Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ahojte, riesim problem vysokej spotreby oleja (cca 1,5-2 L na 5000km) uvazujem nad GO celeho motora. Ake mate skusenosti s tym? oplati sa? Trvat na honovani valcov alebo len vzmenit kruzky? Alebo len dat opravit hlavu valcov a zmierit sa s dolievanim oleja Mam 1,6 75KW motor BFQ najazdenych takmer 250 000 km Olej sa meni poctivo kazdych 15000 km a je tam castrol 10W

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

přečti si toto téma, které jsem před 6 lety založil http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=6574&hl=spot%F8eba&page=1 , protože jsem měl taky velkou spotřebu oleje (asi 1-1,5l/1000km). Nejdřív jsem nechal vyměnit gufera na ventilech, ale to nepomohlo, tak přišly na řadu pístní koružky a tam byl kámen úrazu, protože kroužky byly zapečený. Po výměně mám najeto 60tis km (nyní 260tis) a spotřeba oleje není žádná a to dávám olej 5W-40, takže pokud si chceš octu ještě nějaký rok nechat, tak kompletní opravu určitě doporučuji. Jinak stačí nechat vyměnit jen gufera na ventilech a pístní kroužky, válce by měly být v pohodě, ale to se zjistí až po rozdělání motoru :)

Odkaz ke komentáři

Kdy ti to začal brát olej v tomto množství? Jestli náhle, tak bych tu závadu hledal, ale jestli postupně s najetými km, tak já bych se do toho nepouštěl.Ta spotřeba oleje je celkem nízká a motoru to nijak neuškodí, ani katu atd. Osobně bych se hlavně vyprdnul na nějaký předražený Castrol a dával tam jiný a hlavně levnější olej a normálně ho doléval. Spotřebu oleje máš v normě.

Odkaz ke komentáři

Kdy ti to začal brát olej v tomto množství? Jestli náhle, tak bych tu závadu hledal, ale jestli postupně s najetými km, tak já bych se do toho nepouštěl.Ta spotřeba oleje je celkem nízká a motoru to nijak neuškodí, ani katu atd. Osobně bych se hlavně vyprdnul na nějaký předražený Castrol a dával tam jiný a hlavně levnější olej a normálně ho doléval. Spotřebu oleje máš v normě.

ja som ju mal dlhsi cas ulozenku v garazi take nedelne auto asi 3-4 roky Potom som s nou raz bol v nemecku a urobil som cca 3000 km s nastavenym tempomatom na 160km/h a od vtedy to zacalo zrat olej aj do kopca a na rozbeh je lenivsie. Mam tu jednu ponuku od pomerne velkeho servisu komplet GO so zarukou 2roky ale cenu dal iba ze je to nieco cez 1000€ nepovedal presne kolko predpokladam zalezi co vsetko vymenia alebo ako velmy ma chcu osklbat.A skoda servis povedal ze vymena kruzkov a a pretesnenie hlavy za 700€ ale na otazku zaruky nechcel sa vyjadrit len sa vykrucal. Auto by som si chcel nechat este par rokov kedze tym novotinam neverim furt su v servisoch a mam aj plyn tak sa mi oplati nechat ju.

Odkaz ke komentáři

u nás mechanik říkal do 10k

10000kč? to je dobrsy rozdiel

ale neviem ci v tom nemam aj nove rozvody a urcite hovori ze je to s kompletnym repasom hlavy tlakova skuska rovnanie hlavy. Snad by to urobili poctivo ked bez mihnutia oka povedal ze samozrejme 2 roky zaruka

no a este info k motoru. Ked za jazdy otvorim veko oleja tak mi tam tlaci dym celkom napadne Tak isto cez nalievaci tvor ako je spojene so sanim k skrtiacej klapke tak mi tamad prska olej do sania Skrtiaca klapka je cela od oleja. Moze to byt tym ze su opotrebene kruzky a prefukuje do olejovej vane? ci to je normalnre?

A neviem ci to stym ma nieco ale spotreba paliva vychadza okolo 9-10L/100km

Odkaz ke komentáři

když otevřu nalévací hrdlo, tak tama fouká taky, ale to mi dělalo i u feliny... spotřebu mám dlouhodobý průměr 7.5 a auto mi tahá normálně. takže pokud máš takovou spotřebu co píšeš, tak je tam něco evidentně hodně špatně. na to mě mechanik upozorňoval, že pokud vyleze spotřeba při mé obvyklé jízdě, tak se jde do výměny

Odkaz ke komentáři

když otevřu nalévací hrdlo, tak tama fouká taky, ale to mi dělalo i u feliny... spotřebu mám dlouhodobý průměr 7.5 a auto mi tahá normálně. takže pokud máš takovou spotřebu co píšeš, tak je tam něco evidentně hodně špatně. na to mě mechanik upozorňoval, že pokud vyleze spotřeba při mé obvyklé jízdě, tak se jde do výměny

ja mam taku spotrebu od zaciatku. Riadiace jednotka pise obcas aj 5.7 na 100km ale ked si to prepocitam na nadrzi je to 9-10. Mozno ho pletie aj namontovane LPG.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Presne ja sem si ji co by mechanik udelal sam, jediny co sem kupoval ve skodovce byli krouzky. Jinak saly glyco, rozvody bosch, vodni pumpa s plechovima lopatkama. A hlavu sem si nechal udelat komplet i s ventilama. Motor sem oddelal diky tomu ze jsem hned po koupi byl linej vymenit rozvody a rzpadla se mi vodni pumpa a lehla mi rucicka na teplote. Vyslo to celkove na 10000kc. Bylo by to levnejsi kdyby nebily ventily a dvakrat jakoby rovnani hlavy abych byl co nejniz. Mam na tom najeto 40tis. Olej davam 10w40 Mogul extreme a menim ho po 10tis. Uz to bude rok co jsem ho delal a nelituji investice.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

osobna skusenost - ked nemas znameho v servise tak na SK ta osklbu, cim vacsi servis - tym viac pytaju + kvalita roboty vobec nezavisi od ceny, po prechode na euro tu vsetci hned strielaju ceny v stovkach eur, skoro vsetko drahsie ako v cechach, ke dsom sa bol popytat v jednom servise chceli napr 50euro za vymenu brzdovej kvapaliny, rozvody - len samotne ceny materialu bez DPH hadzali vacsie ako na internete s DPH, rozumiem ze chcu zarobit ale su to mechanicia nie predajci dielov tak nech si daju rozumne ceny za robotu a nie ze kupia diel za 100 bez dph a chce mi ho predat za 130 bez dph co je skoro 160 s dph.to je zlodejina cista + ked mi niekde povedali cenu nakoniec to bolo vzdy aj tak viac, preto vsetko co mozem na aute robim sam

 

mne zerie 1L na cca 2000-3000km podla stylu jazdy........auto ma 15 rokov, najkor som to chcel riesit potom ma to preslo, dolejem a ide sa dalej, mesiac dozadu emisna - bez problemov, pri vymene iba kruzkov moze byt problem s ovalitou valcou a po case to moze byt este horsie, taktiez nik nevie ako na tom su drazky pre kruzky na piestoch, je to vsetko o tom ze co vsetko treba riesit sa uvidi az ked sa to otvori, ja osobne ak by som to chcel riesit nemam problem auto zaviezt do servisu co je klude aj 100km vzdialeny keby som vedel ze praca bude kvalitna a cena primerana

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Po takove velke oprave to musi byt v poradku, hlavne ten motor dobre zajed, tzn. do 1000km tomu slapej z lehka a jen asi do 3000ot. (krouzky malo tesni, tak at se zbytecne neopaluji) a dalsich 1000km uz tomu muzes vic slapat a obcas vytocit do vysokych otacek a po najetych 2000km uz tomu muzes slapat naplno. Tak jsem to ja zajel a motor jede perfektne ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

tak "GO" je urobena. Vraj sa menili kruzky sabrusovali sedla rovnala hlava tesnenia rozvody a spojka tiez Stalo to 1200 e tak drzte palce nech to drzi zatial len 300km mam tak uvidime ci sa ujme.

Mam 1.6 74kw 420 000km. Tiez vyzera ze treba generalku uz. Zacalo tlakovat hadice. Papka vodu. Tak 1l na 1000km. Kde si to daval robit??

 

Odoslané z SM-J530F pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny, i já přidám nějaké informace s opravou motoru kterou jsem si dělal sám, k tomuto rozhodnutí přispěl fakt že se mi kalila chladící kapalina a to nevěstí nic dobrého, blížila se doba rozvodů a motor si bral tak 1litr na 1000km, rozhodl jsem se že to vezmu při jednom, zkušenosti s motory mám dělal jsem jich v životě dost jak na motorkách tak autech, není to až taková sranda tak bych nedoporučoval nikomu kdo má pouze odvahu se do toho pustit bez znalostí....jde udělat víc škody než užitku.

Před opravou jsem změřil tlaky válců na všech jsem naměřil 13 atm, což mě překvapilo, (po demontáži byly kroužky totálně zapečený) auto jezdilo dobře, takže měření tlaků u mě nic neprokázalo.Pouze bralo olej.

Někdo se již v minulosti snažil auto kroužkovat byly tam kroužky jiné značky a asi tolerančně větší, tzv.výbrusové nebo na vyběhané motory.Po proměření válců jsem zjistil že nejsou soudkovité, koupil jsem kroužky originál.Z drážek pístů jsem vyškrabal hrst karbonu a bordelu, vyleštil nasadil nové kruhy, při tom jsem vyměnil ojniční pánve.

Přebrus hlavy, gufera ventilů, všechny těsnění, přebrousil jsem si ventily a vyleštil,

Následovaly nové šrouby hlavy, rozvody a pumpa, nový termostat.Olej,filtr, chlad.kapalina, zaslepení egr, a pár drobností.

Ke dnešnímu dni najeto cca 60tis...poznatky, nižší spotřeba paliva cca o 2 l, olej dolévám 1 litr na výměnu, takže nulová spotřeba není alespon u mě ne.Se spotřebou oleje jsem ted spokojený, jezdí to v pohodě.

Chce to nářadí, se šroubovákem a kladivem se do toho nepouštějte a znalosti.

Všechno jsem bral origo nebo nejvyšší kvality, cena mat. okolo 8 tis.práci jsem si dělal sám.

Odkaz ke komentáři

Pěkně ses do toho pustil a tak to má být :palec: . Je škoda, že ti i po překroužkování motor i tak bere 1l oleje na výměnu, ale v globále je to nic, protože za předpokladu, že olej měníš po 15tis km, tak je to 0,75 dcl oleje na 1000km, což je zanedbatelný... ;)

 

Jinak když se toto téma zase otevřelo, po překroužkování motoru mám najeto 77tis km (nyní 276tis km, z toho 50tis na LPG), olej dávám pořád 5W-40 a od výměny do výměny nic nedolívám, olej je po celou dobu (15tis km) pořád na stejné hladině, což je super a to ho vůbec nešetřím :palec: .

 

Ještě ohledně těch kroužků, tak v servisu mi tenkrát taky vnucovali Goetze kroužky na vyběhaný motory, ale já jsem si trval na originálních kroužcích a udělal jsem určitě dobře. Byl jsem i u toho, když měli motor rozdělaný a bylo krásně vidět, jak byly kroužky zapečený na pístech a rovnou jsem se podíval i na stěny válců a ty byly krásně hladký bez sebemenšího schodku na horních částech válců, což bylo super a věřím, že i teď jsou stěny válců pořád bez schodku ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...