flaxz Odesláno Červen 3, 2018 Sdílet Odesláno Červen 3, 2018 Doufám že si to někdo přečte až do konce a poradí co stím, budu velice rád. Zdravím, Chtěl bych s vámi prokonzultovat mojí závadu. Povím vám přiběh jak to všechno začalo, koupil jsem auto jezdil jsem v pohodě, po chvíli začalo turbo padat do nouzáku tak sem to řešil servisem dal jsem to tam, oni vyměnili turbo za repas. Jezdil jsem asi měsic a opět nouzák a slabší výkon, tak reklamace, řekli že je zaseklá baňka na turbu tak to vrátili dali novou, šlapalo to tak měsíc a znova to samé nouzák slabý výkon, znova reklamace, řekli že turbo bylo zasrané karbonem tak to vyčistili. Jezdilo to cca 2 měsice dobře a opět to samé.. Tak na ten servis jsem ztratil nervy a už jsem tam nejel, vyhledal jsem jiný odvezl jsem to tam ze závadou že auto za studena nejde vytočit a u cca 2 tisíc spadnou otáčky motor se začne třepat a běží na 3 válce (po 5 minutách co se auto zahřálo opět jelo v pohodě až na to turbo to padalo do nouzáku opět znova) tak mechanik zkoumal, kontroloval podtlaky palivové čerpalo vyměnil váhu vzduchu, konečný verdikt byl takový že vše je v pohodě, že je vadné turbo, ale bohužel že turba nedělá. Výkon se zvedl ano auto jelo do otáček lépe, ale to zdecháni za studena při 2 tisíc otáček zůstalo, tak jsem to sním řešil, tak řikal že je nejspíš na vině jedině to turbo, nějaky čas jsem jezdil stím, výkon byl znatelně lepší, akorát teda občas spadlo do nouzáku neřešil jsem.. Po nějaké době jsem se rozhodl to auto dát opět do servisu (víc profi) 3 dny to zkoumali, konečný verdikt byl takový upravili mi podtlakové hadičky vyměnili zpětnou klapku a ventil N75 měnič tlaku na turbo akorát v tom byl jeden háček mechanik to semnou šel projet, a řekl, ukázal mi že pokud to turbo chci "zapnout" tak musim vytočit auto na volnoběh do kritických otáček 3,5-4 tisíc a turbo se zapne a jede na 100%, pokud bych to chtěl vyřešit tak jedině repas turba že je prý zasekla regulace v turbu asi myslely naklápění lopatek nic jineho tam není, krom baňky ale ta jela v pohodě. no tak sem si řekl že pokud to takhle pojede tak budu rád.. auto trhalo asfalt. Jenže dlouho to mu tak nebylo, při vytočení auta na volnoběh se turbo přestalo "zapínat", rozjelo se pouze tehdy když jsem na 2. stupeň vytočil auto nad 3,5-4tisic tak se turbo rozjelo, ale při přeřazení na vyšší stupeň turbo opět nejelo. Tak jsem to vzal do vlastních rukou sehnal jsem starší turbo z obchodu kde byla možnost při nefunkčnosti ho vrátit, byly si jistí že jede (nechtěl jsem kupovat nové, přece je to staré a už mě to přestalo bavit do toho vrážet tolik peněz za opravy), tak jsem poprosil známeho zda mi ho nepřehodí já to mu až tak nerozumím, tak jsme to začali dělat, turbo se nám povedlo dostat ven, vzali jsme to "nové" a chtěli ho začit montovat, začli jsem tím že jsme sundali baňku jelikož sní to nešlo protáhnout kolem motoru, tak jsme ho zdemontovali a zjistili jsme že je totálně zeseklé naklápěni lopatek, tak jsme to chtěli rozebrat a vyčistil, ale to se nám bohužel taky nepodařilo, bylo to tak zarezlé.. tak jsme se šli podívat jak vypadá turbo které jsem vytáhl z auta, a zjistili jsme že je na 100% funkční vše chodilo jak má, vůle minimální. (při demontáži turba z bloku motoru jsme zjistili že je přetrhnuté těsnění tak jsme si mysleli že je závada venku...) Tak jsme to turbo vyčistily krásně bylo vidět že to je doopravdy repas. Začali jsme turbo montovat zpátky do auta stím že jsme doufali že byla závada pouze v tom přetrhnutém těsnění.. Dali jsme komplet vše nové těsnění matice... Samozřejmě jsme turbo před startem namazali olejem (injekční střikačkou přimo do trubky pro mazani turba). Auto jsme nastartovali nechali běžet cca 5 minut aby se do turba dostal olej, poté jsme to šli vyzkoušet, a turbo pořád nejelo... a začalo to auto špatně brzdit... Tak jsme začali zkoumat přes kolegu ktery stím ma větší zkušenosti, telefonicky si byl na 100% jistý že je závada v podtlaku, tak jsme to začali řešit zkoumali jsme všechny hadičky, a zjistili jsme že, pokud do hadičky pro turbo vytvoříme podtlak pusou tak se baňka na turbu krásně hýbe, ale když jsme hadičky zapojili do ventilu N75 tak podltak byl strašně slabý skoro žádný. tak jsme zkoumali všechno možné různé způsoby ale pořád nic... ale když jsme odpojily hadičku z ventilu N75 viz obrázek a přitlačili na ventil prst a lehce prst dávali pryč tak po přídáni plynu se banka na turbu kráásně hýbala, prošli jsme snad uplně všechno turbo samonté po mechanické stránce je na 100% funkční (bzrdy se nám podařilo zprovoznit). Dalši věc co ještě budu zkoušet je, že vyměním všechny plastové odbočky, T-kusy a hadičky. Přidávám informaci EGR vyčištěn a už předím prvním servisem zaslepen. Děkuji. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Červen 13, 2018 Sdílet Odesláno Červen 13, 2018 Mam pocit že problém bude v regulaci turba drhne a auto pošle do nouzáku Přesně kvúli těmto obavám sem si radši koupil turbo nové repas mi domu nesměl Skuste rozebrat regulaci a podložit jí 0.1mm podložkama Na svým starým turbu sem měl podloženou regulaci 5 let a nebyl jedinej problém pak začlo baštit olej a kupoval sem nový Co píše diag za chyby? A když to de do nouze stačí vypnout a zapnout motor a zas to chvíli jede? Mužeš na zkoušku ještě mezi sebou prohodit ventil co ovládá egr s ventilem co ovládá turbo aby se vyloučil špatnej ventil ovládání turba N75 Možná by i stálo za to prověřit jakej podtlak dává samotná vývěva jestli neni náhodou k.o. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 16, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 16, 2018 Diagnostika psala "váha vzduchu kostra" ale váhu mám novou, regulace lopatek v turbu chodí krásně bylo to celé venku je to vyčištěne, motor do nouze vůbec nejde, to turbo nenaskoci vůbec ventily jsem prohodit zkoušel žádná změna, ten podtlak jsem nezkoušel bohužel nevím jak na to. Vypodlozit turbo jsem chtěl, ale nemám stim vůbec žádné zkušenosti jen jsem o tom slyšel tak zkusím prozkoumat víc, ale přece když regulace naklápění lopatek v turbu chodí krásně, a banka nejspíš taky, tak musí být podle mě chyba někde po cestě. Aspoň si to tak myslím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin ASV Odesláno Červen 17, 2018 Sdílet Odesláno Červen 17, 2018 Ti to píše zkrat na kostru,tak musíš kabely a né mechanické věci. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 17, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 17, 2018 Takže váha vzduchu může mít vliv na podtlak? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
maros Odesláno Červen 17, 2018 Sdílet Odesláno Červen 17, 2018 Pokud nastartujes a banka se ti nezatahne,tak nemas podtlak k turbu. Proto ti turbo nejede od spodu ale ve vyssich otackach. Zkotroluj zda mas dobre zapojeny vsecky hadicky a zda nemas volne hrdlo na vyveve. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 17, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 17, 2018 Všechny hadičky mám zapojené tak jak mají být , a všechny jsou nové. Momentálně turbo nejede ani v těch vyšších, myslíš vývěvu která ovládá i brzdy nebo takovou tu velkou banku na motoru ze které vede jedna hadička. Teď si nejsem jistý kterou myslíš 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ruzipa Odesláno Červen 20, 2018 Sdílet Odesláno Červen 20, 2018 Vyveva = tandemové/podtlakove cerpadlo poháněné vackou/klikou. Uvolnuje se hrdlo, ze ktereho vede tlusta hadice do posilovace brzd. Zkontroluj, zda tato hadice neni praskla(většinou v ohybu). Na teto hadici je udelany vyvod na podtlak pro turbo a egr. Sundej hadicku a zkontroluj, zda tento vyvod ,, saje". U nekolika octavii jsem se setkal, ze tento vyvod je zalepeny - stacilo paratkem prostouchnout a vse fungovalo jak ma :-)Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 23, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 23, 2018 Tak jsem se na to díval, hadice praskla není, vývod pro turbo saje sice nepoznám jestli to je dostačující podtlak nebo ne, ale saje, akorát to hrdlo nevím jakým stylem se uvolňuje ale dá se stim točit, je to normální nebo to známena že je uvolněné? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ruzipa Odesláno Červen 26, 2018 Sdílet Odesláno Červen 26, 2018 Tak to je uvolnene, na netu najdes postup na opravu. Ve zkratce to nezne naklepnes pres orech a potom to oblepis tekutym kovem, nechas zatuhnout a melo by to drzet. Dostatecny podtlak zjistis pomoci manometru na podtlak, mel by dosahovat hodnoty kolem -0.9 bar.Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 26, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 26, 2018 Pro zjištění toho podtlaku, na to musí být nějaký speciálni manometr? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jk79 Odesláno Červen 26, 2018 Sdílet Odesláno Červen 26, 2018 speciální ani ne prostě měří do mínusu a podtlak https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/341/manometr-016-bar-g14-50mm?gclid=EAIaIQobChMIjPa956jx2wIVhhUYCh3nCg8eEAQYASABEgKmevD_BwE 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červen 29, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červen 29, 2018 Tak jsem ho objednal, můžeš mi prosím říct jak sním ten podtlak mám změřit? Nemá minusove hodnoty, a jak do něho zapojit tu hadicku? Díky. Omlouvám se nejspíš je chyba v obchodě a poslali jiný kus,na fotce jsou opravdu minusove hodnoty, ale já je ve skutečnosti mám kladné 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ruzipa Odesláno Červenec 2, 2018 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2018 Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
flaxz Odesláno Červenec 9, 2018 Autor Sdílet Odesláno Červenec 9, 2018 Mám to změřene profi digitální měřak, a ukazuje pouze 0.1 bar takže co teď zkusit pročistit zalepit hrdlo nebo vyměnit čerpadlo.. Tak nic... Zjistil sem ze ten pristroj měří jen do 0,1b :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
lopen Odesláno Únor 6 Sdílet Odesláno Únor 6 Ahoj mám stejný problém turbo regulace OK podtlak hadice Ok ventil N75 nový i vyzkoušeno prohozené s jiným ale regulace nechodí. Vedení kontrola od řídící jednotky po ventily nic žádné prodřen. A stále naklápění nechodí po zapojení hadiček na přímo od turba podtlak regulace ihned chodí. Ale přes ventil N75 nic. Tak mám dotaz jaké napětí má být na paticí na ventilů N75 mereko oproti minus na baterie? A kam vede drátek spojeny od všech 3 ventilů do jednoho někam pod volant není tam nějaké relé které reguluje nějak napětí co řídí ventil N75 kdy má být zavřený a tahat regulaci a kdy otevře vývod na hadici co je od filtru vzduchu? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Únor 6 Sdílet Odesláno Únor 6 Na tom propojeným musí být po zapnutí klíčku 12V , pokud ne pojistka 34 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Patrik77 Odesláno Únor 7 Sdílet Odesláno Únor 7 A jestli se nemýlím, tak je závada na vedení k nebo přímo na ventilu n239 , proškvařno o svody výfuku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.