Škoda Q1 Odesláno Duben 5, 2016 Sdílet Odesláno Duben 5, 2016 Neví někdo, jak moc jiné jsou tlumiče (pružiny) u tohoto paketu? Respektive, jestli náhodou není podvozek pak celkově měkčí, navíc když je o 15mm výše? Případně má li tento paket cenu vzít a lze někde najít vizuální porovnání? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Bobo Tsi Odesláno Duben 6, 2016 Sdílet Odesláno Duben 6, 2016 Snáď to na tých fotkách bude vidno. Na jednej je paket, na druhej štandardný podvozok. Tlmiče a pružiny sú iné. Ak máš záujem, mám to čo je na obrázku na predaj. je to z 1,8 Tsi, ale malo by to byť asi zhodné aj na Tdi. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jurius Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 Spis nez vzhled by me zajimalo jak se zmeni tlumeni podvozku. Porovnaval nekdo snizeny, normalni a zvyseny podvozek u vlecene napravy s 16''? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
martinger Odesláno Leden 8, 2017 Sdílet Odesláno Leden 8, 2017 Otec ma rovnaky liftback s 16'' ale bez paketu a rozdiel je velmi velky. S paketom je jazda o poznanie komfortnejsia. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dodo36 Odesláno Březen 27, 2018 Sdílet Odesláno Březen 27, 2018 Klucí sháním podložky pod zadní pružiny O3 CNG . Zadek leží jak mrcha . nevyrábí je tu někdo ????? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zub Odesláno Březen 19, 2019 Sdílet Odesláno Březen 19, 2019 Taky se připojuji k Dodo36. Buďto podložky,nebo jestli jsou k mání pružiny pro větší zatížení jak bylo na Oc.tll 1 Citovat Odkaz ke komentáři
Gawronik Odesláno Duben 4, 2019 Sdílet Odesláno Duben 4, 2019 V 5.04.2016 at 23:24, Škoda Q1 napsal: Neví někdo, jak moc jiné jsou tlumiče (pružiny) u tohoto paketu? Respektive, jestli náhodou není podvozek pak celkově měkčí, navíc když je o 15mm výše? Případně má li tento paket cenu vzít a lze někde najít vizuální porovnání? Ahoj, Omluvte mě, budu psát v angličtině. Nechcete, abych se snažil psát česky ;) Až na to, že si je můžete přečíst v polštině :) In my O3 estate MY'15 CFKC + manual gearbox I have such PR codes: -> UC7 Suspension system in rear: Rear shock absorption, chassis with increased ride height -> G01 Suspension system in front: Front shock absorption -> 0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast -> L28 Weight category front axle: Suspension range 28 installation control only, no requirement forecast -> 0N1 Rear axle: Standard rear axle -> CF3 Wheels: Alloy wheels 6.5J x 16 (205/55/16V) This configuration means that the car's ride was about 1.5cm higher than standard ride (PR-1JA) and even 3.0cm than vRS. The front springs in this setup are 5Q0411105HP and rear springs are 5Q0511121BE As a result, the car was handling - comparing to my previously own standard O2 estate MY'11 - even worse than badly ;) So, the idea was to keep 16" wheels (I just like them :) ) and put Eibach pro-kit E10-79-010-02-22, -40mm/-30mm (front/rear comparing to standard ride 1JA). Those springs allow the weight of 1070/1150 kg (front/rear). My octy has 990/970 (front/rear). Well, I'm riding this setup for over the month since then and let me put it this way: (A) I'm pleased with: 1) car's look - the ride was lowered more than those -40/-30 - I've begun from UC7 (i.e. from almost VW tiguan or octy scout ;) ); 2) car's handling which improved significantly, however, it's worse than O2 still. (B) I'm pissed off that: 1) every now and then I bottom out some curb or sth else with the bumper's deflector (the one just in front of the front wheels just underneath the bumper); 2) my wife yells that the car has lost comfort, that it shakes like some "bouncing Ford", that I have sacked money and that now the car is "sucked" and that she doesn't want to be driven in our octy; 3) since I have very steep access to the underground garage I bottom out every time I try to enter :( (and this is the most appealing counter-argument). So, now the plan is as follows: I'm going to buy the OEM octy's springs for PR-1JA Suspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 and PR-0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast. I.e. the standard height springs dedicated for my octy's weight category of rear axle. Those springs are 5Q0511121AE. However, I have no clue what OEM springs to put into front axle. As far as I know, O3 estate with CKFC and manual gearbox were manufactured - for standard ride height - either with PR-L05 (Weight category front axle: Suspension range 05 installation control only, no requirement forecast) or PR-L06 (Weight category front axle: Suspension range 06 installation control only, no requirement forecast). And since that, I'd like to ask you to do me a favor and look at the identification plate sticker (that black one on the middle pillar) and give me your weight values (front/rear) for both PR-L05 and PR-L06. Thank you in advance :) S pozdravem, Maciej. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.