jeliman1 Odesláno Prosinec 5, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 5, 2017 Zdravím všechny škodovkáře a nadšence do aut! Obracím se na vás s prosbou o pomoc. V létě tohoto roku jsme koupili Škodu Octavii Tour 1.9 TDI 74kW rv 2006. Poslední dobou se víc a víc zajímám o motor, snažím se najít jeho neduhy a jeji nevýhody. Ať hledám jak hledám, nemůžu žádné neduhy k tomuto motoru najít, tedy k motoru ARX (našel jsem k ATD). Zajímaly mě věci, jestli již má DPF, dvouhmotu, časté závady, životnost vstřikovačů a další pro mě podstatné věci na které bych měl být připraven, že se můžu pokazit. Oktávka má nalítáno 191000km, doloženo servisní knihou a výpisem z CEBIE. Pravidelně servisováno. Přikládám štítek ze servisní knihy. Děkuji Vám všem za pomoc a omlouvám se, pokud tady někde informace o tomto motoru jsou a já je pouze nenašel. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin_TDi Odesláno Prosinec 6, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 6, 2017 Je to sice už PD-čko, ale při pravidelné údržbě a dochlazování turba po ostřejší jízdě Ti bude velice dobře a spolehlivě sloužit. Není problém s ním najet 500 000Km. Kámoš má tento motor, servis dělá u mě a nemá s ním problémy. Doporučím Ti dávat aditiva do nafty např. VIF 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jeliman1 Odesláno Prosinec 6, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 6, 2017 Je to sice už PD-čko, ale při pravidelné údržbě a dochlazování turba po ostřejší jízdě Ti bude velice dobře a spolehlivě sloužit. Není problém s ním najet 500 000Km. Kámoš má tento motor, servis dělá u mě a nemá s ním problémy. Doporučím Ti dávat aditiva do nafty např. VIF O motor se starám, dle mého názoru, víc než dobře. Teď přes zimu jezdím pomalu, většinou na něj šlapu až po 10-15km. Aditivum do nafty používám, přes léto letní VIF a přes zimu zimní. Nejezdím toho moc po dálnicích, ale ikdyž jedu trošku rychleji, tak turbo vždy dochlazuji. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ruzipa Odesláno Prosinec 7, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2017 Ve světě motorů tento motor ve Fabii naběhal pres 1 200 000 km. Pokud máš 6 kvalt, 100% mas dvouhnotu. U 5kvaltu jsou možné obě varianty. Dá se to poznat podle rezonancí při rozjezdu. Dvouhmota rezonuje kolem 1200-1300 otáček, jednohmota kolem 1500. tento motor mam taky, je na něm 320 000, akorát jsem seridil vstrikovace a budu dělat gumicky na vstrikovacich. Co bych doporučil je kontrola hydraulických zdvihátek ventilu - na PD je interval výměny 200 tkm a pokud se prodrou, tak je minimalne s vackou(dost casto i s hlavou) amen. Někomu vydrží dlouho, treba 600 tkm, ale už jsem potkal i auto, co mělo najeto 210 tkm a zdvihatko po smrti - preventivní kontrolu doporucuji :-) Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jeliman1 Odesláno Prosinec 7, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2017 Dneska schválně budu pozorně poslouchat, díky za pomoc! Teď si jen tak matně vybavuju, že když otáčky klesnou k těm 1500 třeba na 3.4.5 stupni, tak to vibruje. K té kontrole, je ještě něco na co si dat pozor? Případně kolik taková kontrola v servisu stojí. Má cenu ji dělat teď při 192000 nebo stačí až s tím nalitam okolo těch 200000? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ruzipa Odesláno Prosinec 7, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2017 Kontrola zdvihatek obnasi sundani ventiloveho vika a idealne i vacky s vahadly. Nevim kolik si rekne servis za kontrolu, vetsinou si vse delam doma s pomoci tchana. Kazdopadne pokud by byla zdvihatka ,,nacnuta", dal bych nova od vyrobce INA ( sada kolem 2500,-). Jinak motor výborný. Menit pravidelne olej a filtry a myslim si, ze bude dlouho slouzit. Obzvlaste AXR, ktery je jeden z poslednich typu a mohli vychytat neduhy prvnich TDI-PD. Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jeliman1 Odesláno Prosinec 7, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2017 Díky! Když už tam budu, co bych si měl nechat zkontrolovat, aby auto dal dobře sloužilo? Když už tam budu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.