Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Vrtá mi hlavou-jsou teda ty oleje A3/B4 opravdu to nejlepší (nejvhodnější) co do TSI nalejt?Když olejový výpary z PCV jdou zpátky do sání,tak ten olej by měl asi tvořit(obsahovat) co nejmíň popela.Není teda nakonec vhodnější olej C3-nízký obsah síry,ale nesnížená viskozita?

Odkaz ke komentáři

Ty součásti oleje, co tvoří popel jsou to, co z toho oleje dělá lepší, než se vyráběly před 30 rokama - detergenty, disperzanty, modifikátory viskozity, alkalická rezerva, antioxidanty, přísady zlepšující mazivost... Pro normální motor je žádoucí jich tam mít "dost ve správné kombinaci", ne co nejmíň. Jedinej důvod proč C3 oleje existujou je, že ty přísady bohužel při spalování tvoří ten popel a rychle zanáší DPF - pro motor bez DPF je C3 olej horší.

Ale popel jsou nespálitelný zbytky, a ty se v tom sání nehromadí. Co se tam hromadí je jenom teplotou zapečenej karbon, nic tam nehoří.

Přiznám se že nevím jakým mechanismem by to mělo fungovat (možná se s olejem tam nalítají i ty detergenty a trošku to čistí, nebo něco úplně jinýho), jen vím že lidi s tím obecně měli menší problémy když používali  "normální" olej.

Jinak pro nějakej základní přehled o olejích je dobrý přečíst si seriál: https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku?phone=0

Odkaz ke komentáři

Udělejte si názor sami :cool:

Poslední uživatelský manuál pro OII z 11/2012 pro CDAA

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/11-2012/Manual/Octavia/online/#!pageId=00494

http://manual.skoda-auto.com/260/cs-CZ/Model/Octavia_1Z#

První uživatelský manuál pro SupII z 5/2014 s rozlišením pro Rusko a požadavkem dané SAE třídy navíc k VW normě

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Superb_3T/05-2014/Manual/Superb/online/#!pageId=00503

http://manual.skoda-auto.com/260/cs-CZ/Model/Superb_3T/05-2014/cz#

Servisní tabulky pro CDAA u nás a v Rusku stažený z erWinu bez zmínky o ACEA ale jen s viskozitou

CDAA olej.pdf

CDAA olej Rusko.pdf

ale v ELSA pro autorizáky už ACEA i typ oleje píšou/psali ... Castrol Edge Professional SAE 0W30 ACEA A3/B4 VW502.00

ELSA.jpg

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/D8A8C6992B32FC518025808B004BBB3C/%24File/BPXE-9H3A5V.pdf

No a nejen interní dokumenty, co k tomu zavedení požadavku ACEA třídy A3/B4 v Rusku pro EA888 mělo vést, přestože tam nemaj povolený jiný servis než fix a klíďo tam tedy můžou lít LL C3 olej 0W-30 na 15tkm ... Řešili ale jen následky, ne příčiny a ani v tom interním to neřekli naplno ...

Skoda_Letter.jpg  0_cec57_8c366b9d_XL.jpg

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/10-poruchy-a-problémy-18-tsi/&do=findComment&comment=1658397

Odkaz ke komentáři

Budeš měnit lambdu jen preventivně nebo ji OBD samo vyhodnotilo jako špatnou, nefunkční? Lambda se nechá na autě otestovat, samo auto si ji pravidelně testuje pro readiness :cool:

Jinak kromě dílu v autorizáku je tu aftermarket, lamda od Bosch 0 258 006 986 je cca za půlku a to to není UNI verze ale přesný díl s konektorem ...

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak včera jsem vyměnil konečně to sání, ale byl to porod. Ale ještě před výměnou se mi rozsvítily kontrolky motoru a EPC. Napíchnul jsem to přes obd2 diagnostiku v mobilu a ta mi vypsala následující chyby P0171, P2101, P0121, B2aaa. Poradíte mi někdo co je to za chyby hlavně ta B2aaa tu nikde nemohu najít.

Odkaz ke komentáři

Na kolik Vas nakonec vyslo to sani? Je to citelna zmena po vymene? Me se k spatnemu sani pridalo to ze mi auto samo od sebe pridava plyn za jizdy a na volnobeh to vyleti i na 1400 otacek ale to asi nema souvislost se sanim. V pondeli se musim domluvit na servise. Porad jen starosti..

Odkaz ke komentáři

Petrbungee: p0171 je system lean fault - moc kyslíku ve výfukových plynech. Někde se do sání dostává vzduch navíc, o kterým váha vzduchu neví, a motor si s tím neumí poradit. Může to být prasklá hadice nebo těsnění, volná spojka, prasklý sání (mně se třeba urvalo to táhlo co ovládá vířivý klapky a bum, v sání je díra, a volnoběh si lítá jak se mu zachce) ...  začni vizuální kontrolou všech hadic, spojů a sání.


Dawoo: Stojí asi 8k plus práce a pokud ho máš vadný, tak jo, pomůže to. Ale hádat co s tím máš nemá smysl, píchni to na diagnostiku a mohla by se ti hodit i rada pro kolegu nahoře.

Pěkný vysvětlení tady: https://www.youtube.com/watch?v=mM6j7E5vE7s

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak já kupoval sání přímo dle vincode na bzb motor a to stálo něco málo přes 12.000,-. Jinak než jsem to sání vyměnil tak mi také na volnoběh otáčky samovolně létaly až ke 1400. ale zatím klid. jinak doufám, že kvůli vadnému sání neodešel i katalyzátor z důvodu bohatší směsi na benzin.

Jinak právě sání na BZB je vždy prý to dražší než na CDAA a prý vzájemně nejsou z nějakého důvodu kompatibilní.

jo a díky za chyby ale nejvíce by mne zajímala za chyba B2aaa.

A doba za kterou jsem to sání vyměnil sám byla cca 3,5hod.

 

Odkaz ke komentáři

Pro p2p, to jsem nevěděl, je totiž zajímave že právě třeba na skoda-díly.cz je pro motor bzb a cdaa sání za jinou cenu.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06j133201g-trubka-saci-1-8tsi-2-0tsi-skoda-30724.html

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06j198211d-saci-potrubi-prislusenstvi-skoda-23756.html

 

A ještě prosím tě nepomohl by jsi mi s těmi chybovými kódy které jsem psal výše?

Upraveno uživatelem petrbungee
Odkaz ke komentáři
3 hours ago, petrbungee said:

jo a díky za chyby ale nejvíce by mne zajímala za chyba B2aaa.

No tam je právě otázka, co je příčina problému, a co jsou jenom (možná chybný) závěry, co z toho vyvodí řídící jednotka. Opravil bych sání, prohlídl všechny ty hadice, uložil si a smazal chyby, a řešil to až pokud se objeví znovu. SW obecně má tendence po první chybě vyházet ještě 50 dalších, který ale s problémem vůbec nesouvisí, a zajímá tě právě jen ta první :)  (dělám ve vývoji, takže na to narážím každej den)

Odkaz ke komentáři

Ok díky, sání je komplet nové a škrtící klapka a lambda jsou měněné na podzim, tak snad už bude klid, zatím mám najeto s novým sáním cca 100km tudíž čas ukáže.

No ta chyba p0420 jak píšeš má spojitost s katalyzátorem, tak doufám, že bude teď v pořádku, neboť dle diag v servise, před opravou, jim to vypsalo ty výřivý klapky sání, tak tam místo vzduchu šlo hodně benzínu.Nehledě na to, že všude píšou jak katalyzátor vydrží cca 160 000 km a já mám původní a 280 000 km.

Upraveno uživatelem petrbungee
Odkaz ke komentáři

Taky mam obavy abych neodpalil katalyzator. Spotreba u me okamzite po nastartovani za studena ukazuje 4,5-5l/h, samozrejme pomalu to zacne klesat, ale docela me to desi. 

Jinak rano kdyz jsem nastartoval auto se jakoby dusilo a vynechavalo ale jak uz se rozjedu tak je to v klidu a posledni tyden mam pocit ze motorem temer nebrzdi coz drive nedelalo a pri dojizdeni na krizovatku si samo pridava plyn-je to okolo1700 otacek a mene.

Kdyz p2p rika ze je to sani na cdaa i bzb stejne, objednam sani na cdda hlavne kvuli cene a budu doufat ze to bude pasovat a komunikovat s ridici jednotkou a modlit se ze to vyresi dosavadni problemy. 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj lidi, dlouhá doba utekla, tak hlásím, že bych si měl nejdéle příští týden v pondělí přebírat auto v servisu (termín opravy byl sjednán do konce května). Došlo na výměnu, rozvodů, pístů i ojnic a s repasem nebyl žádný problém. Včera jsem viděl auto osobně s téměř zkompletovaným motorem a už se těším, až se zase projedu. Byl jsem upozorněn na fakt, že v Chebu lili do motoru řidší olej (0W-30) nyní bude 5W-30. Jednání v servisu bylo na profi úrovni... předvedli, ukázali, vysvětlili... Další info podám, až to bude za mnou ;)

Odkaz ke komentáři

Tak už mám auto doma :)

dneska jsem ho vyzvednul v Mariánkách (díky dílům, které si ponechali v Chebu se vše protáhlo) a musím uznat, že jsem velice mile překvapen jednáním, ochotou, komunikací atd ze strany servisu. Vše proběhlo podle naší dohody bez jakýchkoli problémů, dokonce byli velice vstřícní. Rozhodně na mě nepůsobili tak, jako v Chebu u Saelu, ba naopak. Cítil jsem se tam jako vážený zákazník...

Auto jsem shlédnul, projel, byl jsem poučen o opravě, servisu a zajetí a pak se šlo  na administrativu... Doplnil se stav ujetých km na fakturu a do servisky, veškeré zápisy ohledně výměny pístů byly provedeny přede mnou i s vysvětlením. Byla mi předána faktura i s vysvětlivkami. atd atd... přikládám pár obrázků pro ty, které tento ortel teprv čeká...

Faktura str. 3.jpg

Faktura str.2.jpg

Faktura str. 1.jpg

004.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj Lidičky

Mám problém se škrtící klapkou, která je z roku 2015 a dával ji do auta předchozí majitel.

Ale auto občas 1x měsíčně začne zlobit - Porucha motoru EPC a motor samozřejmě nejede, Diagnostika, - škrtící klapka sporadická chyba - poloha klapky.

Klapku už jsem čistil a úplně rozebral a složil i motorek naklápění klapky jsem měl venku. Potom byla diagnostika a základní nastavení.

Jak je to prosím s těmi pocínovanými kontakty? Někde jsem to četl. Přece konektor klapky je zalitý kus a nikdo už kontakty nepocínuje. 

Díky za Odpověď a případně Vaše zkušenosti s tímto problémem

Odkaz ke komentáři

To bych taky rád věděl zítra jedu k Rolbařovi neboť mám podobný problém. Mě dokonce občas samo auto na volnoběh chcípne, a nebo ani přes vag nešla chvíli vymazat chyba a diag měl občas problém i tu klapku nalézt-jako, že vůbec nereagovala, pak se zas vše rozběhlo a teď asi 500km klid, tak uvidím na co přijde zítra Rolbař.

Odkaz ke komentáři

A co protikus konektoru na klapce??? Klapka bývá OK, problém je v přívodu k ní, ať už v pinech samotných a tedy nedostatečném kontaktu na pinech v konektoru klapky, jen krimpovaných spojích pinu s kabelem či kabely samotné ... Cínování platí pro spoj v konektoru na přívodu a ne v klapce :cool:

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...