Přejít na obsah

Low budget úpravy pro 4x4?


Doporučené příspěvky

Ahoj,
vlastním O1, 1.9tdi po chipu, 4x4 v kombíku a rád bych se zeptal, jaké jsou vhodné a relativně levné úpravy podvozku pro takové auto?
Nejvíc mě trápí asi nízká tuhost karoserie, nakolik si vpředu pomůžu rozpěrou? Dále mě trochu trápí měkkost řízení - není to nejhorší, ale raději bych trochu tužší řízení s větším množstvím zpětné vazby do volantu. Rád vyslyším i jiné rady, zde je co od toho (ne)očekávám:
- rád bych auto trochu "ztužil", ale mělo by zůstat použitelné pro denní ježdění i dlouhé cesty (občas bohužel i D1)
- nechci snižovat světlou výšku auta, vzhledem k pohonu s tím občas jezdím lehký offroad a rád bych v tom pokračoval

- kdyby se po úpravách auto chovalo trochu sportovněji (já vím, že to není formule, Bawor ani Impreza), byl bych rád
- můj budget na takové úpravy je 5-6 tisíc Kč (dost málo, já vím, ale snad se nikoho z vás nedotknu když řeknu, že za víc mi takové úpravy nestojí - stejně si budu pro zábavu pořizovat nějakou zadokolku)

Díky, Pompo
 

Odkaz ke komentáři

Jak už bylo psaný, silentbloky.
Nevim jak 4x4, ale pro začátek bych vzal kost (dogbone), ta minimálně u mě, způsobila že cítím kdejakou nerovnost a chování motoru (čistě vibrace), jestli chceš "cítit víc" skvělá záležitost. 
Rozpěru do předu si klidně dej, ale doufám že neplánuješ bourat nebo bejt nabouranej - jakmile tě někdo trefí do jedný strany, rozpěra to přenese i na druhou stranu.
Mám sice jen předek a slabší motor, ale řekl bych že se auto musí rozjezdit a řidič si musí na auto trošku zvyknout.
Když sem do tý mojí poprvé sednul, tak to bylo jíný jak prdel a zatáčky moc nechtěla. Rozjezdil jsem jí, a v zatáčce se cítim jak Lauda :biggrin: (když máš velkou fantazii, možné je všechno, jen si nesmíš fantazii stavět místo reality).
Na stavítka (sic nechceš snižovat) bych se vyprdnul, tvrdost to přidá co jsem slyšel, ale většina lidí to po roce ježdění hází za dvojku pryč (a z dobrýho důvodu).
Někdo (Jedlis) mi doporučoval tlumiče Bilstein B12 + pružiny Eibach, prý to jeho známému fungovalo na RS docela dobře. 
Možná bych se podíval i po lepším stabilizátoru (tužší = mín offroad vlastností).
Silentbloky od powerflexu jsou relativně dostupný když bereš jen 'sportovní'.
Doporučovaný tlumiče a pružiny jsem našel za dvojnásobek tvýho budgetu.
Rozpěra se dá pořídit za směšný prachy, ale budeš muset vrtat do domečků tlumičů.
Jestli si hodláš hrát na Kokodáqa a jezdit do terénu, doporučil bych šustplech pod motor a převodovku (5-10tis za železo-hliník). Skočil jsem si přes železniční přejezd a nebejt štěstí, tak šla vana off a kdoví co všechno.
Nejlepší úprava je péče o stávající. Když na úpravu nemáš teď, nech to na pozdějc. Lepší našetřit pár fufňů navíc, než pak brečet žes koupil levný zmetky.
Link na silentbloky  
Dodatek: 4x4 má trošku jinej podvozek, pokud se budeš koukat po dílech (tlumiče apod) musí u nich bejt specifikovaný že jsou pro 4x4.

(Foto: Jen mi to něco připomnělo)
Výsledek obrázku pro skoda octavia 1 supersalita

Upraveno uživatelem Tavi
Odkaz ke komentáři

Předek je stejný... Takže kost motoru, silentbloky ramen, nápravy, stabilizátoru... 

Zadek je viceprvkova náprava... Nějaký silentbloky jdou vyměnit,taky by to asi po těch letech pomohlo... (dyztak koukej do tématu babitchka, jsou tam možná pár fotek. Dej vzpěry z rs dozadu, pokud nepotřebuješ převážet pořád hromadu materiálu ze sklopemymi sedackami... Měli by tam snad jít dát... Když se dostanu dolů k autu tak ti na to kouknu... (Jak vypadají je zřejmé z mého tématu co mám v podpisu...) 

Vic ti rozpočet nedovolí... Otázka v jakém stavu máš tlumiče a pružiny... 

Tavi: píše snižovat nechce a ty mu blejes na dvě stránky o sportovním podvozku, kterej je nižší o cca 3cm...:facka: :beer:

Upraveno uživatelem Spooky1
Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Spooky1 napsal:

Tavi: píše snižovat nechce a ty mu blejes na dvě stránky o sportovním podvozku, kterej je nižší o cca 3cm...:facka: :beer:

Bohužel jsem žádnej pevnej podvozek co by nesnižoval a přitom trošku přitvrdil, neviděl. Nebo nejspíš nechtěl vidět, při pohledu na ty ceny.

Jestli by chtěl přitvrdit jinak, tak mě napadají ještě větší ráfky - míň gumy = míň tlumícího materiálu = "tvrdší" pocit z jízdy, je to tak? :ph34r:

Odkaz ke komentáři

Díky všem za odpovědi, pánové. Ten budget mám zkrouhlý proto, že to auto už je opravdu stará plečka, na hodinkách 400tkm, ale nikdo neví, o kolik bylo stočený. Motor zatím jede, ale každou chvilku na tom něco blbne. Pomalu to rezne, díra v přední sedačce se zvětšuje a tak... Já už auto najetý mám, trochu se bojím, že kdybych sedl do předokolkový Oktávky (tu prakticky neznám), tak bych měl asi problém - aspoň pokud bych jezdil stejnou prasečinu, jako když chvátám s tímhle. Zanedlouho snad budu mít druhý auto pro zábavu, ale asi tohle nechci totálně odepsat a s běžným servisem bych na tom chtěl právě udělat ještě nějaké úpravy.

Takže...
Silentbloky - nějaký tuningový věci, nebo radši z RS? Nějaké tipy?
Dogbone - nejsem si jistej, jestli chci cítit do rukou vibrace od motoru, je to stará rotačka přestavěná na jednohmotu... :D
Rozpěra dozadu se mi líbí - můžeš prosím poslat foto? Já teda občas v autě spím (:D), ale záleželo by, jak to vypadá... jestli to je jen v/nad úrovní hlavových opěrek, nebo i dole nějaký "zavětrání".
To, že je vzadu víceprvek, vím. Jaký auto má společnou platformu pro prdel? O1 RS? Nějaký golf?
Ještě mě napadl swap brzd, trochu vadnou. Z čeho nejjednodušeji a nejlevněji? Opět v rámci kompromisů, nepotřebuju s tím flekovat a chci to dostat do 15" kol :D

Tlumiče a pružiny si nechám zkontrolovat, ale měnit za tuningový nechci. Gumy mám relativně nový, určitě nebudu měnit.

Odkaz ke komentáři

Hele, nejsem takovej "ekšprt" přes náhon, ale 4X4 (dle mých informací) funguje jen pokud systém zjistí že jedno nebo více kol nemá trakci. Jinak systém funguje jako předokolka. v 4X4 módu se posílá (a teď mě někdo opravte) tuším 60-40 předek-zadek.

Silentbloky buď si u někoho nechat vyrobit tvrdý, nebo koupit Powerflex/jinou firmu. RS ti moc nepomůže. 
Dogbone asi nejjednodušší úprava co můžeš udělat. Dá ti to zpětnou vazbu co se děje.
Rozpěra buď 1) 2011_09_13_09_31_2915868.jpg

nebo 2011_09_13_09_33_4615868.jpg

Rozhodně se po tý úpravě neprospíš. V kombíku tuším rozpěry nebyly, kombi má tužší karosérii než sedan/liftback.

Víceprvek měly jen RS/4X4 modely (opět mě opravte), zadní náprava je stejná jak Golf IV (celá platforma).

A swap brzd - z RS. Ale pozor, větší brzdiče můžou vadit kolům, který nejsou dostatečně velký.

Odkaz ke komentáři

Aha, tak rozpěra pro mě nebude :) Ale díky za fotky.
Ona právě 4x4 Oktávka má nezávisle zavěšenou zadní nápravu (+kotouče vzadu), to přispívá k chování v zatáčkách. Viz třeba:
http://www.auto.cz/skoda-octavia-combi-4x4-461

Určitě to VW nebo Škoda sama nevyvíjeli jen pro potřeby tohohle modelu, proto se ptám, na kterým autě od VW z té samé doby najdu vzadu stejnej víceprvek :)

Odkaz ke komentáři

Ok, to by znamenalo Golf/Bora Synchro nebo A3/TT Quattro, nevím zda Seat dělá čtyřkolky. Správně?
Ví někdo, zda na větších (A4, A6, Passat) koncernových čtyřkolkách jsou nějaký díly shodný s O1 4x4? Chtěl bych swapnout i sedadla, napadlo mě koupit nějakou bouračku z Německa do 300 eur, pokud by tam byly sdílený klíčový díly (Haldex u VW, zadní diff, prvky uchycení zadní nápravy...).

Ale asi si to představuju jako Hurvínek válku, co?

Odkaz ke komentáři

Seat dělal Cupru, nebo ne? Nic jinýho mě ve 4x4 nenapadá, krom TT a Synchro.

Větší auťáky nepůjdou, nebo nevím. Vím jen že sedadla jdou ze stejný platformy, viz obrázek. Passat a A4 nepůjdou. Je o tom plno vláken, musí se předělat kolejničky, nevím to bych radši sedačky z novejch Škodovek ty jsou pohodlný a hlavně nový.
 

Odkaz ke komentáři

Ok, díky za odpověď.

https://goo.gl/Pw6qA6
Teď mi padl do oka tenhle Golf - Mk3 syncro s gti edition sedadly. Prosím opravte mě někdo, ale z tohohle auta bych mohl vzít minimálně:
Haldex, kardan(y) a zadní diff? (tak nějak "do zásoby/do sklepa")
Sedadla
...
?

A zbytek za pár drobných zkusit prodat, případně dát do šrotu. Pokud by všechny tyhle díly byly v dobré kondici, asi by mi to nepřišlo zase tolik (a dalo by se třeba smlouvat - týpek dává "slevu" ve formě nových blatníků/nárazníků či co...).

Odkaz ke komentáři

Trochu nechápu celé tohle vlákno. Na začátku byl dotaz na levný upgrade podvozku za 5-6 tisíc kč a v posledním postu se kupuje golf za 13000 na díly. Zřejmě se to trochu vymklo zpod komtroly. Můj názor, chceš li rada ( pokud o ni stojíš)  je- udělej údržbu, aby to bylo spolehlivé až do doby, než budeš mít druhé auto, nebo vás STK nerozdělí. 

Odkaz ke komentáři

Tužší silentbloky dopředu puky z TT někdo už to i nabízí jako zesílený pro Oktavku... Dozadu dej originály... Ty jsou plný všechny...

Jinak kdyby jsi trochu hledal tak to tu všechno najdeš... Každej chce silentbloky a každej kvůli tomu zakládá nový vlakna... Pak je tu akorát pěkný bordel v tom. 

Jinak brzdy 1,8T (96kw PD) ty dáš i do 15tek...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...