Přejít na obsah

Vibrace při udržování konstantní rychlosti (za tepla)


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Mám následující problém se svým autem:

 

Škoda Octavia II FL rok. 2009, motor 1.9 TDI 77 kW BXE, najeto 164.000 km

Auto po zahřátí po najetí cca 20 km + (ale závisí i na okolní teplotě, čím je tepleji tím dříve) začne při udržování konstantní rychlosti a citlivé práci s plynem pocukávat (podobně jako atmosférický benzín se špatnými svíčkami). Je to znát na autě i na pedálu plynu. Pokud přidám více plynu, nebo přestanu šlapat na plyn, cukání přestane. Při zastavení takto zahřátého auta je při volnoběhu cítit nepravidelné vibrace a také při teplém startu se auto citelně zachvěje. Pokud je auto ještě studené k ničemu z tohoto nedochází tj. startuje hladce a má rovnoměrný volnoběh a při jízdě necuká. Výpis z diagnostiky neukazuje žádné chyby, motor dobře táhne a poslechově běží hladce.

 

Auto je po výměně oleje a všech filtrů, má novou spojkovou sadu včetně setrvačníku SACHS a novou váhu vzduchu BOSCH, tankuju víceméně jen Vervu u Benziny a olej každých 15.000 km

 

Vím, že už se tu podobné problémy řešily, ale žádná odpověď mi nepřišla dostatečná a ani ve Škodovce mi zatím nebyli schopní říct, co to má na svědomí. Za každou Vaši radu budu proto vděčný.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...
  • o 5 týdnů později...

Tak další poznatky. Vyměněn el. svazek ke vstřikovačům a zkontrolovaný SW, ale beze změny. Teď jak se udělalo teplo, tak jsem vysledoval, že to cukání je vždycky pří 2.000 ot/min, tzn. na trojku cca v 60km/h, čtyřku v 80 km/h a na pětku ve 100 km/h. Diagnostika žádné chyby neukazuje, takže mě to vede k závěru jestli není možné, že by byl špatný EGR, nebo nějaký ventil co hlídá tlak u turba. (blok magnetického ventilu atd.) Pochybuji o špatném vstřiku, protože auto táhne dobře a nekouří. Nemáte s tím někdo zkušenost ?

 

Díky za každou radu

Odkaz ke komentáři

Taky mi to připadá na ten elektromag. ventil, protože okolo 2.000 ot. začíná pracovat turbo pokud se nepletu a tohle je teda tak na hraně jeho zapínání a vypínání, takže je možné, že turbo pak neví co si má počít a proto škube ? Resp. který z těch elektromagnetických ventilů?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

zdarec,

mám řekl bych podobný problém ne li stejný :), stejné příznaky úplně, auto jede jinak v pohodě, diagnostika nic neukazuje.

Vstřiky v pohodě.Spojka a setrvák nový. prvně sem si říkal, že bych taky vyměnil kabel ke vstřikovačům, ale nechce se mně měnit díly a stejně to tím nebude.

 

Jak si vůbec u kamoša dopadl?

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

trápí mě podobný problém. Při zahřátém motoru, od cca 1800 ot/min, a to především od 3. stupně výše při plném plynu začne cosi vibrovat v palubní desce, pravděpodobně někde v oblasti před řidičem. Intenzita a protivnost zvuku graduje až někam k 2500. Když na plyn tolik nešlapu, dá se to snést, ale s plným plynem to je docela nepříjemný rachot. Problém je především do kopce, na 5ku to je o něco lepší, ale i na dálnici to pak drnčí. Děkuji za tipy, procházel jsem fóra všude možně a žádný uspokojivý tip jsem nenašel. V7měnu spousty dílů, co provedli ostatní (a bez výsledku) bych "rád" oželel. Auto má najeto 120 tis.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o rok později...
  • o 10 měsíců později...

Tak po dlouhé době se hlásím zpět. Nicméně problém stále přetrvává. (aktuálně najeto cca 215 tis.)

Ovšem auto už neškube při konstantní rychlosti, pokud je venkovní teplota nižší než cca 5°C (čím větší zima, tím lépe), studené starty bez problémů i cca týdenním odstavení auta.

Pokud se venkovní teplota zvedne nad deset stupňů, tak po zahřátí auto při konstantní jízdě poškubává a má pak lehce nepravidelný volnoběh.

Dal jsem auto na překontrolování vstřiků - výsledek 2 repasovány avšak beze změny. Rok poté kontrola vstřiků na stolici a stále v normě, takže vstřiky jsem vyloučil, nicméně v obou diesel centrech říkali, že už je celkem vymačkané uložení vstřiků v hlavě (ale myslím si, že v případě tohoto problému by se projevilo hlavně na špatných ranních startech a při delším stání, kdy by vlivem netěsnosti padala nafta).

Diagnostika čistá jako slovo boží.

Repas turbodmychadla - začalo padat do nouzáku - na škubání taky žádný vliv

Vyměněno čidlo teploty nafty včetně bužírky - beze změny

Nový EGR ventil - beze změny

Nová autobaterie (stará v zimě klekla) - beze změny

Nová kabeláž ke vstřikům - beze změny

Nová spojka včetně setrvačníku od SACHS - nic

Pokud by jste s tímto problémem někdo dokázal poradit, tak v případě vyřešení problému pošlu flašku nějaké kvalitní lihoviny, protože už se s tím peru přes tři roky a pořád na to nemůžu přijít.

Napadá mě ještě zkusit jiný elektromagnetický blok ventilů (v zimě občas při zhasnutí motoru bzučel) a před tím odpojit baterii aby se smazala adaptace (nebo je potřeba někam na diagnostiku?), nebo jinou váhu vzduchu.

Takže největší problém teď vidím v něčem na co má vliv okolní teplota, protože teď v zimě i po zahřátí motoru jelo auto vcelku normálně.

Pokud by tu byl nějaký guru, ke kterému by se nechalo zajet na kontrolu budu jedině rád za Vaše poznatky a zkušenosti. Díky

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Chápu, ale já sem tak trochu perfekcionista a hračička, takže jakmile to začne dělat, tak mě to neskutečně štve :-D. Ale je teda fakt, že letošní zima na to byla ideální. Třeba se to někomu tady povedlo vyřešit, nebo s tím bude už nějaká zkušenost a povede se toho konečně zbavit.

Přeci jen jich jezdí po ČR statisíce, tak s tím musí být nějaké zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
  • KoliCZE changed the title to Vibrace při udržování konstantní rychlosti (za tepla)
  • o 4 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...