Přejít na obsah

Výmena turba na 1,6 TDI 77kW


Doporučené příspěvky

Riešil tu už niekto výmenu turba na motore 1,6 TDI a akým spôsobom ?


Mám najazdených 105.000 km a dnes mi turbo počas jazdy odišlo...potvrdené mechanikom, že je KO a treba jeho výmenu. Auto som kúpil ako nové ale vtedy v r. 2013 len s 2r. zárukou. Olej som menil pravidelne po 10tis km, vždy len Castrol 5/30W Proffesional, dochladzoval som turbo voľnobehom vždy po rýchlej jazde a tak podobne, nemám žiadny chip ani iné úpravy. Doprial som autu vždy všetko čo bolo treba...neviem čo som zanedbal alebo prečo odišlo... V ŠkodaAuto ma "potešili", že nové turbo 1606.-€ + práca... !! Riešil už niekto niečo podobné?


Odkaz ke komentáři

Áno, všetky servisné prehliadky v ŠkodaAuto... Uplatniť kulanciu? Ak mi z ich šialene premrštenej ceny 1600.- € dajú "super" kulanciu 50% a bude to 800.-€, práca musí byť u nich v ŠA a to minimálne 300€, stále je to veľa... Nové origo turbo so zárukou stojí totiž mimo ŠA cca 800€...A cena za výmenu určite nebude 300€... O repase turba zatiaľ neuvažujem (zatiaľ...). Chcem len vedieť, či to niekto už riešil a ako to vyriešil (nové v ŠA? nové mimo ŠA? repasované? ...) a skúsenosti... Mal som doteraz iné značky áut, vždy jazdené autá a s nájazdom vyše 300tis km a turbo som nikdy neriešil. Na terajšej Octavii III som v záruke už riešil 3 zlé vstreky (výmena všetkých 4) a po záruke aj vodnú pumpu (v záruke ma presviedčali že je ok a jej chrapotavý zvuk je ok) a po záruke výmena za vlastné €. Teraz zas turbo...Už teraz sa bojím kedy odíde EGR ventil, kedy katalyzátor...kedy zas čo... :-( Mám smolu alebo...?

Odkaz ke komentáři

Podle toho co ti tam vše odešlo, tak s tím autem musíš jezdit jak prase a hnát to za studena, jinak se to nedovedu představit. OIII 1.6 TDI jsou ještě spolehlivější než 1.6 TDI z OII postižené dieselgatem a ty motory běžně najezdily 200k aniž by se řešilo cokoli jiného než EGR...

Odkaz ke komentáři

Podle toho co ti tam vše odešlo, tak s tím autem musíš jezdit jak prase a hnát to za studena, jinak se to nedovedu představit. OIII 1.6 TDI jsou ještě spolehlivější než 1.6 TDI z OII postižené dieselgatem a ty motory běžně najezdily 200k aniž by se řešilo cokoli jiného než EGR...

 

Asi 15degren riadne nečítal čo som napísal...Mám už 10 auto v živote (6. diesel) a nikdy s autom nejazdim ako "prase"... Písal som že som sa k nemu správal maximálne ohľaduplne než sa len dá a jazdil som výhradne len ja! Auto sa vždy pomaly zohrialo, olej Castrol LongLife (na 30tis km) menený po 10 - 15tisíc km, po jazde som vždy turbo chvíľu dochladzoval na voľnobehu...Nie som taxikár ale jazdím na ňom denne, mal som na ňom osobne najazdených 106 tis km. Nie som blázon a viem ako sa k autu správať! Práve že to aj mňa prekvapilo a nemám na to žiadne racionálne vysvetlenie...Preto som písal sem na fórum...nepotrebujem laické komentáre tohto typu ako píše 15degren...

Takže turbo dnes vymenené, dal som kvalitný repas so zárukou od serióznej firmy na SK (osobná dobrá skúsenosť z minulosti). Zaujímave je aj to, že firma čo robí repas sa čuduje, že som v priebehu mesiaca (!) už 3. záujemca o repas turba z OIII 1,6 TDI ! Na predchádzajúcom Forde Mondeo (1,8 TDCi) som mal minimálne 300tis km a žiadny problém so vstrekmi, ani s vodnou pumpou ani s turbom, zaujímavé že práve na novej Octavke III sa mi to stalo...

Takže mám smolu asi v tom, že moja OIII je jedno z prvých áut čo sa vyrobili v r.2013 a záruka bola len 2 roky. Potom až neskôr, keď už OIII nebola novinka, tak bola záruka 4 roky a dnes na SK je ponuka na záruku 5 rokov. Takže doporučujem čo najdlhšiu záruku :-)

Odkaz ke komentáři

Zajímavé že v OII i OIII u 1.6 používá podobného garreta, že by odcházelo kvůli jinému naladění ? Přijde mi že 1.6 TDI nezasažena dieselgateme tj v OIII mají podobný průběh turba jako OII po SW úpravě, tak jsem zvědavý jestli se u OII začnou ve velkém měnit turba, protože do teď u 1.6 z dieselgate turba neznají poruchu.

Odkaz ke komentáři

Hmmm... keď tak čítam, aké možnosti porúch okolo turba sú, tak musím jasne uviesť, čo sa na turbe u mňa pokazilo - zistené po jeho vybratí a rozobratí : ložiská uloženia osky vrtuľky sa rozpadli a oska zostala nevystredená a sa tak pridierala vo svojom uložení.

Keď sa zamyslím nad tým, že som uvažoval urobiť chip...no neurobil som ho, aby nebolo turbo viac namáhané :-) A aj tak odišlo... čo by som potom hovoril, keby bol ten chip, že bol chip príčinou že turbo odišlo? :-) Všetci tu by mi to "zaručene" potvrdili, že bol chip dôvodom :-) Neviem teda, že by len náhoda a smola na "nevydarený kus" ? Uvidíme časom, keď sa niekto sem pridá medzi rovnakých nešťastníkov, ako ja :-)))

Ešte raz ubezpečujem (pre všetkých čo nečítajú celé vlákno), že olej bol long-life 5W/30 Castrol meneny každých 10-15000 km a turbo som poctivo dochladzoval po jazde! Neviem, čo viac by som mal robiť pre predĺženie jeho životnosti...

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...