TheMystiQueCz Odesláno Březen 28, 2018 Sdílet Odesláno Březen 28, 2018 Zdravím, mám motorizaci AKL. Chtěl bych se vás zeptat. Berme to tak, že mám zahřátý olej i vodu na provozní teplotu. Je pravda, že benzínu nevadí vytáčení motoru? Když např. pojedu třeba 5500 otáček, je nějaké riziko poškození motoru? Motor má najeto 202 tisíc, rozvody před 2,5 roky dělány, mají teď cca 25 tis. najeto. Známí říkají, že vytáčet diesel je zlo, ale u benzínu to nevadí. Max. výkon mám mít při 5600 otáčkách, ale přijde mi, že točit to do této hodnoty už musí být zavádějící. Motor totiž řve a přijde mi to jako trápení. Olej mám 5w30, měněný každý rok nebo po 10 tis. km. Snažím se autu dávat péči, jakou si zaslouží. Když např. vytočím 1 na nějakých 5000, poté zařadím 2 a tu vytočím na 5000 a znovu a znovu, mohu motor poškodit? Jen se ptám, zajímá mě to, tento motor docela slušně táhne okolo těch 3500, více se bojím točit. Děkuji moc všem za odpovědi :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Březen 28, 2018 Sdílet Odesláno Březen 28, 2018 Vubec se toho neboj a toc to!!! Mam taky AKL a kdyz chci motor poradne protahnout, tak jdu az do omezovace, jinak jizda i na 5tis otacek je v pohode. Nejvetsi kroutak je pri 3800ot. a vykon pri tech 5600ot., takze jak je videt, motor je konstruovany na vysoke otacky. Jinak v prosinci jsem asi 20 minut v kuse jel po dalnici kolem 5tis ot. a motoru to nic neudelalo a to mam nalitany temer 280tis km, takze nemej obavy z obcasnyho vytoceni... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
krysarr Odesláno Březen 28, 2018 Sdílet Odesláno Březen 28, 2018 Ja mam najeto asi 260.000 a kolem 5000 otacek jsem celkem casto, neboj se toho. Pokud je motor v poradku, tak se mu nic nestane a je na to stavenej. Ja to mam od miminka, takze s tim jezdila maximalne rodina a vim, co do toho tech 20 let leju. Ale olej 5W30 je predpokladam preklep, nebo? Ja osobne ale netocim tolik jednicku, jak pises, spis jdu kolem nejvetsiho kroutaku na dvojku a tam jdu vysoko, kdyz se to hodi, tak i trojku :) A s tim vytacenim dieselu... jak se to vezme, kdyz je to zahraty, tak umim s Maxem (viz podpis) hrabat na trojku ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TheMystiQueCz Odesláno Březen 29, 2018 Autor Sdílet Odesláno Březen 29, 2018 Děkuju, přesně tohle jsem potřeboval slyšet!! Jinak olej mám 5w30, jezdím jen kratší trasy, vy dáváte 5w40? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Březen 29, 2018 Sdílet Odesláno Březen 29, 2018 Pokud se nepletu, tak 5W-30 je longlife olej, ktery se meni po 30 tis km. Bohate staci obyc. 5W-40, ktery budes menit po 10-15tis km 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Březen 29, 2018 Sdílet Odesláno Březen 29, 2018 mám AKL 6 rokem jezdí snim přítelkyně já občas osobně nevidim jedinej důvod to v běžný jízdě točit na 5000 a víc otáček pokud teda se někde neurvu s předjížděním jezdim do těch 4000-4500 a na běžnou jízdu stačí co se týče oleje 5w30 bych se bál tam lejt je to jak voda leju 10W40 a spotřeba oleje je v normě najeto kolem 180000km motor si jen přede 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TheMystiQueCz Odesláno Březen 31, 2018 Autor Sdílet Odesláno Březen 31, 2018 Sice tam mám 5w30, ale měním ho i tak po 10 tis. nebo 1 roce :) Spotřeba oleje též v normě. Taky si myslím, že je zbytečné točit nad ty 4000. Jen mě zajímalo, zda tomu nemohu nějak uškodit, když to občas prošlápnu nad těch 5000 a více, samozřejmě že ne do žhavejch :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Březen 31, 2018 Sdílet Odesláno Březen 31, 2018 Za beznyho provozu neni potreba motor tolik vytacet, to je jasny, ale nekdy to potreba je, kdyz si to situace vyzada nebo je dobre jednou za cas vyhnat pavouky z vyfuku a pokud je motor kompletne zahraty, tak se nic nestane, je na to konstruovany. Ten olej davej 5W-40, je hustsi a taky levnejsi, je zbytecne tam davat longlife olej, kdyz ho stejne po 10tis km vypustis... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
noxik600 Odesláno Duben 22, 2018 Sdílet Odesláno Duben 22, 2018 Když tak pak napiš (TheMystiQueCz) jestli jsi neurval nýty na diferáku ?? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Duben 22, 2018 Sdílet Odesláno Duben 22, 2018 Proc by mel rvat nyty na diferaku? Za normalniho provozu se nyty nestrihnou!!! To se stava jen pri prokluzu kol, kdy se obe kola netoci rovnomerne... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vlasta79 Odesláno Duben 22, 2018 Sdílet Odesláno Duben 22, 2018 když se negumuje, tak se nemá co urvat .. a normální člověk to k 5tis vytočí až na trojku a čtyřku .. až je rozjetý 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TheMystiQueCz Odesláno Duben 23, 2018 Autor Sdílet Odesláno Duben 23, 2018 Nebojte, nic jsem neurval Nehodlám protáčet kola, nejsem žádnej burnout týpek Na to bych si pořídil něco jinýho Už jsem to prohnal hezky okolo těch 5800, je zajímý, že ten motor má od těch cca 5,5k otáček celkem dobrej zvuk oproti běžnýmu tichýmu režimu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Optimus Odesláno Duben 23, 2018 Sdílet Odesláno Duben 23, 2018 Tiež mám tento motor a 5 tis krútim ozaj len ojedinelé :) väčšinou to držím medzi 2,5 a 3,5 tis :) ako starý dedko :D. Alw zas spotreba skoro ako u dieslu :D . inak pozdravujem, dlho som tu nebol :) konny prišla správa? :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Duben 24, 2018 Sdílet Odesláno Duben 24, 2018 Ja nastesti spotrebu neresim, takze to celkem tocim, ale vetsinou se drzim kolem 3tis ot. (klidna jizda), ale pak kdyz me to chytne, tak bezne kolem 5tis ot. Jinak ano, zprava prisla a vitam te zpet. Ted jsem trochu nestihal, proto jsem hned neodepsal... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TheMystiQueCz Odesláno Duben 24, 2018 Autor Sdílet Odesláno Duben 24, 2018 Jo, okolo těch 2,5 - 3k to je ideální si myslím :) A spotřeba opravdu ujde, když se snažím, jedu v pohodě za 6,5l, když to trošku řežu, tak okolo 8-8,5l 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.