Přejít na obsah

Spolehlivost 1.9 TDI 74kW AXR


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny škodovkáře a nadšence do aut!

Obracím se na vás s prosbou o pomoc. V létě tohoto roku jsme koupili Škodu Octavii Tour 1.9 TDI 74kW rv 2006. Poslední dobou se víc a víc zajímám o motor, snažím se najít jeho neduhy a jeji nevýhody. Ať hledám jak hledám, nemůžu žádné neduhy k tomuto motoru najít, tedy k motoru ARX (našel jsem k ATD). Zajímaly mě věci, jestli již má DPF, dvouhmotu, časté závady, životnost vstřikovačů a další pro mě podstatné věci na které bych měl být připraven, že se můžu pokazit. Oktávka má nalítáno 191000km, doloženo servisní knihou a výpisem z CEBIE. Pravidelně servisováno. Přikládám štítek ze servisní knihy.

 

Děkuji Vám všem za pomoc a omlouvám se, pokud tady někde informace o tomto motoru jsou a já je pouze nenašel.

post-60415-0-72779500-1512490593_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Je to sice už PD-čko, ale při pravidelné údržbě a dochlazování turba po ostřejší jízdě Ti bude velice dobře a spolehlivě sloužit. Není problém s ním najet 500 000Km. Kámoš má tento motor, servis dělá u mě a nemá s ním problémy. Doporučím Ti dávat aditiva do nafty např. VIF

O motor se starám, dle mého názoru, víc než dobře. Teď přes zimu jezdím pomalu, většinou na něj šlapu až po 10-15km. Aditivum do nafty používám, přes léto letní VIF a přes zimu zimní. Nejezdím toho moc po dálnicích, ale ikdyž jedu trošku rychleji, tak turbo vždy dochlazuji.

Odkaz ke komentáři

Ve světě motorů tento motor ve Fabii naběhal pres 1 200 000 km. Pokud máš 6 kvalt, 100% mas dvouhnotu. U 5kvaltu jsou možné obě varianty. Dá se to poznat podle rezonancí při rozjezdu. Dvouhmota rezonuje kolem 1200-1300 otáček, jednohmota kolem 1500.

 

tento motor mam taky, je na něm 320 000, akorát jsem seridil vstrikovace a budu dělat gumicky na vstrikovacich.

 

Co bych doporučil je kontrola hydraulických zdvihátek ventilu - na PD je interval výměny 200 tkm a pokud se prodrou, tak je minimalne s vackou(dost casto i s hlavou) amen.

Někomu vydrží dlouho, treba 600 tkm, ale už jsem potkal i auto, co mělo najeto 210 tkm a zdvihatko po smrti - preventivní kontrolu doporucuji :-)

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Dneska schválně budu pozorně poslouchat, díky za pomoc! Teď si jen tak matně vybavuju, že když otáčky klesnou k těm 1500 třeba na 3.4.5 stupni, tak to vibruje.

 

K té kontrole, je ještě něco na co si dat pozor? Případně kolik taková kontrola v servisu stojí. Má cenu ji dělat teď při 192000 nebo stačí až s tím nalitam okolo těch 200000?

Odkaz ke komentáři

Kontrola zdvihatek obnasi sundani ventiloveho vika a idealne i vacky s vahadly. Nevim kolik si rekne servis za kontrolu, vetsinou si vse delam doma s pomoci tchana. Kazdopadne pokud by byla zdvihatka ,,nacnuta", dal bych nova od vyrobce INA ( sada kolem 2500,-).

 

Jinak motor výborný. Menit pravidelne olej a filtry a myslim si, ze bude dlouho slouzit. Obzvlaste AXR, ktery je jeden z poslednich typu a mohli vychytat neduhy prvnich TDI-PD.

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...