Přejít na obsah

Octavia škube(cukne)při ubrání plynu


Doporučené příspěvky

Kdyby to bylo při přidání plynu tak bych to chápal ale stačí úplně sundat nohu z plynu a auto prostě škubne!Jako by mě někdo chytnul za zadek.Napadá mě klapka ale ta byla čištěná pár měsíců zpátky a provedeno základní nastavení.Někde jsem se dočetl že by to mohlo dělat čidlo spojkového pedálu že zůstane v otevřené poloze ale to mi nedává moc smysl proč by to dělalo při ubrání plynu když spojku nevyšlapuju...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Přes zimu nemám vůbec problém s otáčkama,hned po nastartování točí 900-950 se sytičem a pak standartních 750!?Ale jakmile se oteplý tak někdy po nastartování si začne přidávat někdy i na těch zmiňovaných 1500 otáček ale tak po minutě spadne na 750.Klapku jsem měl čištěnou už 3x základní nastavení provedeno před vag vždy.Neřeším to v běžném provozu jede auto dobře,neškube,necuká...

Jinak taky mám 1.6-75kw BFQ

Odkaz ke komentáři

U těchto motorů je to normální!Dokonce i můj mechanik vlastnil 1.6 a nechtěl se smířit stím tak to řešil ve Škoda servise pak přímo ve Škodovce a tam mu nějaký servisní technik řekl že nějaká 1.6 to dělá a nějaká ne a že ještě nikdo nepřišel na to proč!Tak se toho zbavil a má naftáka?I já cítím při stání na volnoběh lehké škubnutí ale mám to už přes 3 roky a na ledacos jsem si už zvyknul a neřeším kde jakou prkotinu!Obzvláště u tohoto motoru!Přímo tomu známému řekl ten servisák že tenhle motor je od Audi ale ta samá zjistila po pár letech co je to za zázrak tak ho přestala používat no a pak přišel VW a koncern a byla scháňka po motorech a Škodovka podobný motor potřebovala tak na co dělat zbrusu nový když se jim to válelo ve skladech?A je pravda že například VW a třeba Seat mají šestnáctiventil 77 kw a Audi potom přešla na FSI 85 kw a Octavia Tour i Octavia II pořád jela s tím osmiventilem ve výrobě.

Odkaz ke komentáři

Asi bude špatné čidlo teploty chladící kapaliny, takže by si mohla ŘJ motoru myslet, že je motor studenější než ve zkutečnosti je a podle toho nastaví dávku paliva, pak se to právě může projevit ve zvýšených otáčkách. Pokud máš VAG nebo někoho známého, tak se u studeného motoru podívejte jaká teploty jde do budíku a do ŘJ motoru, obě hodnoty se musí +- shodovat ;)

Odkaz ke komentáři

To čidlo můžeš zkusit vyměnit jak píše Konny,stojí pár stovek.Mě to nepomohlo bylo to stejné jako před výměnou!Já jsem pocítil změnu až po vyčištění klapky+základní nastavení do té doby jsem vyměnil kabely,svíčky,pal.filtr,čidlo teploty,čidlo klepání,lambda sondu,samozřejmě tankuju kvalitní benzín(teda,snad aspoň si to myslím ?)na Benzině přidávám aditiva VIF do každé nádrže a jednou za čas tam přidám přípravek na čištění pal.systému a vstřiků.Ale až po vyčištění klapky to začalo držet otáčky,nedusilo se to,neškubalo a necukalo.Takže ten zvýšený volnoběh po nastartování a mírné škubnutí sem tam než se ohřeje opravdu neřeším!!!Možná by pomohla výměna klapky ale nechce se mi investovat za kvalitní 6-7 tisíc s nevalným výsledkem...

Odkaz ke komentáři

Když ti ani vyčištění klapky a nové teplotní čidlo nepomohlo, tak by to mohlo dělat to těsnění pod parohama (taky jsem s přisáváním falešného vzduchu měl problmy). Pokud máš nějaký hořlavý sprej, tak ho při běžícím motoru stříkej na parohy (tam kde je těsnění) a pokud se změní chod motoru, tak tam to přisává ;)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, na bráchově octávce pozoruju problém, že když jedu, najednou pustím plyn auto docela hnusně cukne. Je to 1.6, 75 kW.

 

Spojka mu zabírá až nahoře, mám pocit, že začíná i lehce prokluzovat - může to být zapříčeněno i tímto ? Spojkou nebo dvouhmotou ?

Nebo se spíše dívat na klapku, váhu vzduchu apod.. ?

 

Ten pocit toho cuknutí bych popsal, jako by do mě někdo lehce zezadu narazil.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Mám už nějakou dobu stejný problém. Při puštění nebo přidání plynu auto škubne (nejvíc je to citelné při pomalé jízdě a lehkém přidávání a ubírání plynu). Jelikož mám předface, tak čidlo spojky nemám, tak mě napadá, jestli není vyžvejkaný uložení motoru, tzn. motor má pak velkou vůli a hýbe se...?

Dá se třeba doma nějak poznat, jestli je nějaký silentblok na motoru špatný?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
V 14. 12. 2017 at 18:27, Konny napsal:

Mám už nějakou dobu stejný problém. Při puštění nebo přidání plynu auto škubne (nejvíc je to citelné při pomalé jízdě a lehkém přidávání a ubírání plynu). Jelikož mám předface, tak čidlo spojky nemám, tak mě napadá, jestli není vyžvejkaný uložení motoru, tzn. motor má pak velkou vůli a hýbe se...?

Dá se třeba doma nějak poznat, jestli je nějaký silentblok na motoru špatný?

Mám stejný problém, můj mechanik mi říká, že by to neřešil, vzhledem k tomu, že jde o LPG, ale mě to štve. Před tím jsem měl Megana II s podobnými projevy, taky LPG, a po vyměně silentbloku motoru (jeden byl utržený, druhý natrzeny/ ze tří) to bylo úplně jiné auto, lepší rozjezdy, podřazovani, atd. Už jsem to i konzultoval s mechosem, ale nějak tomu nevěnoval pozornost. Tak nevím.

Odkaz ke komentáři

Ja jsem se ptal kamarada automechanika a rikal, ze to pravdepodobne tim ulozenim motoru bude. Takze ulozeni motoru a prevodovky je na seznamu dilu. Ted musim poresit lambdu a vahu vzduchu... :biggrin:

EDIT: LPG s tim urcite nema nic spolecnyho, protoze u me to dela i na benzin.

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...
  • o 2 roky později...

Omlouvám se, že oprašuju tohle téma po tak dlouhé době. Řeším tenhle problém už nějakou dobu, všichni mi tvrdí, že to řešit nemám, že je to normální. Ale mě se to nelíbí. Až tady jsem se dočetl, že by to mohl být spínač spojky. Spínač jsem fyzicky proměřil ohmmetrem a zdá se, že funguje správně. Abych ale prověřil celou cestu signálu do řídicí jednotky, potřeboval bych vědět, ve které položce ve VAGu uvidím stav tohoto spínače (a udajně i spínače brzdového pedálu) jak je čte ŘJ? Někde jsem se dočetl, že je to skupina 006, tam já ale mám otáčky, teplotu, lambda faktor atd. Projel jsem snad všechny skupiny, ale nikde jsem to nenašel. Mám Octavii 1,6 MPi, 74kW, AKL, r.v. 98, VAG 304 IHR.

Díky za rady

Odkaz ke komentáři

Teď jsem zmatenej. 14.12.2017 psal Konny, že předface spínač nemá. Ty máš tutově předface s spínač máš? 😮

Vůbec nechci rejpat. Mám taky předface AKL a občas mi to přesně takto škube. Jen když se to děje mně, tak mi neklesá okamžitá spotřeba na 0, ale pořád ukazuje někde mezi 3-10l. Proto sem sázel spíš na váhu/klapku atd. Kde ten spínač máš? U pedálů jako na brzdový světla nebo až někde na spojce?

Odkaz ke komentáři

Ano, psal jsem tenkrát, že předface spínač spojky nemá, protože jsem se to někde tenkrát dočetl, ale opak je pravdou. I předface má spínač spojky. Sám jsem se totiž přesvědčil u mého auta, že tam ten spínač opravdu je. Je přímo nad spojkovým pedálem.

Odkaz ke komentáři

Ano, mám předface a spínač opravdu mám. Taky jsem byl zmaten tak jsem se šel podívat přímo do auta a je tam. Jak je píše Konny, je přímo nad spojkovým pedálem. Mě to takto cuká pořád :-( Odpojil jsem konektor a "propípnul" jsem spínač ohmmetrem a je OK. Spíná i rozepíná jak má.  Nevěděl by někdo kde to uvidím v tom VAGu? Díky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...