Přejít na obsah

Veľa divných chýb a pokles tlaku 1.8T RS


Doporučené příspěvky

Ahojte, priatelia .. mám rok a pol octaviu 1.8t rs (2004) chipnutú s boostcontrolerom. V poslednej dobe som zaznamenal pokles tlaku turba pri plnom plyne, len 0.5 baru, však keď vypnem motor a ihneď naštartujem a pridám, tak tento problém zmizne a turbo tlačí opäť pôvodných 1,1-1,3 baru (podľa nastavenia boostcontrolera). Tento problém je nepravidelný. Na iných fórach som sa dočítal, Že to môže spôsobiť hadička 13A ale tá sa mi zdá v pohode (viď foto). Nezdá sa mi hadička s tým "olejovým povlakom (foto, len neviem ako sa volá :D tá ohnutá do 90°) a hadička z boostcontroleru, a samozrejme tá ďalšia na foto. Čo by ste mi navrhli spraviť ? Komplet výmenu podtlakových ? ... Alebo ? ...

Ďalej mám problém s mnoho chybami typu skrat ku kostre (prikladám chybové kódy z VAG). Máte s tým nejaké skúsenosti ? Je niekde skrat alebo je to zle ukostrené ? Vôbec neviem kde začať hľadať túto chybu. Po vymazaní chýb je pár dni kľud, no po nejakom čase ich mám v chybových kódoch opäť. Ďakujem každému za rady :) 

Neskôr sa mi raz objavila kontrolka ESP (01435 - Snimac 1 brzdneho tlaku (G201)008 - nesmyslny signal - Sporadicky), môže to byť len studený spoj ?
12 Nalezeny chyby:
17705 - Spojeni turbodmychadlo-skrtici klapka Pokles tlaku
        P1297 - 35-00 -  - 
17633 - Vstrikovaci ventil valce 1 (N30) Zkrat ke kostre
        P1225 - 35-10 -  - - Sporadicky
17635 - Vstrikovaci ventil valce 3 (N32) Zkrat ke kostre
        P1227 - 35-10 -  - - Sporadicky
17636 - Vstrikovaci ventil valce 4 (N33) Zkrat ke kostre
        P1228 - 35-10 -  - - Sporadicky
17634 - Vstrikovaci ventil valce 2 (N31) Zkrat ke kostre
        P1226 - 35-10 -  - - Sporadicky
17833 - Ventil odvetravani palivove nadrze (N80) Zkrat ke kostre
        P1425 - 35-10 -  - - Sporadicky
17955 - Magneticky ventil omezovani plniciho tlaku (N75) Zkrat ke kostre
        P1547 - 35-10 -  - - Sporadicky
17525 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Zkrat ke kostre
        P1117 - 35-10 -  - - Sporadicky
17843 - Rele cerpadla sekundarniho vzduchu (J299) Zkrat ke kostre
        P1435 - 35-10 -  - - Sporadicky
17938 - Prestaveni vackoveho hridele/hridelu Zkrat ke kostre
        P1530 - 35-10 -  - - Sporadicky
17829 - Napousteni ventil sekundarniho vzduchu (N112) Zkrat ke kostre
        P1421 - 35-10 -  - - Sporadicky
17697 - Obtokovy ventil turbodmychadla (N249) Zkrat ke kostre
        P1289 - 35-10 -  - - Sporadicky

IMG_20180507_195150.jpg

IMG_20180507_194717.jpg

IMG_20180507_194643.jpg

IMG_20180507_194636.jpg

Odkaz ke komentáři

Nie auto nemám na LPG, tiež ma niečo podobné napadlo. Cez víkend sa do toho pustím, pridám prídavné ukostrenia a uvidíme :) Inak ešte k tým hadičkám.. vôbec neviem, ktoré by som mal vymeniť, neexistuje nejaká schéma alebo pár foto na ktorých by bolo jasne vidno čo, kde a koľko ? :) :huh: .. Potom ešte k tomu snímaču tlaku, dnes som ho skúšal cez VAG a tlak ukazuje pekne či už pri veľmi jemnom/prudkom zatlačení a vrátení naspäť na 0 bar. Takže asi zase nejaký káblik, ktorý sem tam vypadne pri nerovnostiach :dry:

Odkaz ke komentáři

Určitě bych ohledně zkratů prolezl kabely.

 

Ohledně toho tlaku, tak prolez hadice a spoje od turba ke klapce (za motorem to vede dolů do podběhu, kde je IC a z něj nahoru ke klapce) a odvětrání (ta Y-hadice, co vede do víka ventilů a vedení z ní do bloku (plastové koleno) včetně toho T-kusu, co má vývod do sacích svodů). Občas je potřeba pro důkladnou kontrolu ty hadice i demontovat. Jinak DV ("BOV") funguje správně, drží tlak?

Odkaz ke komentáři

Tak po týždni sa hlásim späť,ukostrenie OK a nejaké dodatkové som dorobil, našiel som aj pár káblikov, na ktorých bola zlá izolácia resp. nezdala sa mi tak som to patrične opravil :D ...po 2 dňoch zatiaľ pohoda :) takže dúfam, že to bolo tým :).. čo sa týka poklesu tlaku, hadičky sa mi LEN zdajú OK, ešte som ich nemal von a neviem na 100% určiť či sú OK.. skôr ma napadlo natlakovať vedenie a hneď budem vidieť ako sa to správa. Takže vybrať a zaslepiť vývod ventilu odvetrania kľ. skrine, potom natlakovať cez sacie potrubie a pozerať ? :D  Tlakovať mám pred váhou vzduchu alebo váhu odpojiť a tlakovať až potom ? Ako to má správne byť ? :) 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Mám podobný problém, nechal jsem repasovat turbo, repase i montáž oukej. Najel jsem 200km (auto jelo jak z praku) a po těch 200km při předjíždění jsem tomu trochu šlápl na krk a zahulilo se z výfuku jak z TDI, vypadlo turbo a konec. Jsou měkké hadice a turbo pod plynem píská, asi jak se točí.. hadice jsem Kontroloval, spoje ok.. čím by to mohlo být? Byl by někde slyšet únik toho vzduchu nebo se musí natlakovat? I když mě v podstatě nemá co unikat. Vypadá to že to vůbec netlačí vzduch. Zkoušel jsem i BOV ten se zdá být ok. Ještě pro doplnění, měnil jsem i ventily pro odvětrání kliky.. ten v tom tčku pod sáním a i ten "puk" nahoře.. může být chyba někde tam? Už si s tím nevim rady a mám chuť to poslat na díly :-( díky za každou odpověď

Odkaz ke komentáři

To právě netuším. Ale jak píšu je 200km po repase a ještě se to klukům nestalo že by přišla reklamace a vůbec ne takhle brzo.. navic dělají nějak do rally tak o tom něco musí vědět.. nerikam že to je nemožné ale i tak... dneska na to kouknu, zkusím natlakovat potrubí a kouknu na odvětrání... Ale jak říkám celou dobu ok, pak jsem ji dupnul a konec...nemohl odejít blow? Dával jsem tam zpátky origo.. vlastně krom vykuchaneho výfuku je vše origo

Odesláno z mého Lenovo P90 pomocí Tapatalk

Ještě mě napadlo. Nemohl zůstat vyset ten regulační ventil co je na turbu? Jako že je furt otevřený?


Odesláno z mého Lenovo P90 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

To, že někdo dělá do rally, neznamená, že se vyzná (nechci na ně házet špínu, nevím, o koho se jedná a tak, jen chci poukázat na to, že tohle nemusí být záruka kvality). Stejně tak některé renomované eshopy Ti jsou schopné poradit hovadiny. Při tlakování musíš vyndat a ucpat ten puk a pootevřít olejové víčko. DV si můžeš vyzkoušet sám, zamáčkni píst, ucpi podtlak a měl by držet (pístek trochu poklesne, ale nesmí spadnout). Pokud jsou špatné ventily odvětrání, většinou to bere olej pod zátěží. Špatné hadice odvětrání by podle mě nezpůsobily absolutní ztrátu tlaku.

 

To turbo mě napadlo kvůli tomu pískání. Nemůže být třeba přicpaná nějaká olejová hadice?

Odkaz ke komentáři

Rozumim vím jak to myslíš :-) Reference mají výborné, já snad nenašel špatnou reklamu a 4 chlapi od nás z práce maj taky repas a ok.. což to je jedno.. nikdo není dokonalý... Mohlo se tam něco dokur.it ale radši udělám tyhle věci než to zase začnu vyndavat..

Ventily odvětrání jsou taky 200km jete, dělal jsem je při tom... Ještě že poprosím nemáš nějaký schéma hadic od turba atd prostě v tomhle okolí? Jen pro sychr jestli nemám blbě zapojeno ale myslím že to by mělo být oukej. Teď to mám natlakovane a zatím se mi to zdá ok.. hadice jsou tvrdý jak šutr..

Odesláno z mého Lenovo P90 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Tak to bude nejspíš ono. Černý kouř značí bohatou směs (takže do motoru jde méně vzduchu, než s kterým jednotka počítá na základě MAF). Mně rozpojené vedení dělalo zvuk jako nějaký osmiválec.

 

Podařilo se Ti natlakovat vedení i přes sací hadici? Mně to totiž neprošlo turbem a nafukovala se sací hadice.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím, po dlhšom čase som sa konečne dostal k tým hadiciam odvetrania, a zistil som, že sú všetky v pohode nikde viditeľná prasklina. Prvé dve som mal von (takmer ako nové) a tú poslednú čo ide od bloku som prešiel hmatom + urobil som si video pomocou mobilu (keďže je tam super prístup :D), ale nič som nenašiel. Toto posledné koleno je nejaké zaolejované, má cenu zaolejovanie riešiť, či sa na to vykašľať ? .. Ďalej som skúšal Diverter Valve (BOV) tak ako to robí tento chlap: 

Citovat

 

Prstom to drží, len či sa môžem na tento test spoľahnúť na 100% to už neviem) :D .. No čo som zistil a postrehol nemám tento problém vždy, už sa mi párkrát stalo, že po 2-3 dňoch ako auto stálo, šiel pekne tlak od studeného štartu až po ukončenie jazdy. Čo to môže byť ?  Nepozeral som ešte hadice za turbom, pretože neviem ani ktoré to mám kontrolovať, nemôžte mi ich niekto vyznačiť na fotke ? 

Odkaz ke komentáři

Pokud je od oleje, tak nejspíš bude to koleno prasklé. Tam by se olej neměl dostat. Pořádně se to dá zkontrolovat pouze tak, že se to vyndá. Známý mi nevěřil, ale po mém dlouhodobém naléhání na mě dal a objevil prasklé tohle koleno. Pokud by jsi se do toho náhodou dal, preventivně bych vyměnil i ten ventil č.8 ze schématu výše.

K tomu DV, tak ten test by měl být spolehlivý ohledně udržení tlaku. Za turbem jiné hadice nejsou. Od turba vedou dolů do podběhu, kde je IC.

Odkaz ke komentáři

Môže byť, že je naozaj prasknuté na nejakom mieste, ktoré som neošahal, alebo je prasklina tak malá, že to nejde hmatom poznať. Uvidím, ako sa to bude správať ale keď bude cez víkend čas, určite sa na to pozriem lepšie :) .. Inak tá rúra je dosť drahá a originál ani nehovorím, neexistuje nejaká náhrada ? .. Ešte k tomu ventilu, aký je jeho presný kód alebo názov ? Ďakujem pekne :)

Odkaz ke komentáři

Známý to právě ani nenahmatal. Pokud to budeš mít venku, doporučuju ty hadice rovnou vyměnit za nové. Ventil má číslo 035 103 245 A.

Při demontáží kolena buď opatrný, já ho roztrhnul u té příruby a pak jsem ho složitě vytahoval. A náhradu jsem podle kódu v ČR našel za 240 Kč, u vás snad taky něco takového bude.

 

Odkaz ke komentáři

Nazdar všetci, konečne som mal viac času a pozrel som tie hadičky, koleno od bloku bolo fajn, T-éčko bolo po podrobnejšom prieskume popraskané a diera na 06A103221AF, pravdepodobne spôsobené rokmi čo tam bola + je zle vyriešená, pretože sa musí natočiť a práve kvôli tomu natočeniu je namáhaná presne v mieste kde bola prasknutá (viď. foto). Dík všetkým za rady... :pivo:
P.S tie skraty sú tiež vyriešené, mesiac bez jedinej chyb.. Pridal som ukostrenia a opravil pár prešúpaných káblov.

 

IMG_20180608_090355.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...