Venca555 Odesláno Srpen 13, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 13, 2013 Ahoj moje okta aqy.. žere dost olej...najel jsem zatim na vyměnu 10 000 a dolil jsem už 2 litry....Jak třešíte vy pokud máte takový problem? A nebo muže to byt olejem?? Jezdim na Castrol Magnatec 5w40 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Zavodnik Odesláno Srpen 13, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 13, 2013 Zdravím, tady už kolegové něco podobného řešili :) - http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=6574&st=0 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Srpen 13, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 13, 2013 Některé motory 2.0 měly z výroby obráceně namontovány stírací pístní kroužky, ale celkem tyhl emotory občas olej berou. Mě taky. Když jsem auto koupil, tak žralo 1 litr na 2000km, jezdilo dobře, takže jsem to nijak neřešil. Dva roky a asi 35 tisíc km pořád stejná spotřeba oleje a mohl jsem dolévat podle tachometru. Posledních 30 tisíc km a cca 80 tisíc na LPG spotřeba oleje poloviční - cca 1 litr na 4 - 5 tisíc km. Je to celkem zajímavé proč přestala mrcha brát olej. Po celou dobu stejný olej Mogul Extreme 10W-40. Tu tvojí spotřebu bych vůbec neřešil, je to zanedbatelné. Pokud tě to štve, přejdi na 10W-40, to by mohlo zabrat. Pokud ti nikde olej neteče z motoru ven, tak tě většinou žere přes dříky ventilů, což by znamenalo sundat hlavu a dát nové simeringy na ventily a opět složit - nový těsnění a šrouby. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Venca555 Odesláno Srpen 14, 2013 Autor Sdílet Odesláno Srpen 14, 2013 Asi to řešit nebudu když říkáte že to máte podobně...Nezabije mě dokoupil ten litr oleje na dolívání ale zkusim přejit na 10w40 třeba se spotřeba sníží..Díky za odpovědi :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Srpen 14, 2013 Sdílet Odesláno Srpen 14, 2013 10w40 nic nevyřeší, jen snížíš kvalitu mazání při nízkých teplotách. Olej se papá hlavně za tepla, tak zkus 5w50. Já do toho šel, spotřeba oleje šla dolů a na spotřebu benzínu to vliv nemělo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
OCTAVIA I 2.0 85kw Odesláno Únor 12, 2015 Sdílet Odesláno Únor 12, 2015 Taky mám problém s vysokou spotřebou motorového oleje na motoru 2.0 AQY, olej používám Total Quartz 10W-40 a dolévám asi tak 0,5L na 1000 km což si myslím že už je fakt moc, co u tohoto motoru bývá závadou? Mám začít výměnnou gufer ventilů nebo stírací pístní kroužky nebo i něco jiného? (netěsnost motoru zvenčí mám minimální) A na kolik by asi tak vyšla oprava v neautorizovaném servisu? Děkuji za rady. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Únor 14, 2015 Sdílet Odesláno Únor 14, 2015 Moje spotřeba je pod 2l oleje na 12000km. Jezdím klidně a tato spotřeba je myslím v normě. Když potřebuji a trochu tomu šlapu tak spotřeba oleje trochu stoupne, ale nijak tragicky. Používám Shell helix HX-6 10w40. Motor má nalítáno poctivých 290 000km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Únor 14, 2015 Sdílet Odesláno Únor 14, 2015 Taky mám problém s vysokou spotřebou motorového oleje na motoru 2.0 AQY, olej používám Total Quartz 10W-40 a dolévám asi tak 0,5L na 1000 km což si myslím že už je fakt moc, co u tohoto motoru bývá závadou? Mám začít výměnnou gufer ventilů nebo stírací pístní kroužky nebo i něco jiného? (netěsnost motoru zvenčí mám minimální) A na kolik by asi tak vyšla oprava v neautorizovaném servisu? Děkuji za rady. Kolik má motor najeto? Škodovka uvádí, že spotřeba 0,5l oleje na 1000km je tak maximum, ale podle mě je to už strašně moc. Já jsem si tím také prošel, protože mi motor začal žrát olej (okolo 1l/1000km) a byly na vině pístní kroužky. Nechal jsem nejdřív vyměnit jen gufera na ventilech, ale to vůbec nepomohlo, tak jsem nechal vyměnit ty pístní kroužky a tady byl kámen úrazu. Kroužky byly zapečený a na 2 pístech byly i poškozený stírací kroužky. Po výměně mi motor olej nežere žádný. Opravu jsem dělal, když měl motor najeto tuším 198 000 km a nyní mám najeto 237 000 km, dávám plnou syntetiku 5W-40 a to co do motoru naleju, tak při výměně vyleju. Být tebou, tak to nechám opravit a budeš mít na dlouhou dobu klid ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
OCTAVIA I 2.0 85kw Odesláno Únor 14, 2015 Sdílet Odesláno Únor 14, 2015 Motor má najeto 180 000 km, někde jsem četl že na některé série motorů 2.0 AQY montovaly obráceně stírací pístní kroužky a tím ten motor hodně žere olej, pak na to při výrobě přišly a začaly od nějakýho data opět dávat kroužky jak mají být, možná mám zrovna tu špatnou sérii motoru. Když bych zadal výměnu kroužků do servisu tak na kolik to asi tak vyjde? ptám se proto jestli má do 15 let starého auta smysl investovat nebo raději ho dojezdit s doléváním motorového oleje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Únor 14, 2015 Sdílet Odesláno Únor 14, 2015 O tom jsem taky slyšel, že se nějakou dobu do 2.0 dávaly obráceně stírací kroužky... Oprava by v neautorizovaném servisu vyšla kolem 10-12tis. Záleží jak dlouho si chceš octu nechat, pokud třeba 5 let, tak by se investice asi vyplatila, protože ten olej určitě lambdě a katalizátoru nedělá moc dobře... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
OCTAVIA I 2.0 85kw Odesláno Únor 16, 2015 Sdílet Odesláno Únor 16, 2015 Na opravu momentálně není dostatek financí a brzy mě čeká výměna oleje, myslíte že bych při výměně měl použít jiný hustší olej např. 10W-50 ? nebo mám použít nějaké přísady do oleje pro nižší spotřebu oleje? Máte něco odzkoušené abych snížil spotřebu oleje, bohužel oprava kroužků musí nějaký čas počkat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Únor 16, 2015 Sdílet Odesláno Únor 16, 2015 Je mi to jasný, že to není zrovna levná oprava... Jinak hustší olej můžeš zkusit, pokud teď používáš 10W-40, tak pak jen 15W-40 který splňuje normu VW. Pokud by jsi použil olej 10W-50, tak si ničím nepomůžeš, protože olej by měl pořád stejnou hustotu jako 10W-40, jen by byl tuším odolnější vyšším teplotám ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
OCTAVIA I 2.0 85kw Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 Já mám takovej pocit že je to naopak, že to druhé číslo udává hustotu.Na jiných fórech jsem četl o vyšších spotřebách olejů a píšou použít 10w-50 , a u prvního čísla čím menší tím líp maže za studena, ale nejsem si v tom jistej, píši jen co jsem četl jinde, rád se poučím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 Ses do toho zamotal. Ano první číslo čím menší, tím řidší a tím i dříve maže. Druhé číslo je na max teplotu. Čím vyšší, tím snáší olej vyšší teploty. Tak nějak po selsku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
DjRaptor Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 (upraveno) Viskozitní klasifikace SAE teda třeba 10W40 udává viskozitu (tekutost) oleje před W za studena po W za tepla teda zimní a letní číslo . Takže čím větší číslo tim hustější olej za studena / tepla nic víc tohle číslo o kvalitě a třídě syntetiky oleje neříká , při krátkých cestách se studeným motorem radči 5W aby dřív mazal a jestli žere olej tak W50 jako hustější za tepla. Upraveno Únor 17, 2015 uživatelem DjRaptor 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 DjRaptor: takže pokud tomu dobře chápu, tak pokud mu to žere olej, tak je opravdu lepší použít olej 10W-50 místo 15W-40? :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
DjRaptor Odesláno Únor 17, 2015 Sdílet Odesláno Únor 17, 2015 asi tak ale při častejch studenejch startech a v tomto období bych to volil spíš 5W50 . Dlouhé jízdy klidně 10W50 ale musí to splnovat VW normu pro daný motor. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Březen 28, 2016 Sdílet Odesláno Březen 28, 2016 Připojím se do diskuze, i když po roce od posledního příspěvku. Mám OI 2.0 Mpi motor AQY najeto 294000km, r.v. 1999. Auto je to dobrý, výbornej motor (myslím), ale jak píšete bere olej a to cca 0,5l na 1000km. Do motoru se mi nechce hrabat, tak jsem se rozhodl, že vyzkouším toto: http://www.aditivujeme.cz/14-cistici-prisady-do-motoroveho-oleje Mělo by to být to nejlepší, co je tady na trhu. 501 na výplach motoru a 560 pro uvolnění pístních kroužků. Už jsem to koupil a tento týden se to chystám aplikovat, asi tak za měsíc po újetí 1000-ce kilometrů dám vědět, jestli to mělo efekt. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Březen 29, 2016 Sdílet Odesláno Březen 29, 2016 Hmmm, 5 litrů na 10 000km je dost. Mám už najeto přes 300 tis km a tolik mi teda nebere. Ber to i tak, že spotřeba oleje je u tohoto motoru spíš vlastnost než závada. A s nájezdem ke 300 tis km nemůžeš čekat zázraky ani když ten motor poliješ živou vodou. Každopádně jsem zvědav jestli se ti spotřeba zmenší po aplikaci. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Březen 29, 2016 Sdílet Odesláno Březen 29, 2016 Dneska jsem to aplikoval, tak su taky zvědavej 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Březen 30, 2016 Sdílet Odesláno Březen 30, 2016 Tak pak dej vědět. Osobně jsem k těmto aditivum skeptický . Mě bere asi 1l na 4000km, mám letos koupený Valvoline max life 10w 40, tak uvidím, jestli se to zlepší, je pro motory nad 100000km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Duben 27, 2016 Sdílet Odesláno Duben 27, 2016 Tak prvních 1100km jsem ujel s tím, že ze začátku (asi po 500km) to vypadalo, že to olej brát nebude vůbec, ale pak přišlo probuzení, dolíval jsem necelé 3 dcl za těch 1100km. Uvidím, jestli si to třeba ještě nesedne. Každopádně si myslím, že motoru to pomohlo, zdá se mi, že jede lehčeji a o něco se snížila spotřeba paliva. Taky mi připadá, že po studeným startu si zaklepou ventily, ono to občas dělalo i před tím, teď to ale udělá pokaždý, hlavu by to asi udělat chtělo. Ale jak už jsem psal, dokud to jede, tak se mi nechce do motoru hrabat, no za 15 tis. km budu dělat rozvody, tak to třeba spojím s větší GO. Zatím se mějte. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Květen 15, 2016 Sdílet Odesláno Květen 15, 2016 Tak jsem ujel dalších 1000km a dolíval sem 3 dcl oleje, asi udělám ty kroužky s příští výměnou oleje a s a další výměnou se budou dělat rozvody, tak udělám hlavu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Květen 15, 2016 Sdílet Odesláno Květen 15, 2016 A proč ti spotřeba oleje 3 decky na tisíc km vadí? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Květen 17, 2016 Sdílet Odesláno Květen 17, 2016 Nevím, možná to mám jen v hlavě, už jezdím přes 20 let a nikdy mi auto olej nežralo, je pravda že si začínám zvykat, kluci u nás v servisu taky říkají, ať to neřeším, zatím čus. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Červen 17, 2016 Sdílet Odesláno Červen 17, 2016 Tak zkušenost s Valvoline max life je pozitivní, spotřeba oleje šla dolů a subjektivně je motor živější. Asi se povedl ☺️ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sanchez73 Odesláno Leden 28, 2017 Sdílet Odesláno Leden 28, 2017 Tak jsem nechal opravit motor,v pondělí by to mělo být hotový. Dělali se pístní kroužky, kompletně hlava, šálky na klice, rozvody a spousta plastových dílu kolem motoru, které se jim drolily pod rukama, teď su zvědavej na cenu (snad se vejdu do 20-ti tisíc) a hlavně na to, jak to pojede, ale rozhodně se na autíčko těším. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 28, 2017 Sdílet Odesláno Leden 28, 2017 Hustá investice do tak stařičkýho motoru (myšleno v dobrém), většinou se to řeší výměnou motoru z nějaké "krešky" i když těch 2.0 AQY není tolik na výběr. Tak snad bude sloužit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Leden 28, 2017 Sdílet Odesláno Leden 28, 2017 (upraveno) Pokud to udělá známý nebo člověk sám tak to není zas nějaká závratná investice, v servisu je to víc to je jasný.. Ale určitě se vyplatí, pokud si auto chceš ještě delší dobu nechat, jiný motor stojí taky hodně a je s tím práce a může na tom být podobně, takhle budeš vědět, na čem jsi :) Tak ať se vše povede a auto slouží ;) :) Upraveno Leden 28, 2017 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Leden 28, 2017 Sdílet Odesláno Leden 28, 2017 Já se jen pořád nemůžu zbavit pocitu, že kvůli 3 deckám na tisíc km jsou to vyhozené prachy. Taková spotřeba oleje ničemu nevadí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.