Přejít na obsah

Dobijení


jagrbuer

Doporučené příspěvky

Jasne, baterka taky muze byt spatna, ale jelikoz nevykazuje zadne priznaky zavadnosti (starty OK, napeti pri vypnutem motoru OK, napeti pri startu OK, napeti pri odberu proudu OK), tak by mela byt jeste v poradku, spis to vidim na vadnou diodu nebo uhliky v altiku, ale jelikoz si nejsem jistej, tak si to chci v prvni rade nejak potvrdit tou teplotou altiku ;)

Odkaz ke komentáři

Moc diky za zjisteni teploty u tveho altiku. Ja jsem si to myslel, ze tak vysoka teplota neni normalni. Pockam co jeste napise Karkulka 77, ale ocekavam, ze napise to stejny, pak bych nechal zrepasovat ten 120A altik Bosch co mam doma a sel by misto nynejsiho 90A Bosch co mam ted v aute.

Odkaz ke komentáři

Je mi divné, že by oba altiky byly v haji a oba dobíjeli stejně málo. Změř napěti přímo na altiku, ať vyloučíš závadu někde na kabelech. Pak ještě změř klidový odběr, kdyby měl altík třeba jednu špatnou diodu, může v klidu vybíjet baterku. Když bude fakt altík KO, tak bych napřed vyzkoušel vyměnit samotný regulátor napěti, většinou bývá chyba v něm a na celkový repas bych se vykašlal.

Upraveno uživatelem KaJe
Odkaz ke komentáři

Mel jsem vyhratej kabel co je mezi altikem a baterkou, proto mohl ten druhy altik taky spatne dobijet, pritom muze byt v poradku, ale problem je ten, ze je hrozne hlucnej, proto bych ho nechal zrepasovat (aby vymenili i loziska). Klidovy odber muzu zmerit a samozrejme jsem zkousel merit napeti i primo na altiku a byla tam stejna hodnota, jaka byla na baterce, takze vse nasvedcuje, ze je opravdu altik KO. Mohl bych ten 120A altik znovu namontovat na motor, ale kvuli odzkouseni se mi do toho moc nechce, protoze to preci jen neni prace na pul hodiny, abych ho po kratkem vyzkouseni zase sundaval. Jezdit s nim rozhodne nemuzu, protoze je fakt hlucnej. Driv byl na TDi, ktere melo namotany cca 300-400tis, tak diky tomu motoru asi nebyl slyset, ale benzin je preci jen o dost tissi...

Odkaz ke komentáři

Baterku bych zkusil půjčit jinou a kabel a koncovky jestli jsou určitě v pořádku prověřit. Silně vyhřátý spoj schovaný pod bužírkou dokáže udělat velkou neplechu. Pochybuju, že bys měl doma dva altíky, co by se chovaly stejně blbě. Nebo zanes altík do firmy co se zabývají repasy, ať ti to jen změří, jestli je OK.

Odkaz ke komentáři

Jak už jsem napsal, ten 120A altík jsem zkoušel v době, kdy jsem měl vyhřátý kabel co je mezi altíkem a baterkou (to jsem ještě nevěděl). Teď mám kabel fungl nový a ještě silnější než je origo a napětí pořád se zátěží klesá, ale už to není tak hrozný jako tomu bylo před výměnou kabelu. Vše jsem proměřil ohm metrem, jestli někde ještě nejsou přechodový odpory (i ukostření motoru) a vše je v pořádku. Baterku druhou nemám a novou kupovat nebudu, když vím že tato je dobrá, protože si napětí drží a starty jsou bez problému (při startu napětí nejde pod cca 11,5V), takže si jsem jistej, že je baterka OK.

 

Jinak dnes jsem nastartoval, zapnul světla a vyhřívání zrcátek se zadním sklem a asi během 1-2 minut z altíku už foukal teplý vzduch, takže bylo cítit že se začal celkem rychle ohřívat a to určitě není normální. Zkusím pozjišťovat, kde v okolí dělají ty repasy altíků a určitě si tam zajedu nechat altík přeměřit...

Odkaz ke komentáři

Zátěžákem jsi ji měřil? Nevím jak v okamžiku startu, ale po vypnutí motoru by na baterce mělo být přes 12 V, jinak už za moc nestojí.


Ono jde i zajet do "rychloservisu", kde na počkání udělají diagnostiku, jestli je v háji baterka nebo altík. Někdy svépomocné řešení zabere mnohem víc práce, ale nakonec stojí i víc peněz, když člověk mění, co třeba nemusí.

Odkaz ke komentáři

Jak už jsem tu tuším psal, zátěžákem jsem ji neměřil, ale není problém ji nechat změřit. Pokud při startu jde napětí pod 11V, tak je baterka už špatná, ale u mě napětí drží nad 11V, což je v pohodě. Po vypnutí motoru je na baterce okolo 12,4-12,6V, což je taky v pohodě a jelikož mám v palubce zabudovaný voltmetr, tak stále vidím, jaké napětí v autě mám ;) .

 

Já právě servisům nevěřím a co jde, tak si opravím sám popř. svěřím auto kamarádovi automechanikovi, cizím lidem (mechanikům) prostě nevěřím, protože vím jak to chodí, takže radši si na viníka závady příjdu sám vylučovací metodou než abych měnil díly stylem pokus-omyl, jako tomu často bývá v servisech!!!

Odkaz ke komentáři

Tak se to napětí na baterce má pohybovat. 12,6-12,8V značí 100% nabití baterky, já mám těch 12,4-12,6V a po nějaké době se napětí ustálí na 12,3-12,4V což je u 7 leté baterky pořád dobrý, proto píšu, že je baterka v pohodě. Kdyby byla špatná, tak v zimě kdy byly ty velký mrazy (-20°C, možná i víc) a motor jsem neměl problém nastartovat, to by špatná baterka prostě nezvládla (jak jsem měl čest vidět u jiných spolupracovníků) :) .

 

Nicméně, ten zátěžový test si asi stejně nechám udělat a zkusím pozjišťovat nějakou firmu v mém okolí, která repasuje altíky, aby se na ten můj popř. na ten 120A podívali a řekli verdikt...

Odkaz ke komentáři

Napíšu dnešní ranní poznatky, když jsem jel domů z noční.

 

Cesta domů cca 10km, teplota 15°C, zapnuté spotřebiče: rádio a led denní svícení. Po příjezdu domů jsem šáhl na altík a byl jen vlažný (chladnější než lidská teplota), napětí bylo 14,2V.

Po zapnutí hlavních světel a výhřevu zrcátek a zadního skla se začal altík zahřívat. Po pár minutách byl altík tak horkej, že jsem ztěží na něm několik vteřin udržel ruku, takže měl min. 60°C a samozřejmě se vzrůstající teplotou klesalo palubní napětí, které se zastavilo na 13,5V, což rozhodně není v pořádku.

 

Když to vezmu matematicky: altík je 90A, když jsem zapnul světla (cca 150W), výhřev (odhadem cca 400W) a zapalování (odhadem cca 100W), rádio již bylo vypnuté = 650W. Když vemu, že palubní napětí je 14V, tak 650:14 = 46A, což je +- 50% zátěž altíku a to by rozhodně měl bez problému a bez většího zahřívání a klesání napětí zvládat. Takže mi z toho pořád vychází, že je altík KO, kabely byly při zátěži chladné, takže tady chyba určitě nebude...

Odkaz ke komentáři

Konny, alternátor na volnoběh určitě nedá svůj MAX výkon 90A, takže napětí půjde slušně dolů a začne se zahřívat.... Já mám za jízdy kolem 14V, na volnoběh když zapnu hudbu a další spotřebiče tak jde na 13,5 a pomalu dolů, mám tam i nový regulátor ten to tedy trochu zlepšil :)

Odkaz ke komentáři

Dneska jsem zkoušel když dojedu po delší cestě tak mám na baterce taky něco kolem 13.5 - 13.7 přímo na altiku je furt kolem 14, když jsem nechal schválně svítit 10 minut světla i mlhovky bez motoru tak po startu je hned přes 14V na alt. i aku a po jízdě zas klesne, nic s tím ale dělat nebudu regulátor mám nový pro jistotu ten to zlepšil a hlavně nabudí hned, což bylo potřeba skrz dálkový start kvůli odpojení startéru. Jo a při studeném motoru to drží taky těch 14 na baterce.

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Díky za tvůj test. Po startu mám taky přes 14V, ale jakmile je altík po jízdě rozpálenej, tak i po startu napětí přes 14V nejde. Dnes jsem jel v kusu okolo 50km, měl jsem zapnutá světla a po příjezdu domů bylo palubní napětí 13,6V a altík horkej jako prase, že jsem na něm udržel ruku tak max. 2s.

Zeptám se možná blbě (ještě jsem rozdělaný altík neviděl), ale regulátor obsahuje diodový můstek i sběrné uhlíky nebo jen některou s uvedených částí?

Odkaz ke komentáři

Sahat jsem na altík nezkoušel ale zkusím taky teda, ale že by se na něm nedala ruka udržet to je už asi trošku extrém to je pravda... :) a zkusím to s klasickými světly místo denních a dám vědět.

 

Na 1.6 jsem si altík dělal doma ,jde to ale je s tím celkem jebačka hlavně bez potřebného vybavení... dnes už bych se na to vykašlal, maximálně vyměnit regulátor... :D

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

To bude super, když ten altík zkusíš ošahat, ale asi ho horkej nebudeš mít. Právě si taky myslím, že je to extrém, kydž je tak horkej, teplotu jsem neměřil (teplotním čidlem od multimetru by to mohlo jít), ale teplotu při zátěži odhaduju min. na 60°C, protože na něm opravdu ruku neudržím...

 

Chvíli jsem nad domácí opravou taky uvažoval, ale pak jsem to zavrhl, protože to sraní s tím mi nestojí za to, to radši zaplatím za normální repas ;)

Odkaz ke komentáři

Když už tu tak pěkně rozebíráte alternátory, tak se přidám :D V 99% startování motoru musím hned potom prošlápnout plyn na cca 2700 otáček, abych nabudil alternátor. Jak to udělám, tak pak už dobíjí pořád. V 1% startování se altík nabudí sám. Když klíčkem zapnu budíky, nerozsvítí se kontrolka dobíjení a nedokážu ji rozsvítit ani diagnostikou přes instrument cluster test. Je v háji altík nebo budíky? :) Náhodou se ke mě dostal altík z 1.8 20V, říkám si pohoda, vyměním a uvidím, ale altík má užší řemenici, takže mám smůlu. Jak náročné je prohodit řemenici altíku? Díky..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...