Přejít na obsah

Výměna oleje v převodovce


Doporučené příspěvky

Mám najeto jen 75 tkm, ale už asi 12,5 let stáří. Nemusel bych, ale chci si ten olej preventivně vyměnit. Na různé převodovky tady na fóru návody jsou. Ví někdo jistě, že u této konkrétní, označené jako 0AF stačí vypustit olej jen vypouštěcím šroubem a ne ještě rozdělávat ten pod čepem řazení, aretovat to a pod. tipy, co tu psali? A je to určitě na 17 imbus, tj. ořech H17. A pak nalít přes PET s hadičkou kontrolním otvorem, též je na H17? Taky jsem občas někde viděl zmínku o odvzdušnění. Je to nutný? V návodech to nikde nepíšou. Olej jsem si prvně vybral nějaký Shell, pak FEBI, ale nakonec se rozhodl pro originál. Je něco, co bych neměl opomenout? V knížce nic nepíšou, a v dílenském manuálu je vše o opravách, ale nic o výměně oleje.

Odkaz ke komentáři

Aku máš prevodovku u mojej FNK je 17 imbus obidva netreba nič odvzdusnovat . Ja som dával castrol . Vypustis starý..... cez kontrolný otvor nalejes novy pokiaľ nebude vytekať potom prebehnes a skontrolujes prípadne dolejes zase aby vytekal z kontrolného otvoru. Toť vsjo

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak mám hotovo. Ale vyteklo jen stěží 1,6 litru, i když jsem si auto dodatečně ještě naklonil heverem. A to na začátku, v rovině, tekl malý pramínek oleje i kontrolním otvorem, takže to ve fabrice naplnili poctivě. Asi je tam nějaký prostor, kde pár deci zůstane. Udělal jsem si rysky na malém kanystru, abych to mohl změřit, pak tam nalil, co se vešlo, v nakloněné pozici. Pomocí profi plničky s měrkou, ale tím, že to otvorem vytékalo a 100 ml zůstalo v hadici, ze které to posléze teklo na zem při manipulaci, tak nevím, kolik přesně jsem tam dal. Ale min. těch 1,6 to bude a víc, než 1,7 určitě ne. Původní olej byl hodně tmavý a byly tam černé malé tečky. Kolega měnil po 40 tkm a byl krásně světlý. Hodilo se, že jsem si pro jistotu koupil jednu zátku náhradní, původní totiž spadla do kanálu:) Obával jsem se, že nepůjdou povolit, ale šly odtrhnout, pomocí kousku z tyčového šestihranu 17 mm a trháku. Abych kvůli jednomu použití nekupoval ořech H17. V gola sadách v práci máme jen 8-14 mm. Jinak po naplnění po otvor jsem to nechal jet 3 minuty na volnoběh a pak to doplnil, jak tu někdo radil, ale víc než deci tam stejně nevlezlo. Zátka je tam tato: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/wht001937-zatka-sroubova-m24x1-5-skoda-10960.html

A taky mi zavčasu poradili, nechat si zjistit olej podle VIN. Protože podle originál dílenské příručky tam mám mít jiný, levnější. Ale prý se do stejné převodovky mohly dávat až tři typy synchronů a pouze podle VIN jde určit, co použít za olej, do mé patří tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052512a2-prevodovy-olej-1l-skoda-13721.html

To co je v kelímku, vyteklo plnícím otvorem. Asi necelé deci.

Ilustrační fotky z mé akce, někomu se to může teoreticky hodit:

5GvVzF.jpg

lnDEVh.jpgzEksmN.jpgXL4yHx.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...