Přejít na obsah

Výdrž motoru 1.6 MPI - nájezd skoro 300 000km


Doporučené příspěvky

Zdravim vás, už jsem tu dlouho nic nepsal, Nedávno jsem se dostal do styku s pěknou Octavkou 1.6 MPI r.v. 2007, která měla najeto 283 000km a byla v moc krásném stavu, interier krásně navoněný, čistý a exterier taky, taky jsem se s ní svezl, při jízdě se chovala stejně jako auto, které nemá najeto ani 100 000km, nikde nic nevrzalo, neklepalo, jízda jako roční škodovkou. Kdyby mi majitel zakryl na palubním počítači ty najeté kilometry, tak bych si tipnul, že to auto má maximálně 100 000km. Koukal jsem na to jako blázen, kolik vůbec tenhle motor a vůbec všechny ty součástky vydrží? Kdybyste měl někdo třeba osobní zkušenost s tímto motorem nebo byste něco o něm vědel, byl bych rád. Klidně mi nějaké informace můžete poslat i přes SZ.

Upraveno uživatelem boukic
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 2 měsíce později...
  • o měsíc později...

To že motory 1,6MPI berou olej je běžná věc známá již z O1. Při ca 140 tis se mi ta spotřeba zdá docela vysoká, ze zkušenosti je taková od 200tis. více. Dělají to především pístní kroužky (gufera ventilů někdy). Způsobuje to hlavně dlouhodobé používání long life oleje a následné zapékání kroužků.

U auta s 250tis se přechodem na hustší olej snížila spotřeba z 1L na 0,5L/1000km. Samozřejmě to ale není řešením. Aktuálně na stejném motoru má švagr při 141tis. najetých spotřebu 1l na 4.500 km. Olej tam je plnosyntetický Total. Honza

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Ja mam 317000 a zere to 1 az 1,5 l oleja na 10000 .Do 240t km bol LL meneny po 15t km a potom uz tam lejem 5w40 shell helix hx8.

Je to lpg lovato.jazdi sa 90% mesto. Co sa tyka motoru ,dva krat ma nechal v stichu.Obydva pripady rovnake.Rozpadli sa plastove trubky na vodnom okruhu,ktore casom rozozrala ruzova voda.tak rozmyslam ci vymenit komplet vsetky plasty na vodnom okruhu a bude pokoj...

Hydrostely cinkaju ale neriesim to.

Inak je tam druha klapka.Prvu som zrejme odpalil ja pri cisteny ,lebo som pustil dvierka prilis prudko...Nahrada bola z druhej ruky a drzi uz 80 tis...

Dalej odisla riadiaca jednotka abs/esp ktora stoji origo 1400€. Kupil som ju za 90 pouzitu a je to ok zatial.

Potom sa mi ulomil plast v pedali,ktory je sucastou spojkoveho valceku,takze novy valcek(iba origo).

Spojka menena pri 300000.

 

Interier ako novy ,iba vrzgala palubka tak som ju pri stlpiku pri skle vypodlozil gumou a uz nevrzga..Niekedy rezonacia zozadu ,pri hrbolatom povrchu ale neviem doist na to ze odkial.

Este rezonoval plast na zadnych dverach. Vypodlozene odstranene.

 

Ked to zacne zrat litre oleja,urobim komplet generalku za 500 az 700€ a ide sa odznovu :)

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Motor 1,6 74kw,r.v 1998 (asi poctivá práce).Nájezd 428.000 km,údržba minimální,olej 10W40,výměna nepravidelná,firemní vozidlo.Poslední dobou stoupla mírně spotřeba oleje,ale nic tragického 0,5l/1000km.Dobře zajetý motor,auto koupeno v A po důchodci s nájezdem 100.000 km.Mám připravenou zrepasovanou hlavu,ale nechce se mě do motoru zatím zasahovat,počkám ,až to bude brát víc oleje.Takže věřím,že tento motor je schopen bez problému najet cca 600.000 km.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o rok později...
  • o 4 měsíce později...
  • o měsíc později...

Tak už jsem taky majitelem O2 s tímto starým jednoduchým motorem, kód BSE (nemá ani EGR) nájezd 373 xxx km, rok 2009 modelový rok 2010, přestavba na LPG v roce 2012, pravidelný servis.

Vyměnit volant který už má nejlepší za sebou, a lehce se loupající kapotu (lakovaná - lehká nehoda 2010) tak autu odhadnu tak 150 tisíc...

Motor je i za studena tichý, startuje bez problémů, má stále původní vyfuk vč. katalyzátoru a vlnovců, nic nevrže nemlátí apod. Jen jsem zvědavý na spotřebu oleje, je mi jasné že brát olej bude otázkou je kolik, ale zatím nekouří tak to snad nebude tak zlé :)

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Díky, doufám že bude další tisíce hltat bez problémů :) 2 litr je už téměř rok u jiného majitele, ale stále na něm dělám servis, i když tedy od koupě se dělal jen olej filtry a přezutí, nic jiného zatím nepotřeboval :)

Já jsem teď prostřídal víc aut ale stejně jsem se zas vrátil k Oktuli, akorát trochu rychleji než jsem předpokládal, jelikož jsem na ni náhodou narazil a byla i možnost prodat Golfa tak jsem toho využil a šel do toho :)

Ty kilometry neřeším to je jen číslo a stav je fakt super až na drobnosti, navíc volant už jsem zařídil fungl nový originál, pak těm km nebude chtít nikdo ani věřit :) možná založím zase i vlákno v sekci OII jako jsem měl v OI :) 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Dnes výměna oleje filtrů a svíček, vše byly originální díly, já použil svíčky NGK a filtry Bosch, svíčky čistý což jsem nečekal, nedalo mi to a změřil jsem rovnou tlaky a je tam pěkných 11,7-12,5 barů :)  

 

IMG_20190104_150252.jpg

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...