Přejít na obsah

Nízký tlak 1 a 4 válce, vynechávání


Doporučené příspěvky

Zdravím, chci se podělit o blbou zkušenost s bazarovou O2 1.6 FSi a zároveň zkusit jestli někoho napadne důvod problému, je to trošku delší příběh takže se rozepíšu....

 

Už od koupě motor lehce občas pocukával na volnoběh, čím teplejší tím méně, jede úplně v pohodě, má výkon, stačí trochu vytočit a je to ok, říkali jsme si že snad se dají svíčky případně cívka a bude to ok, provedla se tedy výměna svíček, oleje, všech filtrů a bohužel žádná změna, na diagnostice začala skákat chyba netěsnost sání, bohatá směs na volnoběh, vynechávání 1 válce, občas 4.

 

Než se to začalo dále řešit, odešla cívka na 1 válci úplně, po výměně sice jel ale furt tam to pocuknutí bylo, za týden odešla další cívka tak se rovnou vyměnili všechny (Bosch) bohužel vynechávání nezmizelo...

 

Zaměřil jsem se tedy na chybu bohatá směs a netěsnost sání, které jsem chtěl i vyčistit spolu s EGR ventilem jelikož přímý vstřik jak je známo velmi dobře karbonuje sací ventily, vyměnil jsem při tom i těsnění vstřiků, vyčistil sání nicméně u ventilů podezřele čisto nebylo co čistit, vyměnil jsem tedy těsnění plastového i hliníkového sání s klapkami (silná oxidace, tudy to nejspíš sálo) chyba netěsnost sání je pryč, chvění menší ale je tam, zaměnil jsem i vstřiky 1 a 4 ale bohužel vynechávání zůstává na 1 válci...

 

Začal jsem tedy mít podezření na nějakou skrytou vadu, bazar tvrdil že se měnili rozvody s variátorem, ale teklo gufero kliky tak jsem ho vyměnil a rovnou zkontroloval nastavení rozvodů přípravky a vše sedí... Takže padlo podezření na nízké tlaky válců, naměřil jsem:

1 - 7,5 Bar 2 - 15 Bar 3 - 15 Bar 4 - 9,5 Bar

 

Takže jsem si začal myslet že rozvody určitě nikdo neměnil jen tak z poctivosti a sání není čisté jen tak, ale že to bylo potkané, po kontaktování bazaru mi sdělili že mám pravdu a motor byl opravdu potkán, dělala se hlava, komplet rozvody a vodní pumpa... Bazar spolupracoval, já i bazar jsme si mysleli že je chyba v opravě hlavy válců, a že když ji shodím mám jim ji dovést a dají ji zkontrolovat.

 

Ještě tlaky po vstříknutí trošky oleje do válců 11, 17, 17, 12

 

Pustil jsem se tedy do rozborky, hlavu shodil a zalil ventily, ale bohužel překvápko, žádný neteče..... takže jsem volal že to asi bude spíš spodkem motoru, že v hlavě nevidím problém... takže jsem vyměnil kroužky, těsnění sání hlavy výfuku opět olej filtry a rovnou zdvihátka která se i přes ránu při potkání motoru dle majitele auta neměnili že nebyl důvod, ale já jim nevěřil a 4 byly měkké.

 

Motor jsem dnes složil, ale bohužel chyba přetrvává, tlaky se sice po pár km lehce zvedly a dejme tomu že po zaběhnutí kroužků ještě zvednou, ale studené to po vypnutí sytiče a snížení otáček začne zase vynechávat a nějakou dobu vynechává než se to zahřeje nebo přidá plyn, pak se to chytne a kucká méně a méně a ohřáté skoro ok, jednotka už vynechání nerozpozná, jen to občas jakoby zakopne takže to samé.

 

Válce jsme tedy zkusili natlakovat vzduchem únik je minimální přes nové neusazené kroužky a na všech 4 cca stejný, takže netuším kde hledat problém, mě napadá asi už poslední věc a to je ovládání ventilů vačkou, prdu dostali všechny sací ventily, jsou otištěny v pístech a vyměněny, podezření mám tedy na ránou posunuté palce vaček, ale zřejmě jen lehce jelikož to běží a poškození není vidět, NAPADÁ NĚKOHO NĚCO DALŠÍHO ?

 

S protočenou vačkou při potkání už jsem se setkal u Opel 1.7 CDTi (Isuzu motor) ale tam to bylo protočené hodně a na první pohled viditelné na několika palcích... jiný nápad zatím nemám, probíral jsem to s více známýma i neznámýma v okolí a vačka je poslední nápad, ale zkusím ještě zde jestli někoho něco napadne zde, za případné tipy budu rád a děkuji všem co to dočtou až do konce... :palec:

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Nikdo nic ? :) auto zatím stále jezdí beze změn po výměně kroužků, nic se tím nezměnilo ani po pár tisících km, na jaře chceme vyměnit tu sací vačku tak mi stále vrtá hlavou jestli by nemohl být problém ještě někde jinde, vyměnit vačku a být to furt stejné tak to snad hodíme ze skály :D :D

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Stále se to odkládalo, jelikož vačky nebyly k sehnání... jen origo za 10k jedna a taky by to trvalo, ale už mám konečně použitý komplet i s víkem ventilů obě za dobrou cenu, ale pro změnu furt není čas se na to vrhnout :D jak je vyměním tak dám určitě vědět jak to dopadlo, ať se ví :) 

Odkaz ke komentáři

Hřídele jsou tam, 1 válec ok ale 4 který vynechal občas a za tepla vůbec teď vynechává furt, chytne se tak od 2 tisíc předpokládám že mi zmetek prodal hřídele taky z potkaného motoru ale tvrdil že ne když se to takhle přesunulo, teď je to ještě horší nedá se s tím jezdit sem tam to i chcípe při zastavení... tak že zítra změřím tlaky a opakovačka hodit tam zpět ty původní ať se dá jezdit a změřím je ještě jednou ať to můžu porovnat... ještě mě napadlo jak se s tím tak dlouho jezdilo jestli se třeba nepodpálil ventil na 4 a teď jak tam má být větší tlak tak to neudrží ale nevím spíš si myslím že ty vačky jsou na prd... :( 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Tak hlásím, že jsem konečně vyhrál a mám cca 16,5 barů na všech válcích !!! zkusil jsem udělat test těsnosti válců = shodil jsem vačky a nafoukl válce, všechny v pořádku bez úniku tak že 100% problém pouze s časováním když válce těsní, tak jsem ještě zkusil ještě vyměnit pouze sací hřídel jelikož ohnutý byly sací ventily při potkání a to konečně zabralo... ;) 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...