Přejít na obsah

čištění DPF chemie, praktické zkušenosti, podělte se ...


Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

tak trochu oživím toto téma, dneska jsem se odhodlal, sundal jsem lambdu z DPF (pěknej voser, pokud nemáte speciální klíč), nastříkal jsem do filtru čistič DPF ve spreji. Podle návodu jsem nechal auto 15 minut bakat na volnoběh, pak jsem vyrazil na cestu a zapnul vynucenou diagnostiku přes VAG. No, pak jsem kouknul na DPF přes VAG a hodnota je pořád 47g. Googlil jsem a došel jsem k tomu, že ŘJ tuto hodnotu udává pouze teoreticky na základě počtů regenerací a já nevím čeho všeho. Zjistil jsem, že přes CODE II si můžu nastavit hodnotu 1 a tím, by se mělo přepnout do režimu učení, jak je zanesen DPF ...

Nevím, má s tím někdo zkušenost ? Dále jsem se dočetl, že se hodnoty zaplnění DPF dají zhruba odhadnout na základě rozdílů tlaku před a za DPF, ví někdo, jaké jsou mezní hodnoty ? Případně, jak to spočítat ?

 

Jde mi hlavně o to, abych došel k nějakému závěru, jestli to tomu DPF pomohlo nebo ne ... Samozřejmě, že je cesta, sundat DPF a kouknout do něj, jestli je čistější nebo ne, ale to dělat určitě nebudu, už odmontovat tu lambádu na motoru BLS je opravdu lahůdka.

 

Tak, jak je to s těmi tlaky a zanesením DPF ?

 

edit - tak jsem googlil a mělo by to jít adaptovat na učení ... jen potřebuju security key od auta, zítra zajedu za kámošem do autorizáku pro ten kód a vyzkouším ...

Odkaz ke komentáři

hele, někde jsem na anglickém fóru četl, že se to dá DPF přepnout do řežimu adaptation, pak jsem to ale dále zkoumal a zjistil jsem, že to snad je jenom u CR motorů. nevím no, každopádně, jsem to vyčistil mokrou cestou, vynuloval jsem zanesení DPF na 0. Někdo psal, že se tím prodlužují intervaly a že to nikdy nevyčistíš tak, aby to bylo na 0 ... a že to není úplně košer. Kašlu na to, mám to čipnuté, ten co mi dělal čip mi říkal, že je tam častější regenerace DPF, tak to neřeším. Najel jsem až asi 2000 km od toho čištění a koukal jsem za jízdy na filtr a pěkně se vypaluje, tak asi dobrý :-)

 

A když máš hodnotu 61 tak už asi nemůžeš spustit vynucenou regeneraci co ??

Odkaz ke komentáři

Regenerace se da vynutit. Vynulovat se da zaneseni DPF - kdyz ho vycistis, nebo das novej. To zaneseni DPF co ti ukazuje VAG je jenom teoreticka hodnota, ktera je stanovena poctem regeneraci, najezdem km a ja nevim cim vsim jeste. Neni to presne zaplneni filtru. Jde o to, ze kdyz hodnota zaneseni DPF prekroci 60g, taknejde spustit vynucena generace.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Zdar páni, mám rovnaký motor. Kúpil som O2 v únoru a od vtedy som mal 3x problém: vyhodilo kontrolku DPF, po chvíľke žhavení, nakoniec motor. Už som to dal do servisu 2x nechal tam dokopy 12000 a stále nič. Teraz sa mi to talo znova a netuším čo s tým može byť, pretože do núdzaku ma to ale nedalo. Premýšlam skor nad čistením vzduchom, máte skúsenosti?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o měsíc později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravím,

 

V pondělí se mi rozsvitila kontrolka motoru, začala blikat kontrolka zhaveni a přestal fungovat start stop. Druhy den se mi rozsvitil filtr částic - palubní kniha.

 

Dnes jsem byl v Porsche a tam mi řekli ze mám ten dpf zaneseny a ze mi ho v pondělí vyčistí.

 

 

Není ale tenhle postup kontrolek divny?

Odkaz ke komentáři

Auto mám 14 dní z auto Esa. Jezdím dálky i město tak 50/50. Už jsem najezdil pres 2000km.

 

Sepsal jsem reklamaci u Esa a uznali ji, tak jsem sám zvědav jak to opraví. Je tam více chyb než jen ten dpf. Dle diagnostiky ještě klapka a tlak na railu. Ale to muže ovlivňovat všechno ten dpf. No uvidím jak to dopadne.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
V 28. 12. 2015 at 18:51, cosby napsal:

nevím,ale tahle věta mi moc nezní-Specializovaný naftový aditiv snižující teplotu nutnou pro zahájení a efektivní dokončení regenerace filtru pevných částic (DPF).

Teplotu si hlídá jednotka.Jak ji asi tenhle přípravek ošálí??ledy by zvýšil teplotu spalin

Přípravek by měl chemicky změnit složení - strukturu usazených sazí pro jejichž odstranění (vypálení) pak není nutná teplota cca 600 - 650 °C, ale jen běžná provozní teplota výfuku kolem 300 - 350 °C. Pracuje to na podobném principu jako "chemické" poleno na čištění komínů. Ale taky bych rád znal něčí konkrétní zkušenost s těmito přípravky.

Odkaz ke komentáři

To co tady píšeš je ale už z principu nesmysl. To co ve filtru zůstane po běžné regeneraci a ucpává ho, nejsou saze ale popel z nich. A to ještě dokonalej popel kterej vznikl za ideálních podmínek. Do něj můžeš lejt klidně plutonium ale teplotu pro jeho shoření nesnizis.
Tohle prostě nefunguje, kdy už si ti odborníci dají říct. Nehledě na toy že jsem si kdysi z dlouhý chvíle kuchnul starej filtr z BMNka, takže vím, že mu nemá šanci pomoct nic jiného než nová keramokat

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...