Přejít na obsah

Octavia RS - nepravidelný zátah motoru


Doporučené příspěvky

Ahoj, předem píšu, že jsem forum pročítal a i na dieselpoweru. Nikdo už ale nenapíše, jak závadu vyřešil. Proto prosím především ty, kteří měli stejnou závadu, aby napsali její původ.

 

V lednu jsem koupil O1 RS, rok 2001, kod motoru AUQ. Dovoz z DE, na tachometru 177. Vozidlo jsem už koupil s tímto problémem, ale to to udělalo jen občas.

Motor je v pohodě nastartovat. Vonoběch je dobrý. Vag neukazuje žádnou chybu. Jestli nějaký čip, tak musel být dělaný v DE.

Pří hodně pozvolném zrychlování na nižší stupně auto v tahu nepolevuje, ale při přeřazení na 3 stupen a výše, nebo při nornálním a svižnějším přidání plynu auto cuká. Vypadá to jak když turbo nedokáže regulovat tlak.  Když se dostanu přes cca hranici 4000 -4500 tis otáček při plném plynu, tak to jakoby přestane a auto jede jak splašené. Doprovodným jevem je, ža auto má zvuk, jak když je prasklý výfuk, ale ten všude těsní. Vlnovec je vyměněný. Jinak stejný zvůk to dělá, když se sepne sekundární vzduch.

 

Na autě je nové čerpadlo paliva, nové origo svíčky, nové origo zapalovací modulu, všechny nové filtry včetně palivového. Nové hadice odvětrání. Vyzkoušel jsem jiný BOV, jinou N75, jinou váhu vzduchu, jiné čidlo tlaku vzduchu na colleru.

 

1. Prosím ty, kdo měli stejnou závadu, aby mi prosím napsali, čím byla způsobena.

2. Je nějaký schopný člověk v okolí slaného, Kladna, kdo by mi byl shopný udělat diagnostiku. Nemyslím vyčíst závady. Tosi udělám sám vagem, ale za jízdy změřit turbo atd. To já neumim. Vag com mám kdyžtak.

 

Osobně počítám, že budu muset vyndat turbo a svody, jestli nejsou prasklé. Ale radši bych šel na jisto. 

 

Děkuji za každou odpověd.

 

Odkaz ke komentáři

Já bydlím kousek od Kralup, ale nalogovat váhu vzduchu nebo turbo dokážeš sám. Na VAGu dáš blok měřených hodnot a pro turbo tě zajímá kanál 115, pro váhu vzduchu kanál 2 nebo 3. Ideální je projet auto na trojku v celém spektru otáčku s pedálem na podlaze. Otáčky stačí 2000 - max (já to nechávám do cca 6300), ale je potřeba ten pedál na podlaze..

 

Jaké svíčky jsi kupoval a jakou váhu? Co těsnost sací soustavy?

Odkaz ke komentáři

Svíčky NGK pro tento motor, jak tam mají být. Váhu jsem měl půjčenou od známeho, který ji má jakou náhradní. Po výměně naprosto stejné. Tesnou sací soustavy jsem nezkoušel. Vše vypadá ok. coller není děravý, ten jsem kontroloval z obou stran. nikde není oblitý od oleje. 

Na to logování jsou lepší 2, tak pokud ti to nevadí a měl by jsi čas,zajel bych za tebou, jestli mi to změříš. Do kralup to mám kousek. Bydlím mezi slaným a kralupy. Jestli máš čas, hod mi na sebe číslo, nebo mi zavolej 739209558. Zadarmo to nechci. Dík

Odkaz ke komentáři

Sací soustavu je lepší kontrolovat tlakem. Ale pokud nejsou možnosti, tak to jinak nejde no.

 

Já s tím problém nemám, jen volno budu mít až od středy. Když mi vyjde zítra v práci během dne čas, tak Ti zavolám. Jinak pokud se Ti ozve ještě někdo, klidně se domluv i s ním, já nejsem automechanik (mám to jen jako koníček), takže Ti nemůžu zaučit, že na něco přijdeme.

Odkaz ke komentáři

Kdyby to někoho zajímalo a chtěl se k tomu vyjádřit, přikládám log turba. Je nahrávaný od 2000 ot. Při 4800 ot. turbo ztrácí oproti požadovanému tlaku a při 5900 ot.  klesá požadovaný tlak. Požadovaný tlak se srovnává s aktálním kolem 3000 ot., čili po cca 1000 ot., po těch 4800 ot. je požadovaný tlak konstantní a skutečný tlak klesá. Ale zase na druhou stranu, v těchto otáčkách klesává většinou i požadovaný tlak. Na první pohled mi nepřipadal log úplně dobrý, ale jak na to koukám, možná nemusí být špatný.

t.png

Odkaz ke komentáři

Děkuji za zveřejnění logu. Zasadní problém je, že nevím jaký soft v autě je a na jaké díly to bylo  stavěné, nebo zda si jen tak někdo hrál a zkoušel co auto vydrží. Takže asi nejprve nahrajem originální soft, uvidíme jak se auto bude chovat a potom úprava.  Takto to dopadá, když překupník koupí auto v cizině, něco tam pošteluje, aby to jelo, vybere dobré díly a trouba to koupí. 

PS: děkuji LadikRS za pomoc a ochotu. 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Takže závada vyřešena.  Ještě chci uvést, že jsem dal komplet nové hadice odvětrání motoru, nové turbo,  nové svody, lambda sondu, vyzkoušel jinou škrtící klapku, novou N75, jiný regulátor paliva, oba ventily pod sáním, BOW ventil, koupil novou váhu vzduchu, nové čerpadlo paliva, zkontroloval těsnost a stále nic. Auto v tahu cukalo pořád.

Taktéž přehrání řídící jednotky originálním softem  nepomohlo, dokonce to dělalo ještě víc. 

Už jsme i koupil jiný motor. Nakonec jsem se ještě domluvil s LadikRS , že mi půjčí jeho řídící jednotku. Mám to k němu kousek. No a po výměně řídící jednotky auto jede jak má, žádný problém, zklidnil se volnoběh. Když jsem dal zpět svou, tak zase problém.

Ještě jednou děkuji LadikRS

 

Jinak po celou dobu bez jediné chyby v  jednotce. 

Takže u mně  vadná řídící jednotka.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, někdo kdo by mi prosím někdo řekl, jestli moje domněnka je správná... mám po chipu a ze začátku to jelo podstatně lépe, teď už to není ono... zkusil jsem odpojit váhu a naprosto beze změny, vůbec se nezměnil chod motoru, vykon a ani spotřeba ma Volnobeh. Tudíž usuzuji ze musí být váha už špatná. Měřil jsem ji před chipem a dávala o něco méně než by měla a teď po chipu to taky nebyla žádná sláva 139kw a ukazovala nějakých 130g/s teď už nemám možnost ji zmerit. Takže se ptám je opravdu už na cestě do hrobu? Děkuji.

Odkaz ke komentáři

Mluvil jsem s mechanikem a taky říkal ze by to váha být mohla, po jejím odpojení by se mělo stat alespoň něco zhoupnuti volnobehu apod ale nestalo se nic, spotreba stejná s ni i bez. Po chipu to jelo jako splaseny a teď ten vykon upadá mi přijde postupně ne nijak rapidně. Každopádně je tam 230 tis a už ma nárok na výměnu, tak to asi udělám a snad to bude změna k lepšímu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak po delším case se nic nového nenašlo, auto jsem dal mechanikovi aby prošel veškeré hadice ohledně turba apod. Natlakoval system jestli není únik a nikde se nic nenašlo. Říkal váha nebo N75. Koupil jsem N75 rozdíl možná nějaký byl, váhu jsem dával 2x jinou ale ne novou ale změna opět žádná. Auto když je studené, řekneme prvních 6 km jede jako z praku potom nastává zlom kdy není spodek a ani nahoře nejede tak jak úplně ma a pokud se budu bavit o kroutalu na 4ku a 5ku tak to nemá skoro žádný, jednou za čas se to splasi a jede to chvíli normálně pak zase nic... chyby nikde nejsou. Nevím kde muže být zakopany pes když to chvíli jede a pak ne, to být chipem nemůže ne?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...