Přejít na obsah

EGR VENTIL


Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Tak už mi také odešel EGR ventil u Octavia 2 combi r.v.2010 motor 1.6 TDI a najeto 116 tis.km a už jsem se i smířil s tím, že mě výměna přijde na cca 15 tis.Kč, :angry: ale mám prosím dotaz… Před cca měsícem jsem nechal auto přečipovat a teď mi bylo sděleno, že po výměně EGR ventilu je potřeba i aktualizovat software, aby to vše s novým EGR ventilem fungovalo. Opravdu to bez aktualizace softwaru, který mi přečip motoru smaže nepůjde??? :wallbash: Nebo se se mnou snaží autorizovaný servis škoda jen :prcprc: Děkuji za případnou odpověď.

Odkaz ke komentáři

v autorizáku už ale teď mají na 1.6 SW pouze s úpravou na dieselgate a když jim nic nepodepíše tak mu tam nejnovější SW nahrát nemůžou protože bez fyzické úpravy by pak auto ani nejelo. Ale podle mě se jedná jen o nastavení ventilu nebo přehrátí SW celé jednotky...

Po vydání úpravy na dieselgate už údajně jiný než tento SW dostupný nemají...

Odkaz ke komentáři

Děkuji za info, i když mě to nepotěšilo. Bylo mi řečeno, že při výměně EGR je to již dle jejich postupu nezbytné ta aktualizace softwaru. Navíc mi tam namontujou EGR nové generace (3.generace) asi nějaká novinka, který je mimochodem asi o 1000Kc dražší než předchozí verze, tak snad to bude šlapat. Dnes jsem volal tam, kde mi to před měsícem přečipovali, abych se zeptal, zda by mi to po té opravě přečipovali znovu a oni že ano, ale za 2500Kč, takže další zpráva která mě vůbec nepotěšila! Člověk aby si kvůli NOK načasování odchodu EGR ventilu snad začal tisknout i peníze... ?

Odkaz ke komentáři

Emise nic nepoznají, STK si toho může všimnou ale když nic nesvítí na budíku tak to neřeší, DPF se sviní o něco málo rychleji (samozřejmě když plyny co se vraceli do hlavy jdou hned do DPF) nepatrně se zvedne spotřeba... ale u toho DPF to sviní jen spalitelným popelem regenerace normálně probíhá a oil ash se generuje ve stejné míře.

Odkaz ke komentáři

To co píšeš není pravda jak se EGR neodstraní softem tak to řídící jednotka pozná,na STK bude okamžitě problém,nechápu o jaké klapce píšeš kterou odpojit,viděl jsi vůbec někdy EGR ventil o kterém je tady řeč?

Emise nic nepoznají, STK si toho může všimnou ale když nic nesvítí na budíku tak to neřeší, DPF se sviní o něco málo rychleji (samozřejmě když plyny co se vraceli do hlavy jdou hned do DPF) nepatrně se zvedne spotřeba... ale u toho DPF to sviní jen spalitelným popelem regenerace normálně probíhá a oil ash se generuje ve stejné míře.

Odkaz ke komentáři

Takže v EGR se raději nehrabat. Budu doufat, že bude možné nainstalovat nový EGR bez aktualizace SW. Prý se to pokusí přeskočit a uvidíme, jestli to bude fungovat. Asi je možné, že to má škodovka nastaveno jako krok, kvuli té kauze Diselgate. Uvidíme, o přečip přijít opravdu nechci a platit ho znovu také ne.

Odkaz ke komentáři

V autorizaku to mají jasně dané že aktualizují sw.Co se tyče EGR ventilu tak jsou 3generace je to jako se vším postupně vývojem zdokonaluji jak náhradní díly tak SW.Při výměně EGR ventilu přehrávají SW jen zdůvodu že změnili dráhu šoupěte s potenciometrem už od 2generace,takže když se da EGR ventil 2 nebo 3generace na SW 1 generace tak to prostě fungovat nebude,proto prehravají SW,proto ja když měním EGR tak chci nejdříve vidět ten starý podle toho jaké je generace tak montuji zpět takový jaký tam byl a nemám problém ze bych musel přehrávat SW a čelit tomu že přijdu o chip a nebo že tam budu mít posraný soft upraveny po pruseru diesel gate

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak mám auto zpátky po výměně EGR ventilu. Nakonec mě to vyšlo na 15 500 Kč. Mám to provedené bez aktualizace SW, takže o chip jsem nepřišel a zatím je to OK. Auto jede jako předtím, tak snad to bude OK. Čekal jsem, že by to mohlo mít i pozitivní vliv na spotřebu auta a vypadá to, že ani ne, zůstalo to stejné.

Odkaz ke komentáři

Zdravím místní borce, octavii 2, 1.6 TDI CR, 77KW, rv 2011 jsem si pořídil v dubnu 2014 s poctivými 113 000 km (koupeno v Das WeltAuto, Cebia report 5*****). Jsem klidní řidič s lehkou nohou, co jezdil 2x týdně po Olomouci (není zacpaný jako Praha) 7 km trasu (4q, 60 km/h) tam a po 3h zpět. Občas po městě 2 km tam a za chvíli 2 km zpět. Víkend 1x 20 km po okreskách (q5, 100 km/h), po delší pauze zpět nebo 1x 20 km dálnice (q5, 140 km/h) a po delší pauze zpět. Plus 2x ročně cca 800 km zahraničí po dálnici a zpět. Řadím spíš dříve (2400 ot/min, na 3000 ot/min se téměř nikdy nedostanu). Roční nájezd cca 10 000 km. V květnu 2015 jsem poprvé měnil EGR i s chladičem. Stejným stylem ježdění se letos v červenci EGR opět poroučel na onen svět (nájezd 140 000 km) a sevisák říkal, že byl zakarbonovaný jako prase. Mimochodem při reklamaci EGR uznali 50% nákladů (bylo to méně jak 2 roky, těsně)

Můj dotaz:

  • Pomohla by úprava řídíc jednotky EGR off, kterou nabízí TDIfun, Motorpower, Diselpower? Neodrovnal bych tímto způsobem DPF v brzké době?
  • Popřípadě kombinace EGR off s chipem?

Trasy, které jezdím neovlivním, ale styl jízdy mohu. Jaký styl byste doporučil? Město 60 km/h na q3 (motoru bude hučet?) + řadit obecně později tj. třeba 2800 ot/min?
A nebo prostě a jednoduše nafťák prodat a koupit si benzin, protože na 10 tis. km ročně je nafťák ptákovina a žádná úprava řídíc jednotky nepomůže?

Díky za konstruktivní názory (Když jsem ji kupoval, nevěděl jsem, že budu mít novou práci v místě bydliště).

Odkaz ke komentáři

Samozřejmě prodat chrochtu je nejlepší varianta. EGR off začne dělat po čase problém i lidem co s vozem jezdí primárně dálnice. Co jsem pochopil, tak problém je v tom že systém kde nefunguje EGR se i za jízdy hůr prohřívá a zanáší se velmi výrazně DPF, natož při cukačkách jaké jezdíš ty se bude filtr vypalovat každých 100 km a exne.

 

Motorpower ti odstavit EGR určitě neodporučí, seš si jistý že to ještě dělá ? Na požádaní to asi udělá, ale on razí spíš originální postupy automobilky, jeho čip je asi jeden z nejlepších už proto že EGR i DPF fungují tak jak mají a jediné co trpí víc je převodovka a vstřikovací systém, ale s tím musíš počítat když je chceš namáhat víc než na co byly konstruovány.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, zdravím všechny, co chtějí umřít moudřejší. Protože mě taky postihla u mého auta rýmička typu ERG, tak jsem sem nakoukl. Po přečtení všech příspěvků a názorů jsem teda úplně vykolejený, a nejspíš něco dělám špatně.

Mám dvě auta, používané jako servisní-firemní. První je Octavia II, 1,9/77kW TDI-PD. r.v. 2008 Má najeto 390tis km a měla zatím ani jednu závadu, kdy odešel tlakový ventil klimatizace. (nemyslím blbiny typu prasklá hadička ke stěrači nebo uloupnuté těsnění na dveřích).

Druhá je 1,6 TDI CR, 77kW, r.v. 2012 a je čipnutá po 30tis na 92kW..Teď má najeto 286tis a teprve od včerejška má první závadu - podle diagnostiky je vadný EGR ventil. Jinak opět ani jedna porucha a kontrolku filtru DPF jsem nikdy neviděl svítit (ale možná je vadná, i když v servisu tvrdí, že to možné je).

Spíš mě vykolejilo, že se tu zmiňují výměny zrovna EGR ventilu po 40-100 tis...to mám ty součástky odpojené nebo co?? Jak tu zmiňoval Hiku výše, já teda jezdím dálnice/silnice 2-3:1, měsíčně přes 5000km. 5adím na rovince nahoru při 2000-2100, do kopce 2500-2700ot. Podřazuju při 1500-1600ot.

Píšu to proto, že mě teda zajímá, v čem je zakopaný pes, když si nemyslím, že bych se k tomu choval nějak extra něžně, taky to obřas proženu i při vyšších otáčkách. Starší 1,9 má stabilně 4,5-5l/100km, 1,6ka má po přečipování 4,7-5,2 (nová s původním sw žrala i trávu okolo cesty. Takže když to tak tady čtu, to mě čeká za chvíli výměna veškerého potrubí včetně motoru?

V servisu mi chtějí vyměnit EGR včetně chladiče za cca 10tis, na sw je upozorním, že ho tedy nechci (dík za rady výše). Má někdo vypozorovánu četnost poruch při určitých motorizacích a při určitém způsobu jízdy?

Odkaz ke komentáři

EGR odchází cca od 100t km a dál, takže dle stylu a režimu jízdy není možné říct, kdy cca odejde, poslední co jsem měnil byl na OII 1,6 2010, vůz TAXi při krásných 350t km, každopádně cena co uvádíš 10t odpovídá v originálných dílech pouze EGRu, spoj materiálu a těsnění. Nedoporučuji dávat repasovaný nebo aftermaker díl, bývají s tím problémy a rozdíl v ceně cca 2t na dílů beru jako zanedbatelný.

Během let sem měnil hodně EGRů a pokud byl problém, jak jen u repasu a druhovýroby co si zákazník sám donesl.

Výdrž dílů k ujetým kilometrům lze jen částečně odhadnout, protože je tma plno neznámých.

Např: OII 3/2008 1,9 BXE 320t km původní turbo a druhá totožná se 170t km 4. turbo.....

OII 5/2005 1,9 BXE 790t km původní HALDEX a druhá mladší 150t km 2. HLADEX

takže velká rovnice s plno neznámými....

Odkaz ke komentáři

Jo, tak tak nějak jsem si to myslel...fakt to netýrám, takže jsem rád, že se to objevilo až po tolika km. Nicméně....příspěvek jsem psal ve čtvrtek, celý pátek jezdilo auto jak mělo, žádná chyba, dokonce zhasla i kontrolka permanentní závady (značka motoru). Prostě auto šlapalo jak hodinky. Najel jsem asi 80km (když se to teda umoudřilo). Je fakt, že jsem hodně jezdil po dlažbě (až jsem začal mít podezření, jestli není náhodou jen někde blbý kontakt v elektrice(?). Dneska se to objevilo znova, a to při zahřátí a následném rozjezdu na křižovatce. Jak je to s tím EGR ventilem? Diagnostika v mobilu mi hází na displej chyby řádově plusminus 20%, někdy ale i 100...a to jak v minusu, tak i v plusu. Podle toho co jsem se dočetl, je tam nějaká tolerance, ne?...v mínusu je to asi 10%(?) a v plusu 30? Takže když tam je řekněme 5x 100% chyba, tak to zaregistruje řídící jednotka a ten ventil odpojí? A pak to spadne do nouzového režimu?


A co se ceny týče, technik mi rovnou řekl, že žádná čína ani repasy u nich nepřichází v úvahu. Leda bych si to sám donesl a podepsal jim, že jsem to tak chtěl. :-) Ale protože auto potřebuju, vždy jsem tam nechával dát originál díly, mnohdy jsme se domluvili i na "lepších"..kotouče a brzdové destičky například.

Odkaz ke komentáři

Na kolko vychadza vymena EGR + nahratie noveho softu (co nechcem sakra) v Skodovke?

Je tam nejaka zlava?

Auto bolo pravidelne servisovane len u nich, ale uz raz som menil olej u kamosa v servise...

Za vymenu baterky pytali 17€, presne 1 minuta roboty...

Odkaz ke komentáři

Tak, jen stručné info k vyřešení mého problému:

EGR ventil vyměněný, mám verzi s chladičem. Protože mám auto 4x4, byla práce trochu dražší. Při kontrole mi našel ještě okousané kabely v motoru a hadičky od kun, nebo nějaké jiné chlupaté cholery :wallbash: Sumasumárum 16800,. s DPH. Když odpočtu tu elektřinu, tak to stálo cca 15000 s DPH. Díl je originální.

Na základě příspěvků tady jsem se ho hned ptal na ten software. Ano, je dobrou praxí, že vždy nahrávají aktuální software, nicméně stačilo říct a podepsat, že nechci nic přehrávat ani nic jiného (taky mám čiplé auto). Software tedy nechali ten co jsem tam měl, auto dál jezdí za cca 4,9-5,2 a ventil byl měněný po 286tis km poprvé, což podle vyjádření technika je dobré skóre, někteří to stihnou za 100tis. Je to prý palivem a stylem jízdy.

Mimochodem, ptal jsem se ho co na ty kuny a eletřinu, a nic moc...plašička prý moc nefunguje, mají nějaký sprej, ale od toho je zahnojený a ulepený celý motor a efekt taky nic moc. Prý si mám zajet do zoo a říct si o lví nebo rysí hovno..prý to jsou přirození nepřátelé kuny (!) ... no..nějak teda nevím....co?.... :huh:

Odkaz ke komentáři

Ahoj máš dobré skóre o tom žádná,jinak kvalitou nafty to není,tomu never,stylem jízdy ano,jediné co Egr ventilu prospívá jsou dlouhé trasy.A taky jsi se nejspíš trefil zrovna do dobrého kusu,nejspíš bych řekl že za mé praxe jsi rekordman co slyším co to vydrželo.Ja je většinu měnim do Max 170tis km.Jinak na kuny nejlepší věc je úplně obyčejná blikající červená dioda.Jinak nic nepomáhá

Odkaz ke komentáři

Ahoj Tomasi, máš pravdu, kupoval jsem naftu právě kvůli cestování...poměr dálnice-normální cesta je asi tak 2-3:1..prostě když do toho sednu, tak ujedu cca těch 200km. Takže z toho, co píšeš, bych usoudil, že problém budou krátké trasy, vlhkost, kondenzování a tím zanesení toho ventilu? Mmochodem, co se paliva týče...jezdím vcelku pravidelně Rakousko a německo...občas tam tankuju. Můj subjektivní pocit ale je, že ten motor po natankování má tak po 20-30km úplně jiný zvuk a taky bych řekl, že je to svižnější. I spotřeba je o nějakou tu desetinku menší. Je to tím, že mají třeba míň příměsí v palivu a že se tedy i to výfukové potrubí zanáší míň?

Ledku vyzkouším...a už se těším, až to bude v noci blikat na parkovišti a kolem motoru budu mít na zemi červený tuningový "opar" ...jsem zvědav, kdo mi to vybere jako první. Ale nápad se to zdá dobrý.

Odkaz ke komentáři

Jo no v rakousku je úplně stený podíl biosložky jako u nás a to vůbec nemá vliv na výkon ani spotřebu motoru, měli by jste to přestat řešit chlapci, slyšíte trávu růst :-D

 

No..zkouknul jsem testy nafty a konkrétně v Rakousku mají podle těch výsledků naftu "mazavější" než u nás a to i v prémiových palivech. Biosložka možná stejná je, ale...něco být jiného musí. V servisu mi ukazovali mapku (koncernové vozy VW) a tam je ČR, SR, Polsko samý červený puntík (servisy, kde řešili vstřiky). Rakousko a německo jich tam mělo fakt málo...tak že ještě nějaké další složení? A s tou naftou mi to potvrzují i chlapi od kamionů...

Odkaz ke komentáři

Podle mě si to všechno cucáš z prstů. Nejvíce servisu s nejvíce zkušenostmi a dobrou technikou na vstřikovací systému jsou v německu a když potřebuju kvalitní repas vstřikovačů za pěkný peníz, objednávám to jedině z německa, mi teda vysvětli, že když v německu vůbec neřeší podle tebe poruchy vstřikovačů, že tam mají nejrozvinutější trh na jejich opravu ?

 

Mazací schopnost nafty ? No promiň ale to je další bullshit. Je fakt že většina rakouských pump nepoužívá řepku olejku, ale jinou verzi bio oleje, který je získáván kondezováním biomasy, ale je to pořád bio srajda, výhoda- nižší bod tuhnutí, nevýhoda- nafta je na samé hranici povolených mazacích limitů, jako příklad, si můžeš koupit premiovou naftu od OMV, to je přesně ten druh nafty o kterém se z rakouska bavíme, auto na to lépe nejede, budiž v mrazech lépe startuje, maže hůř než naše nafta bohužel... Německo jede na stejné vlně jako česká republika, lisované bio oleje, stejné vlastnosti, nafta je tařka stejná.

 

Zapadáš celkem dobře do dalšího vařiče.. bohužel. Kamarád říkal že...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...