Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny + voln. otáčky 950/min


Doporučené příspěvky

Ahoj, mám OCTAVIA 3 s motorem CKFC 2.0 TDI 110kW. Mám problém se ztrátou chladící kapaliny a to tak, že mi zmizí celá nádržka, až se rozsvítí kontrolka chybějící chladící kapaliny - vše je pryč. Stane se to jen někdy tak cca jednou za 500km. Jinak nezmizí nic. Jednou přibližně za tento interval ze zvýšej volnoběžné otáčky na cca 950, vzroste spotřeba a motor auta se začne přehřívat. Začne jít větrák chladiče - i v zimě. Teploměr však ukazuje 90°C. Voda se pak vyvaří přes uzávěr nádržky. Nádržku i víčko jsem vyměnil a je to furt stejné. Start stop motoru je v tomto režimu automaticky vypnutý. Když motor vypnu, otáčky jsou kolem 600 pak se rozjedu a zůstanou na 950.... po určité době jízdy se pak vrátěj na 650....

 

Nesetkal jste se s tím někdo?

 

Byl jsem v autorizovaném servisu tam, chladící soustavu tlakovali a řekli, že je OK. Na otáčky motoru prý nemám koukat..

 

Tak nevím.... J

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dozvěděl jsem se ,že ty zvýšené otáčky a spotřeba souvisí s vypalováním DPF, což jednotka provádí max po 465 mílích. Bylo to v manuálu k motorům EA288. Ale proč stále mizí voda nevím:-) Dal jsem to znovu do servisu. Vyvolali statickou regeneraci DPF a nezmizelo nic :-) Provedli diagnostiku všech teplotních čidel a chladícího systému..... žádný error, ani zpětně. Prý podobné věci může dělat vodní pumpa, která je u těchto motorů externě spínaná a není diagnostikovaná. Ale to by prý mělo být vidět na teploměru, protože teplota pak vylítne nahoru , což já mám stále 90°C..... Tak že mě to stálo už 2500 za servis, 1000 za nádržku a víčko a 3 litry vody za půl roku........ nikdo neví proč.... Vše vypadá OK :-(

Odkaz ke komentáři

JJ, zvýšené ot. na volnoběh jsou při vypalování DPF, což jsem zaznamenal dnes poprvé. Jindy to asi probíhalo za jízdy... K té chladící kapalině. Nevím, zda při zahřátí chl. kapaliny na cca 90-95°C někdy až kolem 100°C působí víčko expanzky jako pojišťovací ventil a upouští "páru"? Potom by bylo vysvětlení jasné!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, mám oct 3 fl a poslední dobou cca 2 měsíce mam volnoběh snad každý den 1000 ot/min. Na ujetí km nezáleží, je to stejné ať ujedu 100 a nebo 300 km za den. Neklesne ani, když je auto zahřáté. Vodu jsem doléval do max. 3x (vždy klesla na min). Byl jsem v servisu a tam mi řekli, že to je normální (volnoběh), že se dobíjí baterie a napájí další se systémy a voda, že asi nebylo vše dokonale odvzdušněno. Je to normální a nebo ne? Co jsem měl auta dříve, tak tam stačil normální volnoběh na dobíjení baterie i napájení všeho ostatního. Dík za radu.

Mám 2,0 TDi 110kW, najeto 14 000 km.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...