Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny + voln. otáčky 950/min


Doporučené příspěvky

Ahoj, mám OCTAVIA 3 s motorem CKFC 2.0 TDI 110kW. Mám problém se ztrátou chladící kapaliny a to tak, že mi zmizí celá nádržka, až se rozsvítí kontrolka chybějící chladící kapaliny - vše je pryč. Stane se to jen někdy tak cca jednou za 500km. Jinak nezmizí nic. Jednou přibližně za tento interval ze zvýšej volnoběžné otáčky na cca 950, vzroste spotřeba a motor auta se začne přehřívat. Začne jít větrák chladiče - i v zimě. Teploměr však ukazuje 90°C. Voda se pak vyvaří přes uzávěr nádržky. Nádržku i víčko jsem vyměnil a je to furt stejné. Start stop motoru je v tomto režimu automaticky vypnutý. Když motor vypnu, otáčky jsou kolem 600 pak se rozjedu a zůstanou na 950.... po určité době jízdy se pak vrátěj na 650....

 

Nesetkal jste se s tím někdo?

 

Byl jsem v autorizovaném servisu tam, chladící soustavu tlakovali a řekli, že je OK. Na otáčky motoru prý nemám koukat..

 

Tak nevím.... J

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Dozvěděl jsem se ,že ty zvýšené otáčky a spotřeba souvisí s vypalováním DPF, což jednotka provádí max po 465 mílích. Bylo to v manuálu k motorům EA288. Ale proč stále mizí voda nevím:-) Dal jsem to znovu do servisu. Vyvolali statickou regeneraci DPF a nezmizelo nic :-) Provedli diagnostiku všech teplotních čidel a chladícího systému..... žádný error, ani zpětně. Prý podobné věci může dělat vodní pumpa, která je u těchto motorů externě spínaná a není diagnostikovaná. Ale to by prý mělo být vidět na teploměru, protože teplota pak vylítne nahoru , což já mám stále 90°C..... Tak že mě to stálo už 2500 za servis, 1000 za nádržku a víčko a 3 litry vody za půl roku........ nikdo neví proč.... Vše vypadá OK :-(

Odkaz ke komentáři

JJ, zvýšené ot. na volnoběh jsou při vypalování DPF, což jsem zaznamenal dnes poprvé. Jindy to asi probíhalo za jízdy... K té chladící kapalině. Nevím, zda při zahřátí chl. kapaliny na cca 90-95°C někdy až kolem 100°C působí víčko expanzky jako pojišťovací ventil a upouští "páru"? Potom by bylo vysvětlení jasné!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj, mám oct 3 fl a poslední dobou cca 2 měsíce mam volnoběh snad každý den 1000 ot/min. Na ujetí km nezáleží, je to stejné ať ujedu 100 a nebo 300 km za den. Neklesne ani, když je auto zahřáté. Vodu jsem doléval do max. 3x (vždy klesla na min). Byl jsem v servisu a tam mi řekli, že to je normální (volnoběh), že se dobíjí baterie a napájí další se systémy a voda, že asi nebylo vše dokonale odvzdušněno. Je to normální a nebo ne? Co jsem měl auta dříve, tak tam stačil normální volnoběh na dobíjení baterie i napájení všeho ostatního. Dík za radu.

Mám 2,0 TDi 110kW, najeto 14 000 km.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...