacího výkonu do Graf PA1072, které odpovídá Hepu P657, které maj odpovídat vrtulkám použitých na 2.0 TSI viz to porovnání v citovném příspěvku. Pokud půjdete po plastových vrtulkách, tam je to jednoduché, neviděl jsem jiné než 7 lopatkové odpovídající tomu, co bylo na origo pumpě. No a poslední exot jsem viděl u Meyle, 113 220 0023/HD, litinovou masivní vrtuli, a tu za mě neee B)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...