Přejít na obsah

Halogen x LED x špatný zrak, Octavia III facelift 2017


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

jsem nový uživatel fóra s dotazem, který jsem v jiných vláknech nenašel, proto zakládám nové. Mám objednanou Octavii III facelift se základními halogeny.

 

Mám mizerný zrak, zejména za šera. Nad volbou světlometů jsem nepřemýšlel, ale později jsem našel, že halogeny na O III, dle některých, špatně svítí. Vlastní zkušenost nemám. Do této chvíle jsem jezdil s Fabií I. generace (2001) a bylo to pro mě "na hraně" možností.

 

Můžete mi prosím, ideálně podobně zrakově handicapovaní, napsat svoje ev. zkušenosti, nebo se zbytečně bojím, protože změna oproti Fabii z roku 2001 bude obrovská? Mám připlatit za LED světlomety? Budou lepší? Auto mám zatím objednané 5 týdnů, ve výrobě kvůli barvě zatím ještě není, takže nějaké změny by možné byly.

 

Děkuji moc a přeji hodně bezpečných a šťastných kilometrů

Odkaz ke komentáři

Nevím o jakém přesně zrakovém postižení píšeš a co znamená to "na hraně", každopádně mám zkušenost s FI s halogeny, FI s xenonem, OII s halogeny, OII s xenonem a OIII s bi-xenonem a moje zkušenost je, že jak FI, tak OII s halogeny mizérie i pro normálního řidiče, takže bych zvažoval xenony či LED, rozdíl je to velký a mohlo by ti to pomoct.

Odkaz ke komentáři

Díky za odpovědi. V salonu jsem obojí srovnal, ale ve dne to nemá moc smysl. Jsem prakticky šeroslepej, ale podle očaře "ne úplně" :-D ve specifikaci objednaného auta mám "halogenová světla", v konfiguraci šly dál zvolit jen LED (za cca 25k), o xenonech ani slovo. Odpovědi na moje otázky v salonu mě moc neuspokojily. Zároveň se mi moc nelíbí myšlenka, že bych zaplatil 25 tisíc za světla, která svítí skoro stejně, jako základní varianta.

Odkaz ke komentáři

@ Jirka Uher: případně si zkus nechat přeměřit oči u optika. Já to teď po několika letech udělal taky, a kvůli častému koukání do PC jsou moje oči taky lehce "otupené" a sám jsem viděl, že mám rezervy v šedých odstínech - přechod světlo, tma za deště apod.. Výsledkem budou brýle na řízení (a počítač), s málo dioptriemi, ale tzv. BlueControl filtrem. Zkoušel jsem BC skla bez dioptrií při noční jízdě a oči byly více odpočaté a nebyl jsem tak oslňován jinými auty.

Ale zpět k tématu:

Mám OIII s Bi-xenonem a při jízdě s halogeny mám pocit, že jedu bez světel... takže se upřímně vyplatí připlatit si za lepší světlo a z toho plynoucí menší namáhání očí a vyšší bezpečnosti. ;)

Toť můj názor.

Odkaz ke komentáři

Díky moc za pomoc. Na očním jsem byl, brýle mám, jde spíš o takovou tu jistotu při řízení, která mi občas za horšího světla chybí. Jezdím díky tomu nesmírně opatrně, což je určitě pozitivní záležitost.

 

Hned jsem volal dealerovi a auto už je ve frontě na výrobu, takže už nejde dělat žádné změny. Takže se nedá svítit :-) uvidíme, jaké ty halogeny budou.

 

Ještě jednou děkuji všem za zájem a pomoc

Odkaz ke komentáři

Rád bych přispěl i já. Jelikož mám problém se zrakem také, kvalitní světlomety jsou pro mě podmínkou. Měl jsem O2 FL s xenony a ted mam O3 FL s LED a subjektivně se xenony můžou jít zahrabat. Sice je pravda, že osvětlený prostor je ostřeji ohraničený,ale pokud bych to mohl porovnat s obyč halogenem tak je to jako mít jedno oko zavřené. A pokud zapnu LED dálkové, vidím i za roh, světla opravu hodně. A STyle má LED V ZÁKLADU, TAKŽE NENÍ CO ŘEŠIT!

Odkaz ke komentáři

S Fabií I jsem najezdil 85.000km a největší problém, který měla, byl problém se žárovkami. Nevím proč, ale odcházely z důvodu přepětí jako na běžícím páse. Stejně tak to bylo i se všemi ostatními u nás ve firmě. Jedinou odměnou za tuto nepříjemnost bylo to, že světla svítila neskutečně dobře, z důvodu přetěžování žárovek. Takže si myslím, že bez čiré optiky (kterou měla Octa II FL) bude halogenová Octa III svítit hůř, než ta Fabie I.

Odkaz ke komentáři

Moc Vám všem děkuji. Jak jsem již psal - na mojí konfiguraci už změny udělat nešly, takže budu mít halogenová světla a auto by mělo dorazit příští týden. Určitě se po prvních nočních zkušenostech ozvu, ať je příspěvek vhodný o pro další, kteří by mohli tápat.

 

Žárovky u Fabie, to je u mě evergreen. Najezdil jsem asi 100,000km a v autě vozím tři sady, protože to měním cca á 3 měsíce a cca á 2 roky jsem měnil čidlo hladiny chladící kapaliny (nádržku), jiné výměny jsem za 17 let na Fabii I neudělal, což je fantastické, myslím :-)

 

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...
Před hodinou, Milda Svo napsal:

Ahoj, řešíme teď podobný problém, rozhodujeme se také u OCT III fl mezi halogenem a led. Co byste doporučili? Jaké máte zkušenosti? předem díky

Mám s full-led v octavii najeto 38.000km. Po třetím, opakovaném seřízení ve značkovém servisu (kdy už se to konečně naučili...) mohu konstatovat, že LED jsou celkově mnohem lepší než běžné halogeny, ikdyž např. čirá optika v Octavii II FL byla velmi slušná. Rozhodně není u těchto světel problém s malou svítivostí, ale spíše problém s tím, že vytvářejí ostrý předěl den-noc velmi blízko před autem, a to zejména při zatížení vozu. Druhá trochu nepříjemná věc, se kterou je třeba počítat, je velmi nepříjemný odraz od návěstidel a značek. Doslova se tyto proti Vám v noci rozsvítí. Doporučuji vyhledat na googlu pojem "FULL LED s AFS - subjektivní zhodnocení" a dozvíte se toho dostatek od vícero lidí....

Odkaz ke komentáři
před 3 hodinami, MOJE JMÉNO napsal:

Mám s full-led v octavii najeto 38.000km. Po třetím, opakovaném seřízení ve značkovém servisu (kdy už se to konečně naučili...) mohu konstatovat, že LED jsou celkově mnohem lepší než běžné halogeny, ikdyž např. čirá optika v Octavii II FL byla velmi slušná. Rozhodně není u těchto světel problém s malou svítivostí, ale spíše problém s tím, že vytvářejí ostrý předěl den-noc velmi blízko před autem, a to zejména při zatížení vozu. Druhá trochu nepříjemná věc, se kterou je třeba počítat, je velmi nepříjemný odraz od návěstidel a značek. Doslova se tyto proti Vám v noci rozsvítí. Doporučuji vyhledat na googlu pojem "FULL LED s AFS - subjektivní zhodnocení" a dozvíte se toho dostatek od vícero lidí....

díky za názor a radu

díky za názor a radu

Odkaz ke komentáři

Taky přidám svou zkušenost. Měl jsem 4,5roku OIII s halogenama a teď mám necelých 14dní OIII FL s FULL LED a musím říct, že se to vůbec nedá srovnat. LED svítí absolutně bombasticky (můj subjektivní názor) a rozhodně jim halogeny nemohou ani v nejmenším konkurovat. Drobnosti, které jsou jako negativa výše uvedena jsem za tak krátkou dobu nepocítil, asi časem pocítím, ale rozhodně to není nic co by mě donutilo váhat mezi halogenem a FULL LED. Toť má zkušenost.

Odkaz ke komentáři

Nevím, o kolik hůř svítí halogeny ve FL oproti před Fl, ale patřím k té malé skupince, kterým "Xenon" a LED nevyhovuje. Měl jsem tu možnost s FL jet 1x v noci a nadšený jsem nebyl. Ne tlumená světla asi díky výraznému ohraničení jsem viděl špatně. Na dálková se moc jet nedalo ( asi 300km). Takže jedna z alternativ byl Superb se standardními světly :), které svítí dle mého slušně. Bohužel si málo kdo uvědomuje, že ty LED budou postupně slábnout a výměna nebude tak levná jako u výbojky. Honza 

Odkaz ke komentáři

Předchozí auto (O2FL LK) jsem mel s xenony, nyní O3FL (opet LK) s fullLED. Rozdil je dost veliky.

Mel jsem na tyden půjčenou nahradni O3FL s halogeny, mel jsem dojem ze me svetla nesviti, to je proste realita. Tady je rozdil doslova obrovsky :blink:

FullLED silne, bile a velmi rozprostrene (dle rezimu jizdy) svetlo, s ostrym ohranicenim (to ale muze nekomu vadit), je to ale skok i ve srovnani s xenony. POZOR ale, viz poznámka na konci.

Nechapu nekoho, kdo preferuje i dnes halogeny - jiste ekonomicke duvody jsou nasnadě, ale servisu bych se nebal, kdo si fullLED priplati, bude mit i na servis po zaruce. Obvykle drive ale auto pujde do světa, a se servisem si jiz poradi další majitel :biggrin:

Ještě dulezita poznámka - hodne se o tom diskutovalo u konkurence, nechal jsem si u takřka noveho auta prenastavit potkávací konfiguraci fullLED, protože to subjektivne svitilo hodne zkratka, a ejhle, jak to pomohlo, do te doby jsem mohl jezdit skoro jen s dalkami.
To muze byt i příčina toho, ze to radu lidi při nejakem testu odradi, protože to jde z fabriky nenastavene, a ma to delat predprodejni servis. Ti na to obvykle kaslou, coz jsem si nejen ja overil osobne... Je to pekny bordel, ze se fabrika nedokaze s autosalony domluvit. Fabrika me sdelila, ze to NENASTAVUJI, a je to věc prodejce :lol:

Odkaz ke komentáři

Pridávam svoju skúsenosť: Keďže máme doma 2 O3, jedna predfl s bixenónmi a jedna FL s LED, viackrát v rôznych režimoch som ich vyskúšal bezprostredne po sebe. Bixenóny svieta super (ok, výbojky majú už 4 roky a necelých 50tis km), ale správne nastavené LED svetlá (nové auto s 7tis km) sú ešte o hodný kus lepšie. Ohraničenie osvetlenej plochy je výraznejšie, farba svetla je ešte jasnejšia. Slovné spojenie "správne nastavené LED svetlá" zdôrazňujem, tiež som ich dal skontrolovať v servise a boli dole a ten super pocit z LED som začal mať až potom...

Nastavenie svetiel sa robí vo výrobe , v checkliste predpredajného servisu nie je - ani pre tuzemsko, ani export, ani prepravu cez oceán. Pri prehliadkach je predpísaný úkon "Světlomety: kontrola seřízení" ako rozšírený obsah prehliadky až po 3 rokoch/60tis km a potom každé 2 roky/60tis km.

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Trochu přispěji k Full LED světlům - ono zmiňované seřizování, neseřizování bude mít možná někde i tento důvod - jde o to, jestli v AS opravdu postupují v souladu předepsaného postupu, neboť podle vyjádření některých majitelů nedošlo ani po opětovném zásahu k nějaké změně.

Postup při seřizování by měl být zhruba takto:

U vozidel s LED světlomety je před seřizováním nejdříve nutné zkontrolovat nahuštění pneumatik na předepsaný tlak, množství paliva v nádrži - plná nádrž (případně vůz dovážit závažím). Ovladač světlometů nemá být otočen na pozici AUTO, ale na svícení. Vůz by měl také stát na kalibrované rovině. Dále je u LED světlometů nutné provést základní nastavení světlometů pomocí diagnostického zařízení a teprve následně mechanické seřízení sklonu pomocí regloskopu.

Toto mám jako informaci od servisního technika.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Urcite bych dal plusove body Full Led svetlometum... ALE ... Jsou zde velke problemy se serizenim. Jiz jsem absolvoval dve "serizeni" v autorizovanem servisu, ale vzdy v podstate pouze s konstatovanim, ze svetlomety jsou spravne serizene. Opravdu si ale nemyslim, ze je spravne, aby clovek videl cca 20 m pred auto. Muzete mi, prosim, kdo jiz uspesne seridil prozdadit, ve kterem servisu je mozne uspesne svetlomety nastavit. Zda se mi, ze je to pro skodovku velite tezky ukol.

Nemuze byt problem v regloskopu ? Zda stare (MOTEX) regloskopy jsou vlastne vubec schopne spravne zmerit LED svetla. DIky...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj, 

ja jen trochu odbocim. Chci se zeptat zda maji FULL LED na octavii  3 vždy system AFS jako je tady na tom videu  nebo se AFS dokupuje k LED samostane .. nejak jsem to nenasel

(vim ze to neni video primo pro octavii)

Jde mi o to jestli to ma cornering a nataceni do zatacek a ruzne prizpusobovani svetla rychlosti auta .. 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Pokud se nepletu, tak na octavii 3 fl by LED svetlomety meli byt vzdy s AFS. Tedy zmeny tvaru paprsku v zavislosti na rychlosti, ale nejedna se zde o klasicke nataceni cocky do zatacek, cocka je schopka mechanickeho nataceni pouze "nahoru a dolu". Pri rychlosti tusim do 50 km/h se take spina dalsi LED, ktera sviti hodne do stran. Nejedna se ale o corner funkci, pro kterou jsou u techto svetlech vyuzivany mlhovkova svetla. Osobne krom spinanych bocnich LEDek do 50 km/h nejake velke zmeny paprsku v zavislosti na rychlosti nepozoruji.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...