Přejít na obsah

ALU kola z O1 RS na O1


Doporučené příspěvky

@Košin - nemáš tak docela pravdu.

Je to sice možnost,ale jenom pokud na úřadu přistoupí k zápisu laxně a zapíšou jenom rozměr.

Pokud budou postupovat podle nařízení MDČR a zapíšou podle typového listu typ ráfku,při běžné kontrole asi dobrý,pokud se půjde do důsledku,jako by zapsáno neměl.

 

Lukin188 - každý úřad se k tomu staví podle svého,někde bez typového listu nemáš šanci,někde zapíšou i na základě TUV.

Na Spidery 1U0601025P TUV je ,viz.příloha pdf.,ale jestli to bude stačit zjistíš jenom když to vyzkoušíš.

 

alu spider.pdf

Upraveno uživatelem mikl
Odkaz ke komentáři

no právě, přijde mi to strašně moc běhání a vyřizování kvůli "ničemu". Když bych na TK jezdil na 15" zimních, tak je to ok a na léto obul na 17" spidery a měl bych být vklidu, protože kdyby mě stavěli, tak mám u sebe malý TP, kde tyto údaje o kolách nejsou :) Jako ale 100% to není no :/


Každopádně díky za rady, už jsem měl v hlavě, že půjdu do 16", ale takhle mě pořád lákaj ty 17ky :))

Díky

Odkaz ke komentáři

Mikl: vážně zapisujou i typ disku? zatím jsem všude od kámošů viděl pouze rozměr, et, pneu, o značce nebo modelu disku nikde zmínka..

 

Správný postup je typ a parametry disku a povolené pneu,jinak by to ani nemělo smysl.

Praxe je ovšem taková,že na úřadě si hlavu se správným postupem nědělají a zapisují si to po svém,někde prudí víc než je zdrávo,někdo to zapíší benevolentně.

Já mám jedny zapsané včetně typu,jedny pouze rozměr,jeden úřad,dva ouřadové :-)

no právě, přijde mi to strašně moc běhání a vyřizování kvůli "ničemu". Když bych na TK jezdil na 15" zimních, tak je to ok a na léto obul na 17" spidery a měl bych být vklidu, protože kdyby mě stavěli, tak mám u sebe malý TP, kde tyto údaje o kolách nejsou :) Jako ale 100% to není no :/

Každopádně díky za rady, už jsem měl v hlavě, že půjdu do 16", ale takhle mě pořád lákaj ty 17ky :))

Díky

Tak moc běhání to není,vytiskni si ten TUV na Spidery a běž rovnou na ářad.Je tam číslo orig příslušenství Škoda,jsou lidi,co jim to na to zapsali.Maximálně Tě s tím pošlu někam:Pokud by se Ti to podařilo,bueš mít pokoj.

Odkaz ke komentáři

Takže stačí vytisknout TUV co jsmi mi poslal, jít s tím na dopravní a nechat si to zapsat? Zní to až moc jednoduše totiž :D Já právě si myslel, že to bude běhání a běhání no :/ a navíc, nemám s tím žádné zkušenosti, proto sem se obrátil zde na rady zkušenějších :) Díky

Odkaz ke komentáři

Takže stačí vytisknout TUV co jsmi mi poslal, jít s tím na dopravní a nechat si to zapsat? Zní to až moc jednoduše totiž :D Já právě si myslel, že to bude běhání a běhání no :/ a navíc, nemám s tím žádné zkušenosti, proto sem se obrátil zde na rady zkušenějších :) Díky

Vytiskni si to,na OÚ vyplň žádost o změnu údajů v TP a zkus to,maximálně ti to nezapíšou.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj, dej vědět jak jsi dopadl, díkec ;)

 

No jelikož jsem měl možnost mít 17ky (ale nějak sem na tom nelpěl), ale nakonec sem je od známýho nevzal, na inzerátu sem našel 16ky za celkem dobrý peníz v pěkném stavu, žádné přepisování, nasadit a jezdit, tak sem je vzal.

Nicméně jsem s kamošem domluvenej, že pak až pudu na MÚ, tak to vezmu s sebou a zkusím to zapsat a pak bych si je kdyžtak vyměnil za ty 17ky :) Ale moc tomu nevěřím no. Pak dám vědět teda ;-)

 

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Chceš odpověď na něco, co je děsně subjektivní. Já mám RS a auto jsem koupil s letními 225/45 r17, jsou to kvalitní pneu a auto krásně drží na cestě. Ovšem originální rozměr pro o1 je 205/50 r17. Většina lidí dává 225/45 r17 i kvůli ceně, je to běžnější rozměr. A teď k pocitům 225/45 r17 vs 205/55 r16. Jak jsem psal, na 17" to sedí hodně dobře, ale v porovnání s 16" je tam lehký úbytek v komfortu (ber v potaz i rozdíl zimní vs. letní), hlavně tedy ve filtrování příčných nerovností, ale nic hroznýho to není. Další rozdíl je v přenosu výkonu (spíše krouťáku) na cestu. Když za to vezmu na zimních, tak je to znát. Třeba při výjezdu ze zatáčky pod plynem je to celkem dost znatelný, na 16" jde auto předkem ven o dost dřív než na 17". Něco málo jsem o tom už četl a asi půjdu do zmiňovaných 205/50 r17, to je prý takový ideální kompromis.

Odkaz ke komentáři

Můžu porovnat oba rozměry v 17". Pokud je mokro a je voda ve vyjetých kolejích, tak jsou si jistější 205. Jízdní komfort mi přijde podobný, rozdíly moc nepozoruju. Při akceleraci bude papírově lepší pochopitelně 205, ovšem pod plným plynem nějak znatelný rozdíl opět nepozoruju. Spotřeba rozdílná je. Každopádně bude lepší určitě používat 205, protože auto je k tomu přizpůsobené. Na 225 jsou více namáhány podvozkové části, obdobně to je s použitím i jiného než sériového ET.

Odkaz ke komentáři

Stejně jako 225, bude to více namáhané, protože podvozek je přizpůsobený na 205. Třeba jiným ET je i rozhozená geometrie a jízdní vlastnosti se zhorší. Při běžné jízdě to ale poznat není. Já letní mám 225 na 8J disku, jezdím s tím, ale vím, že to není ideální. Ale mnou použité kola v jiném rozměru neseženu. Spotřebu mám na 205 oproti 225 podle oka asi o 0,5l nižší, u 215 bude taky lehce vyšší. Co se týče značky, tak je to asi jedno, Conti i Michelin konkrétně Tebou dotazované modely jsou dobré pneu. Najdeš tam i spoustu dalších značek (spíše konrétní modely, protože jeden výrobce dělá dobré i horší).

Odkaz ke komentáři

Stejně jako 225, bude to více namáhané, protože podvozek je přizpůsobený na 205. Třeba jiným ET je i rozhozená geometrie a jízdní vlastnosti se zhorší. Při běžné jízdě to ale poznat není. Já letní mám 225 na 8J disku, jezdím s tím, ale vím, že to není ideální. Ale mnou použité kola v jiném rozměru neseženu. Spotřebu mám na 205 oproti 225 podle oka asi o 0,5l nižší, u 215 bude taky lehce vyšší. Co se týče značky, tak je to asi jedno, Conti i Michelin konkrétně Tebou dotazované modely jsou dobré pneu. Najdeš tam i spoustu dalších značek (spíše konrétní modely, protože jeden výrobce dělá dobré i horší).

 

A 225/45/R17 na O2 už je v pohodě ne? Nebo se to taky zbytečně moc namáhá?Je to hlavně zapsané v TP z výroby... A hlavně spíš než kolama spotřebu ovlinmím stylem jízdy ne ??

Odkaz ke komentáři

Tam to bez problémů bude, jakýkoli jiný rozměr, než je uvedený sériově v TP bude mít takový vliv. Spotřeba je pochopitelně daná i jízdním stylem, ale i šířka pneu má na ní vliv. U předchozího auta mi to dělalo i více jak litr (tam byl slabý motor). Mnou uvedená spotřeba minule je odhadnutá podle toho, jakou jsem měl na trase cca 300km na zimních v porovnání s 500km za obdobných podmínek na letních. Takže to přesně změřené nemám, každopádně na širších pneu spotřeba větší je.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...
V 19. 1. 2016 at 11:19, deleted napsal:

@Košin - nemáš tak docela pravdu.

Je to sice možnost,ale jenom pokud na úřadu přistoupí k zápisu laxně a zapíšou jenom rozměr.

Pokud budou postupovat podle nařízení MDČR a zapíšou podle typového listu typ ráfku,při běžné kontrole asi dobrý,pokud se půjde do důsledku,jako by zapsáno neměl.

 

Lukin188 - každý úřad se k tomu staví podle svého,někde bez typového listu nemáš šanci,někde zapíšou i na základě TUV.

Na Spidery 1U0601025P TUV je ,viz.příloha pdf.,ale jestli to bude stačit zjistíš jenom když to vyzkoušíš.

 

alu spider.pdfPro stažení je třeba se přihlásit

Ahoj,

řeším stejný problém 🙂 Zkoušel jsem stáhnout TUV z odkazu, ale bohužel nefunguje.  Nešel by poslat přímo link? Díky 🙂

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...