Přejít na obsah

1.8 TSI - Kolísání volnoběhu, vyšší spotřeba na volnoběh


Guest Migen

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Škoda Octavie II 1.8 TSI MR08, najeto 144 xxx km. Dnes sem si pří jízdě všiml, že auto při ubrání plynu při jízdě po chvíli jakoby trošku cukne - skoro nepoznatelné. Dále při volnoběhu a zahřátém motoru ukazuje počítač aktuální spotřebu 1.2 l/h (vždy jsem měl 0.7 - 0-9 dle počasí) a malinko pocukáva s tím, že se mění otáčky od 600 do 1400. Jinak auto jede normálně - když sem tomu zkusil šlápnout, tak vše OK. Provedl jsem diagnostiku s následujícím zjištěním:

1 chyba:

0003698 - Fuel Trim Bank1

P0171 - 000 - System Too Lean

Fault Frequenciy: 1

 

2. chyba:

001287 - Idle Control System RPM

P0507 - 000 - Higher then Expected

Fault Frequency: 2

 

Určitě něco není v pořádku a proto bych chtěl požádat, jestli se tu někdo s něčím podobném nesetkal. Myslím si že ne, ale možná to může mít spojitost s tím, že vždy tankuji OMW benzín. Před 100 km jsem natankoval benzín u Alberta. Možná by to mohlo být jen tím, ale nevím. Mohla by to být lambda sonda.

Můžu s tím autem takhle jezdit?

Děkuji za jakoukoli radu.

 

Doplnění:

Motor téměř vychladl, tak jsem zkusil odpojit baterku. Pak sem nastartoval a při volnobehu motor cukal hodně. Dokonce jednou chcipl. Jak se auto zahřalo, tak motor cuká mín, ale při volnobehu prostě žere víc než před tím. Dle mě tam de chudá směs, motor se pomocí vibračních čidel snaží přidávat volnoběh, aby tolik necukal. Zajímavé je, že se mi to stalo skokově. Včera vše ok, dnes cukačka na volnoběh.

 

Kdyby někdo znal někoho v Brně nebo okolí, kdo by tohle dokázal opravit. Dejte prosím vědět. Potřebuji jezdit. Diky

 

Odkaz ke komentáři

Děkuji. Můžu s tím takto jezdit? Žádná kontrolka na budících nesvítí, takže předpokládám, že to autu moc vadit nebude ale určitě to není dobré. Nicméně všechno směřuje k tomu, že by to mohl být opravdu jen benzín. Od natankování najeto cca 100 km. V nádrži před tankováním bylo asi 7 litru. Prvních 50 km jsem nic nezpozoroval, až včera se to začalo projevovat. Pokud to půjde, tak zkusím odsát benzín a načepovat jiný. Nicméně pokud bude problém přetrvávat, na někoho se budu muset obrátit.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

A otestoval jsi to vytažením měrky oleje nebo povolením dolévacího víčka pro olej při běhu na volnoběh? Pokud se v tom okamžiku volnoběh srovná, je to membrána v odlučovači/PCV. Jinak to taky ale může být tlak paliva=vysokotlaká pumpa (zkontroluj si skupinu 106 první a druhé pole), vstřik, klapky v sání (skupina 142), atd ...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16555.html

http://www.pc-autodiagnostika.cz/

 

Technical Service Bulletin 2025501_2 PCV.pdf

Odkaz ke komentáři
před 1 hodinou, rayx napsal:

A otestoval jsi to vytažením měrky oleje nebo povolením dolévacího víčka pro olej při běhu na volnoběh? Pokud se v tom okamžiku volnoběh srovná, je to membrána v odlučovači/PCV. Jinak to taky ale může být tlak paliva=vysokotlaká pumpa (zkontroluj si skupinu 106 první a druhé pole), vstřik, klapky v sání (skupina 142), atd ...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16555.html

http://www.pc-autodiagnostika.cz/

 

Technical Service Bulletin 2025501_2 PCV.pdf

Tak jsem to byl zkusit projet.. Studený motor po nastartování drží hezky ot, po ohřátí a projetí na provozní teplotu to začne na volnoběh litat 700-1100..... Po otevření víčka oleje se to ustálí na 700 ot, tak to tedy vypadá, že záhada je odhalena .... vyměnit PCV.

Co ty dvě přívodní hadice k tomu.... nechat nebo radši taky nové, (v sadě Vaico se to prodává) ?

Samozřejmě mám zrovna před dovolenou, taky bych to vyměnil až potom, nějakých 500km to snad ještě vydrží.... nebo radši hned?

 

 

Odkaz ke komentáři
před 18 minutami, rayx napsal:

Pokud ty hadice nerozlámeš (ta k turbu v odlučovači drží přes šteft a ten se umí odlomit), tak bych je neměnil. Aktuální odlučovač/PCV pro BZB i CDAA je 06H103495AH.

Pak si zkus sundat víčko na starým a zkouknout membránu :cool:

 Díky. Ja si to nafotil a aktuálně mám tam 06H 103 495 A

https://www.automobilovedily24.cz/vaico/12246522

a výměnu snad zvládnu... jen pro upřesnění ty šrouby co to drží mají velikost T30, že?

Na membránu jsem zvědav až to rozdělám :)

 

Odkaz ke komentáři

To je buď jedno z prvních CDAA nebo ještě BZB,když má A, že? Výměna je chvilka, odlučovač 9 šroubů, 10tý drží výstup k turbu, jsou to ty T30. Já bych bral radši OEM od Hengst, to VAICO nevím.

A jen info, přímo předcházející příspěvek se necituje, takže odpovídej v poli pod příspěvkem místo tlačítka "Citovat" :cool: Citace je jen pro reakci na starší příspěvky.

Odkaz ke komentáři

Ani jeden, myslím, že cenový rozdíl za díl, co by dala automobilka sama je tady minimální, buď tedy autorizák nebo Kelly, který drží ceny autorizáku

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-06H103495AH/12164044

Nikdy jsem tyhle náhrady nezkoumal, jde o to, že tenhle díl má v motoru udržovat podtlak 25mbar, tak jde  to, jak to klucí šikmooký vyráběj ...

On už nemá co vydržet, je KO (tedy ta řídící membrána), pokud je to tím. Samozřejmě líp by se na dovču jelo, kdyby bylo vše OK. Jak dlouho to dělá, nepozoruješ taky zvýšenou spotřebu oleje?

Odkaz ke komentáři

Dám tedy na tvoji radu, cenový rozdíl není zas tak šílený a vezmu ten co jsi poslal odkaz. Je tedy shodný ten muj "06H 103 495 A" a ten "06H 103 495 AH" ?

Hadice nachám původní. Otázka zda ho během pondělka seženu před odjezdem. 

Začalo to dělat  teď ve čtvrtek, tedy to řeším v podstatě okamžitě, takže nemám zjištěn vliv závady na olej či spotřebu. Myslíš, že to těch 500km nedá bez výměny?

Odkaz ke komentáři

Jak to myslíš, jestli je shodný :biggrin: A se už nevyrábí, když přijedeš do autorizáku Škoda, VW a další z koncernu, tak na svý autí dostaneš ten AH. Ten má mít zesílenou regulační membránu, tak je snad lepší, než A.

V autorizácích by je mohli mít skladem, jinak stejně jako Kelly dodání druhý den ...

Ono by to těch 500km jistě dalo, ale je pravděpodobný, že si to vezme více benzínu i oleje. Jinak nejsi sám, kdo s prorvanou membránou jezdí, tak v tom nejhorším případě to odjedeš taky. Ale vycházíme jen z toho testu vytažením měrky nebo povolením nalejváku, tak snad se nepletem a bude to opravdu jen toto :palec:

Odkaz ke komentáři

Nevěděl jsem, co přesně to rozdílné značení znamená. Pokrok nezastavíš... tak to je ok

Doufám taky, že jsme tu závadu trefili... Ještě to asi může být i o kvalitě benzínu, ale beru většinou normal benzinky ne ty nejlevněší. Můj dvorní mechanik mi doporučoval ještě do benzínu průběžně dávat aditiva, abych si zvedl oktanové číslo, ale to se mi zdá již trochu navíc.....

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...