Přejít na obsah

Diagnostika Octavia 1 1.6 55kw


Doporučené příspěvky

Dobry den, mal by som na vas malu otazku, diagnostikovali ste uz svoju octu doma ? Poprosil by som radu pretoze to chcem vyskusat preventivne :D chcel by som to spravit cez notebook nejako , kabel na diagnostiku mam :D hlavne by som potreboval poradit aky program ste pouzili na diagnostiku popripade mozte poslat link na stranku aby som to mohol stiahnu :D dakujem

Odkaz ke komentáři

Dobry den, mal by som na vas malu otazku, diagnostikovali ste uz svoju octu doma ? Poprosil by som radu pretoze to chcem vyskusat preventivne :D chcel by som to spravit cez notebook nejako , kabel na diagnostiku mam :D hlavne by som potreboval poradit aky program ste pouzili na diagnostiku popripade mozte poslat link na stranku aby som to mohol stiahnu :D dakujem

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...

Jak píše kott.
VIS (Vag Info Systém) by měl být dostupný na uložtu nebo i jako online (chybové kódy, kódování, nastavení určitých členů).
Pokud má auto CAN budíky (a CAN obecně) a je to rok 98-99-00, tak by měl (asi možná) fungovat OBD2 protokol/kabel/diagnostika.
Pro základní úkony stačí KKL za pár kilo.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdravím majitele Octávek a prosím o radu zkušenější, než jsem já. Už delší dobu jsem pozoroval u mojí Octy r.97 (jedna z prvních) 1.6/55 kW, motor AEE,(najeto cca 250 tisíc km), občasné cuknutí za jízdy v různých režimech jízdy.Začalo se to zhoršovat na dlouhých štrekách i na krátkých. Připadalo mi to jako voda v benzínu. Cuknutí bylo ve zlomku sekundy. Nepomohly přísady do benzínu, ani změna pumpy u které jsem tankoval. Od listopadu letošního roku se cukání projevovalo čím dál tím víc. Motor začal vynechávat na trase třeba 10 km i několikrát za sebou.Na diagnostice to nic moc neukázalo, zřejmě ty řídící jednotky nebyly před 20 lety tak detailně naprogramované. U vstřikovacích trysek se číselné hodnoty pohybovaly nahoru a dolů. Nic to nepsalo, jen čísla se pohybovala jednou v plusu a zase v mínusu. Nevím jaké hodnoty to zobrazovalo a ani technik nevěděl o co jde. Celková diagnostika motoru byla BEZ ZÁVAD.

Vzhledem k rozdílným hodnotám, které u vstřikovacích trysek ukazovala diagnostika, jsem všechny čtyři trysky vyměnil. Nové trysky by měly mít odpor 12 Ohmů. Moje staré trysky měly odpor 15 Ohmů. Prý by mohly mít až 17 Ohmů. Motor šel pravidelně , ale po chvíli občas vylítly otáčky na cca 1200 ot/min a v zápětí klesly otáčky na předepsanou hodnotu. Jízda se ale zlepšila o 100%. Škrtící klapka je nastavená správně a rovněž předstih je v pořádku.Občas to sice cukne jako před výměnou vstřikovacích trysek, ale to je minimální. Podotýkám, že jsem také vyměnil zapalovací kabely, svíčky a rozdělovač.(Vše nové)

Ale největší problém je, že mi stoupla spotřeba o více než 2 litry/100km. Dříve jsem jezdil v průměru za 6,3 (dálkové jízdy) a maximálně za 7,5 litru (couračky a v zimě) a teď se průměr blíží k 9,7 l/100 km.

Může mi někdo poradit? Že by auto chtělo taky do důchodu jako já?

Děkuji moc za podnětné příspěvky. oct97

Odkaz ke komentáři

Ahoj a vitej. Byl s rozdelovacem menen i halluv snimac otacek? Pripadny neverohodny signal neni videt v pameti zavad. Ta sama situace je u zapalovaci civky - nejde diagnostikovat a umi pekne potrapit. Podezrela je ta zvysena spotreba. Kontrolovali jste pres diag, jestli teplotni cidlo ukazuje +- stejnou hodnotu v RJ motoru i v budikach?

Jeste me napada, oleje je dost? Je to divny, ale taky mi obcas skubne, kdyz olej klesne k MIN. Mam najeto necelych 230 tisic a pri dalnicnim tempu si sem tam trochu oleje vezme.

Vadna lambda by mela vypsat chybu, stejne tak ostatni cidla. Odhalovat muzes i vylucovaci metodou. Krome hallova snimace dokaze motor jet bez ostatnich cidel, RJ si pri odpojenem cidle nastavi nejake stredni hodnoty a s nimi pocita. Lze tak odhalit treba vadne teplotni cidlo nebo cidlo nasavaneho vzduchu, ikdyz to zrovna moc neodchazi. Drzim palce..

 

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Díky všem za odpovědi.Ještě se tím budu zabývat a zkusím i další doporučené varianty. Základní nastavení - ANO

1.Snímač otáček nebyl měněn - vyměním ho

2. Potom zkusím ještě ten zapalovací modul

3.Čidlo teploty ukazuje správně

4.Lambda sonda byla vyměněna letos v květnu.Na TK ji diagnostikovali jako vadnou.

5.Palivové čerpadlo jsem už vyměňoval, to původní uplně zkolabovalo - je fakt, že jsem namontoval starší použité

6.Palivový filtr je taky nový

 

Ve 170 tis. byla udělaná menší SO - výměna lágrů, kroužků,kontrola hlavy a všechno co s tím souvisí. Spotřeba oleje je od té doby v normálu.

 

Ještě jednou moc všem děkuji !!!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...