Přejít na obsah

Motorovy olej


Melo

Doporučené příspěvky

Caute.Viete mi poradit ak mozete.Chcel by som si doliat motorovy olej do octavie r.v.99 1.6 55kw.Kupil som si olej MOL ESSENCE UNIVERSALNY SINTETICKY olej 5W40 mozem ho tam doliat ked tam je olej 5w40 od castrolu.Som vtomto laik a novacik tak by mi pomohlo keby mi niekto poradil dik za odpovede.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Nazdar, mám taký problém z olejom že- keďže je to benzín nemal by klepať ale klepe, otec hovorí že sú to závažia. Ale to sa dá lebo mi to robí už dlho a auto šlape, ale minule keď som išiel viac ako 200km tak mi to začalo brutálne klepať , začalo sa to stupňovať až som musel zastať na najbližšej pumpe a predpokladal som že tam nebude olej ale nie, mal som už z minula hladinu oleja tesne nad horným okrajom risky. Ale i tak som tam dolial ten olej cca 2L a ono sa to po 20 min ukludnilo a doteras je všetko ok . Pýtam čo môže byt za tým mechanickým klepaním ? a ako je možné že keď mám full olejovu vanu aj viac ako by malo byt tak to robi ? Ďakujem za rady . 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
V 15. 3. 2018 at 12:19, FilipMP napsal:

Nazdar, mám taký problém z olejom že- keďže je to benzín nemal by klepať ale klepe, otec hovorí že sú to závažia. Ale to sa dá lebo mi to robí už dlho a auto šlape, ale minule keď som išiel viac ako 200km tak mi to začalo brutálne klepať , začalo sa to stupňovať až som musel zastať na najbližšej pumpe a predpokladal som že tam nebude olej ale nie, mal som už z minula hladinu oleja tesne nad horným okrajom risky. Ale i tak som tam dolial ten olej cca 2L a ono sa to po 20 min ukludnilo a doteras je všetko ok . Pýtam čo môže byt za tým mechanickým klepaním ? a ako je možné že keď mám full olejovu vanu aj viac ako by malo byt tak to robi ? Ďakujem za rady . 

Ahoj,

prvně ti doporučím kontrolovat každý den olej, aby byl alespoň do půlku rysky. Pokud bude pod půlku, není to tak zlé, ale nevytáčej motor do vysokých otáček. Snaž se stále prostě udržovat hladinu nad půlkou. 

Jinak, jak píšeš, že jsi dolil 2L.... Pokud jsi to měl při horním okraji rysky, tak nemůžeš dolít 2l, když olejová náplň celého motoru je 3,5l. Nikdy to nepřelívej, můžeš se dostat do problémů. Pokud jsi tam i tak dolil tolik, tak potěš pánbůh....

Věc druhá - pokud zjistíš, že ti mízí olej, tak se mrkni, zda nemáš špinavou vodu v expanzní nádobce. Pokud nemáš ani vysokou spotřebu, může olej mizer skrze starý ventilový gufera, nebo přes pístní kroužky. V tom můžu poradit změnit olej z 5W40 na 10W40. Já mám nalítáno přes 320k, mám starý gufera a olej mě v celku mizel. Vyměnil jsem olej za hustší a motor citelně ztichl. Dej si jen pozor v zimě, 10W40 je hustá a pokud je v tvém bydlišti velká kosa (-15/-10), tak ti bude motor dost klapat. Jakmile se zahřeje, bude to ok. Ale zvažoval bych spíš měnit v zimě zpátky na 5W40.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 roky později...

Mám Felicii 1.6. Taky jsem zažil klepání, které začalo z ničeho nic a pak zeslilovalo až to přešlo v brutální mlácení. U mě se po chvíli rozsvítila olejnička (červ.kontrolka mazání ale ta po cca 5s zhasla, pak se to opakovalo a pak už nesvítila). Dojel jsem i tak dalších 23km do cíle (věděl jsem, že oleje mám na horní rysce a tak jsem ani nezastavil). Po schládnutí v cíli cesty (po 2 hod) se jelo zpět 50 km domů. Auto najednou tiché a po celou cestu se toto už neopakovalo.

Po mnoha doprošováních se v servisu (měnili mi rozvody a předtím i olej, po rozvodech jsem zaznamenal divné zvuky z motoru, které ale cestou vymizely), jsem neuspěl ale na radu zkušeného revizního technika jsem je zaúkoloval ať sundají vanu a zkontrolují sací koš olej.čerpadla. A ZÁVADA NALEZENA ! Prý totálně ucpaný karbonem a karbon kam oko dohlédne v celém motoru !!

Vyčistili jen vanu a sací koš, mi ale klepot motoru nastal i pak ale až v otáčkách kolem 3OOO a víc a po zahřátí oleje a jen na dálnici, a i tam občas znovu blikla nebo i svítila kontrolka oleje (zase sama zhasínala) , že mi nakonec vyměnili i olejové čerpadlo a od té doby mám skoro klid.

Cvakat začly hydroštely, daly se nové, ale i tak motor po zahřátí a jízdě nad 3000 ot.min začne cvakat (už ne mlátit a za jízy to skoro nejde uslyšet, ale bohužel po zastavení to cvaká :-(  , tak nemám řešení na všechno a jezdím jen max, do 100ky a mám klid. Olej mi to nežere, dávám SHELL HX6 10W-40 vleze do Felicie po vypuštění přesně 2.5 L a nic víc a jsem na 3/4 měrky (auto nechám přes noc odkapat) . Na Octavia foru se píše že tam dávají po výměně u 1.6 AEE  3.1 - 3.3 L, tak nevím, jestli Feldy nemají měrku jinak a nejezdíme všichni s menším množství oleje na Feliciích :-(

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...