Přejít na obsah

Klimatizace málo chladí


Konny

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám už delší dobu (několik let) problém s klimatizací. V roce 2016 jsem nechal vyměnit expanzní ventil (byl prasklý a netěsnil) a doplnit směs a stejně to nechladí, tak jak má. Po opravě se chlazení zlepšilo, ale i tak mám problém auto vychladit. Dříve stačilo dát ventilátor na 2st. a později stáhnout na 1st. a v autě bylo jako v ledničce a nyní posledních několik let nedosáhnu chladícího účinku ani když jede ventilátor třeba na 3st.

Dnes jsem se byl na tento problém zeptat v servisu a bylo mi řečeno, že to bude kompresorem, že už netlačí tak jak by měl. Auto má najeto 280tis km, v pondělí jdu na připojení na mašinu co doplňuje směs, která i změří tlaky.

Máte někdo takovou zkušenost popř. může to být opravdu tím kompresorem? Co jiného by mohlo být ještě špatně? Děkuji.

Odkaz ke komentáři

Letos jsem se nedíval, ale pokud se nepletu, tak loni trubky namrzaly, ale určitě se ještě podívám. Když je klima vypnutá a je chladno, tak na studený vzduch fouká studený vzduch a na teplý fouká teplý vzduch, takže klapka by měla taky chodit a jde při otáčení knoflíku i slyšet, jak klapka v krajních polohách klapne popř. míchání teplého/studeného vzduchu taky funguje dobře. Chladič se zdá být na pohled nepoškozený, ani není nijak rezavý apod., tak předpokládám, že by měl být v pořádku. Co jsem nikdy neměnil je vysoušeč nebo jak se tomu říká, ale bylo mi v servisu řečeno, že to prý nemá na výkon chlazení vliv, tak už nevím...

Odkaz ke komentáři

Takze to vypada, ze bude opravdu kompresor KO. Dnes cesta 70km, venku 20°C, celou dobu ventilator na 2st., ja v aute v tricku a zima mi nebyla, spis tak akorad prijemne, takze v lete bez sance auto vychladit.

Po prijezdu domu jsem se podival na ty trubky a nikde nic omrzlyho nebylo, dokonce se studena trubka ani nepotila. Na fotce slabsi trubka u expanzniho ventilu byla lehce vlazna a silnejsi trubka byla studena, ale nebyla ani orosena!!!

Kdyz to srovnam s klimou co mame doma, tak tam se studena trubka poti nebo byva i obalena ledem a tady nic, takze asi kompresor nedava potrebny tlak...

IMG_20180411_121703.jpg

Odkaz ke komentáři

Mechanik mi prave rekl, ze vysousec na to nema vliv...

Ale co rekne mechanik neni svaty, proto se ptam tady. Podivat se na chladic ze spodu, myslis jako spodni cast ze predu? Protoze uplne ze spodu ho neuvidim, kdyz je naraznik na aute... Rekl bych ale, ze je suchy popr. jak bych poznal prasklej chladic? Ta smes je prece bezbarva a jen UVeckem jde videt, ne?

Odkaz ke komentáři

Zdarec pánové.

Prvně se chci zeptat na výsledek - jak si dopadl Konny?

A dále můj problém - klima nejede. Sahary jedou, ale kompresor nespustí. Předpokládám spálenou cívku spojky a chci jí změřit odpor mulťákem skrz konektor.

Jenže - jak se ke konektoru spojky co nejjednodušeji dostanu???

Z vrchu na kompresor ani nevidím, takže dá se ke konektoru dostat aniž bych musel něco rozebrat? Prosím poraďte. Díky.

Odkaz ke komentáři

A kde najdu měrku? :biggrin:

Myslel jsem, že kompresor sepne i když je málo chladiva, resp. proč by se rozjely sahary, ale kompresor ne. Přece je to propojené a pokud nesepne kompresor (z nějakého důvodu), tak není ani důvod, aby jely sahary.

Dáváš mi však naději, že to je jen banalita. Dá se tohle nějak ověřit na climatronicu - přes chybový kód?

Odkaz ke komentáři
před 7 hodinami, Alex.333 napsal:

Zdarec pánové.

Prvně se chci zeptat na výsledek - jak si dopadl Konny?

V pondeli jsem byl v servisu, kde mi doplnili chladivo (z 800g bylo jen 335g) a to jsem klimu nechaval opravovat a doplnovat pred 2 roky!!! Prohlidli UVeckem spoje, ktere ale byly v poradku, otestovali na masine kompresor, ktery taky tlaci jak ma, takze to proste bylo jen tim, ze tam bylo malo toho chladiva.

Chtel jsem, at mi rovnou vymeni vysousec a bylo mi receno, ze to neni jen tak a ze se pry musi sundat cely predek auta vcetne chladice, aby se k tomu dalo dostat, coz mi pripada jako pekna blbost. Co vy na to?

Klima teda ted pekne chladi a za 2-3 tydny se mam zastavit na kontrolu tesnosti.

Jinak u tebe by to mohlo byt tim nedostatkem chladiva. Kdyz pustim klimu (manualni), tak se nejdriv pusti sahary a az po chvilce sepne kompresor, takze si myslim, ze se sahary po zapnuti klimy pousti automaticky nezavisle na kompresoru.

Odkaz ke komentáři

Mám climatronic, tak mě napadlo, že by vadný tlakový spínač mohl jít poznat přes diagnostiku climatroniku - zobrazením chybového kodu přímo přes displej climy, nebo to nepůjde?

Právěže prvotní krok jsem chtěl udělat tak, že zkontroluji odpor cívky magnetické spojky. To bych hned věděl, jestli to může být tím, ale nevím jak se ke konektoru jednoduše dostat.

Odkaz ke komentáři

Měl jsem taky prázdný systém. Diagnostika VAG hlásila vadný tlakový spínač. V bloku nam. hodnot to hlasilo nejdříve vysoký tlak a pak po 30 sekundach nízký tlak. Diagnostika přes Climatronic nepsala nic. Po doplnĕní v servisu klima chladí, ale počítám, že ne nadlouho, protože po roce od doplnění byl systém prázdný.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Před měsícem jsem byl na doplnění klimy - nebylo potřeba, byla plná.

Klima ještě před "doplněním" občas trochu fungovala. Třeba po půhodinové jízdě začala chladit, pak trochu dřív - s přestávkama.

Napřed sepla, chvíli chladila a v zápětí nic, po 10 minutách zas ano. Prostě poněkud divné.

Při doplnění mi borec kontroloval na budíkách plničky tlak a říkal, že kompresor to asi má za sebou, protože tlak je nízký.

 

No dnes klima funguje normálně na povel a v klidu uchladila i páteční vedro 32°C.

Tak mě napadlo - nemohla třeba nějak prokluzovat el. spojka? Je to nějak seřiditelné? Případně, pokud se do ní třeba dostal olej???

Odkaz ke komentáři

tak jsem se do toho chtěl pustit,ale byl jsem na chalupě jen do večera a samozřejmě motor jako pětník,tak to musím odložit. Ale když motorkem točím rukou pěkně v něm skřípe.Myslím,že budou uhlíky v háji. Jinak tam je pod baterkou řídící jednotka do,které jsou ventilátory zapojeny.

 

 

Tak jsem ho vyndal v práci a odzkoušel na 12v,samozřejmě se netočí-objednán nový.....

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...