Přejít na obsah

Autobateria


Sougor01

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím všechny,

 

Já bych se chtěl zeptat, zdali už někdo měnil baterii , konkrétně u 2.0 TDI 110 kW. Jde mi o to, jaká největší baterie se "vleze" do tohoto vozidla. Jelikož původní baterka už odchází, přemýšlím o tom - jakou? A protože mám dodělané nezávislé topení, chci co největší kapacitu. Kolem 80 - 85 Ah. Tyto baterie jsou však cca o 35 mm delší než původní. Podle mně by tam vlezla, ale bez toho "hadrového" obalu, o němž nevím, jestli tam musí být... Děkuji za vaše odpovědi.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ještě se chci zeptat, nemám-li S-S a dám AGM baterii, jak na tom budu se 70 Ah ? Větší by tam vlezla - 315 mm, měřil jsem. Bohužel upevňovací šroub je zpředu, na kratší straně, zabírá to místo potřebné pro delší baterku, ne jak u jiných koncernových dieselů zboku. to by bylo bez problému...

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se vydal do prodejny autobaterií abych zakoupil novou baterku. Za pár dní totiž odjíždím do zahraničí a nechci riskovat, že mi baterka klekne někde cestou. Prodejce baterie i mění, což je započítáno do ceny, a sleví nějakou tu stovku za baterii starou. Ale hlavně, mohl jsem vyzkoušet, jaká největší baterie se vleze, a pak ji teprve zaplatit. A vlezla se baterie 315mm dlouhá. Vybral jsem tedy Vartu Silver Dynamic 85 Ah EN 800A.

 

 

post-53907-0-46019700-1505756891_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdravím na fóru, a vrátil bych se k tématu slabého akumulátoru z úvodu vlákna.
Mám nyní poměrně nově (zhruba měsíc) 1,2TSI s 59Ah baterkou (Start-Stop v podstatě neustále vypínám) a dnes odpoledne při rutinním čištění oken zevnitř se najednou sám od sebe rozsvítil hlavní displej s tím, že "Stav energie nízký, zapněte motor!" .. no, trošku ve mě hrklo (člověk na tohle u jedničkovýho Focusu nebyl zvyklej - tam celý roky nic neřešeno a baterka 15-16let stará a držák jak blázen), ale nechal jsem to bejt že zejtra pozjistím co a jak. No, ale nedalo mi to a konečně našel ten princip jak zjistit stav Aku tím podržením servisního tlačítka pod budíkama. A tam na mě před 20min vyskočilo -> Stav akumulátoru -> zkratka SOC a 0%! A symbolu Aku oranžový. Takže co s tím? .. Ihned ráno na dobíječku, kterou ale nejdřív sehnat. Mimochodem vše na autě svítí, centrál jede, vše opticky/"přístrojově" zdá se v poho. Takže co ta nula procent?! :-( .. Díky za radu zkušených škodovkářů. Ona ta situace od časů jedničkový Fábie opravdu dost pokročila :-) .. Tomáš

PS. Každopádně jsem ještě dohledal kolegu co sem do diskuze před 3lety postnul svůj příběh ->
Cituji:

"Tak jsem dnes za stálého klení seškrabával starou dálniční známku a lepil novou. Přitom jsem si v garáži svítil lampičkou u zrcátka. A pak si říkám, že jen tak ze srandy mrknu na stav nabití akumulátoru - auto stojí asi 5 dnů - a hle - 0% . No to jsem se jenom zasmál, bylo mi jasné, že je to nesmysl. Tak jsem nastartoval asi na 5 sekund, vypnul a znovu změřil - 60%.

Mě to utvrzuje, že tento ukazatel je o ničem. Šidítko a je otázkou podle čeho se to chová. Tady zřejmě byla zátěž té stropní lampičky a hned to ukázalo 0%. Prostě dokud to nebude ukazovat 20% a míň tak se nevzrušuji."

Mě právě stálo auto v garáži taktéž asi 5-6dnů a dnes jen nákup po městě.
Takže i fakt, že vše svítí a reaguje jak má mě utvrzuje že na tom budu energeticky podobně kolem těch 50-60%. Ale samo každý názor na tento pro mě nový systém indikace vítán. U foťáku nebo mobilu se systém až takto moc nesekne :-) ..

 

Odkaz ke komentáři

Nezbyde, než změřit napětí! Plně nabitý akumulátor má cca 12,6 V . Pod 12V je to už špatné. Nevím, kde a jakým způsobem je měření kapacity aku v autě provedeno, ale mně ukazovalo právě toto měření 80%, i když jsem naměřil spolehlivým měřákem 11,85V ! Mám aj měřák napětí společně s teplotou interieru jenž se zasune do zásuvky (ještě je na něm USB port), který ovšem vykazuje chybu + - 0,5V, což je nanic. Tudíž pozor na takové měřáky.

Odkaz ke komentáři

Ahoj a díky za reakci. Už jsem se druhý den informoval v servisu - především si potvrdil fakt, že indikace stavu baterie a jejího nabíjení vůbec nefunguje a vlastně ani v manuálu o tomto není ani slovo. Aku se změřil na VAS-6161 měřáku (12,3V) a prošel jako ještě OK. Ale samo doporučeno teď v zimě víc jezdit na delší trasy. No snad budu mít důvod :-) ..

Odkaz ke komentáři

.. jj, díkes .. ale mám naštěstí garáž a až si pořídím nabíjku tak není problém :-)
Ahoj

PS. Jen by mě zajímalo kterej přesně "tester baterie z Lidlu" měl Radas na mysli! .. Neb ani Lidl.de (a že tam maj sakra velkej sortiment) nic takovýho nenabízí .. mmt. tak beru zpět - nabízí, ale jen online-shop .. ne na pobočkách! .. https://www.lidl.de/de/eufab-batterie-tester/p176228

PS2 .. a ad. nabíječky - AEG by měla bejt záruka a tak co třeba tahle kufříkovka -> https://www.lidl.de/de/aeg-werkstatt-ladegeraet-wm8/p100458 ? :-)

Odkaz ke komentáři

.. no, přesně tenhle rank nabíječek jsem před hodinou procházel .. ale dobře na mě působí i tahle Brandsonka, která se u nás asi neprodává.
Ale v DE vidím 98% spokojenost. https://www.amazon.de/gp/product/B06Y2CWGNQ/ref=s9_acsd_top_hd_bw_b5aGn1_c_x_7_w?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=merchandised-search-6&pf_rd_r=2M9CEMK8P30P5ET0S8SX&pf_rd_t=101&pf_rd_p=7d010ce2-f2c2-512a-9f42-613582442117&pf_rd_i=82526031 .. co ty na to? .. za 1200 +/-

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 roky později...

Ahoj

Mám Octavii 1.4TSI se systémem StopStart a inteligentním dobíjením baterie. Bohužel auto udržuje nabití baterie max.na 80%,ale spíš jen na 25% (12,1V) což baterii dlouhodobě neprospívá a trpí sulfatací.

V garáži nemám přípojku na 220V a tak uvažuji o zakoupení solární nabíječky  Solární panel TPS-102-6  solární ochrana baterie

Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s touto možností solárního nabíjení a zda lze nabíjet baterii i přes 12V zásuvku v kabině, zda to autu nějak nevadí.

 

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění přesnějších údajů o panelu
Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
V 19. 4. 2020 at 20:03, filipjura napsal:

Ahoj

Mám Octavii 1.4TSI se systémem StopStart a inteligentním dobíjením baterie. Bohužel auto udržuje nabití baterie max.na 80%,ale spíš jen na 25% (12,1V) což baterii dlouhodobě neprospívá a trpí sulfatací.

V garáži nemám přípojku na 220V a tak uvažuji o zakoupení solární nabíječky  Solární panel TPS-102-6 solární ochrana baterie

Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s touto možností solárního nabíjení a zda lze nabíjet baterii i přes 12V zásuvku v kabině, zda to autu nějak nevadí.

Doplnění info po půl roce 12.10 2020:   Nabíjím solárním panelem  TPS-102-6 ( umístěný na střeše garáže) a tento 6W panel bohatě stačí. Již po třech dnech je baterie nabita na 100% (12.7 V) Pro ty kteří nejezdí denně a nemají přístup k 220V dobrá alternativa dobíjení. Solární panel stál  1390,-Kč

 

 

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění přesnějších údajů o panelu
Odkaz ke komentáři
V 25. 1. 2018 at 17:37, italik napsal:

Mam dotaz ohledně vymněny baterie. Kdyz ji odpojim budu pak potřebovat kod na radio? 2006

Chystám se demontovat čalounění dveří řidiče, protože tam něco občas nepříjemně drnčí a chci tomu přijít na kloub. Na YouTube je hezký videonávod, ale odpojují se tam ve dveřích el. konektory od spínačů a pod...  Asi by bylo dobré a bezpečné předtím odpojit autobaterii, ale mám strach že se po opětovném připojení bude muset něco nastavit. U bývalého Mondea se krom kódu rádia nastavovaly dojezdy oken. Co mě čeká u Octavie III ?

Doplnění -odpověď na mou otázku jsem nakonec vypátral v příručce k obsluze automobilu. Po odpojení a opětném připojení autobaterie mohou být mimo provoz a budou potřeba znova seřídit: automatické dojezdy oken, nastavení času na palubní desce, případně ovládání panoramatického střešního okna a sluneční clony.

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění příspěvku
Odkaz ke komentáři
V 12. 10. 2020 at 18:15, Oktavián napsal:

@filipjura wau, to zní zajímavě... neměl bys fotky jak to máš udělané či případně další podrobnosti? Udělal bych z toho článek, to by mohlo zajímat více lidí (včetně mého tatíka co to pořád nabíjí jak o život..)

Díky

Pro ty, kteří uvažují o solárním dobíjení mohu doporučit prostudovat dva články od redaktorů Světa motorů, které mě inspirovaly. Já mohu potvrdit, že to opravdu funguje a autobaterie je stále nabitá na 100%😊 Solární panel TPS-102-6 solární nabíječka autobaterií amorfní solární článek 12 V, cena aktuálně 1390,- Kč Připojena přes 12V zdířku na středovém panelu.

https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770

https://www.auto.cz/solarni-dobijecka-akumulatoru-opravdu-dobije-autobaterii-vyzkouseli-jsme-to-123937

 

Fotografie1125.jpg

Upraveno uživatelem filipjura
vybrání lepší fotky
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...