Přejít na obsah

Výměna motoru AKL za BFQ


Doporučené příspěvky

Jednoduché to nebude a věřím, že to neděláš jen kvůli 1kW navíc. Ale co jsem narychlo koukal do dílenské příručky obou motoru, možná by to šlo, ale vždycky tě něco může překvapit (držáky, montáž převodovky nebo táhel...).

Pokud si trošku kutil, tak to možná spácháš.

 

- určitě bude potřeba prohodit vyfukové potrubí kvůli EGR ventilu

- zaslepit díru pro kombinovaný ventil sekundárního vzduchu

- vrchní sací potrubí pro rozdílnou škrtící klapku

- prohodit olejovou vanu nebo zanechat původní s tím že to nezapojíš (BFQ má snimač hladiny a tlaku ve vaně)

- termostat, ten bude složitější a asi až na pohled usoudiš možnosti (BFQ má eletronicky řízený)

 

Jsou to v tomto případě jen letmé potřehy. Fyzický pohled by prozradil víc.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Pokud k tomu máš komplet elektriku, nezapomeň na to, že BFQ má dvě lambdy takže i výfukové potrubí je třeba, el. plyn, termostat a asi toho bude mnohem víc, než je tu napsáno ... mimochodem, nevim jak moc dobré známé máš na technické, ale mě vždy koukají na kód motoru, jestli sedí s techničákem ... kdyby tomu tak nebylo, dej tam rovnou 1.8T :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 5 let později...

Zdravím vás pánové,

ačkoliv to nebyl nejlepší nápad, rozhodl jsem se vyměnit AKL za BFQ. AKL mi umřelo a BFQ jsem sehnal za dobré peníze.

Už se mi podařilo vyřešit skoro všechny problémy, které nastaly. Teď jsem narazil snad na jeden z posledních a to je čidlo polohy vačkového hřídele. U staršího AKL je tento snímač schovaný pod rozvodovým kolem na vačce a nové BFQ má tento snímač na druhé straně hlavy, pod škrtící klapkou. To, že je snímač jinde je mi jedno. Rozmotal jsem svazek, abych z něj dostal dráty co mají vést ke snímači. Potom jsem zjistil, že štekr je samozřejmě jiný. Štekr mám, můžu jej přepinovat, či ustřihnout... Ale má otázka zní:

Když vyměním štekr a zapojím jej. Pozná ŘJ že je snímač jiný? Respektive bude vyhazovat závadu?

Snímače jsou úplně jiný a i impulzní kolo má jiný průměr....

Děkuji za odpovědi

 

Upraveno 25.09.....

ŘJ si opravdu s novým snímačem neporadí. Na motor BFQ se musí přehodit ozubené kolo (kvůli indukčnímu kolu) na vačce a k hlavě přišroubovat snímač.

Jsem zvědav, jestli to někdy pojede...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
×
×
  • Vytvořit...