Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


745 příspěvků k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové.Máte nějaké zkušenosti s tímto palivem.Zajímá mě hlavně případná přestavba,při které se dodá do vozidla přídavná řídící jednotka pro e85 viz.třeba zde http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1708...id=1974004.Máte to někdo?Hodně se zde na fóru řeší zvýšení výkonu u motorizace 1.6i75kw.Možná by to mohla být docela dobrá varianta ekonomika-ekologie-výkon.Co vy na to?Dik za vaše postřehy.

 

http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1708...amp;oid=1974004

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

šipan: Taky jsem o tom čet ale u nikoho jsem to zatim neviděl.....zase proč když je to tak levný to lidi nemaj a maj radši plyn? Jinak dobře že jsi to sem dal já na to už koukal u jedný pražský čiperský firmy kde to ukazovali na starym escortu nevim proč jsem to sem nedal :lol: ještě že tě to napadlo :smich:

Upraveno uživatelem Sentinel

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ono všude co čtu,tak každý laboruje jen ředěním ethanolu s naturalem v různých poměrech a to bez úpravy auta.Pak to hodnotí jako že to buď moc žere nebo chcípá atd.Dodávaná řídící jednotka upravuje délky vstřiků a tím by se mělo palivo využít co nejlépe.A hlavně se může jezdit na ethanol v již namíchaném poměru přímo z pumpy bez dalšího ředění benzínem.

http://www.chiptuner.cz/e85-ethanol

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zatím žadná zkušenost či odezva?Tak sem hodím zase něco na čtení já.Viz.příspěvky od Johnyho:http://racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883&start=20%3Cbr

 

 

Zatím žadná zkušenost či odezva?Tak sem hodím zase něco na čtení já.Viz.příspěvky od Johnyho:http://racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883&start=20%3Cbr

http://racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&a...p;start=20%3Cbr

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Šipan : paráda pročítám si to a něco mi to dalo k novýmu :smich: narazil jsem na jeden odstavec od johnny.v kterej mě zaujal :( nakopíruju sem bude vás asi taky zajímat...problem je asi v dosptupnosti no já osobně jsem poblíž neviděl a na mapě jsem to našel v kralupách tak nevim jezdit si kvůli tomu skoro 50km natankovat je zbytečný a v nižších otáčkách se mi to taky chová divně ale tomu nevěnuju pozornost že se auto občas oklepe:)

 

Zdravim,

 

chtel bych se svami podelit o sve zkusenosti, co ma s etanolem E85. Na uplnej zacatek bych mel zminit, ze mam jednu z prvnich jednickovych KOMBI Octavii s obsahem 1.6, bez jakykoliv uprav a zasahu do auta... Kdyz jsme ji koupili, mela neco malo pres 100 000 km.

(take jsem to zkousel na VW passat vr6 2.8, ktery mel najeto vice nez 400 000km a muzu rict, ze to byla desna raketa)

 

Na Etanol zkousime zhruba od Srpna. Momentalne ma Octavka kolem 133 000km.

Jezdime vyhradne na na Etanol E85 s michanym benzinem. Je doporuceno to michat 1 ku 1... Z me zkusenosti, tankuju 4 ku 1, stim, ze Octavka krapet neklidna v nizkych otackach a o neco hur startuje, na dve otoceni se to vzdy podari. Problem nastava, kdyz se to prezene s Etanolem, auto mam problem se nastartovat... 5 ku 1 uz bych nedoporucoval.

 

Momentalne v tomto zimnim obdobi, jsme museli omezit tankovani 4 ku 1 na zhruba 2 max. 3 ku 1, jelikoz kvuli Etanolu auto hur startuje, pokud je studene, sam jsem velice zvedav jak to pujde , az klesnou stupne teplomeru hluboko pod nulu.( dam Vam vedet)

 

Dale bych rad zminil, ze Octavie odjezdila vice nez 30 000km na Etanol bez jakykoliv potizi, ktere by jakkoliv ponicili auto, jedine co se na aute delalo, je pravidelna servisni kontrola.

Timto bych chtel zamezit jakykoliv pomluvam, spekulacim a dalsich negativnim jevum, ktere petrolejari, sarlatani a dalsi, kteri argumentuji, ze Etanol E85 je skodlivi atd atd, bez jakykoliv zkusenosti, dukazu.. Myslim, ze jsem jeden z mala, co ma uz neco odjezdeneho stimto palivem a muze neco posoudit...

 

Dale bych se chtel zminit o jizdnich vlastnostech vozidla, jak jsem uz napsal vyse, auto se chova lehce neklidne, pri nizkych otackach, ovsem zalezi kolik Etanolu tam nalijete, pri pomeru 1 ku 1 jsem nemel sebemensi problem. Dale, kdyz jsme Octavii koupili nejela vic nez 140 do KOPCE, po par set odjedych kilometrech a Etanolem E85 v nadrzi do kopce 190 a stale to slo za plynem..Osobni rekord mam s touto Octavii 240km/h pri smichani Etanolu E85 a benzinu v pomeru 4:1... Muzu nekde uploadnout video (ovsem tam je asi jen 225,nedopatrenim, jsem smazal to "rekordni")

Upraveno uživatelem Sentinel

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Sice nemam 1.6, ale na E85 mix jsem nejakou dobu taky jezdil.. Bez uprav palivoveho systemu a prizpusobeni softu jsem zkousel postupne zvysovat pomer ve prospech Ethanolu a vysledky byly zajimave, ale ocekavane..

Pomer 30% E85 a 70% N95 auto vubec nepozna, ranni starty bez problemu, vune lihovaru neni markantni, navyseni prumerne spotreby cca +0,5l / 100km.

 

Pomer 50% E85 a 50% N95 auto nepozna, ovsem majitel ano, ranni starty jsou jednak delsi, jednak prvnich par sekund ( cca 5-10s ) je chod motoru mirne nestabilni, ale po uplynuti te chvilky se ustali a neni problem. Navyseni spotreby +1l / 100km.

 

Pomer 70% E85 a 30% N95 je ranni start velmi nestabilni, ustaleni otacek trva i 15s, zavan lihovaru je citelny jiz po cca 50km, po ujeti 150km na D1 sviznejsim tempem se rozla kontrolka motoru (chuda smes) a po dalsich 30km zacalo auto umirat. Pomohlo az doredeni N95. Navyseni spotreby +2l / 100km.

 

Pomer 90% E85 a 10% N95- nikdy vice, motor na to jel sice jen 3km a zahraty, takze nevim jak by se mu chtelo startovat nastudeno, ale projev volnobehu nic moc (kolisavy) a zatah odspoda prakticky zadny, auto ma tendenci se dusit. V otackach nebyl problem, az na nejakou vetsi diru v plynu.

 

Pokazde mereno na trase Brno-Sedlcany (s vyjimkou pomeru 90/10) na 1.8T s remap na 150kW. Takze pokud lze neco doporucit, tak jednoduse- neprekracoval bych pomer 1:1, pro jistotu vymenit palivovy filtr a castejsi vymeny oleje, udajne jej spalovani E85 okyseluje.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Fly:Dík za zkušenosti.Můžeš nám sem ještě hodit tvé pocity z jízdy s namíchaným ethanolem třeba 1:1?Hlavně co se týče akcelerace a živosti auta.Ono sice je tvá mašinka(1.8T) někde jinde jak naše 1.6,ale přeci jen.

 

Jinak v sobotu to zkusím nalít do mé 1.6i-poměr 1:1 a uvidím jestli budu při akceleraci za volantem v záklonu a zda se potvrdí všude zmiňovaný vyšší výkon.Mám totiž v plánu dodat po novém roce autu patřičnou řídíci jednotku u výše uvedené firmy Fedor.S firmou mám velmi pozitivní zkušenosti,takže by to mělo fakat jak má.Trochu mě děsí ty starty.Na druhou stranu je však možnost valit to na 100pro benzin kdyby to v zimě mělo problém.Tady je seznam čerpacích stanic-http://www.ethanol-e85.wbs.cz/Seznam-cerpacich-stanic.html

A ještě start fabie v mrazuhttp://www.youtube.com/watch?v=AlR0bBvKYH0

Řidicí jednotka-http://www.youtube.com/watch?v=B11fXI67-Q8

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Fly:Dík za zkušenosti.Můžeš nám sem ještě hodit tvé pocity z jízdy s namíchaným ethanolem třeba 1:1?Hlavně co se týče akcelerace a živosti auta.Ono sice je tvá mašinka(1.8T) někde jinde jak naše 1.6,ale přeci jen.

 

Jinak v sobotu to zkusím nalít do mé 1.6i-poměr 1:1 a uvidím jestli budu při akceleraci za volantem v záklonu a zda se potvrdí všude zmiňovaný vyšší výkon.Mám totiž v plánu dodat po novém roce autu patřičnou řídíci jednotku u výše uvedené firmy Fedor.S firmou mám velmi pozitivní zkušenosti,takže by to mělo fakat jak má.Trochu mě děsí ty starty.Na druhou stranu je však možnost valit to na 100pro benzin kdyby to v zimě mělo problém.Tady je seznam čerpacích stanic-http://www.ethanol-e85.wbs.cz/Seznam-cerpacich-stanic.html

A ještě start fabie v mrazuhttp://www.youtube.com/watch?v=AlR0bBvKYH0

Řidicí jednotka-http://www.youtube.com/watch?v=B11fXI67-Q8

http://www.youtube.com/watch?v=AlR0bBvKYH0

http://www.ethanol-e85.wbs.cz/Seznam-cerpacich-stanic.html

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já se na to zkusim pozeptat jednoho kámoše ze servisu co mi na to řekne...bejt to aspon třeba na každý benzině nebo jiný benzínce tak do toho i investuju ale ject si 50km pro nádrž to fakt ne....někde jsem se dočet že je to ´´výhodnější´´u menších neoturbených objemu do 2litrů což splnujeme

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem napsal na firmu Fedor dotaz kolik by stála přestavba naší motorizace.Dnes mi bylo odepsáno,že konečná cena včetně montáže je 8500kč.Pro lepší zážeh je za příplatek doporučeno provozovat LPG svíčky Bochs za cenu 302kč/ks.Suma sumárum tedy cena 9708kč.Moc nebo pomoc???!

Jak to vidíte?

 

No ale co jinak.Dneska jsem jel kolem ethanolky a nedalo mi to.Tanknul jsem 10l do asi 18l BA95.Výsledky jsou pro mě velmi pozitivní(zatím)Auto jelo zcela normálně.Chvíli trvalo než se směs protlačila ke spalování čož se po nějaké době projevilo opravdu tišším a lehčím chodem motoru.Po natankovní jsem vynuloval palubní počítač a nechal si tam průměrnou spotřebu.Ujel jsem kolem 30km-město,mimo,obce-kopce.Většinou mezidědinový provoz.Sřídal jsem režimy jizdy od 40km/h omezení obce po mimo obec cca 2km 130km/h.Jinak klasická jízda useky,které jezdívám takřka denně.Auto zvládalo vše v poho.Žádné cukání,díry v plynu,kolísání otáček.Co se týče dynamiky jízdy tak u ní se projevil určitě lepší zátah od spodu(mám ale udělany přechody od Cimbu).Ale i tak výrazné zlepšení.Ve vyšších otáčkách taky OK.Točil jsem dvojku do u mě známého kopce na 5500ot/min a motor po celou dobu šel za plynem a řekl bych mnohem dravěji.Co se týká rozjezdů taky změna-mnohem snadnější.Auto se nemá snahu zatřepat nebo zadušovat,jak to všichni dobře známe u 75kw.Přechody dělají taky své,ale mám je udělany už pres rok,tak další změnu opět ihned poznám.Zřejmě hraje svou roli vyšší oktanové číslo které je teď asi 102.Co na to spotřeba na těch 30km?-pohoda.Při průměrné rychlosti 51km/h ukázala hodnotu 7,5l(teplota venku -4C).Motor byl ovšem již ohřáty po 15km jízdě.Motor jsem zkoušel nastartovat několikrát během zkoušení a i po 1h stání.OK.Ráno jsem zvědav na start.Teplota bude pod nulou tak uvidím.Prozatím vše pozitivní.V pondělí to nakrmím na 1:1.Jo a aktuální cena v Přerově 23.80kč/l.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec auto již dnes nakrmeno v poměru 1:1.Ráno ještě na menší poměr ethanolu start naprosto v pohodě při -4C.Volnoběh krásný.Pak tedy doředeno a cesta Přerov Olomouc a zpět plus nějaké pojíždky po městě.Najeto na 1:1 70km při průměrné rychlosti 52km/h a spotřebě 7.5l. 1/3 jízdy město.Pak do toho ten marast venku,takže trochu nepravidelná jízda.Spotřeba i tak slušná.

Psal jsem na další firmu(www.astes.cz) kolik chtějí za přestavbu.Jedná se o stejné zařízení jako u Fedora.Odepsali mi cenu rovných 6000kč(bez svíček).Doba přestavby 3h.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Mišel

člověče a to už není tak špatný.. že bych na svým 1.8T co spaluje natural a LPG přihodil ještě jednotku na E85? ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím že ta cena je lidová,ale mají ji jen do konce měsíce.Je to akce.No a LPG leze taky nahoru.Přerov 16.90kč,Olomouc 17.90kč.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

šipan:A prosimtě jak to je když si to necháš přestavět a budeš tam dávat čistej E a pak jednou budeš třeba donucenej natankovat jenom čistej natural jde to nějak přepojít na původní jednotku nebo si to samo přebere? To jsem rád že to je všechno v pohodě taky o tom dost uvažuju a zkusim taky nějdřív 1:1 a pak uvidim

Upraveno uživatelem Sentinel

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Dale bych rad zminil, ze Octavie odjezdila vice nez 30 000km na Etanol bez jakykoliv potizi, ktere by jakkoliv ponicili auto, jedine co se na aute delalo, je pravidelna servisni kontrola.

Timto bych chtel zamezit jakykoliv pomluvam, spekulacim a dalsich negativnim jevum, ktere petrolejari, sarlatani a dalsi, kteri argumentuji, ze Etanol E85 je skodlivi atd atd, bez jakykoliv zkusenosti, dukazu.. Myslim, ze jsem jeden z mala, co ma uz neco odjezdeneho stimto palivem a muze neco posoudit...

 

...kdyz jsme Octavii koupili nejela vic nez 140 do KOPCE, po par set odjedych kilometrech a Etanolem E85 v nadrzi do kopce 190 a stale to slo za plynem..Osobni rekord mam s touto Octavii 240km/h pri smichani Etanolu E85 a benzinu v pomeru 4:1... Muzu nekde uploadnout video (ovsem tam je asi jen 225,nedopatrenim, jsem smazal to "rekordni")

no tvrdit po 30t km neco o zivotnosti motoru mi prijde hodne odvazny... kor jestli motor nebyl rozebrany. ja osobne si myslim, ze pokud je tam tak obrovsky narust vykonu jak uvadi, tak to na ty zivotnosti proste znat musi byt. preci jenom jestli je ted schopen s tim jet 240, tak ten narust vykonu by musel byt obrovsky. osobne tomu neverim. narust maximalky o 50 km/h je proste moc. to nema asi 1.8T se 110kW

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli tam je tak velkej nárust tak se to pozná asi časem na spojce....ale taky tu jde trochu o levnější provoz

 

Mišel: tu už by si měl nadupaný :lool: ještě Nitro a máš to :smich:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

jenze na 240 km/h by to chtelo cca 2x takovy vykon nez je tech 74kW. cili tomu proste neverim. mozna to s tim e85 pojede lip, ale zase ne o tolik. navic narust vykonu znamena narust spalovaciho tlaku a teploty, tak tezko rict co to udela po 50 - 100t km s pistama, ventilama a taky treba katalyzatorem. docela by me zajimalo srovnani neupraveneho motoru a upraveneho motoru a vysledky z brzdy pri jednotlivych pomerech. ale nic takovyho nemuzu nikde najit...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
šipan:A prosimtě jak to je když si to necháš přestavět a budeš tam dávat čistej E a pak jednou budeš třeba donucenej natankovat jenom čistej natural jde to nějak přepojít na původní jednotku nebo si to samo přebere? To jsem rád že to je všechno v pohodě taky o tom dost uvažuju a zkusim taky nějdřív 1:1 a pak uvidim

 

Řídící jednotka na ethanol funguje v kombinaci lambda sonda plus teplota motoru(vkládá se do okruhu chlazení teplotní čidlo pro ethahanol)takže pak danné hodnoty spolupracují s jednotkou ethanolu a vytváří optimální vstřikovanou směs pro motor.Jedná se hlavně o studené starty.U ASTES davají záruku +100 až -30C.Jinak lze bez problémů jet na benzín pokud neseženeš ethanol.Akorát při plné koncentraci benzinu vypínáš jednotku ethanolu a vozidlo frčí jako by tam nic upraveného nebylo.Pokud natankuješ ethanol(a to v jakémkoli poměru s benzínem,tak jednotku jednoduše zapneš a valíš).V tvém případě pokud máš pumpu dál tak nemáš žadný problém.Já to mám v poho,mám v okolí do 20km 3pumpy.

http://www.bioethanole85.cz/index.php?opti...=1&Itemid=4

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla a používáním We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..