Přejít na obsah

Hallův snímač otáček vačky


Doporučené příspěvky

Ahoj, omlouvám se, jestli se to tu již někde probíralo..

Oct 1,8t, motor AGU, r.v. 2000, najeto skutečných 125 000 km. Čip na 140 kW. Auto prostě netáhne. Jede, startuje, průměrná spotřeba i pod 8l a až na občasné výrazné kolísání otáček (kdy motor umí chcípnout) se projevuje normálně, až na ten výkon. V servisu mi řekli, že to dle hlášky diagnostiky bude Hallům snímač otáček vačky (za 3 500 Kč). Je zajímavé, že po diagnostice se volnoběžné otáčky držely na 1 500 a auto ten den celkem táhlo, druhý den zase ne. Napadá vás, co by to mohlo být? Třeba vadné podtlakové hadice? Škrticí klapku mi v servise "čistili" (bez demontáže - jen hadrem, co šlo), turbo neměřeno, váha vzduchu také ne.

Předem díky za reakci.

Boris

Odkaz ke komentáři

Auto jsme napíchli na diagnostiku - výsledek:

info o závadě 00515

Popis: Hallů v snímač polohy vačk./klik. hřídele (G40)

Možné příčiny: snímač deformovaný nebo volný*kovové střepiny na snímači*vadný snímač*přerušené vedení nebo zkrat

info o závadě 00515

Popis: P020300_vstřikovací ventil válce 3-N32; elektrická závada v elektrickém obvodu;

 

Potom ještě zřejmě chyba v zapalování (???) - nalezeno v tabulce hodnot:

Ignition (rozmezí 6-12 BTDC), mě to naměřilo -12,6 (ano, mínus 12,6)

 

Snímač jsem neměnil (jestli někdo přede mnou ??), ale soudě podle stavu auta bude původní. Zvenku je zaolejovaný, třeba bude i uvnitř - zkusím ho vyndat a vyčistit. Leoparde, co to (ne)dělalo Tobě, že jsi ho měnil?

 Váha vzduchu a je naprosto čistá, jak nová, evidentně původní.

Díky všem za komentáře. Ještě mě napadá, není tu někdo z Rakovníka nebo okolí? Mohli bychom probrat osobně..

 

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

dle rady výše jsem otáčky vyhnal nad 5 200 a nic se nedělo. Vyndal jsem snímač a ten je úplně čistý. Přijde mi, že nespíná turbo, ale v pátek po opuštění servisu fungovalo. Může na to mít vliv tenhle snímač? Kdyby byly špatné hadice, tak by nefungovalo vůbec, ne?

 

Odkaz ke komentáři

Váhu vzduchu pohledem nezkontroluješ (to žádné čidlo), i když vypadá dobře, může dávat špatné hodnoty. To turbo je otázka, mně se občas stávalo, že jednou za čas mi nenatlačilo kvůli úniku tlaku, jindy zase bez problémů fungovalo. Preventivně zkus vyčistit i tu klapku a udělat její základní nastavení. Z venku ji nikdo nevyčistí, to zanesení bývá v místě, kde má být zavřená, takže se musí vyčistit z obou stran nějakým čističem (třeba na karburátory). Nekontrolovaly se rozvody? Jestli nemůžeš mít skočený řemen.

V okolí nikoho s 1.8T nemáš? Že by jsi si ten Hallův snímač vaček půjčil na zkoušku.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

díky za reakci. Rozvody? To mě ani nenapadlo.

Zaráží mě pořád to, že minulý týden v den po diagnostice táhlo. Taky jsem slyšel radu, zmáčknout hadici od intercooleru ke klapce a přidat plyn - hadice se musí roztáhnout. Což se děje, ale nevím, do jaké míry dostatečně.

Čidlo vačky jsem objednal..Zkusíme a uvidíme. . Bohužel neznám nikoho, kdo má ten samý motor..

Pak budu zkoušet dál, ale podtlakové hadice bych asi měl vyměnit preventivně - v autě jsou 18 let (pochybuju, že je někdo měnil). Našel jsem tu na stránkách schéma pro jiný motor, já bych potřeboval pro motor AGU. Kde by se to dalo prosím najít?

Opět díky.

 

Odkaz ke komentáři

I když pokud to není pravidelné, tak to rozvody nebudou. S tou hadicí k IC, tak na podobný způsob se tlakuje vedení, jenže klapka je zavřená (vypnutý motor), takže tlak v potrubí zůstává a hledá se únik. S tímhle bych si ale radši tolik nezahrával při nastartovaném motoru.

Pokud to čidlo nepoškodíš, dá se během 14 dnů vrátit, takže ho můžeš teoreticky jen vyzkoušet.

Do nějakého tématu jsem tu vkládal podtlaky i s průměry hadic. Je to pro AUQ, ale ty motory se liší v drobnostech, takže tohle bude sedět i pro Tvůj motor (i ostatní 1.8T v Octaviích).

Odvětrání je taky v pořádku?

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Co se odvětrání týká, netuším. Jsem jen uživatel, technika mi bohužel moc neříká. Budu to muset vyřešit tím, že najdu někoho, kdo se v tom vyzná. V servisu mi řekli, že tenhle motor dlouho nedělali a po zkušenostech bych je na to ani nenechal sáhnout (ačkoli je to 18 let staré auto). Nevíš třeba o někom kdo se specializuje na tyhle motory a opravdu umí?

Odkaz ke komentáři

Uvidíš, jestli se něco změní po výměně čidla. Na kontrolu těch hadic nemusíš být žádný specialista. Kdyby jsi se na ně chtěl kouknout, řeknu Ti, co a jak.

Jinak nemyslím si, že by byl potřeba nějaký specialista, tenhle motor zase taková specialita není. O "umění" toho servisu už jenom vypovídá způsob čištění klapky.

Odkaz ke komentáři

Za mě je to zbytečné, pokud nic neteče nebo neuniká tlak. Jediné ,kde by to podle mě mělo větší smysl, tak by byly hadice odvětrání pod sacími svody (koleno, téčko, spojka do svodů a PCV ventil). Ale pokud auto nezlobí, nemáš jiný důvod ty hadice rozebírat a nedělal by jsi si to sám, nechal bych to být.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

tak radost možná byla trochu předčasná. Auto táhne, ale otáčky kolísají pořád. Resp. jeden den kolísaly a včera se volnoběh držel na cca 1 100 (normálně je na cca 900) a zdá se mi, že vzrostla spotřeba (bude předmětem zkoušky). Tak si myslím, že mě přece jen bude čekat přezkoušet váhu vzduchu a udělat základní nastavení klapky (+ čištění), jak píšeš výše. Ještě mě tak napadlo, jestli se nevykašlu na chip a nechám tam přehrát původní nastavení. Celá diagnostika by asi pak byla jednodušší, ne?

Odkaz ke komentáři

Určitě koukni na tu klapku, celé to je otázka pár minut. Pak bych kouknul i na to odvětrání a podtlakové hadičky. Na víko ventilů je napojená Y-hadice. Z ní vede jedna strana do ventilu na sací hadici a druhý vývod (kromě víka ventilů) vede dolů k bloku směrem pod sání a tam se napojuje přes koleno do bloku. Tohle zkontroluj, jestli tam někde není prasklina nebo neprosakuje olej. Na váhu je ideální udělat log od 2000 ot. do max na třetí rychlostní stupeň s pedálem na podlaze (aby byla klapka plně otevřená). Na 110kW by měla dávat kolem 120 g/s.

Co myslíš tím přehrát původní nastavení? On se Ti někdo vrtal v jednotce?

Odkaz ke komentáři

Ok, zkusím. Zase se omlouvám, jestli píšu nesmysly, ale auto je po chipu, tzn. předpokládám, že byl upraven SW řídící jednotky..(?) Původní nastavení mám na CD.. Raději budu mít "funkčních" 110 kW, než bůhví jak funkčních 140 kW, proto uvažuji o odstranění chipu..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...