Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

@13juro96

Pozri si cele vlakno, je tam vela dobrych informacii. Najma Rayxove:

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1682784
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&p=1683369
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&page=59&do=findComment&comment=1683927

 

V skratke - povodne ojnice - 21mm cap. KS 40251600 - 21mm. Podla TPI 2027920/2 - nove ojnice, nove piesty - 23mm cap.

 

Odkaz ke komentáři

No vida, další ucpaná 1,8 s origo modifikací od VAG po 6/2011, kdy došlo kromě změny na pístech/kruzích také k zvětšení čepu z 21 na 23mm... Jaký je to rok a měsíc, kolik to najelo? Buď jsou to CP nebo DF písty ...

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&page=87&do=findComment&comment=1662395

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&page=89&do=findComment&comment=1665072

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&page=59&do=findComment&comment=1683936

 

Odkaz ke komentáři

je to len 2009 serv knizku nemam neviem ci to bolo robene alebo nie auto je u mna tyzden a stieraci kruzok tam nebol 2mm o cap 23 vyzera ze motor bol uz rozobraty ale neviem ci aj spod a robili sa ojnice alebo vrtali capi momentalne ked som sa spravne docital by to mali byt piesty bs na cape 23 neviem ako je to mozne ale je to tak

moja dalsia otazka znie ci niekto nevie cislo dielu trysiek chladenia piestov pripadne rozdiel medzi bzb tryskou a cdaa

 


6/2009

Odkaz ke komentáři

Dobrý den pánové (a případné dámy), sleduju tohle téma, které se mě osobně dotýká a moc bych ocenil radu.

Předem se omlouvám, že sem lezu s Yetim.

 

Mám Yetiho 4x4 manuál, 2009 (MR2010), 1,8 (CDAA), motor vyroben 7.5.2009 :(.

Po 90000 km žral olej a byl v říjnu 2013 na Škodováckou kulanci "opraven". Rozvody, ojnice (čep 23mm), písty.

Podle faktury písty typu DF - poslední (nejnovější) verze vrtaných kroužků.

 

Nyní mám najeto necelých 200000 km a olejový problém je zpátky. Spořeba je cca 1 litr na na nádrž (600km) - tj. asi tak 1,7l na 1000 km.

Když to vidím napsaný, tak je do vlastně 1:50 s benzínem, skoro jak trabant :loool:.

 

Nedávno vyměněn odlučovač, ten je OK.

 

Takže mě čeká repase motoru. A teď babo raď (nebo teda spíš p2p,rayx....).

Jak jí provést?

  • Originál kroužky na DF, písty ponechat (a možná vydržet dalších 100000 km....)
  • Originál kompletní písty DL se skládaným stírákem
  • a nebo "mix" - dát kroužky DL se skládaným stírákem na původní písty DF. A zde nevím zda to jde... Písty mají stejný jmenovitý průměr 82,435mm, stejné šířky drážek (1,2 1,2 2,0), stejný čep 23mm. Ale nevím zda se liší jinde (odvod oleje od stíráku, průměry zápichů pro kroužky...

Vím, že dost věcí bude záležet na stavu po otevření motoru, opotřebení a tak... Repase hlavy u "Pavlíčka" je víceméně jistota.

 

Moc děkuji za radu a přeji spousty kilometrů s tímto jinak solidním motorem :palec:

post-22325-0-95675600-1511334573_thumb.jpg

post-22325-0-57081600-1511334590_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

To je smutný, takže po cca 110tkm po GO opět žere olej jak protržený ... Jen pro info, kdy se začala ta spotřeba zvyšovat nad 0,3-0,4l/1000km, najezdils na tom více tkm nebo je to otázka pár posledních tkm?

No, nemyslím si, že by v 2013 mohl autorizák dát něco jinýho než DF (pokud to nebyla nějaká kulišárna, ale to by pak neseděly ani ojnice na 23mm), bude to bohužel potvrzení, že i ty se ucpávaj, rusákům běžně pod 100tkm nájezdu ... Jezdils hlavně město, mix nebo dálky? A co to mělo za olej a interval výměn?

Sada kroužků J se skládaným stírákem má pásnout i na DF, nejen na DL, ale tohle bych si nechal až po rozborce, v jakým budou stavu písty a nejen oni a podle toho řešil. Ano, přes otvory pro svíčku na vrch pístů můžeš kouknout, ale bude to k nepřečtení bez očištění, rozborka si myslím Tě při této spotřebě oleje nemine ... Ale před tím nám tu budeš moci ukázat, jak všechny svíčky vypadají B)

Jinak ještě zpátky k těm původním pístům/kroužkům, to je podstatná info a jen to potvrzuje, jak přesný info v ETKA maj... Škoda píše do 10.5.2009 ještě kroužky 06J198151E, Audi dokonce 11.5.2009, a proto tedy i jiné písty než BS (AF přímo na pístu) ... Na štítku motoru máš tedy skutečně 7.5.2009?

post-42591-0-33433100-1511339577_thumb.jpgpost-42591-0-85935600-1511339585_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

S opravou jsem si jistý, mám v tom servisu příbuzenstvo a tak to bylo ohlídaný. Ojnice měnili na 23mm. Kouknutím skr svíčku, zkusím, máme v práci endoskop.

Olej to žere asi tak posledních 10tkm, začalo to víceméně přesně po 100tkm po servisu. A postupně (= celkem rychle, tak během 2000km) to naběhlo na současný stav a na něm se to drží. Jezdím 30km ráno do práce, 30km večer z práce okresky + delší trasy 100km státní silnice. Dálnice moc ne, tak do 5%. Město taky moc ne. Ale trošku víc než je asi obvyklé tak vozík. Normální ježdění, žádný spořílek, ale ani žádný velký závodění. Olej 10W-40 5W-40 Castrol Magnatec, měněn po maximálně 15tkm.

Rozborka je jasná bude, už se to mělo i dělat, ale bohužel bouchlo jiný auto v rodině, tak to bude až v prosinci. A nákupy určitě po rozebrání a kontrole stavu...

 

Datum pro jistotu ještě vyfotím, ale až večer (ale pamatuju si, že je to právě asi 3 dny před "oficiální" změnou kroužků). Hlavně je to jeden z prvních vyrobených Yeťáků, možná i nějaká nutá série. Kupováno ze škodovky v 25tkm jako referenčka.

Odkaz ke komentáři

Tak ten nájezd s olejničkou není tak hrozný, to by se mělo nechat zachránit. Jsem zvědav, jestli ale uvidíš tím endoskopem značení na pístech. Co se týká oleje, to na tu 10W40 jezdilo celou dobu od GO? No VW502 jistě má, ale co Tě k tomu vedlo? Pokud je to nalito od posledního servisu, tak to byla jistě reakce na zvedlou olejovou spotřebu, nebo ne?

 

Štítek bude zajímavý sfotit, jistě si to pamatuješ dobře ale jistota je jistota B)

 

P.S. - ale pokud s tím plánuješ jezdit dál, raději bych to už jako hlavní vozidlo do reGO nepoužíval, ono těch 1,7/1000 už není moc zdravých pro nic v motoru ...

Odkaz ke komentáři

Jestli to byl Castrol 10w-40,tak to mohl být Magnatec a ten bohužel nemá VW502.Motor s timto datem výroby může začít žrát olej jen po velmi

dlouho zanedbané (nevhodné) údržbě.Tipnul bych si že,tam nepříznivých okolností bude více,dlouho neměněný vzduchový filtr,benzín od Pap-oilu atd.

Odkaz ke komentáři

Údržba zanedbaná nebyla, Filtry, svíčky, olej nejpozději v termínech, spíš dřív. Benzín dle potřeby, ale rozhodně ne "JZD".

 

A motor je CDAA, není to BZB (i když datum je hraniční / sporný)

 

Omlouvám se za překlep, samozřejmě to byl Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 (bez C), poslední výměna Shell Helix Ultra také 5W-40. Oboje s VW 502.00

Odkaz ke komentáři

Právě ten přesnej datum nasazení BS pístů je spornej, nikdo nám to nepotvrdí, vím, že to prostě nejde zcela ohlídat ani ve skvělým automotive ... Tehdá při GO si ty původní asi nikdo detailně neprohlídl, nezměřil? A že to tady už má nový DF písty a opět KO, není bohužel ani první, ani poslední ... Nemyslím si, že by za to mohla zanedbaná udržba nebo palivo, je to prostě konstrukce naprd, celý EA888 druhý generace je riziko. K tomu to podělaný "vnitřní EGR" díky předsunutýmu časování sací vačky v určitých režimech, to čistotě motoru, tedy oleje taky nepřidá ... A kdyby to bylo navíc DSG, tak to je podle mě další mínus od výrobce, neustále podtočený ...

 

Takže zpět k tomu oleji, tu 10W40 jsi tam tedy lil od GO nebo jak dlouho? Stále ten samý nebo jsi měnil značky, víš, co to plní za normy? Až to rozeberete, zajímalo by mě, v jakým stavu kromě těch pístů/kroužků budou i kluzná ložiska hřídelí ve hlavě a ložiskové stěně.

Odkaz ke komentáři

A motor je CDAA, není to BZB (i když datum je hraniční / sporný)

 

Omlouvám se za překlep, samozřejmě to byl Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4 (bez C), poslední výměna Shell Helix Ultra také 5W-40. Oboje s VW 502.00

 

No opět si myslím, že ten olej bez "C" bylo špatné rozhodnutí, resp. bez "C3" .... ale to mi tady asi neprojde :lol: :D

Odkaz ke komentáři

Moje 2.0TSI (r.v 11/2010) má aktuálne nabehané cez 170tkm a spotreba oleja je na výmenný interval 8-9tkm dlhodobo do cca 0,2dcl (posledné odmeranie). Tzn. prakticky nula. Mimo to, že ide ako pila, s prejavom nového agregátu.

Mám svoj "recept" na udržiavanie kondície toho motora, a rozhodne to nie je požívaním oleja Low/Mid Saps B)

Odkaz ke komentáři

Při výměnách 8-9 tis. km je asi jedno co tam naleješ za olej ....., pokud je tohle ten recept, tak nevím no, :rolleyes:

Základem je nejezdit pod otáčky, tzn. řadit tak, aby neklesly pod 1800 ot. a občas si trochu dopřát sportovní jízdy s vyššími otáčkami.


Dalším pravidlem je kvalitní zahřátí studeného motoru.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...