Přejít na obsah

Jaký použít olej?


Doporučené příspěvky

O oleji tu je psáno spousty věcí, chce si z toho vybrat s rozumem a tak trochu selskym rozumem, každopádně doporučuji měnit olej max po 15.000 km, pokud jezdíš jen krátké trasy, kdy neohrejes olej nad 90 stupňů, pak i častěji. Pro tyto intervaly je pak jedno jakou normu z obou předepsaných pouzijes, ale lepší bude 5W-40. Podstatné ale je koupit olej overeneho původu, to je nejdůležitější, na značce pak až tak nezáleží. Kup si petilitr kanystr a při výměně obetuj cca půl litru na proplach. Výměnu buď sám, anebo pod kontrolou.

Odkaz ke komentáři

A olej ověřeného puvodu poznáš jak? Tzn olej 5w40 kterej splnuje normu 502.00 a je za 900kč 5litru je falze a ten samej v kelly za 3000kč je ověřenej? Oby dva jsou naprosto stejný. Tak by mě zajímalo jak se to teda pozná. Inač jezdím cca 12-15t za rok, takže budu měnit jednou ročne. Šlo my hlavně zda se mám držet normy 502:00 nebo 504/507:00. Každej tu napíše něco jiného. Díky

Odkaz ke komentáři

A olej ověřeného puvodu poznáš jak? Tzn olej 5w40 kterej splnuje normu 502.00 a je za 900kč 5litru je falze a ten samej v kelly za 3000kč je ověřenej? Oby dva jsou naprosto stejný. Tak by mě zajímalo jak se to teda pozná. Inač jezdím cca 12-15t za rok, takže budu měnit jednou ročne. Šlo my hlavně zda se mám držet normy 502:00 nebo 504/507:00. Každej tu napíše něco jiného. Díky

 

tak znova polopatě, pokud budeš měnit olej po 12-15.000 km, tak je jedno jestli p (oužiješ normu 502 nebo 504 (507 je pro naftu), takže je to na tvém pocitu, ale je to úplně jedno, já osobně bych volil 5W-40 právě kvůli tomu "40", což je obecně vyšší teplotní zatížení. To ale neznamená, že 5W30 je špatně.

Pokud by jsi chtěl měnit po více jak 15.000 km, tak jedině 5w30.

 

Ověřenej olej nepoznáš logicky podle ceny, ale podle toho od koho nakupuješ, třeba zmíněné cc-autodíly jsou v případě Castrolu OK, stačí zavolat do Castrolu a zeptat se na jejich ofiko odběratele ... případně tady na fóru ještě Jim (v bazaru a nabídkách ho najdeš)

Ak sa chces dozvediet nieco o olejoch, tak tu si na zlom fore/mieste. V podstate ta tu vacsina "pouci"ze sa staci drzat normy a vsetky su rovnake, co nie je pravda. Je to len mytus a uz sa nedozvieme kto prvy s tym prisiel.

 

Tak mýtus ano nebo ne je dobrý argument, lidi, kteří chtějí porovnávat jednotlivé parametry olejů se opravdu obrátí na jiná fóra, člověk, který chce základní rozlišení a odpovědi na základní otázky se zeptal tady a odpověď dostal. V případě výměny oleje 12-15.000 km a běžnému způsobu používání auta to zcela stačí, navíc u benzínu.

Odkaz ke komentáři

Praveze je to smutne, ze to sklzava na uroven manualu od auta. Vo velkom sa tu riesia picoviny typu led couvacky, zabery z kamer a pod a ked uz dojde na technicky dotaz, hned je papouskovanie "rid se manualem a dodrzuj specifikaci". Sem chodia aj ludia ktori chcu ist hlbsie do roznych tem.

 

Pravda je taka ze oleje rovnakej spec nie su kvalitativne rovnake. Rovnako ako prevodove oleje. Rovnako ako brzdove komponenty. Rovnako ako pneumatiky. A mohol by som pokracovat.

 

P.s. nemam proti nikomu nic osobne.

Odkaz ke komentáři

Jardo castrol v čr oficiálně zastoupení už nemá :(

 

r@pid samozřejmě že nejsou, ale málokdo pujde do hloubky aby tady řešil víc než api, acea co najde na každé butely.

navíc přiznejme si že při běžným uživání a nájezdu a oficiálních náplních to bude asi jedno

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, normální provoz, výměna max za rok + max 12-15 tis km. Pokud bude mít většinu tras krátkých, tak pak asi budu řešit už konkrétní olej a jeho TBN, resp výrobce oleje. Zrovna tak tu může začít padat argumenty jestli specifikaci A/B nebo k tomu i C, což je opět a opět jen o specifik provozu daného auta, protože se bavíme o low/mid SAPS nebo FULL SAPs, které opět nejdou pausalizovat a říct jednoznačně ano - ne, opět záleží na motoru, vstřikování, provozu atd. A teď už vidím, jak běžný uživatel auta začne shánět technická data toho konkrétního oleje a porovnávat, ano jsou tací, ale kolik takových lidí je... Pokud tady napíšu, ať koupi nějakou konkrétní značku, tak bude následovat diskuze o značce nikoliv o hodnotách vlastnosti olejů tě či oné značky. Dotaz zněl v základu na to jakou normu má použít.

Odkaz ke komentáři

Nespochybnujem tento zakladny prehlad co si uviedol.

Pokusim sa byt strucny na jednoduchom priklade a neuvediem konkretne znacky. Da sa kupit olej za 8€ ktory ma niekolkoNASOBNE vyssiu hodnotu Boru ako olej za 6€. A preco to pisem? Je to aditivum ktore ma antioxidacne vlastnosti. Teraz sa nebudem vyjadrovat k tomu eko-kktizmu, no prave biozlozky mozu mat na svedomi zvysenu koroziu.

Odkaz ke komentáři

Tak jasně že ano, nejen biosložky, ale celý proces spalování, v tomto případě benzinu dělá NOx, u naftu do toho ještě jde síra, každý olej má určité vlastnosti antioxidační - tedy TBN, které eliminují vznikající a stoupající kyselost oleje vlivem provozu.

Do toho ještě jde skutečnost, že dnešní auta jsou přímovtřiky, tedy ventily se nečistí benzinem, tam je zase potřeba mít olej s nizkým obsahem SAPS, (což jsou ve většině případů oleje C3), ale ten zase snižuje TBN, takže to jde proti sobě, proto vždy záleží na provozu a rozumnému intervalu výměny.

Pokud má olej TBN okolo 7, tak je to pro provoz benzinu tak nějak OK, u nafty by to chtělo víc, ale tam je zase ve většině DPF, což potřebuje zase ten malej SAPS.

Je to věda a jak píšu nelze paušálně říct, že budu vybírat pouze podle TNB nebo podle toho, aby to nemělo C3 apod.

Proto to vždy skončí volbou specifikace a normy výrobce auta (pak se může někdo hnípat v tom jaké oleje ve stejné specifikaci jsou lepší a horší podle parametrů) a interval výměny dělat podle provozu. Každý den dlouhé trasy - jedna cesta 80 km?, klidně dlouhej interval, domácí ježdění? max. 15.000 km, 5 km do práce a z práce? max. 8.000 km.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Cavte tak mam tyzden novu octaviu 1,4tsi 110 kw a tiez riesim ten olej v navode je na moj QI6 interval na 30000km pisana norma 508 00 ak dobre viem je to olej 0W20 c oje podla mna nezmysel iba daky tah na spotrebu a emisie nie na zivotnost motora. Rozhodol so msa davat 504 00 kedze tato norma je tam pisana ze volitelne ju mozem pouzit namiesto 508 00 . Olej budem davat 5w30 longlife III dufam dobra volba nevyznam sa az tak moc ale myslim si ze je to lepsie ako ta 0W20 tak dufam t obude vsetko okej a samozrejme kazdych 15 000 km vymena :)

post-7310-0-47879300-1504207037_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Ahoj.

Mám jednu z posledních vyrobených Octavií 1.4 TSi 110 KW a po roce a půl jsem potřeboval lehce dolít olej. Protože jsem nevěděl jaký přesně tam z výroby je, (papírové servisní knížky Škodovka už nedává a všechny podrobnosti jsou tudíž pro nového majitele tajemství), musel jsem zajet do autorizovaného servisu Škoda. (to je ostatně jejich záměr...)

Podle faktury doplnili 0,5 litru CAS003 504.00/507.00, (asi zn.Castrol), viskozitu nevím a zatím neřeším protože v době záruky stejně olej sám měnit nemůžu a do výměny už dolívat nebudu. V říjnu jedu na první garanční prohlídku a zvažoval jsem přejít na pevný servisní interval 1 rok/15 tis.km (mám malý nájezd km), ale asi zůstanu u proměnlivého intervalu.

Když jsem totiž za onoho půl litru Long-life oleje platil 393,-Kč ( litr tedy vychází v autorizovaném servisu neskutečných skoro 800,-Kč !!!), rozhodl jsem se i nadále zůstat u proměnlivého servisního intervalu 2 roky/30 tis.km tak jak mi to nabídl servisní technik. Přijde mi výhodnější platit 800,- za litr LL po dvou letech, než třeba 700,-Kč/litr hned zas po 1roce u pevného intervalu. Vycházím z předpokladu, že mě u proměnlivého servisního intervalu nechají s další prohlídkou 2 roky na pokoji. Nemám zatím zkušenosti, značkový servis a  Octavia III je moje první nové auto. Až bude auto po 5 leté záruce, přejdu na olej 502.00 a 1rok, na e shopech s cenou kolem 230Kč,- ( A Long-life oleje za cca 270 Kč/litr.)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zdravím, chci se zeptat ohledně specifikace oleje pro tuto motorizaci, do 60tkm jsem měl specifikací oleje vw508 (0w20) jenže to mi z důvodu minulého majitele, nebylo známo. Nyní jsem při intervalu v 70tkm měnil olej, kdy byla použita druhá možná specifikace a to vew504 (0w30), s udávaným dodatkem, že mohou být nepatrně horší emisní hodnoty, chci se zeptat zdali

1. Která norma spolu s udávanou viskozitou je pro motor vhodnější z dlouhodobého hlediska a 

2. Zdali můžu zpětně přejít na původní normu vw 508 (0w20) i když je řidší. Díky za rozumné odpovědi, nejsem z tohoto ,,řemesla,, 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V 13. 7. 2020 at 19:14, header009 napsal:

Pokud nejezdíš extrémně krátký trasy ve velkých mrazech tak za mě určitě. Ještě mít olej z overenyho zdroje a není problém emoji106.png

Právě poslední dobou zvažují přechod zpět na 0w20 vzhledem ke změně využití vozidla, zejména krátkých tras 5-10km. Nevím vsak, zda se dá takhle přecházet, bez následků z normy na normu, a z viskozity hustší na řidší i když nepatrně. Děkuji 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...