Přejít na obsah

Spotreba oleje


Doporučené příspěvky

tak vzhledem k tomu ze se nezminujes o tom ze jsi mel pri vymene oleje temer maximum ale rikas v novem voze, odhaduji ze to bude prvni vymena. Nevim ja bych s novym motorem na prvni olej tolik nejel. Rekl bych vylejt a dat novej a pak bych na nej dal jeste tam max 15 tkm a pak az teprve zachoval prodlouzenej interval kterej asi mas.

Odkaz ke komentáři

Kdyz jsem mel vuz v servisu na vymenu narazniku v cca 18k km, ani se nezminili, ze by bylo vhodne vymenit olej.

Kdyz jsem se ptal znamych, kteri delaji s auty, zda menit olej drive, rekli mi, ze ne. Tak jsem si rekl, ze stejne to o neco drive vymenim. Uz mam vse potrebne objednano a cekam, az to dojde domu.

Po zkusenosti se servisem jim uz vuz nesverim a co jde, budu delat doma sam ...

Odkaz ke komentáři

Mám najeto cca 55 000 a spotřebu oleje mám od výměny k výměně - od horní ke spodní rysce. Zatím jsem měnil 2x protože měním tak po cca 25000... (nepoužívám proměné intervaly, v 15000 to vždycky smáznu přes čudlík...) Olej LL Castrol Edge, ale když to odpovídá specifikaci tak je to jedno co tam dáte...

 

http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-detai...-434!zpet=2

 

Olej se ztrácí kolem pístních kroužků, kolem dříků ventilů, odpařuje se, kolem všech simeringů a hodně (v poměru k ostatnímu) turbem. Nepřeplňované 1,6 a 1,8 koncernové mi olej nežraly vůbec.

Odkaz ke komentáři

No asi jezdim hodne klidne protoze ja mam od vymeny k vymene... Olej pouzivam LL SHELL 5W30 ultra VX a vychazi na cca 1300 KC. Jestli jezdis trochu sportovneji a vytacis ten motor, krome spotreby ti stoupne taky spotreba oleje. To je normalni... Dle meho laickeho nazoru na 30 tkm dolit 1 L LL je normalni... nebo se pletu??

Odkaz ke komentáři

1litr na 30tis km je pohoda. Ve specifikaci auta je udána maximální spotřeba oleje 1L / 1000km což je drsný... převedeno do praxe to znamená že mezi dvěmi výměnami (počítáme-li cca 30 000km) doliješ dalších 30litrů oleje :smich: Ale všiml jsem si, že v těch olejových inet shopech prodávají i 200litrové sudy a to už se vyplatí :smich:

Odkaz ke komentáři

Dekuji vsem za vyjadreni.

 

Evidentne spotrebu oleje mam v ramci tolerance  :P - skoro vydrzi cely interval. 

 

Take jsem si koupil LL SHELL 5W30 ultra VX v 5l baleni. Padne cele baleni na vymenu nebo jeste zbude na dolevani? Kolik oleje se vlastne do motoru vejde?

 

Naprostou vetsinu km jezdim dle me klidne. Snazim se ale jednou za cas (samozrejme az kdyz je motor radne prohraty) motor dostat k cervenemu poli na otackomeru.

 

Max spotreba oleje 1L/1000km mi pripada silena - kdyz jsem to videl v prirucce, celkem me to prekvapilo, jaky sunt motor muze skodovka dodat a jeste se vejde do tolerance. To uz je skoro jako dvoutakt a jednodussi by bylo lit olej primo do benzinu  :lol:

Odkaz ke komentáři

Ano, je to 4,5l - po výměně a dolití pod horní rysku mi v tom 5ti litrovém kanystříku zbyde těch +- 0,5l

 

Pozor při výměně - první natočení po výměně BEZ PLYNU a NEPŔIDÁVAT! dokud nezhasne kontrolka mazání. Jsou to 2-3 vteřiny... Při vypuštění vyteče olej i z kanálků a také filtr je prázdný a jde o to, aby se toto všechno zase zaplnilo olejem a tím pádem se olej dostal i k turbu. Aby hned pod plynem neletělo do vysokých otáček nemazáno...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Guest RobertK

Dobrý den,

 

po tom, co tady čtu, mám asi problém. Octavii II 1,8 TSi vlastním asi 14 měsíců, mám najeto okolo 33 tisíc km a už jsem musel dolévat 5 litrů oleje a včera mi zase začala blikat kontrolka že to chce zase dolejt olej. To znamená další litrovka. Servisní kontrolka se mi rozsvítila při zhruba 24 000 km, byl udělán kompletní servis včetně výměny oleje a filtrů. V průběhu doby to toho servisu jsem tam dolil 4 litry, pak byl ten servis, pak zhruba ve 29 tisících jsem dolil jeden litr a teď to po mě chce další... To mi vychází skoro litr na 5000 km. TO přece není normální. V servisu mě uklidňují, že se nic neděje ale já neznám nikoho, kdo by do auta doléval tolik oleje. Jezdím sice svižně, ale žádný závodění s plynem až na podlahu... Mám víc tlačit na servis ať to zkontrolujou? Předem díky za rady...

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám najeto 8.000 a rozsvítila se mi kontrolka oleje.

U motoru není štítek a v návodu píšou "navštivte autorizovaný servis". Nejsem úplně chytrej, ale klidně bych si koupil na dolívání na pumpě. Ale co?

Ten již zmiňovaný LL SHELL 5W30 ultra VX? Co je tam jako prvonáplň?

Děkuji za každý názor.

Odkaz ke komentáři

Litr na 5000km - mohlo by to být míň, ale pokud po nich něco budeš chtít, ukáží Ti, že to je v toleranci protože v návodu je až 1litr/ 1000km. Argument že jiný žerou mˇiň neobstojí protože ti řeknou že jsi stále bohatě v toleranci...

Pokud Ti to nikde neteče a nemáš kapky pod autem, tak Ti s tím toho moc neudělají.. protože to může dělat turbo (nabídnou Ti výměnu za cca 20 000), rozebrat a přetěsnit dříky ventilů, gufera na klice a dalších hřídelích, překroužkovat písty.... prostě samý chuťovky na novém autě... Jediný co můžeš zkusit je dolévat hustší olej... stejné specifaikace!! ale hustší... takže VW 504.00 ale 5 nebo 10W40...

 

Dolévat můžeš jakýkoliv olej stejné specifikace 504.00 značka nic neznamená... Prvonáplň se mění podle toho, kdo zrovna vyhraje výběrové řízení - nabídne nejnižší cenu...

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Moja skúsenosť so spotrebou oleja je že pri ceste do Chorvátka a spať čo bolo presne 2000 km išiel olej z úplného maxima na úplne minimum. Neviem koľko to je presne ale na môj vkus dosť. Pritom cestovná rýchlosť sa pohybovala 130-150 km/h. Za 10t km spotreba oleja cca 2,5 l. Olej Castrol profesional III 5w-30 LL.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

mezi riskame je zpravidla 1litr

Podľa mojej skúsenosti bude asi niečo menej, prvý ktrát keď som dolieval som mal už pod minimom a po doliatí cca 0,5 som sa dostal niekde do stredu rysky. Môj odhad je že ten šrafovaný pás na mierke (optimálna výška oleja) je cca 0,3- až 0,4l max.

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

hele kluci, když jste někdo měnil olej, cítili jste ze starého benzín?

 

já docela ano, auto má najeto 17 tkm a je tam bohužel dost krátkých vzdáleností

 

ještě ke všemu je i upraven soft na 147 kW, uvažuju o tom, že dám sériový data.

 

Setkal jste se někdo s benzínem v oleji?

Odkaz ke komentáři

Tak upresňujem spotrebu oleja, na presne 8t km som dolial cca 1,3 L (+-0,05L). Olej Shell Helix 5w-30 LL.

Ale mám zase zamastenú od olaja hadicu nad turbom, tak to pravdepodobne púšta olej do sania vírivý odlučovač oleja. Ja mám číslo dielu na konci s A a montuje sa už s E. Idem meniť v piatok tak som zvedavý ako sa zmení spotreba oleja. Inak ak by to nepúštalo olej von tak by som spotrebu oleja ani neriešil. Odlučovač stojí 80ea a 1L oleja cca 7e čiže sa mi to neoplatí.

 

Čo sa týka benzínu v oleji sa to môže stať hlavne pri iba krátkych trasách. Niekde som to čítal v članku o olejoch ale zdroj už neviem. Ja benzín necítim ale jazdím pravidelne aj dialnice. Vyžeň auto na diaľnicu daj 15 km v 160km/h a benzín sa odparí. Takto bolo v tom článku pri vyšších teplotách sa benzín odparí sám.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak upresňujem spotrebu oleja, na presne 8t km som dolial cca 1,3 L (+-0,05L). Olej Shell Helix 5w-30 LL.

Ale mám zase zamastenú od olaja hadicu nad turbom, tak to pravdepodobne púšta olej do sania vírivý odlučovač oleja. Ja mám číslo dielu na konci s A a montuje sa už s E. Idem meniť v piatok tak som zvedavý ako sa zmení spotreba oleja. Inak ak by to nepúštalo olej von tak by som spotrebu oleja ani neriešil. Odlučovač stojí 80ea a 1L oleja cca 7e čiže sa mi to neoplatí.

 

Čo sa týka benzínu v oleji sa to môže stať hlavne pri iba krátkych trasách. Niekde som to čítal v članku o olejoch ale zdroj už neviem. Ja benzín necítim ale jazdím pravidelne aj dialnice. Vyžeň auto na diaľnicu daj 15 km v 160km/h a benzín sa odparí. Takto bolo v tom článku pri vyšších teplotách sa benzín odparí sám.

 

 

Tak ako si dopadol s tou vymenou odlucovaca?olej to uz nezere?co sa tyka tej mastnej hadice nad turbom staci vymenit tu hadicu a nebude to prepustat.ta hadica ma asi 10cm.mne to pomohlo,uz nepresakuje ale olej zere.na 10tkm cca 2 litre.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
Guest zanzara2

V zaměstnání máme 2x Octavii s motorem 1.8T 118kW.

 

Jedná je r.v. 2010 má najeto 240.000km.

Od začátku měla spotřebu oleje ~ 1l / 20.000km. Teď 1l 6000km (Castrol 0W40 Edge).

 

Druhá je r.v. 2009, 280,000km.

Od začátku měla spotřebu oleje ~1l/5000km, teď 1l/2500km.

 

Obě dostávají nejlepší péči a pohonné hmoty. V 90% jezdí dálnice.

 

Je to smutné...

 

Moje stará Bora 2.3i V5 má spotřebu 1l/20.000km. Najeto ~200.000km, z toho na plyn 120.000km.

Uvažují co si pořídit příště v benzínu a nemohu nic najít.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zdravím,ať nezakládám nové téma tak se připojím s dotazem na výměnu oleje.Na dřívějších autech jsem měnil olej vždy sám a rád bych v tom pokračoval i na tomto motoru.Vždy jsem používal způsob: ohřátý olej vypustit šroubem a poté krátce(2vteřiny)protočit startérem a ještě dost oleje vyteče,můžu tak i u tohoto motoru když má hydraulickej napínák na rozvody(mám již nový typ K-napínák).Jinak s autem jsem spokojen,mám ho druhým rokem jako starší(rok2008) a najeto 80tis.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...