Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

Mi přijde, že to taková tragédie nebude teda až na ty dráhy řazení - ty jsou opravdu stejné jako u levostranného řízení? By mě asi nutilo tahat jedničku k sobě, ne na druhou stranu..

 

Jinak to je skutečný Angličan a skutečné auto z Anglie? Jsem kdysi někde četl, že pokud v Británii dávali nový motor (CDAA), tak si účtovali 12000 liber, toť pravda?

Odkaz ke komentáři

Vůbec bych se toho nebál, zvykneš si celkem rychle ;) , před pár týdny jsem takto najel přes 3.500 km po Jižní Africe, Mosambiku a Lesotho s Toyotou Hillux, a to místy v celkem náročných terénech. A to normálně doma jezdím jen s automatem... Až na pletení blinkrů se světly zpočátku, to zásadní problém není, pokud by jsi tedy jezdil současně vlevo. V našem pravostranném euro provozu to ale asi bude celkem blbé pro špatný výhled z pravého místa řidiče :wacko:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 22. 11. 2017 at 8:10, MichalJeti napsal:

Dobrý den pánové (a případné dámy), sleduju tohle téma, které se mě osobně dotýká a moc bych ocenil radu.

Předem se omlouvám, že sem lezu s Yetim.

 

Mám Yetiho 4x4 manuál, 2009 (MR2010), 1,8 (CDAA), motor vyroben 7.5.2009 :(.

Po 90000 km žral olej a byl v říjnu 2013 na Škodováckou kulanci "opraven". Rozvody, ojnice (čep 23mm), písty.

Podle faktury písty typu DF - poslední (nejnovější) verze vrtaných kroužků.

 

Nyní mám najeto necelých 200000 km a olejový problém je zpátky. Spořeba je cca 1 litr na na nádrž (600km) - tj. asi tak 1,7l na 1000 km.

Když to vidím napsaný, tak je do vlastně 1:50 s benzínem, skoro jak trabant :loool:.

 

Nedávno vyměněn odlučovač, ten je OK.

 

Takže mě čeká repase motoru. A teď babo raď (nebo teda spíš p2p,rayx....).

Jak jí provést?

  • Originál kroužky na DF, písty ponechat (a možná vydržet dalších 100000 km....)
  • Originál kompletní písty DL se skládaným stírákem
  • a nebo "mix" - dát kroužky DL se skládaným stírákem na původní písty DF. A zde nevím zda to jde... Písty mají stejný jmenovitý průměr 82,435mm, stejné šířky drážek (1,2 1,2 2,0), stejný čep 23mm. Ale nevím zda se liší jinde (odvod oleje od stíráku, průměry zápichů pro kroužky...

Vím, že dost věcí bude záležet na stavu po otevření motoru, opotřebení a tak... Repase hlavy u "Pavlíčka" je víceméně jistota.

 

Moc děkuji za radu a přeji spousty kilometrů s tímto jinak solidním motorem :palec:

post-22325-0-95675600-1511334573_thumb.jpg

post-22325-0-57081600-1511334590_thumb.jpg

Tak už konečně včera došlo k rozebrání motoru.... Omlouvám se za horší fotky.

Překvapil mě (kladně) stav motoru. Na rozdíl od některých zde prezentovaných motorů prakticky bez druhotných poškození. Ventily vypadají OK (hlava ale i tak jde na kontrolu a přetěsnění), válce OK (nejsou podřené, po celé ploše ještě viditelné stopy po honování, rozměry měřené mikrometrem 82,52 až 82,55mm - má být 82,51 až max 82,59).

Písty jsou s indexem BN.

Svíčky viz foto, všechny prakticky stejné. Napínák viz foto.

IMG_20180306_173848.jpg

IMG_20180306_175436.jpg

IMG_20180306_184340.jpg

IMG_20180306_184335.jpg

IMG_20180306_184333.jpg

IMG_20180306_185520.jpg

IMG_20180306_192153.jpg

Odkaz ke komentáři

Hezký, tohle se těm co maj motory s DF moc dobře jistě nečte ... Ano, písty s BM nebo BN na konci jsou ty komplety DF včetně kruhů, které byly v 2016 změněny na DL se skládaným stírákem.

Už máš rozmyšleno, jaký písty tam dáte, origo DL od koncernu nebo jejich levnější náhradu od KolbenSchmidt na 23mm čepy? Nebo pokud ty písty jsou OK dáš jen nové kruhy? Záleží jak na tom písty jsou ...

Jinak můj osobní názor, za tohle vše a tedy i problémy CDAA a spol na původních 1,5mm stírácích můžou hlavně emisní normy, VAG to neotestoval před puštěním do výroby a pokud testoval a najel s tím motorem nějaké km, tak velmi dobře věděli, co se bude dít ...

Kdo máte možnost si nalogovat jak na volnoběh tak za jízdy, za studena i na ohřátém motoru, skupinu 91 s řízením časování sací vačkové hřídele, bude asi nemile překvapen ... Internal EGR je to co nám kazí motory!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...