Přejít na obsah

cisteni egr ventilu zaslepit nebo ne


Doporučené příspěvky

Jeste by mne prosim zajimalo, ta zhaseci klapka je tez ovladana podtlakem? A jak to sani funguje? Pres filtr mi jde cisty vzduch k turbu kde jedny lopatky jsou roztaceny vyfukovym plynem a na stejne hrideli mi na druhe strane lopatky zenou ten cisty vzduch pod tlakem do intercooleru kde se ochladi a potom dal do egr ventilu ( tedy pokud to dobre chapu v egr se mi ''sejde'' cisty vzduch a ten uz ''jednou spaleny'' )a dal do valcu. A ted me zajima odkud jdou ty spaliny do egr? Jeste pred turbem tz. v casti krera vede k turbu k tem ''roztacecim lopatkam''? A dalsi dotaz, v tom egr ventilu je zhaseci klapka, tomu rozumim, ale zajima me kdyz egr funguje jen pri nizsich otackach co ho vyradi z provozu? Tam je jeste tedy logicky dalsi klapka, ovladana podtlakem z toho ''klobouku na egr'' a pri vyssich otackach tedy zavre privod tech ''spalin'' a vali tam jen cisty vzduch? No a kdyz uz jsem v tom otravovani....cetl jsem, te turbo zabira kolem cca 1800 ot. , ja ho slysim svistet uz cca. pri 1300ot. Neni to divny? A v neposledni rade mi auto kouri. Pri podrazeni a akceleraci. Kdyz proste ''taha'' napr. do kopce, ci pri vyssich otackach. Olej nemizi, v cooleru taky zadny olej nebyl. Muze to byt napr. vstriky? Spatne naftu rozprasi a nespali se vsechna? Jinak u tech vstriku se da vymenit jen ta rozprasovaci jehla? A jak zjistim zda u OI 1.9 tdi 81kw rv 2000je jaka spojka? Nekdo rika obyc nekdo dvouhmota. Diky za odpovedi a omlouvam se za pojmenovani nekterych casti, ale to snad neni podstatne, dulezite je pochopeni :)

Odkaz ke komentáři

Jeste by mne prosim zajimalo, ta zhaseci klapka je tez ovladana podtlakem? A jak to sani funguje? Pres filtr mi jde cisty vzduch k turbu kde jedny lopatky jsou roztaceny vyfukovym plynem a na stejne hrideli mi na druhe strane lopatky zenou ten cisty vzduch pod tlakem do intercooleru kde se ochladi a potom dal do egr ventilu ( tedy pokud to dobre chapu v egr se mi ''sejde'' cisty vzduch a ten uz ''jednou spaleny'' )a dal do valcu. A ted me zajima odkud jdou ty spaliny do egr? Jeste pred turbem tz. v casti krera vede k turbu k tem ''roztacecim lopatkam''? A dalsi dotaz, v tom egr ventilu je zhaseci klapka, tomu rozumim, ale zajima me kdyz egr funguje jen pri nizsich otackach co ho vyradi z provozu? Tam je jeste tedy logicky dalsi klapka, ovladana podtlakem z toho ''klobouku na egr'' a pri vyssich otackach tedy zavre privod tech ''spalin'' a vali tam jen cisty vzduch? No a kdyz uz jsem v tom otravovani....cetl jsem, te turbo zabira kolem cca 1800 ot. , ja ho slysim svistet uz cca. pri 1300ot. Neni to divny? A v neposledni rade mi auto kouri. Pri podrazeni a akceleraci. Kdyz proste ''taha'' napr. do kopce, ci pri vyssich otackach. Olej nemizi, v cooleru taky zadny olej nebyl. Muze to byt napr. vstriky? Spatne naftu rozprasi a nespali se vsechna? Jinak u tech vstriku se da vymenit jen ta rozprasovaci jehla? A jak zjistim zda u OI 1.9 tdi 81kw rv 2000je jaka spojka? Nekdo rika obyc nekdo dvouhmota. Diky za odpovedi a omlouvam se za pojmenovani nekterych casti, ale to snad neni podstatne, dulezite je pochopeni :)

..ano,zhášecí klapka je taky ovládaná podtlakem akorát má svůj ovladací ventil ale podtlak bere ze stejné větve jako ostatní..

..jak funguje sání - [bereme v potaz roztočené turbo] kompresorové kolo turba má dvě řady lopatek ,ty,co jsou vidět při sundané hadici jsou "nabírací" - nabírají vzduch od filtru a posílají ho na druhou řadu lopatek která je stlačovací - ta stlačuje vzduch který se hromadí v celém traktu až po motor,jak si motor bere vzduch tak tento pokračuje přes intercooler,kde se chladí [zajišťuje se jednak větší hustota vzduchu a také se do jisté míry zabraňuje přehřívání motoru vlivem vysoké teploty spalin] a pak čeká v traktu až si ho vezme motor...

..spaliny do EGR jdou ze svodů [jak bylo správně poznamenáno-ještě před turbem] trubkou,která je natlakovaná tlakem spalin [podle polohy regulace] a opět čekají,až se otevře EGR ventil a pulsující vzduch v sání vlivem činnosti motoru tyto spaliny systémem fixírka vezme do motoru kde se tímto ochudí o kyslík a klesá teplota spalování a tudíž tvorba nežádoucích NOx..ve vysokých otáčkách je činnost EGR ventilu odstavena z důvodu vysokého plnicího tlaku který ač je zavislý na tlaku spalin,potlačoval by přepouštění spalin..

...turbo nezabírá nýbrž vytváří tlak ten vytvoří až po svém roztočení od spalin,od cca 1300ot/min je možno turbo slyšet protože se točí ale nevytváří tlak...

...motor může kouřit z mnoha důvodů-vysoká teplota nasávaného vzduchu-vedro a malý IC u těchhle aut to podporují..dále zanesený luftfiltr,špatné trysky [lze nechat přezkoušet],špatný chip - pokud je nachipováno..

...spojku nejlépe zjistit v autorizáku dle VIN...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Nazdar chlapi, nechci zakládat nové téma, tak to píšu tady. Chci si na svojí O1 81kw zaslepil egr, ale skoro všude čtu jiné názory. Zajímá mě jen to, jestli když dám na tu zpětnou trubku od svodů záslepku, tak jestli musím uspat i podtlakovou hadičku co ovládá egr? Každý to tady řekne jinak, tak se ptám na vaše zkušenosti. Díky všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

ta hadička co vede od ventilu N18 tak ucpat a je to: nebo nechat klidně připojenou, jelikož to máš zaslepene záslepkou-on bude regulovat ale naprázdno, jelikož to máš zaslepené.

Já to mám zatím bez záslepky a mám vytáhlou hadičku z EGR a v ní šroubek a v řídící jednotce upravené (egr vyřazeno-omezeno)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...