Přejít na obsah

Zkušenosti a srovnání


Doporučené příspěvky

Tak mám 1,4 TSI 103kW, Zatím je tedy úplně syrový (25km) ale dojem a srovnání s 1,8 TSI O2 není až tak příznivé.

1,8 měla větší točák už na volnoběh - po garáži jsem popojížděl aniž bych se dotýkal plynu - jen přes spojku... 1,4 toto nezvládne, ale možná až bude zajetá tak se to zlepší

 

1,8 byla určitě tišší. Jak na volnoběh (nebyla slyšet vůbec) tak při prudké akceleraci a vytočení byl hluk jen slabý. 1,4 je pri ustálené rychlosti tichá, ale na volnoběh ji slyším daleko víc než 1,8 s naběhanými 130kkm a při akceleraci vydává sytý jadrný zvuk - není však nepříjemný, je to docela "sportovně" znějící. Hlučnost je obecně u 211 prý způsobena otočením motoru - svody výfuku jsou vzadu za motorem směrem ke kabině, kdežto minulá generace je měla vpředu před motorem...

 

1,8 měla naprosto linearní záběr, 1,4 má turbodíru.. (asi se to zajetím zlepší..) Do 2000 jeden dobře, ale ve 2000 přijde kopanec alá staré TDI 81kw...

 

Přeposilované řízení je fakt tragedie, naprosto žádný cit v řízení. Jde tak lehce, že jsem několikrát vyjel na dálnici z pruhu (koukal jsem na přístroje) a vůbec nevěděl že jsem pootočil volantem - tak lehce jde.. Snad se to zlepší s letňáky 225/45/17 (nyní zimáky 195/65/15)

 

No a je to Leon ST... a jel jsem i v Oktavii 1,4 - takže obě vlečná náprava a oba 195/65/15 kola a opravdu ta oktavie je nějak nepochopitelně blbě naladěná - ten rozdíl v komfortu je opravdu jasně cítitelný - trkne vás to po kilometru že Leon nedrncá a nemlátí... nechápu co na oktavii se nepovedlo a nebo to souvisí s tím větším rozvorem + dlouhým převisem vzadu ..

 

Pokud octavii nakonfiguruji na srovnatelnou výbavu, je o 140tis kč dražší než leon ST a to beru octavii hatchback (combi + dalších 30tis)

Odkaz ke komentáři

V mojom prípade to bolo podobné, prechod z 2.0 TSI na 1.4 TSI. Takže porovnám s 2.0 TSI:

-1.4 TSI je určite tichšia na voľnobehu a pri ustálenej rýchlosti, naopak, je výrazne hlučnejšia pri akcelerácii a pod plynom, vtedy má taký drsnejší zvuk

-turbodieru resp kopanec pri 2000 ot nemám žiaden

-k posúvaniu po garáži bez použitia plynového pedálu sa neviem vyjadriť, to som neskúšal s ani jedným motorom

-riadenie je naozaj zvláštne, takmer žiadna spätná väzba, často treba robiť korekcie volantom aj pri jazde po rovnej ceste

 

Už pár týždňov píšem dojmy a postrehy, chystám také väčšie porovnanie oboch áut na základe vlastných skúseností. Nebude to žiadna recenzia, ale reálne dojmy a postrehy človeka, čo presadol z OII do OIII ^_^

Odkaz ke komentáři

Posouvání po garáži - parkuji v hromadné garáži. Na místo se dostanu po dvou manévrech mezi zaparkovanými auty a zdmi . Na místě pak mám 10cm od zdi na pravém boku a 30cm od sousedního vozu. při manévru je potřeba hlídat asi 5 míst kde si mohu štrejchnout... takže rychlost auta je asi 0,1km/h :smich: a jinak než přes spojku ji nedocílíte... k tomu jsem nemusel u 1,8TSI se ani dotýkat plynu, stačilo se spojkou pohybovat kolem záběru a postrčit auto když bylo vše OK. 1,4TSI to nedá, na volnoběh prostě přes spojku auto neutáhne a má tendenci chcípnout.

 

Pokud v 1500ot zařadíte vyšší rychlost, dáte plyn na zem tak do 2-2,5 zrychluje plynule ale nic moc - pak přijde citelný kopanec do zad alá staré TDI 1,8 zrychlovala plynule, ten kopanec tam nebyl... prostě objem ničím nenahradíš...

 

Co je famozní a naprosto nechápu je spotřeba... Je tak o 2-3 litry menší než 1,8TSI... Pokud není Praha zasekaná, ukazuje počítač 5 - 6 litrů. Jižní spojkou z jednoho konce Prahy na druhý a zpět za 4,7... Praha - Benešov a zpět za 4,8... běžné cestovní tempo s ostatními 90-120 Km/h...

Odkaz ke komentáři

Tak tenhle "kopanec" má i stará 1,4 TSI, prostě si musíš zvyknout, že pod 2.000 ot. to moc nezrychluje, tedy přesně řečené na 5 a 6 rychl. stupeň, prostě objem nenahradíš no, stejně to je na volnoběh, přesně vím co myslíš, ale to se zlepší po nějakých těch najetých km, ikdyž tam může být zase restrikce elektronikou kvůli Euro6.

 

Jo spotřeba je fajn, já teď se starou 1,4 tsi jezdím okolo 5,7, ta tvoje nová je lepší, už nepřivstřikuje benzin na chlazení katu a navíc se citelně rychleji ohřívá, na spotřebu slyším chválu ze všech stran.

 

Jinak mě se po najetých cca 50.000 km stará 1,4 tsi rozjela ještě lépe a tahá dost dobře.

Odkaz ke komentáři

Tak som sa zameral na "turbokopanec" okolo tých 2000 ot. Skúsil som na 1 až 4. rýchlostnom stupni, nevšimol som si nič, čo by sa dalo nazvať kopancom. Fakt je jedine ten, že z nízkych otáčok sa v porovnaní s 2.0 TSI tento menší motor menej ochotne rozbieha. Je to ale pochopiteľné, 2.0 resp 1.8 vs 1.4 musí logicky byť rozdiel!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Aj s benzínom sa dá zajazdiť zaujímavá spotreba :beer:

Jazda krížom cez mesto, z jedného konca na druhý s menšou zastávkou v centre. Start stop systém aktívny, kopec semafórov, cca 15 km bolo za mesto po okreskách. Jazda z bodu A s naloženým autom, jazda naspať do bodu A len vodič.

spotreba.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Menší update a postrehy k spotrebe...

 

Italy.jpg Bratislava-Rimini a naspäť, plne naložené a obsadené auto, tempomat na 140

 

BA-GA.jpg Bratislava-Galanta, jazda podľa predpisov a trocha snahy zajazdiť čo najnižšiu spotrebu

 

1.4 TSI stále viac a viac považujem za tú najoptimálnejšiu motorizáciu pre O3 :beer:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

jako ty se posouváš přes spojku? kde ses to naučil? dvojhmota dostává na zadek, opotřebení zbytečné... ještě píšeš že to nezvládá :smich:

jaká turbo díra? to sem teda u žádného staršího ani novějšího TSI nezažil...

Co já vím, tak 1,4 tsi nemá dvouhmotu, tu má 1,2 tsi, psalo se to někde na netu a říkal to p. Janda z CIMBU ...

Odkaz ke komentáři

Tak víš to na 100%, nebo to jen někde údajně říkal Cimbu? By mě zajímalo, proč by 1.2 TSI s daleko menším krouťákem měla mít dvouhmotu a 1.4 TSI ji neměla mít? Pokud tedy vůbec dvouhmotu tyto motory ze stejné řady EA 211 v OIII vůbec mají. Podle Etky bych řekl, že to dvouhmoty nejsou (je tam u nich jen nepatrný rozdíl v průměru) - stojí totiž jen těsně přes 6000 Kč, zatímco u dvoulitrového dieselu, který ho bude mít, přes 14 000 Kč. Snad to někdo objasní.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

"Který motor doporučit? Co člověk, to názor. Pan Janda by doporučil výkonnější motor. „Jako výhodnější se jeví motor 1,4 TSI, který má stejný točivý moment, jako verze 1,8 TSI , tedy 250 Nm. U motoru 1,4 TSI není použit dvouhmotnostní setrvačník, takže výsledkem je krásný dravý projev ve voze pro ty, co mají radost z jízdy, časem je vzhledem k poruchovosti 'dvouhmot' možno vidět i úsporu,” uvedl Zdeněk Janda."

 

http://www.novinky.cz/auto/testy/337261-test-skody-octavia-1-2-tsi-versus-1-4-tsi-dve-deci-navic.html

Odkaz ke komentáři

Mám O3 s 1,4 (103kW) bez 2 týdnů rok (25000 km) a spotřeba opravdu fajn ... dlouhodobě 5,9 při každém nulování paměti #2. Teď už pátou nádrž tankuju shell vpower nitro + a se stejným stylem jízdy slouhodobě 5,5 ... o cca 8 % dražší palivo kompenzuje nižší spotřeba. To jen tak na okraj postřeh.

Kopanec mnohokrát výše zmíněný citím při 1500, kdy zřejmě zapne turbo. Což je logické. Pod 1500 je to línej šnek, pak ale táhne plynule a silně. Zkoušel jsem maximálku, jednou ¨momentově (lehce proti větru) 217. Pak na cestě D5-exit 79 až exit 1 za 24 minut. Max bylo 225.

S motorem spokojenost a připojuji se k názoru, že pro O3 optimum - velmi slušná spotřeba a přitom to jede.

 

 


A ještě dodávám ... cca každých 8500 km jsem dolejval půl litru oleje (poté, co comp hlásil podstav).

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o měsíc později...

Jaká díra a kopanec?

Díra byla naposledy u TDI před 20 lety, kdy člověk šlápl na plyn a reakce motoru byla v řádech sekund, ale u TSI?! Už ani turbo benzíny v OII neměly žádnou díru.

A kopanec není nic jiného než průběh kroutícího momentu v závislosti na otáčkách - stačí se podívat na graf a je hned jasné, proč to tak je.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...