Přejít na obsah

Spotřeba


Doporučené příspěvky

Téma na spotřebu tu chybí, tak jedno zakládám a vkládám první záznam.

 

=====================


První větší cesta - celkově zatím najeto pouhých 2700 km, takže motor prakticky v záběhu.
Spotřeba 7,3 l/100 km
Celkem paliva (N98) 169,36 l
Vzdálenost 2320 km
Průměrná rychlost 97 km/h
Celkový čas 24 h 00 min
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest Roman11

Jedna aktuální.

 

Fotka mizerná, ale spotřeba dobrá :-D

 

Též mám TSI 162 kW. Mám najeto 12 t km a průměr se pohybuje okolo 7,0 l. Ale ježděno převážně dálky a sám. Na pojížďky po městě se studeným motorem to bylo přes zimu klidně 15 l.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

No jasně, spotřeba je přece nejdůležitější téma každýho majitele Oktávky :) Moje zkušenost je, že po cca 10 000 km spotřeba spadla tak cca o 1 litr dolů, takže teď dálnice Plzeň-Brno cca 8l a okresky s občasným předjížděním cca 7. Už se mi ale podařilo jet po okresce za 6,5 a to jsem se neloudal, ale i po dálnici za 11,5. Celkově ale můžu říct, že mi spotřeba velice mile překvapila a podle mě je ten motor na to, co má za výkon hodně úspornej.Před koupí jsem zvažoval diesel, ale teď jsem rád, že jsem se rozhodnul pro TSI - tenhle motor se vážně povedl a můžeme děkovat velkému koncernu, že konečně taky povolil dát do Škodovky i lepší komponenty ze svého portfólia. I když teda výkon přiškrtil :/

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

minuly tyzden dlhsia jazda (cca 300km) mimo mesta po okreskach (kopce, dediny) podla predpisov (+10) za cca 7l

ale ta ista cesta opacne uz trochu rychlejsie o vyse dva litre viac

 

btw, na motorovej brzde mi namerali na seriovom aute bez uprav 182 kw (244 k) takze na vykon sa nestazujem ;-)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

S timhle motorem se da jet vselijak :), ale jak uz tu nekdo psal, na ten vykon vcelku usporne auto. Mam najeto necelych 7tis, prevazne jezdim kolem 8l, ale je v tom dost mesta, na delsi trasu po okreskach v klidku kolem 7-7,5l a dalnice Brno-Praha a zpet vysla na prumer 6,8l a to jsem mel tempomat na 125km/h a pri predjizdeni jsem pridaval, chvilema i na rychlost o papiry :-). Taky jsme ale jeli po okresce za znamym, kt neco prevazel a loudal se(uz hodne) a za tu cestu to udelalo prumer 5,6, ale takhle bych nejezdil, ikdyby to melo zrat jen litr :-).

 

Shrnuto a podtrzeno, je to proste skvely motor, uplne to nejlepsi na celem aute, kde se na jinych mistech obcas setrilo ;-)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ja mám tak isto spotrebu okolo 8 litrov, ale dá sa aj menej s ľahkou nohou som šiel za 6,5 litra.

Diaľnica tak 7,5 - 7,8 litra pri tempomate 140 km/h.

Doteraz som jazdil na mojom veteráne (Octavia l, 1,9 TDI 66kW) na spotrebu.

Na tomto aute ma nebaví jazdiť na spotrebu, ale na čas.

;)

Aj keď je to veľa krát na papiere.

Podarilo sa mi zajazdiť aj takto:

post-51721-0-02112400-1462950860_thumb.jpg

 

:D

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o měsíc později...
  • o měsíc později...

Když se tak dívám na tu spotřebu, tak se už skoro nevyplatí kupovat diesel.

Zajímala by mě prodejnost Octavie RS benzín vs. nafta. :)

Tak s dieselem se určitě dá jezdit ještě za míň - nemám referenční naftovou škodovku, jen starý focus s 1.8 TDCi a když jsme kdysi absolvovali v závěsu totožnou trasu, tak to TDCi oproti 2.0 TFSI v OII mělo o litr a půl nižší spotřebu.

 

je to snad 80% nafta :-)

Nějak tak to bude - benzínů přibývá, ale když jezdím do servisu v nejmenovaném okresním městě, jsem jeden ze třech s 2.0 TSI v RS.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ono ta spotřeba u nafty bude asi o trošku míň, ale pokud průměrný člověk(ne obchodák nebo manažer) najezdí do 20 tis. km ročně, tak ho to asi nezabije ta spotřeba, když už si kupuje rs.

Já mám za nějakej rok vysněný rs kombi v benzinu. :)

 

Vždyť je to jen kupa koleček a plastů, který se časem rozsypou a nevydrží ani zdaleka to, co tvoje OII :blink:

Sni o pláži a moři kam zajedeš s rodinkou, ne o plechovce na kolách :P

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdarec,

no ted resim dilema... pote co jsem videl Vase spotreby, tak nevim jestli svou objednavku neprehodnotim...

 

mam objednane RS v nafte (jezdim 35-40tis rok) a benzin mne moc laka.

 

Nyni i z toho duvodu, ze v SIIC FL zase kazdy tyden regeneruju DPF a jde z toho coud jako z avie

 

Tak nevim nevim - co myslite?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdarec,

no ted resim dilema... pote co jsem videl Vase spotreby, tak nevim jestli svou objednavku neprehodnotim...

 

mam objednane RS v nafte (jezdim 35-40tis rok) a benzin mne moc laka.

 

Nyni i z toho duvodu, ze v SIIC FL zase kazdy tyden regeneruju DPF a jde z toho coud jako z avie

 

Tak nevim nevim - co myslite?

 

Čau...

 

Ja som mal presne tú istú dilemu a nakoniec som rád, že som si vybral benzín.

 

Bol som skúsiť obe motorizácie a po prevezení som nemal čo riešiť.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Taky se právě rozhoduji o nástupci mého plechového miláčka, kterému táhne na 15.rok a už si nejsem jistý když jedu někde dál, i když dostává velmi důkladnou péči. Jsem zvyklý na spotřebu okolo 5-ti litrů i když jezdím svižně, ale když nyní začínají dávat do TDi-ček ještě AD blue, tak je to další "klebeta" navíc, která se může kazit. Podle prodejce prý soukromníkům s nájezdem okolo 20 tis.Km ročně neprodali už pěkně dlouho dieselové auto. Jeden z mých horkých favoritů je právě 2,0TSi a nebo 1,8TSi. Nechci slabý motor, ale taky aby mě nesežral i s chlupama. Zkusím si RS-ku půjčit na víkend a pojezdit svým tempem.

Odkaz ke komentáři

Náhodou, ADBlue je skoro až geniální věc. Diesely, pokud valí na chudou směs (nízká spotřeba), produkujou hodně NOx, pokud na bohatou (vysoká), pak zase saze.

Problém je, že zásobníkovej NOx katalyzátor má jen určitou kapacitu, která se zaplní relativně rychle, takže jsou ladiči nucení jít do kompromisu, kterej až tak úspornej není, aby negenerovali moc NOx (+NOx kat se vypaluje jako DPF, zvýšenou dávkou paliva). Adblue jim ale umožní zbavit se jednoduše mnohem víc NOx, takže můžou motor nastavit na chudší směs -> menší spotřeba, míň sazí (což je super samo o sobě, ale tady to ještě šetří DPF), spoousta NOx, která se redukuje pomocí Adblue, což je vodička za 150kč na několik tisíc kilometrů. Takže si sice připlatíš pár korun na 100km, ale okamžitě šetříš třeba litr na spotřebě.

Konkrétně ve SM tuším uváděli spotřebu 6.1L pro auto s asi 90kW bez SCR, zatímco větší, těžší a  mnohem výkonnější superb se 140kW a Adblue jim jezdil za 5.4L.

Jinak jestli seš zvyklej na 5L, tak na to s benzínem můžeš zapomenout. Reálný hodnoty pro starší 2.0TSI (já vím, tady trošku OT, novější by měl být úspornější, ale ne zas o moc) jsou 12-12.5L po městě, 8L dálnice 120-130, 9-10L dálnice 130-150.

Já osobně, pokud bych kupoval nový auto (bez starostí s tím, která guma to jak servisovala, a jestli to nemá před smrtí čerpadlo a vstřiky), tak jedině diesel s SCR. (Složitostí je na tom velice podobně jak turbobenzín, jediný dražší věci jsou ty vstřiky a vysokotlaký čerpadlo.) Bohužel, pokud vím, SCR zatím do octy nedávaj.

 

Odkaz ke komentáři

Ono je to iba o zvyku.

Takisto som bol zvyknutý na mojej O1 na spotrebu do 5 litrov a dojazd okolo 1000km.

No teraz na RS spravím max 750km na plnú, mohli dať väčšiu nádrž.

Dokonca keď si idem zajazdiť na Slovakia Rinbg, alebo na horský prechod /Baba/, tak spotrebu rátam na moto hodiny.

Som schopný za, pol hodinu dať dole pol nádrže.

Ale je to daň za výkon, čo samozrejme neľutujem.

Samozrejme je to poriadna nakladačka a hlavne zábava...

Hlavne o tú zábavu ide a nie jazdiť 80km/h a pozerať na to aby som spravil dobrú spotrebu. 

Len keby ten V-Power Racing stále nestúpal na cene.:angry:

Teraz mám spotrebu 8 litrov a v tom je zahrnuté mesto, mimo a aj tá spomínaná zábava.

Takže z mojej strany určite spokojnosť s benzínom.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

U mna je skusenost so 162kw + DSG bez chipu nasledovna:

Mesto na mojej zvycajnej 6km trase v jednom smere cca 9L a v opacnom 8L na 100Km.

Ono to samozrejeme vsetko zalezi na mnozstve semaforov. Pri neustalom stani sa da vklude dostat na 11-12L. V pripade, ze idem dlhsiu trasu po meste s tym, ze nestojim na kazdom rohu na semafore, tak sa da dostat vpohode na 7L a menej.

Okreska sa da s tymto motorom pri normalnom tempe zajazdit za 6L (rekord pri snazeni bol 4.8L na 90km trase v Rakusku na rakusky benzin).

Co sa tyka dlhych tras Praha - Poprad (skoro 600km) velmi sviznom tempom, v Prahe a D1 zvycajne zapchy + dialnice 160+ niektore useky cez 200 a okresky velmi sviznym tempom jazdim za cca 7.5L a spatnom smere tym istym tempom o pol litra menej raz za 6.8 raz za 7L. 

Dlhodoba priemerka je podla palubaku 8L. Je to kombinacia jazdy hlavne po Prahe, sem tam cisto nakladacky z dlhej chvile a spominane dlhsie trate na Slovensko, do Rakuska atd.. Tankujem z 90% obycajnu 95.

Celkovo som pozitivne prekvapeny z uspornosti tohto motoru v pomere s dynamikou co poskytuje. Nie som si isty, ci by som podobnymi tempami na dieselovej VRS jazdil s vyrazne nizsou spotrebu. Skor si myslim ze by ten diesel bez chipu urcite useky ani takym tempom nedaval (tahave kopce na D1 atd...)

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...