Přejít na obsah

Vodní pumpa 1.6 tdi rok 2014


Doporučené příspěvky

Zdravím,koupil jsem OIII 1.6 tdi 2014 najeto cca 100tis.Chci se zeptat jestli je normální,že při těchto km a stáří přestane fungovat vodní pumpa? (nejde cirkulace, nechladí, motor vaří). Je to moje první Škodovka měl jsem spoustu aut s nájezdy 200 i 300 tis.km,ale tento problém jsem nikdy neřešil.Škodovky každý vychvaluje a mě se po týdnu, (najel jsem cca 1000km) objevil tento problém. Tak se ptám zkušenějších, je to NORMÁLNÍ?

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Mne odišla vodná pumpa pri 60 tis km. 4 mesiace po skončení záruky .... je tam elektronicky ovládaná vrtuľka ktorá sa rada zasekne a pumpa tečie. Pumpa sa nedala kúpiť nikde inde ako v škode a stala 175€ plus robota ako pri výmene rozvodu. Požiadal som o podporu výrobcu a prešlo to... dostal som zľavu. To však nemení nič na fakte ze aktuálne vodné čerpadlo v Octavii je viac ako nespoľahlivé.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

tak se přidávám s problémem vodní pumpou....

 

OIII 1.6TDi 10/2014 107.000km (7tkm a 3 měsíce po záruce :-) )

 

z ničeho nic při jízdě do kopce auto vyhlásilo zastavte motor ! a teplota na 130 stupňů, rychlou kontrolou jsem zjistil, že obruch nádobky chladící kapaliny a vedení kolem hladičů je vlažné (bylo -3 venkovní teplota), vstup chladící kapaliny do topení kabiny bylo vařící

 

počas klidné jízdy do 90km/h se auto stále hřeje v rozmezí 100-115stupnu, dojezd někam dál asi nereálný

 

takže výměna dílu, vodní pumpa má označení 04L121011E (cca 4500,- originálů bez slev), práce jako stejná jako s výměnou rozvodů.

 

později dám foto, co je na pumě KO.

Odkaz ke komentáři

Mne sa stal podobný prípad na OIII 1.6TDi 77kW r.v.: 10/2013- 10 mesiacov po záruke, pri 77 000km. V auguste 2016 na dovolenke v Chorvátsku som zistil, že mám únik chladiacej kvapaliny, tak som dolieval destilovanú vodu celú cestu až na Slovensko. Zistilo sa, že na vodnej pumpe je zničené ložisko a odtiaľ tiekla voda. Občas ho aj zaseklo a remeň sa kvalitne vyšúchal, tak som mohol byť rád, že nepreskočili rozvody. Nová pumpa ma vyšla na 100€ s tým, že som doniesol poškodenú a dali mi zrepasovanú. Samozrejme mohol som meniť aj rozvody.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Mam OIII 1,6 TDI 77kW r. 2014, 80 000km, po záruke:

Poradi niekto, ako zistim, co je pricinou obcasneho, nepravidelneho prehrievania motora? Ci vodna pumpa alebo niektory z termostatov ci nejake cidlo? Po napichnuti na PC ziadnu zavadu v RJ motora ani v RJ centr.elektriky nema takze predpokladam asi nieco mechanicke...

Stava sa mi to nepravidelne tak 2x do tyzdna vzdy len rano po nastartovani motora a jeho postupnom zohrievani, ze sa teplota nezastavi na obvyklych 90°C ale pokracuje az na 130° a potom odrazu rychlo klesne na pozadovanych 90° a uz je potom cely den v poriadku. Dokonca sa mi uz 2x stalo, ze som si nevsimol rano ze teplota postupne narastala az na prehriatie motora a az blikanie vystraznych kontroliek s upozornenim na prehriatie motora a prikaz na okamzite zastavenie som si vsimol teplotu na max! Po chvili vsak sama od seba teplota rychlo klesla na 90° a uz zas cely den bola ok. Je to nepravidelne a neviem to ukazat v servise tak, aby sa to prejavilo...Nema niekto skusenost s takymto niecim? Chlad.kvapalina je v norme medzi ryskami a nemizne...

Na inych autach v minulosti by som tipoval na pokazeny termostat v malom vodnom okruhu, ktory sa po zohriati motora neotvori a nepusti vodu do velkeho okruhu a preto sa prehrieva. No tu na OIII vsak moze do toho posobit aj nezopinanie vodnej pumpy, ktora je elektricka... Prave preto by som rad vylucil bud vodnu pumpu alebo termostat ci nieco ine... :-(

Odkaz ke komentáři

No podla toho co pises to nebude nic ine ako zasekujuca sa vrtulka vo vnutri vodnej pumpy.... Pozoroval si na nej vlhkost ? ale ak aj nie tak po case urcite potecie. Caka ta cesta do predajne kde si kupis origo vodnu pumpu, lebo nahrada tohto elektronickeho skvostu este nikto nerobi. No a potom vymena ako pri vymene rozvodov.

Tato zalezitost je bohuzial u O3 dost casta, nechapem preco nebola zvolavacka. Uz som videl auto kde to odislo pri 30 tis km.

Daj vediet ked to doriesis.

Odkaz ke komentáři

Těžko radit mě se to chovalo jinak a přišlo to rychle a bylo vymalováno. Možná by to mohlo být i čidlo může být jiné nežli má Ř.J. Termostat ? taky zleží po jaké době to vylítne na 130C. Chce to šikovného mechanika který na to bude mít čas a důkladně to proměří jak elektricky tak taploty jak se to ohřívá. (jen pro zajímavost prý jsou tam tři vodní pumpy).

Petr

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Takze vodna pumpa vymenena, po jej vybrati som zistil ze pri otacani sa sramoce (chrasti), co som pocul od zaciatku ako mam auto, len v servise to povazovali za "normalny jav", kedze to bolo pocut najviac pri studenom motore. Ale neviem ci to chrasteni malo vplyv na to, ze sa zasekavala ta cast co zakryva ozubene koleso nahonu vody, ked sa mi motor obcas prehrieval...

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Ahoj všem asi mám podobný problém jako vy!podle těch příběhů to sedí přesně,jedu 90st a do kopce najednou během 10 vteřin 130st a zastavte motor..takže to vypadá že budu mít stejný problém,ted jeste jen otázka laika,má ten motor vůbec termostat nebo to zastane tohle "šikovné čerpadlo"?

Nakonec ani moc mechaniků ještě o tom motoru neví moc,děkuji za případnou radu..

Odkaz ke komentáři

Serwus chlapi mam tiež problem (asi s vodnou pumpou)

V sobotu mi kontrolka blikla doliat chladiacu kvapalinu kupil som zriedil a dnes rano zase blikla tak som pozrel po praci a bola úplne prázdna tak som bol v servise ze mi to skontroluje a on mi povedal hned ze musim vymeniť vodnú pumpu aj s ozubeným remeňom tak sa teším...

Skoda octavia 1.6.tdi.rok 2013 140tis

Viete približne co to bude stáť?

Odkaz ke komentáři

No tak jsem vyndal pumpu a po chvíli hraní s ní je už jasné proč tenhle zázrak nefunguje jak má!Není to zrovna technicky dobře vyřešený kus,v každém případě po delším pátráni škoda auto o tom problému ví!Je nás hodně s tímto problémem a budeme přibývat!Ano oprava vyjde na docela dost peněz s výměnou určitě 10tis.kč,bez rozvodů pokud se bavíme o originálním dílu.

Ted otázka na ty co problém měli?:auto není moc staré,měnil z Vás někdo chladící kapalinu za tak krátký čas a jestli ano v jakém poměru?

Odkaz ke komentáři

Pocujte potrebujem súrne poradiť v dvoch autodielnach mi povedali že si musim kupit len originál diel lebo kópiu ešte nikto nevyrába je to naozaj tak? Lebo teraz som volal s jednim technikom a ten mi povedal skoro o 100 € nižšiu cenu za komplet a ze nemusí byť originál diel.

Tak teraz neviem či ma chcu tý prvý natiahnuť alebo sa ten tretí nevizná...:D

Odkaz ke komentáři

Nazdar,

Nahrada sa zatial nevyraba takze je pravda ze ti ostava len originalny diel. Ak chces usetrit da sa to bud vyreklamovat alebo ked uz nemas auto v zaruke tak prinesies svoju staru vodnu ppumpu a chlapci v skodovke ti daju inu za polovicu. Tusim to bolo do 150,-

Byt tebou obeham si to sam a potom si uz len dohodnem chlapa na vymenu.

Inak ako takto to nejde, myslim ze ti to vsetci tu len potvrdia...

 

Odkaz ke komentáři

Náhrada za originál existuje dokonce jsem se setkal s tím že eshop vám zašle repliku vy ji zaplatíte a ještě jim zašlete své originální čerpadlo a oni si ho pěkně zrepasujou..

Taky hodně záleží na tom jakou poruchu máte,zdali auto netopi nebo vaří nebo únik kapaliny atd..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...